Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pauldeloop

Rezygnacja z koła dwumasowego na rzecz zwykłego

Recommended Posts

Znalazłem w internecie ofertę zamiany sprzęgła z dwumasowym kołem na jakiś wynalazek.

Please login or register to see this link.

jest link do pdf'u. Napisano na dole że do opla wkrótce w sprzedaży ale nie wiem od kiedy jest ta informacja. Czy ktoś z was montował coś takiego? Jeśli jest ktoś taki to proszę o opinię czy warto?

Edited by pauldeloop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kumpel założył do Focusa 1.8tdci .Mówi że różnicy żadnej nie zauważył tylko jak zimny trochę bardziej telepie silnikiem ale nie tak aby to było dokuczliwe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Dużo niższy koszt od dwumasa .Ciekawe jak z tym na dłuższą metę .On założył jakieś 2 miesiące temu i chwali .Mało jeździ więc nie więcej zrobił niż 15tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Któryś z chłopaków z Focus Klub Polska też montował u siebie podobnego zamiennika dwumasy i to już ponad rok temu. Więc warto by tam spytać jak to się w ogóle spisuje i wtedy zdecydować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do astry 2.0 DTH taki zamiennik jest już wyprodukowany z tym, że nie za bardzo rozdystrybuowany bo praktycznie w żadnej hurtowni nieosiągalny i kosztuje około 2 tyś. pln + łożysko około 600 pln więc cenowo w ogole nie jest to atrakcyjna opcja póki co no ale nowość rządzi się swoimi prawami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale panowie

np w silniku 2,2 dti do 2002r nie bylo dwumasa i auta normalnie jezdzily a juz VC i astra G zafira po 2002r maja dwumasy wiec zmiana napewno zle nie wplywa na uzytkowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to panowie piszcie jak to się sprawuje, nawet w innych markach jeśli macie dostęp do takiej informacji. Być może to jest właśnie dobra alternatywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

poczytaj o tym(2-3 ost.strony), w sumie rzecz sie rozbija o to ze jeden uzytkownik forum dzwonil do VALEO POLSKA i tam go poinformowali ze owszem kola sztywne valeo sa dostepne ale narazie tylko do DTI, do CDTI beda dostepne za jakies 5-6m-cy.Podobno informacja zasiegnieta przez w/w uzytkownika forum byla taka"...valeo wypuszcza nowosci co 6m-cy..."

Kola sa do kupienia(DTI)wystarczy zadzwonic do valeo polska i zapytac ktore hurtownie w Twoim rejonie moga miec cos takiego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

VB bez dwumasu ma wibracje przy przyspieszaniu z niskich obrotow a w VC tego nie ma i to samo zauwazylem po wlozeniu zwyklego zamachu do 2,0 HDI Peugeota

Takze takie sa minusy zwyklego kola, a wibracje z tego co wiem szkodza skrzyni i przegubom.

A co do podanego linka to ten kit valeo to raczej tylko do 2,0/2,2 DTI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze bo już mętlik mam...

To w VB 2.0 DTI (Y20DTH) była dwumasa czy zwykłe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

VB ma zwykly zamach we wszystkich dieslach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

...już to czytałem:-). No dobra to rozumiem że to jest już w sprzedaży,

ale nie jest zbyt dobrze poznane jeszcze i raczej niewiele osób doświadczyło jazdy z tym na własnej skórze?

ktoś wie w jakich zakresach oscylują ceny za ten zamiennik sprzęgła bez koła dwumasowego?

Edited by pauldeloop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno OPEL w 2007 czy 2008 roku w 1,9 zrezygnował z dwumasa na rzecz jednomasa.Wątpie aby zmieniali przy tym konstrukcje skrzyni biegów -raczej podmienili ten syf na zwykłe sprzegło i tyle.Pod koniec produkcji nikt nie zmieniał by konstrukcyjnie podzespołów pojazdu-teraz chyba wystarczy zakupić kpl sprzegło od 1,9 z 2008r...tak mi sie wydaje:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podobno świnie latają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma takiej opcji - wszystkie 1.9 cdti mają koło dwumasowe, do samego końca produkcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wytłumaczy mi ktoś co macie za problem z tym dwumasem? srednio to pada przy ok 200tys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta średnia przy 200 tyś. to jak auto śmiga po autostradach w DE, gdy auto śmiga w Polsce średnia drastycznie spada do 130-150 tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to 130 -150 tys - wymieniasz komplet za sprzęgłem za 3 tys. I starcza na kolejne 150 tys. Oszczędność na zestawie valeo około 500 zł jest zupełnie do pominięcia przy tym przebiegu.

A komfort jazdy z kołem dwumasowym dużo większy

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z tym, że jest szansa, że jak szywne koło zamachowe wyprodukują i przestanie być nowością to komplet ze sprzęgłem będzie wynosił 1200 pln, bo takie są ceny do aut, w których rozwiązanie valeo spowszedniało... Generalnie dla ludzi, którzy mają coś w głowie to dwumas nie stanowi większego problemu, z tym, że przeciętny Kowalski ma w poważaniu przykontrolować się ze zmianą biegów itp. a potem po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów jak koło wysypie się i koszt 3-3,5 tyś to opinia, że ople to... dlatego, żeby tacy ludzie mieli spokój rozwiązanie valeo będzie znakomite, tacy przeważnie nie zauważą też różnicy, że komfort akustyczny lekko spada...

Edited by Marcin_Czosnek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Komfort akustyczny to pół biedy i akurat nie wiem czy rzeczywiście auto po takich zmianach będzie dużo głośniejsze, gorzej jeśli po takiej modyfikacji inne rzeczy się sypią np skrzynia czy inne elementy napędu. Podejrzewam, że na jakieś rzetelne sprawozdanie z tego jak to się zachowuje w VC przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać

Edited by pauldeloop

Share this post


Link to post
Share on other sites

up jakieś nowe info w sprawie jednomasy do 1,9 cdti?

Edited by pauldeloop

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam Panowie!!!

mam pytanko czy jest już możliwość zakupu zestawu sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym???

mam 1.9 cdti 150KM z 2004r. i właśnie szykuję się o zmiany koła

jeżeli wiecie gdzie mógłbym nabyć zestaw ze sztywnym kołem i w jakiej cenie to byłbym bardzo wdzięczny.

czekam na wasze odpowiedzi.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam jestem ciekaw jak to śmiga na sztywnym może ktoś z forum śmiga na takim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

brak info bo raczej nikt w 1.9 nie wymieni dwumasy na jendomas, może troche nie ten temat ale powiem że ja w 2.2 DTI miałem dwumase teraz mam zwykłe i przy obciążeniu na niskich obrotach wibracje przenoszą sie na karoserie oraz akustycznie ćwieki wibracji słychać na zewnątrz komuś może to przeszkadzać a komuś nie ogólnie sprzęgło mam za 900 zł całe kompletne a nie za 2,5-3 tyś. Jak na razie zrobione dobre 20 000 km na takim zestawie i żadnych problemów ze skrzynią przegubami itp. Silnik 2.2 DTI skrzynia F40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeze temat

Pacjent Viki c 2.2 dti halasujace kolo dwumasowe itp.

Moje pytanie jest nastepujace :

Czy jest mozliwosc zalozenia bez rzadnych przeróbek sztywnego kola jednomasowego z viki b 2.2 dti oczywiscie + docisk + tarcza

moze ktos cudowal juz w taki sposob ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odświerzamy to...

Please login or register to see this quote.

Ja jeżdzę od blisko 2 lat. Sprawuje się doskonale.Widziałem VC ze sprawnym DMF które bardziej się na biegu jałowym trzęsły niż mój SMF.

Są jednomasy ze sprzęgłem PnP do z19dth, z19dt/dtl x20dth/y20dth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...