Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Rezygnacja z koła dwumasowego na rzecz zwykłego


pauldeloop
 Share

Recommended Posts

Znalazłem w internecie ofertę zamiany sprzęgła z dwumasowym kołem na jakiś wynalazek. Tutaj jest link do pdf'u. Napisano na dole że do opla wkrótce w sprzedaży ale nie wiem od kiedy jest ta informacja. Czy ktoś z was montował coś takiego? Jeśli jest ktoś taki to proszę o opinię czy warto?

Edited by pauldeloop
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Znalazłem w internecie ofertę zamiany sprzęgła z dwumasowym kołem na jakiś wynalazek. Tutaj jest link do pdf'u. Napisano na dole że do opla wkrótce w sprzedaży ale nie wiem od kiedy jest ta informacja. Czy ktoś z was montował coś takiego? Jeśli jest ktoś taki to proszę o opinię czy warto?

Kumpel założył do Focusa 1.8tdci .Mówi że różnicy żadnej nie zauważył tylko jak zimny trochę bardziej telepie silnikiem ale nie tak aby to było dokuczliwe :rolleyes: Dużo niższy koszt od dwumasa .Ciekawe jak z tym na dłuższą metę .On założył jakieś 2 miesiące temu i chwali .Mało jeździ więc nie więcej zrobił niż 15tyś

Link to comment
Share on other sites

Któryś z chłopaków z Focus Klub Polska też montował u siebie podobnego zamiennika dwumasy i to już ponad rok temu. Więc warto by tam spytać jak to się w ogóle spisuje i wtedy zdecydować.

Link to comment
Share on other sites

Do astry 2.0 DTH taki zamiennik jest już wyprodukowany z tym, że nie za bardzo rozdystrybuowany bo praktycznie w żadnej hurtowni nieosiągalny i kosztuje około 2 tyś. pln + łożysko około 600 pln więc cenowo w ogole nie jest to atrakcyjna opcja póki co no ale nowość rządzi się swoimi prawami...

Link to comment
Share on other sites

ale panowie

np w silniku 2,2 dti do 2002r nie bylo dwumasa i auta normalnie jezdzily a juz VC i astra G zafira po 2002r maja dwumasy wiec zmiana napewno zle nie wplywa na uzytkowanie

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem w internecie ofertę zamiany sprzęgła z dwumasowym kołem na jakiś wynalazek. Tutaj jest link do pdf'u. Napisano na dole że do opla wkrótce w sprzedaży ale nie wiem od kiedy jest ta informacja. Czy ktoś z was montował coś takiego? Jeśli jest ktoś taki to proszę o opinię czy warto?

poczytaj o tym(2-3 ost.strony), w sumie rzecz sie rozbija o to ze jeden uzytkownik forum dzwonil do VALEO POLSKA i tam go poinformowali ze owszem kola sztywne valeo sa dostepne ale narazie tylko do DTI, do CDTI beda dostepne za jakies 5-6m-cy.Podobno informacja zasiegnieta przez w/w uzytkownika forum byla taka"...valeo wypuszcza nowosci co 6m-cy..."

Kola sa do kupienia(DTI)wystarczy zadzwonic do valeo polska i zapytac ktore hurtownie w Twoim rejonie moga miec cos takiego...

Link to comment
Share on other sites

VB bez dwumasu ma wibracje przy przyspieszaniu z niskich obrotow a w VC tego nie ma i to samo zauwazylem po wlozeniu zwyklego zamachu do 2,0 HDI Peugeota

Takze takie sa minusy zwyklego kola, a wibracje z tego co wiem szkodza skrzyni i przegubom.

A co do podanego linka to ten kit valeo to raczej tylko do 2,0/2,2 DTI ;)

Link to comment
Share on other sites

poczytaj o tym(2-3 ost.strony)

...już to czytałem:-). No dobra to rozumiem że to jest już w sprzedaży,

ale nie jest zbyt dobrze poznane jeszcze i raczej niewiele osób doświadczyło jazdy z tym na własnej skórze?

ktoś wie w jakich zakresach oscylują ceny za ten zamiennik sprzęgła bez koła dwumasowego?

Edited by pauldeloop
Link to comment
Share on other sites

Podobno OPEL w 2007 czy 2008 roku w 1,9 zrezygnował z dwumasa na rzecz jednomasa.Wątpie aby zmieniali przy tym konstrukcje skrzyni biegów -raczej podmienili ten syf na zwykłe sprzegło i tyle.Pod koniec produkcji nikt nie zmieniał by konstrukcyjnie podzespołów pojazdu-teraz chyba wystarczy zakupić kpl sprzegło od 1,9 z 2008r...tak mi sie wydaje:D

Link to comment
Share on other sites

No to 130 -150 tys - wymieniasz komplet za sprzęgłem za 3 tys. I starcza na kolejne 150 tys. Oszczędność na zestawie valeo około 500 zł jest zupełnie do pominięcia przy tym przebiegu.

A komfort jazdy z kołem dwumasowym dużo większy

Link to comment
Share on other sites

No z tym, że jest szansa, że jak szywne koło zamachowe wyprodukują i przestanie być nowością to komplet ze sprzęgłem będzie wynosił 1200 pln, bo takie są ceny do aut, w których rozwiązanie valeo spowszedniało... Generalnie dla ludzi, którzy mają coś w głowie to dwumas nie stanowi większego problemu, z tym, że przeciętny Kowalski ma w poważaniu przykontrolować się ze zmianą biegów itp. a potem po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów jak koło wysypie się i koszt 3-3,5 tyś to opinia, że ople to... dlatego, żeby tacy ludzie mieli spokój rozwiązanie valeo będzie znakomite, tacy przeważnie nie zauważą też różnicy, że komfort akustyczny lekko spada...

Edited by Marcin_Czosnek
Link to comment
Share on other sites

komfort akustyczny lekko spada...

Komfort akustyczny to pół biedy i akurat nie wiem czy rzeczywiście auto po takich zmianach będzie dużo głośniejsze, gorzej jeśli po takiej modyfikacji inne rzeczy się sypią np skrzynia czy inne elementy napędu. Podejrzewam, że na jakieś rzetelne sprawozdanie z tego jak to się zachowuje w VC przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać

Edited by pauldeloop
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...

witam Panowie!!!

mam pytanko czy jest już możliwość zakupu zestawu sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym???

mam 1.9 cdti 150KM z 2004r. i właśnie szykuję się o zmiany koła

jeżeli wiecie gdzie mógłbym nabyć zestaw ze sztywnym kołem i w jakiej cenie to byłbym bardzo wdzięczny.

czekam na wasze odpowiedzi.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

brak info bo raczej nikt w 1.9 nie wymieni dwumasy na jendomas, może troche nie ten temat ale powiem że ja w 2.2 DTI miałem dwumase teraz mam zwykłe i przy obciążeniu na niskich obrotach wibracje przenoszą sie na karoserie oraz akustycznie ćwieki wibracji słychać na zewnątrz komuś może to przeszkadzać a komuś nie ogólnie sprzęgło mam za 900 zł całe kompletne a nie za 2,5-3 tyś. Jak na razie zrobione dobre 20 000 km na takim zestawie i żadnych problemów ze skrzynią przegubami itp. Silnik 2.2 DTI skrzynia F40

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odświeze temat

Pacjent Viki c 2.2 dti halasujace kolo dwumasowe itp.

Moje pytanie jest nastepujace :

Czy jest mozliwosc zalozenia bez rzadnych przeróbek sztywnego kola jednomasowego z viki b 2.2 dti oczywiscie + docisk + tarcza

moze ktos cudowal juz w taki sposob ???

Link to comment
Share on other sites

Jak odświerzamy to...


brak info bo raczej nikt w 1.9 nie wymieni dwumasy na jendomas

Ja jeżdzę od blisko 2 lat. Sprawuje się doskonale.Widziałem VC ze sprawnym DMF które bardziej się na biegu jałowym trzęsły niż mój SMF.

Są jednomasy ze sprzęgłem PnP do z19dth, z19dt/dtl x20dth/y20dth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP