Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bardzo muli


Guest 19gieksa64
 Share

Recommended Posts

Guest 19gieksa64

Witam szukalem po forum i nikaj tego niewidzialem wiec zakladam nowy temat licze na wasza pomoc

A wiec od paru dni mam duzy problem auto bardzo muli bardzo dlugo sie zbiera jak wciskam pedal gazu to slysze jak bardzo silnik wyje a nieprzenosi sie to na predkosc podczas jazdy obroty dochodza maksymalnie do 3000 i potem tak jak by mi sie pedal blokowali niechce dalej maksymalna predkosc to 40-50 obroty sa wolne bo na pograniczu 500obr i zachowuje sie jak by prawie przygasal czego moze byc przyczyna??Egr wyczyszczony i zaslepiony , przepustnica wyczyszczona kiedys przed czyszczeniem egra wyskakiwal mi check i dalo sie odczytac blad a teraz check sie zapala i gasnie ale nieidzie zczytac bledu

jak macie jakies pomysly to czekam na propozycje wasze

Link to comment
Share on other sites

Witam szukalem po forum i nikaj tego niewidzialem wiec zakladam nowy temat licze na wasza pomoc

Możliwe że zapchany wydech od tego bym zaczął bo to nic nie kosztuje

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

a chodzi ci o cala rure czy tylko koncowy tlumik??to dziwne bo mam go wymieniony jakos 2 miechy temu bo mi zgnil a jak go mam sprawdzic??jakis patyk wepchnac??hahaha bo dymic mi dymi z niego z 2 rurek

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

no check sie zapala i gasnie w czasie jazdy pare razy poszedlem teraz jeszcze raz zczytac blad i udalo mi sie i o to blad

1405 Uszkodzenie zaworu EGR

czyli co pomorze mi tylko wymiana egra czy to moze byc wina tak zle pracujacego samochodu??

czy to jest to ?? http://allegro.pl/zawor-egr-opel-vectra-1-6-16v-f-v-i1405748298.html czy to http://allegro.pl/egr-vectra-b-1-6-16v-i1431628300.html

czyscilem egr i jest zaslepiony myslalem ze to pomorzr a tu lipa:(

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

Jaki masz rodzaj silnika i rok produkcji (uzupełnij profil)

tu masz coś o egr dla silników z rodziny 1.6

http://forum.vectrak...egr-dla-16-16v/

Jeżeli masz zamiar tzn musisz kupić zawór nie baw się w jakieś chińskie g...o osobiście polecam oryginał najmniej problemów tzn najdłużej wytrzymuje

a tu masz orientacyjne ceny egr

z tym że tu producent to WRC

http://www.opel-shop...nufacturers_id=

a tu masz oryginał i rada jak masz sianko kup oryginał

http://www.opel-shop...nufacturers_id=

a zanim kupisz egr to jak kolega mar ci radzi to nic nie kosztuje zamień na chwile egr od kumpla , sąsiada albo jakiegoś kolegi z forum na pewno ktoś ci pomoże wtedy bez większej ingerencji i rozbieranie sprawdzisz co jest przyczyną :rolleyes:

Edited by neo_82
Link to comment
Share on other sites

No czyli wkońcu zczytałeś błędy, szczerze wątpie żeby to była wina EGRa, kolego w tłumiku masz katalizator jeśli się rozsypał to zatka ci tłumik, zaczynam ci podawać po kolei od najtańszych diagnoz, bo odkręcić tłumik chyba potrafisz? będziesz pewny że to nie to. Ale skoro nie wywala żadnego błędu oprócz EGR, tłumiki radził bym sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

no siemka mam silnik x16xel 16v 1.6 a takie mam pytanko czy mozna kupic egra ale uzywanego??bo znam sklep gdzie sprzedaja takie czesci do opla uzywane ale podobno z gwarancja??

no tak wywala mi tylko blad egra kiedys tez tak wywalal ale niemulilo tak auta dodam tez ze troszke glosno pracuje silnik ale to jak sie niemyle wina stozkowego filtra

a ktory tlumik trzeba wykrecic ?? bo koncowy mam nowy jakies 2-3miesiace ma

Link to comment
Share on other sites

no siemka mam silnik x16xel 16v 1.6 a takie mam pytanko czy mozna kupic egra ale uzywanego??bo znam sklep gdzie sprzedaja takie czesci do opla uzywane ale podobno z gwarancja??

no tak wywala mi tylko blad egra kiedys tez tak wywalal ale niemulilo tak auta dodam tez ze troszke glosno pracuje silnik ale to jak sie niemyle wina stozkowego filtra

a ktory tlumik trzeba wykrecic ?? bo koncowy mam nowy jakies 2-3miesiace ma

są 2 opcje: albo odkręcić zaraz za koletkorem wydechowym (widać spod maski ale odkręcasz od dołu z kanału, trzyma się chyba na 3-4 "zapieczonych" śróbach) tylko wtedy ominiesz sondę i raczej się nie poprawi i moze jeszcze wywalić jej błąd, 2 - za samym katalizatorem pierwsze łączenie środkowego tłumika, tylko jak kat jest sam w sobie zatkany to się nie poprawi, jak kat zapchał tłumik to po jego odkręceni powinna być oczekiwana moc.

Edited by mar111
Link to comment
Share on other sites

a propos EGR nie kupuj używek bo będziesz żałował tak jak wyżej napisałem jak kupno to tylko nowe i najlepiej oryginał po tym jak sprawdzisz te tłumiki i nie da efektu podmień ten egr i będziesz wiedział na czym stoisz

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

gdzies czytalem ze takie mulenie moze byc przyczyna egr wlasnie(ten moj blad 1405) ze on moze wracac spaliny do silnika i to moze zamulac silnik czy to bedzie prawda??

Link to comment
Share on other sites

Na pewno nie aż zamulać że auto nie jedzie więcej jak 40km/h sam napisałeś ze masz zaślepiony egr wiec to na pewno nie jego wina i pewnie przez to wywala błąd, jeśli nawet to przez egr nie idzie tak wiele spalin że mogło by aż tak obniżyć moc silnika. Jak nie chce ci się sprawdzać naj prostrzych nic nie kosztujących rzeczy to radzę pojechać na warsztat.

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

jak pisze o tym samym na dziale uklad wydechowy to tam mi pisza ze to napewno nic z wydechu tylko egr :wacko: i byc tu madrym czlowiekiem:D

wiesz co nieusmiecha mi sie w takom pogode wchodzic pod auta bo garazu niemam

zauwarzylem tez ze auto ma bardzo wolne przyspieszenie zanim sie zbierze to nieraz mi sie zielone swiatlo przelancza na czerwone :dash:(najgorszy start 1,2 a potem juz jakos sie kula lepiej) i zas d*pa no moze z tym 40 to przesadzilem bo tak 40 to niejedzie pod gorke a na prostej moze gor 50-60 ale naprawde jest maks na luzie to wskakuje na 4000-4500obr ale podczas jazdy bodajże maks to bylo 3000

Link to comment
Share on other sites

jak pisze o tym samym na dziale uklad wydechowy to tam mi pisza ze to napewno nic z wydechu tylko egr :wacko: i byc tu madrym czlowiekiem:D

wiesz co nieusmiecha mi sie w takom pogode wchodzic pod auta bo garazu niemam

zauwarzylem tez ze auto ma bardzo wolne przyspieszenie zanim sie zbierze to nieraz mi sie zielone swiatlo przelancza na czerwone :dash:(najgorszy start 1,2 a potem juz jakos sie kula lepiej) i zas d*pa no moze z tym 40 to przesadzilem bo tak 40 to niejedzie pod gorke a na prostej moze gor 50-60 ale naprawde jest maks na luzie to wskakuje na 4000-4500obr ale podczas jazdy bodajże maks to bylo 3000

poczytaj: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/78011-brak-mocy-co-jest-grane/page__p__839779__fromsearch__1entry839779 mechanik powiedział że było coś w tłumiku co to nie wiem nie chciał powiedzieć, mimo że kata nie miałem już wtedy od 3 lat... ,i tak musiałem 2 raz po moim mechaniku rozcinać tłumik bo nie do końca wszystko powyjmował i coś drgało okazało się że to jakieś metalowe elementy, miałem te same objawy o których piszesz.

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

siemka mam taki problem bylem dzisiaj pod autem (podniosłem lewarkiem) i zauwarzylem taka kolejnosc siatka kat srodkowy tlumik i koncowy dobrze mowie??

bo jesli tak to mam problem bo siatka jest spawana do rury ale zauwarzylem tez ze katalizator ma jedna strone spawana ta od siatki strony i potem juz jest na sruby dolaczony do srodkowego czy jak odkrece tylko z tej jednej strony bede w stanie jakos zdiagnozowac awarie katalizatora??czy to co sie posypalo z katalizatora utknelo w srodkowym tlumiku i jego tez musze sciagnac i przeczyscic?? jak dacie rade pomoc to mowcie bo w sobote jade na kanal i chcialem wiedziec co i jak

aha a jak poroskrecam te tlumiki mam zakladac nowe uszczelki czy cos??czy poprostu zlozyc na tych starych??

dobra sprawa rozwiazana:):):) powod byl banalny sciagnolem klamry a nastepnie mocno przegazowalem na chama na 7500 obr i autko wrocilo:):):) dzieki wszystkim za pomoc i sugestie!!

Link to comment
Share on other sites

dobra sprawa rozwiazana:):):) powod byl banalny sciagnolem klamry a nastepnie mocno przegazowalem na chama na 7500 obr i autko wrocilo:):):) dzieki wszystkim za pomoc i sugestie!!

jakie klamry??

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

od akumulatora zaraz po tym mocno przegazowalem auto o dziwo poszlo na poczatku opornie a potem weszlo na 7000obr moze cos przedmuchalo niewiem ale po tym jak reka odjol:) az sie chce tym autem jezdzic non stop ciekawe na jak dlugo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest 19gieksa64

no i problem wrocil pod gorke przy maksymalnym wcisnietym pedale gazu jedzie 40 km bardzo sie wlecze czasem bywa tak ze obroty sa tak niskie ze prawie gasnie czasami jak redukuje biegi to mi gasnie auto najczesciej przy zakretach zapala sie ciagle check sie swieci i zapala,gasnie czsami pod czas jazdy pare razy autko co prawda idzie rozpedzic ostatnio jechalem a4 to na 5 biegu maks 120 km i wiecej niz 3000-3500 obr niedalo sie juz mnie to zaczyna po malutko wkurzac jesli to cos da to wiem ze mam wyciej oleju kolejny raz spod uszczelki byl czyszczony egr i przepustnica egr zaslepiony zaslepka zrobiona z tworzywa niestety uszczelka jaka byla przy przepustnicy mi sie rozpadla a pan w sklepie z opla kazal mi ja zastapic czyms podobnym tylko ze wycietym z kartonu:P

sprzeglo raczej wykluczyl bo silnik az tak bardzo niewyje zdarza sie ze troszke wyje ale jak i tak wcisne pedal gazu do ziemi to staja obroty a predkosc dalej tak sama

katalizator podobno tez bo na luzie moge przegazowac do ok 7000 obr

egr hmm nawet jak sie check nieswieci to czasami muli

jak zapalam auto to jak wcisne pedal gazu to bardzo czesto dzieje sie tak ze startuje dynamicznie szkoda ze tak niema jak juz troszke jade dzieje sie tak na gazie i na benzynie

moze to powodowac jakies nieszczelnosci ??jakies sugestie wasze co to moze byc??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP