Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Praca na 3 cylindrach a spalanie


Swierszcz82
 Share

Recommended Posts

To się rozumie samo przez się. nieczynny cylinder przelewa paliwo z baku do wydechu bez wykonania pracy stawiając przy tym opór który muszą pokonać pozostałe cylindry rekompensując to zwiększonym zapotrzebowaniem na energię (paliwo).

Fizyka na poziomie 7-mej klasy podstawówki się kłania.

Link to comment
Share on other sites

Mi raz padła cewka i nie dawała iskry na jeden cylinder. Żeby dojechać do cywilizacji musiałem zrobić jakieś 100km. W tym czasie spalanie miałem o połowę większe. To normalna sprawa. Jeden gar nie pali, tylko hamuje, a poza tym musisz uciągnąć auto na trzech - jedziesz jak jelczem, redukcje pod byle górkę.

Link to comment
Share on other sites

Mi raz padła cewka i nie dawała iskry na jeden cylinder. Żeby dojechać do cywilizacji musiałem zrobić jakieś 100km. W tym czasie spalanie miałem o połowę większe. To normalna sprawa. Jeden gar nie pali, tylko hamuje, a poza tym musisz uciągnąć auto na trzech - jedziesz jak jelczem, redukcje pod byle górkę.

A jest możliwość sprawdzenia czy cewka podaje iskrę w jakiś sposób ? Da się zdiagnozować poprawną pracę cewki ?

Link to comment
Share on other sites

No jasne że tak. Bierzesz dobre kominerki zeby nie miały przebicia,

odpalasz auto i wyciagasz pokolei kable i przykładasz do silnika czy jest iskra (wyciagasz pierwszy kabel i zakładasz i tak pokolei)

Edited by Rudy2111
Link to comment
Share on other sites

No jasne że tak. Bierzesz dobre kominerki zeby nie miały przebicia,

odpalasz auto i wyciagasz pokolei kable i przykładasz do silnika czy jest iskra (wyciagasz pierwszy kabel i zakładasz i tak pokolei)

I patrzę czy jest iskra... rozumiem...

A czy jest możliwość że cewka podaje iskrę w złym momencie i silnik pracuje na 3 cylindrach ?

Link to comment
Share on other sites

A czy jest możliwość że cewka podaje iskrę w złym momencie i silnik pracuje na 3 cylindrach ?

Jaki masz silnik ?

Cewka dostaje z ECU 2 sygnały na 2 styki, w momencie kiedy ma podać iskrę na 1 i 4 gar, oraz w momencie kiedy ma podać iskrę na 2 i 3 gar.

Jeżeli nie palił by ci na 2 gary to była by możliwość że ECU źle struje cewką, czyli podaje w złym momencie impulsy albo ich wcale nie podaje.

Jeżeli jest iskra na 1 garze to powinna być na 4, jeżeli jest na 2 to powinna być na 3. Bo tak działa silnik rzędowy.

Brak iskry na 1 garze może oznaczać wg mnie tylko uszkodzenie cewki, uszkodzenie kabla do tego gara, uszkodzenie świecy na tym garze.

Tylko w silniku 16LZ jest rozdzielacz mechaniczny, i tam jest wspólna cewka dla 4 garów, rozdzielacz podaje WN z cewki na kable i tu mogła by wystąpić sytuacja gdzie jeden ze styków w przerywaczu się wypalił, ale nie wiem czy takie silniki wogóle się spotyka na polskim rynku.

Najprostszy sposób na sprawdzenie cewki to jej podmiana ze sprawnego auta.

Link to comment
Share on other sites

Jak nie masz sprawnej cewki do podmiany to jest prosty sposób na sprawdzenie, ale musisz mieć przy sobie torksy i klucz do świec.

1. Odpal auto, niech chwile pochodzi.

2. Zdejmij cewkę i sprawdź która ze świec jest mokra.

3. Tą mokrą od razu podejrzewamy o to, że na niej nie ma iskry.

4. Teraz wkręć ją w inny cylinder, a na jej miejsce wkręć suchą.

5. Zmontuj wszystko (cewki nie musisz dokręcać, ale świece tak!).

6. Odpal auto niech pochodzi z minutę.

7. Teraz sprawdź która świeca jest mokra.

Jak w tym samym cylindrze co wcześniej, to padła Ci cewka. Jak ta sama świeca, to padła Ci świeca. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jak nie masz sprawnej cewki do podmiany to jest prosty sposób na sprawdzenie, ale musisz mieć przy sobie torksy i klucz do świec.

1. Odpal auto, niech chwile pochodzi.

2. Zdejmij cewkę i sprawdź która ze świec jest mokra.

3. Tą mokrą od razu podejrzewamy o to, że na niej nie ma iskry.

4. Teraz wkręć ją w inny cylinder, a na jej miejsce wkręć suchą.

5. Zmontuj wszystko (cewki nie musisz dokręcać, ale świece tak!).

6. Odpal auto niech pochodzi z minutę.

7. Teraz sprawdź która świeca jest mokra.

Jak w tym samym cylindrze co wcześniej, to padła Ci cewka. Jak ta sama świeca, to padła Ci świeca. Pozdrawiam

Świece mam nowe, 3 tygodniowa.... po wykręceniu miałem mokrą na 3 cylindrze....

Silnik właśnie sprawia wrażenie jakby nie palił na 1 cylinder, ale jak sprawdzaliśmy właśnie poprzez wyjęcie świecy z 3 cylindra i jej dotknięcie do masy, to iskra była niby (ja siedziałem w środku więc nie widziałem).... dlatego prognozuję może jednak cewka, ale to już chyba mało prawdopodobne, a bardziej dobity silnik....

Link to comment
Share on other sites

Ale jak była tłusta z oleju to poleciały Ci w nim pierścienie. Próbowałeś ją umyć dokładnie w benzynie i odpalić auto. Przez chwilę powinien chodzić OK. Jakby nie palił a z silnikiem było wszystko OK to będzie mokra z paliwa raczej a nie oleju.

Link to comment
Share on other sites

Ale jak była tłusta z oleju to poleciały Ci w nim pierścienie. Próbowałeś ją umyć dokładnie w benzynie i odpalić auto. Przez chwilę powinien chodzić OK. Jakby nie palił a z silnikiem było wszystko OK to będzie mokra z paliwa raczej a nie oleju.

silnik pali zawsze bez problemu.

ostatnio było u nas -12 i nawet sekundę nie trzeba kręcić, odpala od razu czy zimny czy ciepły.

Myć nie myłem, po prostu wymieniłem na nowe tym bardziej że po kupnie nie zmieniłem.

Wydawało mi się, że może to być przyczyna, że silnik trzęsie, ale to nie to - niestety.

Jutro jadę na pomiar ciśnienia sprężania i zobaczymy co wyjdzie .... :blink:

silnik pali zawsze bez problemu.

ostatnio było u nas -12 i nawet sekundę nie trzeba kręcić, odpala od razu czy zimny czy ciepły.

Myć nie myłem, po prostu wymieniłem na nowe tym bardziej że po kupnie nie zmieniłem.

Wydawało mi się, że może to być przyczyna, że silnik trzęsie, ale to nie to - niestety.

Jutro jadę na pomiar ciśnienia sprężania i zobaczymy co wyjdzie .... :blink:

I już znam wyniki z pomiaru ciśnienia sprężania..

1 cylinder: 14

2 cylinder: 14

3 cylinder: 0 :blink:

4. cylinder: 14

Cóż, diagnoza, żę najprawdopodobniej wypalony zawór skoro nic nie nabija....

w przyszłym tygodniu delikatny remoncik: wymiana wypalonego najprawdopodobniej zaworu, wymiana pierścieni + uszczelniacze coby nie jadł oleju + planowanie głowicy...

Wycenione tak +- na 800-900 PLN ...

Myślicie że coś jeszcze powinienem w nim zrobić ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ale te części to w jakim zakresie ? Bo tak: Kpl pierścieni na cylinder to ok 60 x 4 uszczelka głowicy - ok 100 uszczelka pokrywy - ok 60 uszczelniacze zaworowe - ok 50 olej + filtr - ok 120 jeżeli dawno temu wymieniałeś rozrząd to musisz kupić komplet, chyba że do roku powiedzmy to sam pasek, czyli ok 70 - 350 + do tego uszczelka kolektora i rury to znowu jakieś 80 Co daje wg mnie ok 720-1000 same części No chyba że poskłada to na starych gratach (rozrząd + uszczelka kolektora i pokrywy + kpl pierścieni na 1 cylinder) to wtedy może koszt na części jest realny. Moim zdaniem jednak przy takim remoncie nie ma sensu oszczędzać, na uszczelkach i rozrządzie, bo za chwilę będziesz musiał to robić znowu. Daj znać jak faktycznie Cie podliczył na koniec :)

Edited by witek_p
Link to comment
Share on other sites

Całkowity koszt remontu: 1050 zł

Regeneracja głowicy (planowanie, wymiana wypalonego zaworu, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych), wymiana pierścieni tłokowych, uszczelniaczy, uszczelek, wymiana oleju, robocizna).

Filtr oleju + olej we własnym zakresie.

Mam nadzieję że spalanie oleju, które wynosiło wcześniej 0,7 - 1l/ 1000km spadnie do jakichś mniejszych rozmiarów ... a jak będzie, życie pokaże ...

Aha.... dziś zauważyłem, że fachowcy chyba mi popsuli ogrzewanie tylnej szyby bo nie działa....

Gzie powinienem zacząć szukać ?

Gdzieś w komorze silnika może być jakiś przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby ?

Podgrzewanie lusterek działa z tego co zauważyłem....

Edited by Swierszcz82
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP