Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

VC GTS 3.2V6 czy warto ?


Guest tazoo
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich,

Zwracam się z prośbą o radę.

Mam do odkupienia za bardzo rozsądną kwotę VC jak w temacie. Rok produkcji 2003, pełna elektryka, pełne skóry, navi(już wiem że nie na Polskę ), xenony, lpg. Jednak ma dużo rzeczy do zrobienia, tj. zawieszenie przód : wachacze , łożyska kolumn, amortyzatory, łączniki , zawieszeni tył : tulej , amortyzatory, tarcze + klocki tył. Dodatkowo klekoczą wtryskiwacze gazu(podobno do przeczyszczenia), chrobocze przy puszczaniu sprzęgła ( wysprzęglik ?), tłumik końcowy na wymarciu były już spawane uchwyty. Jak właściciel mówi bierze też olej ok 1l na 5000 km i cieknie płyn chłodzący(wycieków z chłodnicy nie zdiagnozowałem), komora silnika w opłakanym stanie . Czasami pali się kontrolka ciśnienia oleju ( po poruszaniu samochodem gwałtownym ruszeniu czy przyhamowaniu nawet na obrotach gaśnie - mechanik wskazał czujnik do wymiany),pali sie check się check silnika (ustrka spowodowana kombinowanie przy instalacji lpg - wiszą jakieś kabelki przy komputerze). Z zewnątrz prezentuje się bardzo łądnie , w środku zadbana (poza schodzącymi gumami z boczków drzwi przy klamce).

Tyle co zdołałem zweryfikować z mechanikiem na warsztacie. Furka ma przebieg 143 000 i pochodzi z pewnych rąk, jeździł nim człowiek po 50-ce , sprowadził mu ją ktoś z rodziny ponad 3 lata temu. Silnik pracuje równo i cicho, pali od razu.

Samochód po stwierdzeniu wszystkich usterek stoi już ponad 3 miesiące.

Czy warto sobie w ogóle głowę zawracać ( cena jest bardzoooo rozsądna) ?

Jakie jeszcze kłopoty mogą mnie czekać ?

Czy jest coś co mogę / powinienem jeszcze sprawdzić ?

Z góry dziękuje za pomoc .

Link to comment
Share on other sites

POdaj dokładnie cenę bo tak to możemy sobie rozmawiać do lata :), jak na opisywany stan przez Ciebie nie wydaje mi się aby miała realnie 140 tys.

Link to comment
Share on other sites

polacy sa mega naiwni, 140tys przebiegu z lpg a taki stan auta?? tazzo badz powazny

cena rozsadana to chyba 10tys

Link to comment
Share on other sites

polacy sa mega naiwni, 140tys przebiegu z lpg a taki stan auta?? tazzo badz powazny

cena rozsadana to chyba 10tys

Właśnie koledzy cena to max 11 000 pln.

Przebieg jest raczej realny , ale oczywiście jeszcze do sprawdzenia.

Edited by tazoo
Link to comment
Share on other sites

jesli manual to mozna sie zatanawiac, ale co do tego slinika to watpie ze to tylko czujnik, i dotego plyn ubywa wiec roznie to moze byc, jesli bys mial wszytsko sam naprawiac to jest nad czym myslec ale jesli za wszystko placic to raczej malo oplacalne

Link to comment
Share on other sites

jesli manual to mozna sie zatanawiac, ale co do tego slinika to watpie ze to tylko czujnik, i dotego plyn ubywa wiec roznie to moze byc, jesli bys mial wszytsko sam naprawiac to jest nad czym myslec ale jesli za wszystko placic to raczej malo oplacalne

Dlatego pytam posiadaczy i ludzi zorientowanych w temacie - co tam w niej może siedzieć ?. Alternatywa wpakowania paru tysiączków mnie nie przeraża, jeżeli będzie perspektywa co najmniej roku jazdy już bez większych awarii. Szukam samochodu dla siebie i nie na chwilę, a w tych pieniądzach i tak nie kupię czegoś porównywalnego.

Link to comment
Share on other sites

teraz dolicz do tego

Wydech 400

sprzegło z wysprzegliwkiem 1000 minimim

remont silnika ?????? pln (bierze olej, płyn ucieka pewnie któraś głowica mowi papa)

Zawias to jakies 3 tyś z amorami, do tego hamulce 800 zł na obie osie

Bez remontu silnika to juz ponad 5 tyś bez robocizny za same czesci.

Do tego dochodzi rozrzad, pompa wody, zapewne zawieszenie silnika i drobiazgi które dojdą z czasem

Poza tym ile mowisz?? 140 tys:) z 2003 roku z gazem??? haha kpina.

500 tyś to ona ma minimum. Zapomnijmy w koncu o takich przebiegach, to jest niemożliwe zeby tak zajechać samochód w 140 tys km. Ona miala zapewne 300 tyś jak została sprowadzona dla tego 50 latka.

Moja v6 brala 0.7 - 1 l oleju na 10000 km i min. przez nieszczelną pokrywe zaworów jednej głowicy a jak skonczylem nia jazde miala niby 220 tyś ale patrzac na dziesiatki obejrzanych samochodów miala pewnie tez z poł miliona ale motor był idealny.

Daj sobie spokoj moja rada.

Całość wyjdzie Cie ponad 20 tyś jak w banku.

Kupic samochód w takim stanie to moze handlarz, podpicuje, pozaklada czesci z rozbitków albo rozbiórek i pojdzie za 25 tyś.

No chyba ze chcesz być kopalnia wiedzy vc 3.2 gts:)

Z drugiej jednak strony jak juz wszystko zrobisz to bedziesz wiedział co masz tylko ile znaczy "wszystko"?

Z tego co napisaleś ktoś po prostu zajechał ją jak więźnia w obozie koncentracyjnym do ostatnich sił i teraz sprzedaje.

Edited by SNOWSURFER
Link to comment
Share on other sites

Ja bym nie kupil - skoro tyle rzeczy jest w tym aucie zaniedbanych to tak naprawde ciekawe ile jeszcze wyjdzie podczas napraw. Jest bardzo duze ryzyko ze wpakujesz sie na mine.

Link to comment
Share on other sites

Tyle co zdołałem zweryfikować z mechanikiem na warsztacie. Furka ma przebieg 143 000 i pochodzi z pewnych rąk, jeździł nim człowiek po 50-ce , sprowadził mu ją ktoś z rodziny ponad 3 lata temu. Silnik pracuje równo i cicho, pali od razu.

Jak dla mnie objawy, ktore opisujesz sugeruja przebieg rzedu 300tys, a nie 143tys. Podobnie juz bylo z jedna 3.2 w klubie, ktora niby miala 180tys, a wyszlo ze ma 280tys i przynajmniej nie bylo co sie dziwic usterkom :)

Link to comment
Share on other sites

Dobra ale zadam jedno pytanie, ile chcesz przeznaczyć na naprawe tego samochodu?

Mam...miałem nadzieje wsadzić ok 10 000 max. Tak żeby można było ze spokojem jeździć. Może podpowiesz jak można najprostszym sposobem sprawdzić głowice ?

Link to comment
Share on other sites

Daj sobie z nią spokój. Jak podliczysz wszystkie koszty, dojdziesz do wniosku,

że za tę kasę mógłbyś kupić autko o 2 - 3 lata młodsze.

Link to comment
Share on other sites

tazoo, trzeba było napisac co jest sprawne miałbys mniej pisania . Zostaw te auto i nie szukaj okazji bo po zakupie szybko się okaże że to skarbonka bez dna .

Link to comment
Share on other sites

Wspaniali koledzy , wiec są nowe dane :

Sprawdzony czujnik ciśnienia oleju , ciężko się do niego dostać. Bez demontażu , na zasadzie gmerania stwierdzono że z pewnością jest uszkodzony. Kontrolka gaśnie sie i zapala podczas ruszania końcówkami.

Wycieki płynu chłodzącego - winna instalacja LPG o tym później.

Zużycie oleju - uszczelki na zaworach. Dodatkowo te silniki potrzebują go więcej jak jeździ sie na samym LPG.

check silnika - po podłączeniu do kompa awaria układu paliwowego - pewnie też LPG.Ciśnienie na pompie i wtryskiwacze organoleptycznie ok.

Po wizycie u gazownika : dziw że ta instalacja jeszcze działa. Przewody od chłodzenie popróchniałe, błędy na komputerze w sterowaniu, reduktor założony za silnikiem gdzie prawie nie ma dostępu od góry, instalacja podłączona tak że może bez zapłonu działać , dziwne odcięcie pompy paliwa bez sterowania z komputera, i kupa , kupa innych. Do dalszej diagnostyki w umówionym terminie.

Z plusów :

Prawie nowe tarcze i klocki przód, skrzynia i sprzęgło ok.

Mam czas do końca miesiąca na podjęcie decyzji. Bardzo proszę jeszcze o jakieś rady, podpowiedzi.

Dodatkowo VIN do rozszyfrowania WOLOZCF6838122124. Może ktoś jeszcze i w tym pomoże.

Historia juz jest ostatnia wizyta w ASO 05.2004 przy przebiegu 17 000

Edited by tazoo
Link to comment
Share on other sites

Możesz zaryzykować. Szkoda, że nikt z piszących nie wspomina, że za większe pieniądze można dostać jeszcze większą niespodziankę. Myślisz, ze jaki samochód kupisz? w lepszym stanie. Nie oszukujmy się, nikt nei sprzedaje auta wartego do ok 50 tyś, "bo mu się znudziło".

Link to comment
Share on other sites

Vectra 2003r 3.2 v6 za 50.000? Chyba cos Ci sie kolego pomerdalo...

AUTA WARTEGO DO OK. 50 TYŚ. tak napisałem, pisząc auto miałem na myśli każdą markę, pisząc do 50 tyś, miałem na myśli ceny poniżej 50 tyś. A co do przebiegu dobra rada, sprawdz op comem. Chociaż, jak już to sprowadzał "cywilizowany" handlarz to nic nie poznasz.

Link to comment
Share on other sites

I wraca dyskusja na temat 3.2V6 - osobiście powiem, że nie ma się czego bać. Większość tych usterek o których mówisz nie stanowi większego problemu. Robiąc naprawy będziesz miał już pewność co jest ok. Startując od ceny zakupu około 10000 i dokładając 10000 będziesz miał za-pewne lepszy sprzęt niż te super po 30000. Sprawa przebiegu - padło wiele głosów o tym, że wszystkie samochody maja maga przebiegi. Diesle zazwyczaj tak mają, bo0 w Niemcowni nie po to kupuje się diesla, żeby jeździć do kościoła. Sprawdź techem przebieg. Moja tez jest z 2003 i ma w tej chwili 117 tyś. potwierdzone i prawdziwe, i tez mam gaz od 1,5 roku. Pewne jest jedno że do tego silnika trzeba założyć dobrą instalkę i u dobrego fachowca. Trafiają się problemy z błędami pochodzącymi od gazu. Zawieszenie na polskich drogach po jednym sezonie potrafi się nieźle wybić, więc jak zrobisz od podstaw to pocieszysz się dłużnej. Możesz kupić teoretycznie młodszą i z podobnie zajechanym zawiasem. Olej i ubywanie - poczytaj w instrukcji i na forum jaka normę zużycia oleju ma ten silnik. Dla tych co się nie interesowali a zabierają głos to zużycie litra oleju na 5000 km nie jest niczym dziwnym. Płyn chłodzący zazwyczaj ubywa przez nieszczelność gazowni. Jeśli skrzynia i hamulce są ok, to pozostałe sprawy załatwisz za 5-6 tysi i masz sprawdzone auto. Pokasować błędy i już będzie lepiej. Napisz jak idą postępy i czy w ogóle kupiłeś bo może się tu produkuje bez sensu.

Link to comment
Share on other sites

tazoo jak kupisz daj znać. Ciekawe to auto. :)

Popisali, popisali i nic... :) Autor tematu się nie odzywa. Pewnie kupił furę, naprawia to, co było do naprawy i zaskoczy nas dobrym egzemplarzem VC GTS 3.2 za... No właśnie, za ile? Pewnie wyjdzie jakieś 18000 i będzie zadowolony. :)

Czekamy na info.

Pozdrawiam,

Alex913

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP