Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Marcin W

Elektrozawór sterujący EGR-em

11 posts in this topic

Posted (edited)

Witam

Pytanie dotyczące osprzętu silnika Opel VECTRA B, 2.0 DTH.

Wygląda na to że mam uszkodzony elektrozawór sterujący EGR-em, mam małe podciśnienie w układzie vacum, po nitce do kłębka doszedłem przyczyny, okazuje się że nieszczelny jest elektrozawór sterujący EGR-em. Wyeliminowałem złączki przewodów podciśnienia i sam EGR.

Please login or register to see this link.

Nie należy ta rzecz to tanich, nawet na allegro cenią go mocno. Czy jest on rozbieralny i da się go naprawić ?? Ewentualnie czy można podpiąć ten od klapek zawirowań a klapki bezpośrednio do układu vacum ? Z tego co zaobserwowałem elektrozawór klapek zawirowań jest cały czas otwarty.

Edited by Marcin W
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jest taka opcja jak SZUKAJ. Jest tego na forum bardzo dużo, wystarczy poszukac i nie zakładac nowego tematu. A tak pozatym w chwili obecnej morzesz zaslepic EGR na jakis czas lub kupic urzywke

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

tylko licz się że wywali ci błąd egr i zmuli silnik

zaworki

Please login or register to see this link.

Edited by neo_82
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Czyszczenie elektro zaworków.

Bywa że tyle oleju jest w elektro zaworku.

Foto zapożyczone dla zobrazowania.

Please login or register to see this link.

Bierzemy sie do roboty potrzebny płaski śrubokręt i szuszarka lub opalarka

którymi podgrzewamy ten rant co by stał sie elastyczy troszke zimny pęknie.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Wkładamy go w szczeline i lekko odginamy ale z czuciem kciukiem podnosimy tą zaślepke

i przytrzymujemy i tak z każdą szczeliną aż góra odpadnie pilnować sprężynek i części.

Please login or register to see this link.

Dół zaworku tylko podważamy tam nic nie ma ale przedmuchać zawsze można.

Please login or register to see this link.

Reszte rozebranych części czyścimy w ropie i tylko w niej ostrożnie z membramą silikonową.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Po wyczyszczeniu składamy dobrze zaciskamy i jest ok.W razie pęknięcia tego rantu

można użyć opaski metalowej do zaciśnięcia.

Ja zrobiłem dla sprawdzenia czy pompa vacum nie puszcza oleju w układ podciśnienia a zarazem zabezpieczyłem się przed tym.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Teraz tylko rzut okiem i widać czy jest olej z pompy.

Elektro zawór od klapek zawirowań jest cały czas otwarty ale podczas przyduszenia silnika on wtedy działa możesz to zaobserwować podpinając wakuometr po ten czujnik przypiąć go do wycieraczki i zrobić test z przyduszeniem silnika i wtedy będziesz widział kiedy działa.A elektrozawór od EGR jest otwarty po zapaleniu EGR jest podciągany ale jak mu zwiększysz obroty to opada czyli zasysa powietrze od dołu tego elektrozaworka.

Edited by Dziadek vec
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuje to jakoś oczyścić i podpiąc ciekawe foto i przejrzyste

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega ma patent zeby zaślepić zawór egr w vectra 2.0 dth ??

Może kolega da jakieś rysunki opis tego manewru.

Bo ja jakoś przyglądałem sie temu zaworowi i nie da rady go zaślepić.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:)

Otwór który trzeba zaślepić jest głęboko.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale można to zrobić a przy okazji wyczyścić kolektor dolotowy,tylko jak będzie sie miał czujnik ciśnienia na dolocie do czujnika barycznego czy będą błędy ?.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego Chodzi mi o zaślepienie zaworu EGR w tym miejscu gdzie wchodzi węzyk od elektrozaworku, oczywiwscie węzyk tez zaslepiamy. To jest metoda na krutki czas bo tak bład silnika wywali. Czytajcie uwarznie i szukajcie na forum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za dobry opis.

Mam tylko jedno pytanie dot. pompy vacum, to jest pompa ssąca więc ona nie może wtłoczyć oleju do układu, mogłaby go co najwyżej wyssać z układu. Więc moje pytanie, skąd w układzie może się znaleźć olej z pompy.

Please login or register to see this quote.

Chciałbym to zrobić, tym bardziej że turbina leje olejem i kol. ssący na pewno jest zawalony. Niestety po czyszczeniu trzeba odpowietrzyć pompę paliwową - jest opis jak to zrobić - ale ja się boję że coś skopię i będzie źle odpowietrzony układ paliwowy co wiąże się z zabójstwem pompy wtryskowej.

Są również do wymiany uszczelniacze - zakład w którym będę to robił, przy okazji tej operacji czyści kolektor ssący - operacja wliczona w cenę wymiany uszczelniaczy i przelewów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego to nie jest zaślepienie tylko zatkanie zaworu i n ie da się z tym jeździć!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak wyłączysz silnik to puszczają wszystkie membramy i od wspomagania hamulca i to wysysa olej z nieszczelnej już pompy vacum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.