Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Errwin

Panel sterowania klimatronikiem - problem

Recommended Posts

Witam,

Mam problem ze sterowaniem klimatronika. Mianowicie, teraz zimą praktycznie cały czas trzeba jeździć z włączonym nawiewem, a mój problem polega na tym ze, teraz jak temperatury są poniżej 0, zaraz po odpaleniu silnika, jak włączę dmuchawę, to od razu wskakuje mi 7 stopień, jak kręcę środkowym pokrętłem (od regulacji siły nawiewu) w celu zmniejszenia siły nawiewu, to czasami zmniejszy się np na 5 nieraz na 6 i jak będę dalej próbował zmniejszyć to zaraz wraca na 7. I taka sytuacje mam przez ok 10-15 minut aż się trochę nagrzeje. Jak już trochę pochodzi i się nagrzeje, to i tak muszę zmniejszać wolnymi delikatnymi ruchami, ponieważ jak będę próbował gwałtownie zmniejszyć, to tylko siła nawiewu wzrośnie do 7.

Pewnego razu wyjąłem i rozebrałem ten panel i do tego potencjometru psiknąłem preparat do czyszczenia i konserwacji potencjometrów. Dało to efekt, ponieważ chodziło normalnie, ale niestety tylko przez kilka dni i znów działa jak działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Z pozostałymi bocznymi pokrętłami wszystko jest OK.

Latem czasami zdarzało się ze jak próbowałem zmniejszyć sile dmuchamy to czasami wskoczył jeden poziom wyżej, ale większych problemów nie było, a teraz gdy temperatury są poniżej 0, to jest normalnie masakra.

Czy miał ktoś z tym taki problem? Jeśli tak to jak sobie poradziliście?

Podejrzewam ze będzie trzeba wymienić cały potencjometr, ale jak wyjąłem ten panel to na potencjometrze nie ma żadnych oznaczeń czy symboli, wiec nie mogę go zidentyfikować.

Z tego co się dowiedziałem to w VC był montowany tylko 1 rodzaj panelu klimatronika. Moje auto to VC GTS 2004 przedlift.

Czy zna może ktoś jakiś symbol takiego potencjometru? (jeśli będzie trzeba to jutro zrobię zdjęcia)

Proszę o pomoc.

Dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

najpierw rozbierz i przeczyść kontaktem styki od potencjometru, ale docelowo kupić inny panel z rozbitka .

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest trochę inny problem niż w powyższym linku, ponieważ u mnie jak jest zimny to nie mogę zmniejszy ani wyłączyć całkowicie nawiewu.

Tak jak pisałem wcześniej to już psikałem kontaktem, ale to niestety pomogło tylko na kilka dni. Trudno będzie trzeba się rozglądać za nowym panelem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim wydasz kase na nowy panel podjedz do jakiego elektronika i niech poprawi ci luty tego "potencjometru" jezeli czytałes temat o tym na forum to tam było napisane ze przeczyszczenie nie zawsze pomaga na dłuższa mete a za poprawienie lutów majątku nie załacisz , mi osobiście to pomogło i juz ponad rok jak nie mam z tym problemu. Rozbierz panel zawiez do poprawienia lutów (bo za wyciągnięcie to cie jeszcze skasuje) daj na tacy tylko do podlutownia i zobaczysz efekt. na pewno bedzie taniej jakl nowy panel (czy to z rozbitka czy z ASO )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek75

dzis w mojej vectrze , nawiew zaczał chodzic tylko na 7 i 8 biegu za chol....e nie mozna zmniejszyc na 1,2,3,4,5 co moze byc powodem zaznaczam ze wyswietla mniejsze predkosci ale wiatrak szaleje na 2 ostatnich zakresach . czy to moze byc wina panelu czy moze rezystor padł ?

Edited by krzysiek75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

noooo..... witaj na forum, a po 2 to dział VC a w opisie masz VB

Edited by OKO50

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek75

Please login or register to see this quote.

faktycznie pomyłka jestem po nie przespanej nocy i 600 kilometrów jeszcze dzis zrobiłem i w drodze mi padło sterowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zgadza się ale koniecznie z tego rocznika, bo inaczej trzeba będzie go techem programować (logować) do wyświetlacza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mirjel

Witam

Miałem podobny problem ze sterowaniem nawiewu w panelu z klimatronikiem przyczyna była mechaniczna ,o ile dobrze pamiętam są tam trzy plastikowe koła "zębate" ,które są wymienne między sobą wystarczyło zamienić kółko od sterowania temperaturą pasażera (mniej używane) z środkowym od sterowania prędkością nawiewu.

Pokrętło to psuje się od wciskania (załączanie klimy).

Robiłem to już dosyć dawno dlatego nie pamiętam szczegółów ,ale cała operacja nie była mocno skomplikowana najgorzej chyba się "rozpina" płytkę drukowaną na ,której są wlutowane części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Powiedzcie mi czy warto sie bawić z naprawą sterowania siły nawiewu chodzi mi o to środkowe pokrętło którym wchodzi się do menu nie chce zawsze działać teraz coraz rzadziej ciężko mi weijść w do menu żeby wybrać gdzie ma dmuchać ustawiłem na szyby i nie ruszam, a siła nawiewu świruje chce podkręcić o np. z 1 na2 a on z 1 na 7 przeskakuje działa jak chce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporo o tym było.

Tu masz jeden z tematów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawienie lutów to 15 minut włączając w to wyciągnięcie i włożenie panelu zpowrotem . Więc sam sobie odpowiedz

Edited by pawelxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoko a co z tym że nie zawsze działa to wchodzenie w menu. a jak kupie z rozbitka to też nie mam pewności czy sie nie wysypie po miesiącu

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby zamienic te kółka to trzeba wyciągnąć cały panel? jak trzeba go wyciągnąć to jak to zrobić żeby czegoś nie urwać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem czy jest sens kupowania z rozbitka bo może Ci się zrobić to samo. A z problemem wejścia do menu to tak jak już wyżej koledzy pisali- trzeba poprawić luty. Jeśli masz lutonice zrobisz to bez problemu sam i za darmo, bez sensu jest inwestować w inny panel.

Tu masz nawet pokazane które trzeba poprawić

Radze nie inwestować w nowy panel tylko przelutować obecny.

Najpierw wyciągasz schowek pod panelem- po prostu go wyciągasz jednym porządnym ruchem, później wsadzasz paluchy pod panel klimy i wypychasz go do przodu i po wszystkim, odpinasz dwa złącza. Jak już będziesz miał panel przed sobą to powoli poprzyglądaj mu się i szybko dojdziesz jak go otworzyć, nie ma żadnych śrubek tylko zatrzaski, przyda się płaski śrubokręt żeby je ew odgiąć, ja już to robię samymi palcami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z resztą jak go wyjmiesz zobaczysz co i jak!

Edited by osvch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za pomoc. Teraz już wiem jak się do tego zabrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem problem ze sterowaniem klimatronikiem w Opel Vectra C 1.8, 2005r. Nie mogłem wejść w opcje klimatyzacji. Gdy wciskałem duże pokrętło nie było żadnego efektu. Wyciągnąłem panel klimatyzacji, elektryk samochodowy poprawił wszystkie luty i jest ok !!! Mówił, że na oko nie widać usterek, ale czytałem na forum i powiedziałem mu, żeby spróbował to przelutować i pomogło. Pozdrawiam

Edited by ildefons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć 

Żeby nie śmiecić napisze tu, czy ktoś z was spotkał się z problemem albo i nie problem, nie wyświetlającej się informacji o kierunku nawiewu. Wydaje mi się że wcześniej widziałem na Cid info który nawiew jest aktywny ( była ikonka ludzika i strzałka). Kierunki działają prawidłowo w menu też to widać ale jak wyjdę do ekranu głównego widzę tylko napis ( temp kierowca prędkość wentylatora Eco i temp Pasazer). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba  wydawało się koledze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W CID nie jest podobnie jak w GID, że przy auto cyrkulacji nie ma ikonek kierunku nawiewu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cretux masz rację :) dziś kombinowałem i udało się :)

Tak więc ikonki pojawiają się w miejscu prędkości wentylatora w sytuacji kiedy jest wyłączona auto cyrkulacja i włączony klawisz auto na panelu. :). Jeśli do tego jest wyłączona klima to pojawi się Eco :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo Ty ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...