Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Pokora

Tył - prowadza po całej drodze

21 posts in this topic

Witam,

Mam problem z moją Viki, mianowicie strasznie ja zaczęło prowadzać po drodze. Na suchej nawierzchni było wszystko OK., po wymianie oponek na zimowe też ok. (nawierzchnia nie oblodzona). Problem pojawił się w momencie nastania mrozów i śniegu. Przy prędkości około 50km/h tyłem zaczyna prowadzać po całej drodze i trzeba kontrować aby nie obróciło. Sprawdzałem innym samochodem tą samą trase przy prędkości 120km/h i ładnie się jechało.

Byłem u mechanika, powiedział ze reczny trzyma na jednym kole (po podniesieniu i przekręceniu Kola jedno się kecilo a 2gie stawało), wymiana linek niby mialo pomóc. Po teście na trasie problem cały czas ten sam.

Pojechałem na stacje kontroli, sprawdziłem amorki i maja po 80% (wiec ok.), na szarparkach stwierdzili ze zadnych luzów nie ma.

Ktos pomoże? Co Może być przyczyną tego prowadzania?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

linki zmienil a sprawdzil dzialanie hamulca recznego ??

do tego tuleje zawieszenia konkretnie do spradzenia

nie na szarpakach tylko recznie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ręczny był sprawdzany przez mechanika i sam sprawdzałem ładnie obija nie ma zadnych tarć, kola się nie blokuja (nawet minimalnie).

Odnośnie sprawdzania luzów mimo ze byłem na szarpakach, ale przy wymianie linek mechanik niby sprawdzał luzy wziął jakąś łapkę, klucz, łomik, i zerkał tu i tam. Stwierdził ze wszystko ok.

To mie wlasnie dziwi, a nie chce wchodzic w koszta niepotrzebnie.

Dzis postaram się wymienić opony tył na przód. Zobacze czy co to da.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem identycznie to samo. W lutym jak wracałem z Zakopca padał koszmarny śnieg, przednie koła bez problemu dawały radę a tył tańczył jak szalony przy 80km/h. Strach było jechać. Wymieniłem tuleje i problem ustał. Nie miały luzu, wyglądaly całkiem dobrze a jedna nie spełniały swoich zadań.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widze to chyba bez wymiany tych tuleji sie nie obedzie, widzialem na forum wiele tematów na ich temat ale jakie byscie polecali jakiej firmy aby nie robic znowu wymiany za powiedzmy pol roku. I od razu cały komplet wymiac jeśli się nie myle jest ich 10 szt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

lemforder

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

podjedz na sprawdzenie geometrii

jak tuleje sa cale i nie maja luzow to moze to masz skopane

u mnie tak rzucalo jak mialem rozregulowane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 100% geometria. Jak wymieniłem tuleje to też tak miałem, po ustawieniu geometrii kół tylnych problem minął. No chyba że masz luzy na tulejach,to jak piszą koledzy, najpierw wymiana, potem geometria koniecznie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze, tuleje pływające i wahacza wzdłużnego, następnie geometria - mnie też tak ustawili, że nie mogłem jechać zimą na wprost. Okazało się że ustawili, ale nie pod sporta. Po zrobieniu tych elementów było prawie idealnie, ale dopiero zmiana opon na dobre zimowe rozwiązała problem całkowicie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem co kolega. Wie ktoś ile wyniesie mnie wymiana tuleji?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak kiedyś pytałem o wymianę tuleji w jednym serwisie powiedzieli mi 20zł od sztuki.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie taka przyjemność kosztowała za wymiane 150zł,tuleje kosztuja od 40-100zł

za sztuke.wymieniłem tylko te 4 tuleje,a powinienem komplet(nie wiedziałem)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Coś mi jeszcze trzeszczy...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pływające w serwisie biorą ok 30-40 zł za sztukę a za główne to ok 40-50 zł. Można to samemu zrobić lecz potrzebny jest ściągacz do pływających i dobre imadło do głównych.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałam, że zrobię prezent sobie i viki na święta, ale jeśli ta przyjemność tyle kosztuje to chyba poczekam do nowego roku :25:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było to samo....... od kilku dni jak pokazały sie na drodze przymrozki i lód na asfalcie "d*pa" Viki tańczyła..... W czwartek op południu podjechałem do znajomego mechanika..... Na stacji kontroli pokazdów po sprawdzeniu okazało się że mam skopconą goemetrię kół...... na podnośniku sprawdzaliśmy i zawieszenie jest ok. Dziś rano pojechałem na zbierzność i sie okazało że auto nie miało prawa na lodzie jechać prosto.

Ustawienie zbierzności z tyłu pomogła....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziś już jeździ sie o niego lepiej...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A kolego ile Cie ta przyjemność kosztowała??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja jak robiłem to ceny kształtowały się następująco:

przod 70pln

tyl 50pln

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ustawienie zbieżności tył- 40zł

jak nie stuka i diagnosta potwierdzi Ci sprawność tulei (przynajmniej tych do których się może dostać) nie wymieniaj !!! (ja się sfrajerowałam i wymieniłam wszystkie bo moja V latała po drodze jak chciała.. niestety nie pomogło) zainewstowałam też w amortyzatory- mimo iż miały po 75%... i też nic !

(ja miałam kłopot z jazdą na prostej i suchej drodze- także lekko coś innego niżeli Ty)

teraz już wiem że najpierw sprawdza się wszystkie duprerle ustawia zbieżność i zerka na detale a nie robi wymiany po koei jak leci bo tak radzą..

Please login or register to see this quote.

wszystkie jakie sa na zawieszeniu tylnym +/- 500zł zależy w jakiej części PL

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba ze sam będziesz wymieniał to 250 za części

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pytanko-żeby wymienić główne,trzeba oczywiście ściągać cały wachacz?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak cały wahacz trzeba zdemontować a potem ustawić zbieżność tylu oczywiście

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.