Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Świece żarowe - jaka żywotność?


juras7
 Share

Recommended Posts

witam

czy wymiana świecy żarowej po niecałym roku użytkowania - to normalne??

wymieniałem w styczniu br. wszystkie 4 szt.,

w tym tyg. padła 1 :angry2:

świece BERU - nówki sztuki, montowane,

po odpaleniu zimnego silnika CHECK, gasnący po chwili - typowy objaw...

diagnoza: świeca <_<

80 zeta w tył :angry:

czy następne też padną niebawem??

Link to comment
Share on other sites

Normalne to raczej nie jest - powinna dłużej niz rok wytrzymać.

Między innymi dlatego jestem zwolennikiem wymieniania świec żarowych pojedynczo (chociaż znam też argumenty żeby wymieniać kompletami).

Mam ten sam silnik i świece beru więc mogę napisać jak to jest u mnie.

Kupiłem 4 letnie auto w 2007 i nie wymieniałem świec bo nic nie wskazywało na to że są zużyte. Nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał (w książce nie ma nic na ten temat).

Pierwsza padła w 2008, druga w 2009 trzecia w 2010. Czwartej do tej pory nie wymieniłem. Te trzy które wykręciłem były beru - nowe też dawałem beru.

Moral jest taki, że ta której nie wymieniałem ma 3 lata +X. Pewnie na forum znajdą się osoby, które mają świece dłużej.

PS. wg autoświata (nie traktować dosłownie ;)) żywotność świec to:

w normalnych warunkach wytrzymują one nie mniej niż 15 000 cykli rozruchowych i 200 000 km przebiegu pojazdu

http://www.auto-swiat.pl/1-swiece-zarowe-1

Link to comment
Share on other sites

pierwszy raz jak wymieniałem świece(styczeń br.) padła 1 szt. więc wymieniłem tylko 1,

ale po jakiś 2 tyg. padła 2-ga św. więc już nie namyślając się, wymieniłem pozostałe 3 szt.

myślałem że spokój będzie, ale nie tak krótki...

w końcu Beru to Firma (przez duże f) - chyba??

Link to comment
Share on other sites

...

Moral jest taki, że ta której nie wymieniałem ma 3 lata +X. Pewnie na forum znajdą się osoby, które mają świece dłużej.

u mnie 5lat + X :) Też Beru.

Link to comment
Share on other sites

Witam ja mam moją viki od 2007 roku i świec nie wymieniałem samochód przez ten czas przejechał 100 tys km i jedna rzecz jaka mnie nie pokoi to taka że kiedys krócej grzał świece, czy to objaw zużycia świeczek? Terazm mam 250 tys i pali na strzał ale swiece grzeje ok 8 s

Link to comment
Share on other sites

Witam ja mam moją viki od 2007 roku i świec nie wymieniałem samochód przez ten czas przejechał 100 tys km i jedna rzecz jaka mnie nie pokoi to taka że kiedys krócej grzał świece, czy to objaw zużycia świeczek? Terazm mam 250 tys i pali na strzał ale swiece grzeje ok 8 s

koledzy a jak sprawdzić czy świece sa jeszcze w dobrym stanie???? padl mi przekaznik grzania swiec i check wywala ale jak sie zagrzeje to gasnie ale mam problem ze ciezko odpala na mrozie, mysle ze ten przekaznik nie grzeje swiec ale i viki mam juz dwa lata i swiece nie ruszane, moze czas wymienic dla spokoju???

Link to comment
Share on other sites

Ja się dołączę do pytania Adamosa tyle tylko, że chodzi mi bardziej o lakalizację świec w dieslu. A jak sprawdzić?

Zmierzyć opór każdej z nich i ewentualnie zasilanie. Z tego co kojarze powinny stawiać około 1 Ohma oporu.

Link to comment
Share on other sites

kabelek do + aku drugim końcem kabelka do świecy dotykamy - jak jest "iskrzenie" ->to dobra , jak brak "iskrzenia" -> do kosza

taki test na szybkości :lol:

świece są z tylu silnika pod rurą od turbiny - sztuk 4 :lauh:

Link to comment
Share on other sites

Ja się dołączę do pytania Adamosa tyle tylko, że chodzi mi bardziej o lakalizację świec w dieslu. A jak sprawdzić?

Zmierzyć opór każdej z nich i ewentualnie zasilanie. Z tego co kojarze powinny stawiać około 1 Ohma oporu.

Tak, rezystancja nowej świeczki to około 0.9 Ohma.

Link to comment
Share on other sites

Tak, rezystancja nowej świeczki to około 0.9 Ohma.

panowie mam pytanie, gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w DTI 16V??? padł mi i chce wymienić ale bardzo nie mogę go znaleźć;-)

i inne pytanie, jak chce sprawdzić świece metodą domową z tym kabelkiem, to muszę "fajke" ze świecy zdjąć i zapłon włączyć czy jak to zrobić, poradźcie mi prosze

Link to comment
Share on other sites

fajkę zdjąć, zapłonu nie włączać

przekaźnik znajdziesz w .... wyszukiwarce :)

chłopaki szukałem tego przekaźnika świec żarowych i nie moge do znaleźć pod maską mojego auta, mam vb DTI 16V (101 km)sedan, wszedzie szukułem i nie widze, koło akumulatora NIE MA...;-)

http://allegro.pl/opel-vectra-b-przekaznik-swiec-zarowych-i1351770958.html

http://allegro.pl/opel-vectra-b-2-0-dti-przekaznik-swiec-zarowych-i1313035380.html

czegos takiego nie znalazłem a napisane na aukcji do Vectry b......pomóżcie

Edited by adamos1987
Link to comment
Share on other sites

Ów przekażnik znajdziesz pod maską w dużej czarnej plastikowej skrzynce między zbiorniczkiem plynu hamulcowego i zbiornikiem płynu chłodzącego-po zdjęciu pokrywy oczywiście :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ów przekażnik znajdziesz pod maską w dużej czarnej plastikowej skrzynce między zbiorniczkiem plynu hamulcowego i zbiornikiem płynu chłodzącego-po zdjęciu pokrywy oczywiście :rolleyes:

chłopaki temat jest, wziąłem kabel i świeca pierwsza od lewej (jak sie patrzy) nie iskrzyła, natomiast pierwsza z prawej iskrzyła, dwóch środkowych nie sprawdziłem bo nie mogłem fajki ściągnąć a pozatym przeszkadzała mi metalowa rurka nad świecami (od turbiny idzie). ale co najlepsze mój mechanik powiedział że przekaźnik padł i świece nie grzeją, świeci się check, teraz wiem że jedna świeca padła, ale myśle czy czasem nie jest to wina przekaźnika bo mechanik powiedział że jakiś podzespół przekaźnika poszedł ale to przecież raczej nie ma nic wspólnego bo świeca i tak powinna zaiskrzyć jeśli sprawna by była. co myślicie, kupiłem przekaźnik i czekam na niego,jak z tego wybrnąć bez dodatkowych kosztów??? może chceck się świeci od świecy??? ale mechanik pod kompa podłączał???i sprawdzał świece i powiedział że były ok bo to było ponad miesiąc temu (wtedy może były sprawne) a teraz padała poprostu. pomózcie

koledzy ponaglam temat, i pytanie mam czy te dwie świece żarowe jak chce sprawdzić to muszę demontować rurkę co od turbiny idzie??? bardzo ciężko dostać się do tych dwóch świec żarowych w środku

Edited by adamos1987
Link to comment
Share on other sites

Musisz zdemontować tę rurę- to żaden problem- łatwiej wypniesz fajki.

Padnieta świeca wywala cheka.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

do sprawdzenia świec niekoniecznie jest odkręcanie (rury), ale do wymiany świec na 100 % trzeba <_<

Link to comment
Share on other sites

w rzeczy samej ... :rolleyes:

witam, chłopaki, przekaźnik zmieniony, zobaczymy co będzie rano jak będzie grzanie świec ale świeca jedna nie iskrzy niestety nadal, czyli mnie czeka wymiana kompletu świec, i wizyta u mechanika, jakie te świece kupić???? febi mogą być bo mam u siebie w mieście po 33 zł, no chyba że polecacie coś innego, to wrzućcie linka z allegro ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP