Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

X18XE - kręci, ale nie odpala


sthEn
 Share

Recommended Posts

Witam,

szybka sprawa, bo mam auto unieruchomione pod miejscem pracy, i jutro muszę przepchnąć na drugą stronę ulicy do mechanika, a nie chcę, żeby mi ceny z nieba dał. Sytuacja z rana - jadę jak codziennie 35km do pracy, wyjątkowo nie było korków, więc grzałem się w autku jakieś 15 minut, bo za szybko przyjechałem. Nagle autko zgasło - nic to, ostatnio raz na tydzień pojawiał mi się check czujnika położenia wałka - więc myślałem, że to to. O dziwo już drugi raz nie odpalił. 3 godziny później odpalił dosłownie na dotyk, ale zaczęły wariować wskazówki - obrotomierz śpi, natomiast prędkościomierz padaczka w przedziale 0-5km/h. Zgasiłem, i poczekałem do 17 aż skończyłem pracę - auto odpaliło, więc zacząłem odśnieżać. Jak już odśnieżyłem (oczywiście...), to sobie zgasł, i już znowu nie odpalił, wskazówki wariują dalej. Kręci, kręci, kręci, męczy się i nic.

Szybkie typy, na co stawiać? :)

P.S. Akumulator ładowany ~3 dni temu.

Edited by sthEn
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja miałem dokładnie takie same przypadłości komp wykazał błąd czujnika wału korbowego i wałka rozrządu po wymianie wszystko powróciło do normy

Link to comment
Share on other sites

Tylko tam chyba są 2 czujniki, i zgadula, który wymieniać? Chyba, że się mylę.

Też o tym w pierwszej kolejności myślałem, ale dla pewności zbieram pomysły.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Akumulator nowy kupiłem VARTA Silver Dynamic 61Ah 600A i póki co autko zagadało bez zarzutu. Dziwne jednak, że nie zwraca check engine żadnego, a obroty wciąż leżą i prędkość tańczy. Po weekendzie tak czy inaczej zamawiam czujnik, mam nadzieję, że dzisiaj dojadę do domu z pracy :)

Edited by sthEn
Link to comment
Share on other sites

Zwracał wcześniej kilka razy 0340, czyli czujnik wałka rozrządu. Że oryginalny to wiem - nic, co wymieniam nie jest zamiennikiem (tak, wiem - podwójne zaprzeczenie) :)

No to już 100% pewności, że to czujnik - nagrzał się, wywalił check, zdechł :) Na zimnym działa, po przekroczeniu 90 stopni na kilka minut umiera z błędem 0340. ASO na wtorek najwcześniej ściągnie, kurza twarz :(

Edited by sthEn
Link to comment
Share on other sites

Mnie jak walnął czujnik połażenia wałków, to też zegary zaczęły głupieć. Obrotomierz zaczął szaleć. Wywaliło całą masę błędów. Wymieniłem na oryginał Siemensa, skasowałem wszystkie błędy i wszystko działa OK.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest inny. A mam ten sam silnik X18XE. Sprawdź dokładnie jaki masz zanim kupisz.

Ja mam taki dla porównania:

http://allegro.pl/nowy-oryg-gm-czujnik-walka-rozrzadu-opel-1238915-i1346565652.html

Link to comment
Share on other sites

Jestem ciekaw czy po wymienie u Ciebie wszystko wróci do normy. Mam taki sam silnik i czasami się zdarza że zapali się check. Miałem też2 x taką syt (w przeciągu 4-5 m-cy) że na dojeździe do krzyżówki była karuzela na zegarach i silnik zgasł. Ale odpalał od razu. Zastanawiam się czy czasami gdzieś się przewody nie przetarły bo kiedyś czytałem że tak się zdarza.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie "karuzelę na zegarach" miałem raz na kilka dni, po czym gasł, ale wstawał bez problemu normalnie - od wczoraj po prostu jak już zgaśnie, to nie gada.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie "karuzelę na zegarach" miałem raz na kilka dni, po czym gasł, ale wstawał bez problemu normalnie - od wczoraj po prostu jak już zgaśnie, to nie gada.

Poruszaj kostką od czujnika, może tam coś nie łączy. Bardzo często zdarza się tak, że to właśnie ona pada a nie sam czujnik.

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku akurat raczej na pewno kabel padł, to nie jest zbieg okoliczności, że tylko jak się silnik zgrzeje to zdycha. Wtyczka raczej nic tu nie ma do rzeczy - wcześniej też tylko w dużych korkach mi gasła.

Link to comment
Share on other sites

a blad 0340 jest nadal?

dostan sie do przewodow ktore ide do czujnika walka rozrzadu, sprawdz ich stan. od ciepla mogly popekac i pozwierac sie.

jak dostaniesz sie do czujnika tak by bylo widac jego styki to miernikiem zmierzysz opornosci miedzy 1 i 2 pinem oraz 2 i 3 :) wartosci jakie powinny byc podalem pare postow wyzej :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP