Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wymiana pompy wody


Recommended Posts

Panowie muszę wymienić pompę wody w vb 2.0 dtl (di 16v) z 1998r, jak się za to zabrać bo dostęp jest kiepski? da się bez podnoszenia silnika? Jak tak to niech ktoś mądry opisze tak po w skrócie w jaki sposób?

Edited by Czulak
Link to comment
Share on other sites

Panowie muszę wymienić pompę wody w vb 2.0 dtl (di 16v) z 1998r, jak się za to zabrać bo dostęp jest kiepski? da się bez podnoszenia silnika? Jak tak to niech ktoś mądry opisze tak po w skrócie w jaki sposób?

Witam!

Na wstępie dodam, że dostęp jest kiepski ale da radę - tylko zastanów się czy to nie przerasta Twoich możliwości. Ja sam we wtorek wymieniałem pompę wody w moim DTH. Powiem Ci dokładnie jak ja to zrobiłem krok po kroku:

Maska w górę, odkręcasz opaskę przepływomierza, odkręcasz obudowę filtra powietrza, wyjmujesz filtr, lewarek po silnik - podnosisz troszkę do góry - odkręcasz łapę silnika (mocowana na 4 śruby - jedna do poduszki, 3 do kolejnej łapy), podnosisz teraz silnik trochę do góry, luzujesz śruby od kółka pasowego, luzujesz napinacz paska wieloklinowego, zdejmujesz pasek, odkręcasz 3 śruby od kółka pasowego, zdejmujesz koło pasowe, odkręcasz 3 śruby od pompy wody, wyjmujesz pompę iiiii reszta w odwrotnej kolejności.

Ale powiem Ci, że teraz to łatwo napisać, ja napotkałem masę problemów - więc Cię ostrzegę co mnie zmęczyło:

śruba od napinacza była wyrobiona - zdejmowałem pasek śrubokrętem,

kółko pasowe na pompie nie chciało zejść - mocowałem się ponad godzinę - musiałem je opukać, podważać, psikać odrdzewiaczem...

no i najgorsze - 4,5h wyjmowanie pompy - a właściwie rozbijanie jej na kawałki - nie dało rady w żaden sposób jej wyjąć - mesel i młotek i walenie... nie wiem jak ją wyjmują mechanicy - ja musiałem ją rozbić na małe kawałeczki bo tak jakby przyklejona była - aluminium z aluminium się zespawało?hmm

POWODZENIA

Link to comment
Share on other sites

sam tego robił nie będę, tylko kolega (mechanik) mówił że chyba nie obędzie się bez podniesienia silnika stąd temat. dzięki za szczegółowy opis. Mam nadzieje że u mnie obejdzie się bez rozbijania pompy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Mati18cc

Witam. Mam Vectre A, 1.8 w benzynie i musze wymienić pompę wody. tylko mam problem z odkręceniem śrub. Może mi ktoś pomódz. jak mam je odkręcić skoro już obrobiłem śruby.

Link to comment
Share on other sites

kolego spróbuj ruskim kluczem(młoteczek, przecinaczek w dłoń) lub morsem. a jak nie to naspawć nakrętke można.

Link to comment
Share on other sites

nic to nie pomaga. rozbiłem pompe w drobny mak a śruby nadal nie poszły

to chyba grzanie palnikiem zostało, lub rozwiercanie i gwintowanie na nowo. a wykretakami próbowałeś?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP