Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przełącza na LPG po 13 km


HarryBDG
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

Standardowo na LPG przełącza mi się po ok. 3 km jazdy. Dzisiaj pojawił się problem. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury instalacja zaczęła 'piszczeć' (taki sam sygnał jak by np. zabrakło gazu). Kontrolka migała bardzo szybko - co wg. instrukcji sygnalizuje albo brak gazu albo awarię. Zbiornik mam napełniony do połowy.

Na na gaz Vectra przełączyła się dopiero po ok. 13 km

Czy winna jest tutaj temperatura? (ok. - 15 stopni)

Z drugiej strony, przecież po tych 3 km parownik był już dobrze nagrzany, bo sterownik sam chciał przełączyć na gaz, ale instalacja zaczęła 'piszczeć'.

Czy ktoś miał podobny problem?

Z góry dzięki za odp.

P.S. Dodam, że temperatura płynu chłodzącego w porządku 86-88 stopni.

Edited by HarryBDG
Link to comment
Share on other sites

Harry nie zapomnij że przy takiej temperaturze gaz się skrapla ja dziś miałem to samo też mi pokazuje kontrolka że brak gazu a ja wczoraj tankowałem .Najlepiej jak autko ma gaźniczek to lpg śmiga śmiał a tu już większa filozofia może trochę mu się przymarzło.

Link to comment
Share on other sites

Taki mały Offtopic

Kolego Harry poczytaj tu KLIK

Co prawda na inny temat ale powinno Cię to zainteresować.

blink.gif a co to ma wspolnego z probleme kolegi,bo ja nie widze zwiazku

Link to comment
Share on other sites

wlasnie koledzy sorki ze taki maly OT. Jak to jest z tym gazem. Tankowalem ostatnio gaz do pelna. Dzis mam przejechane 70km zawsze przy tylu km swiecily mi sie 3kontrolki napelnienia butli. A dzisiaj juz 2. Czy to wina temperatur ze pokazuje mniej niz jest faktycznie w butli???

Link to comment
Share on other sites

te czujniki od gazu sa bardzo orientacyjne i najlepiej ufac licznikowi.

Ja zauwazylem ze wystarczy zatankowac inny gaz i kontrolki juz gasna po innym kilometrazu choc ogolnie na butli robie bardzo podobne odleglosci : )

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że masz sekwencję i po przełączeniu na gaz zaczęło piszczeć i mrugać szybko? Strzelałbym że po przełączeniu na gaz dodałeś może gazu czy coś w tym stylu, a że parownik był jeszcze w sumie zimny to spadło ciśnienie na czujniku i automatycznie wrócił na benzynę... Szybkie mruganie oznacza automatyczny powrót z gazu na benzynę, na wskutek np spadku ciśnienia gazu... W takim przypadku ręcznie przełączasz na benzynę, a następnie z powrotem na gaz i jeśli sytuacja się nie powtarza to niema się czym martwić, w przypadku częstych takich zachowań warto odwiedzić dobrego gazownika w celu sprawdzenia co i jak.

PS: Zabrudzony filtr gazu również może powodować spadki ciśnienia...

Link to comment
Share on other sites

DamianDlugi, ja w pierwszej kolejności sprawdził czy Stag nie zapisał sobie jakichś błędów po tej awarii. Nie wiem czy w Stagu coś takiego jest, w KME na pewno. Ja mam przełączanie przy 10*C reduktora, ale nie muszę się bać, że nacisne za mocno gaz i zmrozi mi reduktor. Można podnieść temp przełączania i wtedy sprawdzić czy przełączy się poprawnie, ale nie wiem czy to tu leży problem.

Link to comment
Share on other sites

Więc temp przełączenia nie jest problemem raczej. Podepnij się do Staga i sprawdź co tam się dzieje. U mnie kiedyś czujniki temp były nie polutowane tylko poskręcane i czasami potrafił się wyłączyć z gazu, albo w ogóle nie przełączyć. Po polutowaniu jak ręką odjął, nigdy więcej się tak nie zdarzyło.

Link to comment
Share on other sites

Instalacja jest nowa - na gwarancji. Mam ją dopiero od końca maja, i przejechałem 9700 km. Za 300 km jadę na regulację to zwrócę uwagę gazownikowi. Sam na razie nie chcę grzebać żeby nie stracić gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

Harry a ty jak byłeś montować LPG to później byłeś jeszcze u gazownika sprawdzić mapy.

Oczywiście byłem po 1000 km na serwisie.

Teraz za 200 km pyknie mi 10 tys. na gazie i też jadę na regulację i wymianę filtrów :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP