Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

problem z hamulcami, skrzynia i wspomaganiem


Guest Patryk737
 Share

Recommended Posts

Guest Patryk737

Bardzo dziwny problem mnie spotkal :(( zostawilem wczoraj ok 13 samochod na parkingu na dworze i dzis ok 21 odpalam wszystko git ale po wrzuceniu wstecznego zauwazylem ze bieg strasznie ciezko wszedl wszystkie inne tez tak wchodzily.

Wciskam pedal hamulca a tu zonk pedal idzie do konca tak jak by w ogole nie bylo hamulcow.

zawsze bylo tak ze kierownica na wylaczonym silniku sie bardzo bardzo ciezko krecila a teraz leciutko jak by auto stalo na podnosniku.

co jest?????????????????????

Link to comment
Share on other sites

Guest Patryk737

tez mi sie tak wydawaloale auto stalo w sniegu wiec nie jest latwo skrecac kierownica.

plyn byl bo nie dawno wymienialem. Mogl zamarznac??

dzieki za szybka odpowidz.

Link to comment
Share on other sites

Płyn hamulcowy jest higroskopijny, a więc pochłania wilgoć, jeśli masz nowy to problem zamarzania odpada, jedynie może być zapowietrzony(sprawdź poziom!) Nie wiem jak jest w VA ale w VB sprzęgło jest hydrauliczne, więc jeśli u ciebie sprzęgło jest hydrauliczne to problem ze sprzęgłem i hamulcami raczej tkwi w płynie hamulcowym.

Link to comment
Share on other sites

Guest Patryk737

a moze ktos wie dlaczego biegi sie tak ciezko wrzuca??

plyn w zbiorniczku jest.

jak naciskam wolno pedal to pedal idzie do konca i to samo jest jak nacisne szybko pedal.

i jak nacisne pedalto slysze powietrze. wczesniej tez tak bylo ale duzo duzo mniej.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź przewód od podciśnienia od kolektora ssącego do serwa - swoją drogą łatwiej by było jakbyś napisał jaki masz silnik.

Link to comment
Share on other sites

Taki bardziej plastikowy niż gumowy przewód łączący kolektor ssący z serwem hamulcowym (taki duże okrągłe za pompą hamulcową) to odnośnie hamulców. Odnośnie sprzęgła sprawdź linkę - pryśnij jakiegoś płynu penetrującego w pancerz (w 1.8 chyba jest linka, a nie hydraulika).

Link to comment
Share on other sites

olej w skrzyni (a raczej na pewno jego resztki, bo jeszcze nie widziałem oleju w żadnej skrzyni w VA) na pewno zgęstniał i dlatego biegi ciężko wchodzą, po przejażdżce powinno być ok

Link to comment
Share on other sites

podłączając się pod temat.. odnośnie skrzyni.. też mam mały problem.. kiepsko wchodzi jedynka i dwójka.. a przy redukcji to w ogóle.. wiecie co to moze byc? slyszałem kiedys ze jakies wodziki czy cos tam jest ale nie wiem jak sie za to zabrać..

Link to comment
Share on other sites

podłączając się pod temat.. odnośnie skrzyni.. też mam mały problem.. kiepsko wchodzi jedynka i dwójka.. a przy redukcji to w ogóle.. wiecie co to moze byc? slyszałem kiedys ze jakies wodziki czy cos tam jest ale nie wiem jak sie za to zabrać..

Ano istnieje taka możliwość. Lewarek zmiany biegów ze skrzynią jest połączony przegubem krzyżakowym i ten ów przegub wykonany jest z białego tworzywa. Jak jest wypracowany to tak może być.

A jak silnik i skrzynia są rozgrzana to jest ok.????

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie ma to wpływu... może trochę.. ale zawsze jest problem z redukcją przy małych prędkościach.. jak np zredukuję z wyższego biegu na 2 i jadę z 50 to czasem uda się bezproblemowo... ale czasem.. z wrzucaniem też problem jest zazwyczaj.. inne biegi ok tylko 1 i 2 głupieje

Link to comment
Share on other sites

zdejmiesz odslone lewarka biegow i sie dobrze pzygladnij-tam sa strzalki na obudowie-ustaw lewarek,tak by strzalki sie zgadzaly.

Nastepnie maska w gore i to samo robisz przy skrzyni. Kapke ciezko mi opisac,a pogoda jest fatalna,by rozbierac nieco i robic zdjecia ;)

Zmien olej w skrzyni-nowa uszczelka pod dekielek,nowy olej-to cale koszta zabiegu,a poprawa moze byc znaczna.

Na poczatek skontroluj stan poduszek silnika-pewnie sie juz wyrobily,lub poluzowaly lapy mocujace silnik,i stad moga byc problemy.

Pozdrawiam.

Edited by recces
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest jasko122

dlaczego jak pompuje pedalhamulca to w ogole nie twardnieje??/

Witam.

koleś robi Ci wodę z mózgu, bo podciśnienie nie ma nic do tego, że pedał wchodzi do podłogi.

Widocznie ma kolega dobre chęci i pisze co wie.Za wpadanie pedału hamulca odpowiada wyłącznie hydraulika,tzn.poziom

płynu,ewentualne wycieki,odpowietrzenie,i szczelność układu.Reasumując sprawdź poziom płynu,cylinderki

hamulcowe,przewody hamulcowe i ewentualnie pompę.Co do ciężko wchodzących biegów, to prawdopodobnie

jest sprawa oleju w skrzyni.Oplowski olej tak ma gdy spada temperatura otoczenia,zaś trudności z 1i2 biegiem,

trzeba wyregulować mech. zmiany biegów od strony komory silnika.W miejscu wyjścia wałka zmieniacza jest obejma,którą

należy zluzować i ustawić poprawnie dźwignię.

Powodzenia.

Edited by jasko122
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP