Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vectra 2.0 dti odpalanie na mrozie po nocy


grzeech79
 Share

Recommended Posts

Witam. mam do was pytanko jak odpalic diesla 2.0 dti 1998r , po nocy na mrozie ? chodzi mi o to jak prawidlowo zagrzewa się świece przed próbą odpalenia.

mam problem bo wczoraj bardzo dlugo kręcił i nie odpalił, bo akumulator odmówił posłuszenstwa rezultat byl taki ze spóźniłem się do pracy :) auto stoi pod blokiem i proszę o poradę jakie czynnosci prawidlowo wykonać aby w miare dobrze odpalało.... z góry dziękuję zapomoc

Link to comment
Share on other sites

najwazniejszy w dieselu w mrozie jest dobry akumulator i sprawne świece żarowe

co robic jak mróz : wsiadasz, właczasz zaplon czekasz az zgasnie kontrolka podgrzewania świec, wyłaczasz zaplon, właczasz ponownie zaplon i czekasz az kontrolka podgrzewania swiec zgasnie i krecisz rozrusznikiem - tyle, ma palic

Link to comment
Share on other sites

no i faktycznie... zrobilem dokladnie jak mi poradziliście i nie okręcił nawet 3 razy i już zapalił bez problemu, jeszcze raz wielkie dzięki koledzy :)

Link to comment
Share on other sites

no i brawo - diesle rządzą!!!! :rolleyes:

a tak na przyszłość dbaj o akumulator, jak robisz małe odcinki do pracy i z powrotem to raz na miesiąc go doładuj z soboty na niedzielę.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie,

Mam taki problemik, wczoraj i dziś, temp - 15 stopni, podgrzewam świcami kilka razy - zapala i po chwili gaśnie, podgrzewam i kręce i dopiero po dłuższej chwili powoli łapie i zapala. zauważyłem ,ze mam strasznie niską temp. jak jadę powoli strzałka od temp. lezy. czujnik działa bo jak na postoju go chwilke popiłuje to wskaźnik idzie go góry, Czyzby termostat padł. Jakaś rade bo przy takim kręcemi czuje ,że aku ( choc nowy) szybko padnie.:)

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Według instrukcji w niskich temperaturach fabryka zaleca dolanie do oleju napedowego nafty lub benzyny bezolowiowej:

od0 do -9 do 20%

-10 do -14 do 30 % olej letni a taki możesz mieć w baku bo zima mogła zaskoczyć nie tylko drogowców ale i stacje paliwowe

w temperaturach od -15 do -25 do 30% nawet do oleju zimowego.

W przewodach paliwowych mogą się wytrącac drobinki parafiny i one własnie moga byc przyczyną trudności w odpaleniu.

Wolno rozgrzewający sie Diesel to norma.ale dla pewności sprawdzić mozna termostat -może być niedomkniety i wtedy faktycznie rozgrzewanie silnika trwa długo i pociąga za sobą nie tylko duże zuzycie paliwa ale tez silnika.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

Guest krzysiekchl

Jeśli chodzi o temperaturę. Przy tych mrozach silnik na postoju się nie rozgrzeje (bynajmniej u mnie a mam nowy termostat). Po 10 km przy ok 2000 tyś obrotach łapie temperaturę ok 80 st (jak włączona dmuchawa z ciepłym powietrzem). Niestety powoli łapią temperaturę (w porównaniu z VW). Dziś z odpalaniem też mam problemy ale pali. Po minucie gotowy do jazdy więc nie jest źle.

Link to comment
Share on other sites

Guest leszekok

Witam

Ne wiem czy można benzyny dolewać do ropy, czy jest to prawda? Mam znajomego co dolewa benzyny do diesla Toyota Avensis z silnikiem 4d4. Twierdzi że lepiej z odpaleniem. Inni natomiast wręcz mówią, że stanowczo nie wolno wlewać benzyny. Jaka w końcu jest prawda. Nadmieniam iż sam się zastanawiam nad dolaniem trochę benzyny (mam trudności z odpaleniem w niskich temp.)

Link to comment
Share on other sites

Patrz-Instrukcja obsługi Opel Vectra B -strona 118.

można dolewać -naftę ,benzynę bezołowiową lub dostepne w handlu ulepszacze paliwa.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

ja wlewam cos takiego-

Xeramic Diesel Protector -40°C - środek zapobiegający zamarzaniu oleju napędowego do -40°C,

ten sam srodek wlewamy w firmie gdzie samochody są zapalane o 4.00 rano i muszą zapalić.

Link to comment
Share on other sites

jak narazie ja do swojej VB dolewam srodek zapobiegajacy zelowaniu paliwa firmy K2, co prawda problemow z odpaleniem nie mam ale zaraz po odpaleniu (np dzis rano -5.5) silnik przez pierwsze pare sekund pracuje strasznie nie rowno, po chwili wszystko sie wyrownuje, swiece zarowe nowe Beru, akumulator nowy, czy to normalne ?

Edited by ra_decki
Link to comment
Share on other sites

jak narazie ja do swojej VB dolewam srodek zapobiegajacy wytracaniu parafiny firmy K2, co prawda problemow z odpaleniem nie mam ale zaraz pod odpaleniu (np dzis rano -5.5) silnik przez pierwsze pare sekund pracuje strasznie nie rowno, po chwili wszystko sie wyrownuje, swiecie zarowe nowe Beru, akumulator nowy, czy to normalne ?

chyba normalne bo u mnie jest tak samo

Link to comment
Share on other sites

Ja też miałem problem z odpaleniem dizelka po pierwszym mrozie, ale po trzykrotnym grzaniu świec w temp. -20 stopni problem znikł.Jeśli chodzi o wskaźnik temp.to u mnie jest tak samo jak pisał krzysiekchl przy tych mrozach nie złapałem temperatury 90 stopni czy to normalne. Nadmienię że na jesieni nie było z tym problemów spokojnie osiągał 90 a teraz max 80 stopni

Link to comment
Share on other sites

Mam problem a mianowicie od kilku dni vectra stoi bo nie chce odpalić. Z powodów mrozów. Filtr paliwa wymieniony niedawno, paliwo bylo z Shella, akumulator wporządku, nawet płyn chłodniczy wymieniałem kilka dni temu. Autko kręci ale nie może załapać. Czasami zaczyna jakby się dusić ale później odpuszcza i nic z tego nie wychodzi. Co mam zrobić? Bo pewnie coś gdzieś zamarzło? Czyżby paliwko? Czy mam czekać aż temperatura będzie na plusie? Co radzicie?

Link to comment
Share on other sites

mi się tak dzieje jak postoi ponad 24h pod chmurką. mi pompa sie ogólnie zapowietrza. naładuj akumulator, rozgrzej świece ze 3 razy poczekaj aż zgasną i kręć. Ewentualnie odepnij czujnik płynu chłodzącego 2pinowy, silnik wchodzi w tryb awaryjny i daje na rozruch maksymalną dawkę paliwa.

za którymś razem zapali. jak jest bardzo zimno to trzymaj na rozruszniku 15sekund potem przerwa aby aku odpoczął i znowu. albo zapali albo rozładujesz aku.

Edited by icek1
Link to comment
Share on other sites

witam ponownie,

wlałem Xeramic Diesel Protector -40°C , ale przy mrozie rano, -14,5 podobne problemy co wcześniej, zapala od razu (po 2-3 krotnym nagrzaniu świec) i gaśnie, musze znowu chwilkę do 30s pokręcić oku i powoli załapuje i w końcu zaskakuje motor, gęsty olej czy co? Jak wracam po pracy np. wczoraj temp - 6 i odpaliw od razu bardzo ładnie, Boję się ,że w końcu aku padnie zamin mróz troszkie zmaleje.

pozdro

Link to comment
Share on other sites

przy -15 stopni półsyntetyk nie jest taki gesty aby były problemy z uruchomieniem. tak sobie myslę że mozesz miec problem z zapalaniem z powodu zapowietrzania się układu. może to głupie ale w tamtym roku nie mogłem uruchomic samochodu z naładowanym akumulatorem przyniesionym z domu. kreciłem chyba z 10 razy niby łapał ale zaraz gasł. dopiero za jakis czas się ładnie uruchomił. było to przy -25 stopni ale nie jest to wazne - ważne jest to że go zostawiłem pod górkę . zawsze przód był w dołku a raz musiałem go zaparkowac pod górkę. zaraz przyszły mi opisy z forum dotyczące tego zjawiska. zdażyło sie to tylko raz bo o tym pamietam jak parkować . dzisiaj było rano -16 stopni i zapalił od pierwszego krótkiego kręcenia. świece nie wymieniane od 3.5 roku.- tylko jedna musiałem wymienić bo padła, paliwo verwa z tym dodakiem co wyżej napisałem . powinienem wymienic filtr paliwa ale sie ocią gałem i zastała mnie zima... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja również miałem problemy z odpaleniem i rozładowałem akumulator jeszcze przed mrozami a co się okazało... to on był przyczyną słabego palenia bo po wymianie na nową Centrę Futurę odpalił mi ostatnio przy -20 fakt pokręciłem z 8 sek ale i tak to uważam za dobry wynik

Link to comment
Share on other sites

Moje auto (po wymianie różnicy zdań z teściem) opuściło ogrzewany garaż i śpi w szczerym polu na wygwizdowie. Sprawna bateria (2- letnia loxa) i wszystkie sprawne świece żarowe. Pali na dotyk klucza. Dużo gorzej kręci w temperaturach 15-0 stopni jak grzałki się nie włączają. Teraz na mrozie odpalanie to luksus. Warunek to sprawna bateria i świece żarowe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP