Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

brak reakcji na pedał gazu


garfield
 Share

Recommended Posts

Witam

Na początku powiem, że czytałem podobne tematy ale żaden nie był taki sam, dlatego proszę nie usuwać.

Dziś w czasie jazdy po kilku km od odpalenia zimnego silnika nagle straciłem pedał gazu.

Zero reakcji, obroty spadły do ok 500 obr/min, i wahały się przedziale 500-800.

Po chwili samochód zgasł, zdusił się sam.

Po próbach odpalenia albo nie palił albo palił na te niskie obroty i gasł.

Praca silnika jakby na 2 cylindry ale chyba poprostu te niskie obroty go męczyły.

Po 10min odpaliłem i samochód wrócił do normalnej jazdy. Zero problemu.

W czasie tej usterki nie zapaliła się żadna kontrolka sygnalizująca błąd, oraz nie odczytano Op-comem żadnych błędów tak jakby nic nie było.

I tu jest ciekawostka, co to może być?

EGR lub potencjometr pedału gazu, ale czemu żadnego błędu nie zgłoszono?

Link to comment
Share on other sites

EGR się zablokował w pozycji otwartej wszystkie objawy na 100% pasują. Przyszła zima więc ta usterka będzie się bardzo często przewijała przez forum ;)

Link to comment
Share on other sites

EGR się zablokował w pozycji otwartej wszystkie objawy na 100% pasują. Przyszła zima więc ta usterka będzie się bardzo często przewijała przez forum ;)

tylko na zimnym czy zawsze?

co jest przyczyną?

co z tym można zrobić i ile to kosztuje?

Link to comment
Share on other sites

tylko na zimnym czy zawsze?

co jest przyczyną?

co z tym można zrobić i ile to kosztuje?

O EGRze pisałem już chyba setki razy :P

Problem najczęściej pojawia się zimą ponieważ wtedy wilgoć zalegająca w elektrozaworze zamarza do tego dochodzi korozja rdzenia elektrozaworu i problem gotowy, zablokuje ci się w pozycji otwartej to masz muła, którego wyprzedzi rower jadący na lodzie a błędu brak ewentualnie jeśli jakimś cudem wkręci sie powyżej 2500obr to wyskoczy błąd nieszczelności w układzie dolotowym. Jeśli zablokuje się na zamknięciu to auto jedzie normalnie a nawet lepiej niż normalnie, ale masz autko z kluczykiem i błąd P0400.

Co z tym zrobić ? Masz podwieszoną poradę na temat czyszczenia EGRa, ewentualnie jak nie masz zdolności manualnych zgłoś się na PW mam kilka ponaprawianych EGRów podeślę ci na wymianę, ewentualnie możesz się szarpnąć na nówkę.

Link to comment
Share on other sites

O EGRze pisałem już chyba setki razy :P

Problem najczęściej pojawia się zimą ponieważ wtedy wilgoć zalegająca w elektrozaworze zamarza do tego dochodzi korozja rdzenia elektrozaworu i problem gotowy, zablokuje ci się w pozycji otwartej to masz muła, którego wyprzedzi rower jadący na lodzie a błędu brak ewentualnie jeśli jakimś cudem wkręci sie powyżej 2500obr to wyskoczy błąd nieszczelności w układzie dolotowym. Jeśli zablokuje się na zamknięciu to auto jedzie normalnie a nawet lepiej niż normalnie, ale masz autko z kluczykiem i błąd P0400.

Co z tym zrobić ? Masz podwieszoną poradę na temat czyszczenia EGRa, ewentualnie jak nie masz zdolności manualnych zgłoś się na PW mam kilka ponaprawianych EGRów podeślę ci na wymianę, ewentualnie możesz się szarpnąć na nówkę.

dziękuję za odpowiedzi, a więc EGR, jeśli problem się powtórzy to będę czyścił, mam jeszcze jedno pytanie: czy w modelu po lifcie też czyścimy tą część elektryczną? i szukam o co chodzi w czyszczeniu tej części

Link to comment
Share on other sites

Dostałeś na PW, ale dla potomnych napiszemy na forum :)

Część elektryczna w poliftach jest jeszcze gorsza od tej w przedliftach, prawdopodobnie ktoś zaoszczędził na materiale, z którego wykonany jest rdzeń elektromagnesu przez co dużo częściej ulegają one korozji i zablokowaniu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

mam ostatnio to samo, a egr juz dawno nie ma i jest wyprogramowany , 3 przepustnice i temat czasami powraca , opcom . tech zero błędów... juz rece opadaja a dzieje sie to czasem raz w miesiacu...

Link to comment
Share on other sites

mam ostatnio to samo, a egr juz dawno nie ma i jest wyprogramowany , 3 przepustnice i temat czasami powraca , opcom . tech zero błędów... juz rece opadaja a dzieje sie to czasem raz w miesiacu...

Jak masz możliwość sprawdź na oryginalnym sofcie czy nie wywali jakiś błędów

Link to comment
Share on other sites

własnie był wgrany czysty soft jezdzilem dwa tyg i dalej nic. zauwazylem ze podczas falowania obrotow , spalanie na biegu jałowym wzrasta...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP