Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

co z tą pompą ?


Guest dziadu
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich klubowiczów i forumowiczów.

Założyłem ten temat ponieważ w innych tematach dotyczących usterek pomp paliwa nie znalazłem takiego objawu jaki u mnie występuje.Jeśli jednak gdzieś był taki temat z rozwiązaniem to proszę o wyrozumiałość,bo każdemu się może zdarzyć że coś przeoczy.A więc do rzeczy.

Posiadam opla vectre b, rocznik 96, oznaczenie x16szr, 55kw 75 KM, pojemność 1,6 8v ,bez gazu

Autko użytkowane przez 2 lata jak dotychczas chodziło w miare dobrze i nie było z nim większych problemów.Za każdym razem odpalało bezproblemowo.

W dzień poprzedzający awarie przejechałem jakieś 10 km i odstawiłem samochód pod dom.Gdy przychodze rano następnego dnia ,chce odpalić a tu zonk.Viki nie odpala.Więc zabrałem się za diagnoze i oto ona.

Akumulator ok - kręci rozrusznikiem

Iskra na świecach jest

Paliwo w komorze silnika brak

Wszystkie bezpieczniki ok

Więc podejrzewałem że poszła pompa paliwa.Po wymontowaniu i sprawdzeniu pompy okazało się że pompa jest ok

Idąc dalej postanowiłem dobrać się do przekaznika pompy paliwa i co ? przekaznik nie załącza sie

Wymontowany przekaznik sprawdziłem podłączając pod aku pod styki 85 i 86 i o dziwo przekażnik działa.Po załączeniu przekażnika jest przejscie pomiedzy stykami 30 i 87.Moim następnym krokiem było zwarcie styków 30 i 87 tzw "na krótko" i sprawdzenie napięcia na pompie.Napięcie rzeczywiscie pojawiło się (sprawdzam miernikiem pokazuje 11.73) no to myśle że problem rozwiązany.A tu klapa , viki nie odpala.

Czyli co napięcie na pompie jest, pompa paliwa jest ok ale nie pompuje , więc co jest nie tak ?

Postanowiłem spróbować z żarowką.

Tym razem podłączam miernik, napięcie w miejscu podłączenia pompy jest , żarówka sprawna - po podłączeniu żarówka nie pali a napięcie spada do zera.Po odłączeniu żarówki i zostawieniu samego miernika ,woltomierz pokazuje napięcie 11,70

Więc koledzy tu moje pytanie czy przekaznik dostaje sygnał do załączenia ze stacyjki czy idzie on od ECU?

i co mogło paść skoro

przekaznik jest ok,pompa też ok,filtr niedawno wymieniany,przewody na odcinku od zacisku 30 poprzez złącze x1 do pompy paliwa ok, napięcie jest (po podłączeniu na krótko) ale znika po podpięciu czy to żarówki czy pompy paliwa.

Link to comment
Share on other sites

wlasnie, komputer steruje przekaznikiem, ale przekaznik ma zasilanie ( + ) z glownego bezpiecznika, musisz poszukac bo wychodzi na to ze masz gdzies kabel przerwany lub upalony. jesli nie chcesz sie bawic w szukanie, zrob na krotko... + na przekaznik z akumulatora, na nim bezpiecznik 20A a zalaczenie przekaznika z + po kluczyku czyli ze stacyjki

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

wlasnie, komputer steruje przekaznikiem, ale przekaznik ma zasilanie ( + ) ....

zasilanie na pinie 30 jest

Moim następnym krokiem było zwarcie styków 30 i 87 tzw "na krótko" i sprawdzenie napięcia na pompie.Napięcie rzeczywiscie pojawiło się (sprawdzam miernikiem pokazuje 11.73)

11,73 to tak srednie napiecie :) sprawdz napiecie na akumulatorze :)

wyjmij przekaznik pompy paliwa i sprawdz miernikiem czy na danym pinie w podstawce jest odpowiedni sygnal:

pin 30 - stale zasilanie z FV6 [20A] --- pisales ze jest :)

pin 85 - ECU poda mase po przekreceniu kluczyka w stacyjce --- ??

pin 86 - zasilanie po stacyjce [+12V] --- ??

pin 87 - tu sie pojawi 12V jak wlozysz przekaznik :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Dziś z samego rana ponownie próbowałem coś wskurać i jednak kolega ravcio miał racje.ECU nie podaje masy na przekaznik.

napięcia jakie mam:

pin 30-jest

pin 86-po przekręceniu stacyjki jest

pin 87-po podłączeniu masy bezpośrednio z aku na pin 85 ,przekaznik załącza i napięcie jest

Po wpięciu masy na pin 85 z aku pompa dostaje zasilanie ale nie działa.Spróbowałem dac mase bezposrednio z aku do pompy.Pompa zadziałała ale viki nadal nie odpala.Wszystko wskazuje na to że najprawdopodobniej padł ECU więc chyba będe miał spore wydatki.Czy może problemem jest jakiś czujnik który ECU nie pozwala załączyć masy ?.Poza tym musze wziąc aku do ładowania bo po dzisiejszej nocy i próbach odpalenia prawie padł a bez tego ani rusz następne próby

Link to comment
Share on other sites

Guest wrzesi0

No to chyba jakaś sezonowa przypadłość.

Dziś postanowiłem pojechać Viki do sklepu i niby wszystko ok, a po 500m ZONK - stoję na parkingu i silnik nie pali

i podobnie jak u Ciebie

Akumulator ok - kręci rozrusznikiem

Iskra na świecach jest

Paliwo w komorze silnika brak

Wszystkie bezpieczniki ok

Po włączeniu zapłonu nie słychać pompy

Działania

1) Przekaźnik "na krótko" 30-87 - nadal cisza - pompa nie pracuje

2) Rzut oka na pompę - odpiąłem przewody - "sucho" brak ciśnienia, wypiołem i wpiołem wtyczkę zasilania pompy - nic nie pomogło

3) Spacer do domu (celem zrobienia zworki do zczytania błędów ECU)

4) Po włączeniu zapłonu celem zczytywania błędów pompa się uruchomiła

5) Zczytałem całą listę "byków" i pyk ODPALA :)

Link to comment
Share on other sites

odczytałem błędy metodą mostkową i o ile sie nie pomyliłem oto one:

0200-ten błąd miałem już od samego początku jak tylko mam viki.Jakoś się za niego nie zabierałem bo viki chodziła bezproblemowo

0230-teraz sie pojawił.A jednak przekaznik,może chodzi o to że nie załącza

1503-teraz sie pojawił.Błąd immo,gdy wystąpił check cały czas migał.teraz jest ok tzn nie miga

0325-czujnik spalania stukowego a to co?

może rzeczywiście to jakaś przypadłość związana z pogodą i wilgotnością i wystarczy poczekać ale teraz pogoda się już raczej nie poprawi a autko stoi na zewnątrz :mellow:

Narazie viki chyba troche postoji dopóki nie zaopatrze się w jakiś interfejs diagnostyczny,czy możecie polecić jaki? tech ,tech 2 a może jeszcze inny

i na usb bo nie mam złacza com w laptopie

Link to comment
Share on other sites

0200 - uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza

0230 - przekaznik pompy paliwa

1503 - immobiliser - nieprawidlowa identyfikacja modulu immo

0325 - nieprawidlowy sygnal z czujnika spalania stukowego 1

Narazie viki chyba troche postoji dopóki nie zaopatrze się w jakiś interfejs diagnostyczny,czy możecie polecić jaki? tech ,tech 2 a może jeszcze inny

i na usb bo nie mam złacza com w laptopie

OPEL SCANNER lub OP-COM

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie jedna rzecz.Sterownik ECU podaje mase na cewke przekaznika aby ten mógł podać + na pompe.Po podłączeniu "na krótko" plus rzeczywiście pojawił się na pompie ale masy i tak nie było.Więc czy ECU podając mase na przekaznik jednocześnie podaje mase na pompe czy jest ona bezpośrednio podłączona? Jak pisałem powyżej po wysterowaniu przekaznika na pompie pojawiło sie napiecie ale dopiero podanie masy bezposrednio z aku

spowodowało że pompa zaczeła chodzić

Link to comment
Share on other sites

No i w końcu viki odpaliła. :yahoo: .W weekend pogrzebałem troche i tak.W miejscu przekaznika pompy paliwa zrobiłem zworke na krótko aby był plus a mase do pompy poprowadziłem nowym przewodem od karoserii.Jednak na początku nie paliła i doszedłem do tego że przerwa jest na kostce.Więc kostka odcięta ,przewody połączone na krótko z wykorzystaniem złączek "wago" i pali.Wyjołem zworke i wstawiłem przekaznik (ten sam) i o dziwo wszystko ok :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP