Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

problem z klimatronikiem


 Share

Recommended Posts

witam.

szperalem po kazdych postach i prawie wszedzie jest ze komus nie chodzi jeden bieg klimy innemy chodzi klima tylko na jednym biegu a u mnie klimatronik nie wlacza sie wogole tzn wentylatory nie wlaczaja sie na zadny biegu od 1 - 9 ani na AUTO ani na ECO ani jak ustawie nawiew na szybe albo na nogi. wogole. jak jej cos odwali to zapalie i sie wlaczy ale np przejade 1 km wylacze silnik wlacze i juz nie chodzi. wiec pytanie brzmi: czy u mnie tez wina sa tranzystory??

chcialbym jeszcze dodac ze po podlaczeniu do kompa wyskoczyl mi blad 25 = Blower Motor Voltage Low (cos takiego)

Edited by mix02
Link to comment
Share on other sites

Błąd 00025 - Za niskie napięcie motoru dmuchawy

Bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłeś już ?

Możliwe że jakiś przewód/kostka gdzieś nie łączy przy wiatraku lub powstały zimne luty na płytce opornicy. Sprawdź również samą opornice dmuchamy. Jeśli zdecydujesz się na jej wyjęcie, sprawdź miernikiem tranzystory czy nie są uszkodzone.

Edited by Setler
Link to comment
Share on other sites

a wiec poprawilem luty i zaczelo mi chodzic. ale po pewnym czasie znowy przestalo. na opel scanner blad juz zniknal. wiec co moze byc? szczotki? bo jak popukalem tam przy filtrze to znowu zaczelo chodzic

Edited by mix02
Link to comment
Share on other sites

może cos nie łączy , może szczotki , duzo jest takich rzeczy. nawet głupia kostka!!!!

ja chyba jestem w tej mniejszości bo u mnie wszystko chodzi jak nalezy ale zawsze cos może wyskoczyć.

Link to comment
Share on other sites

u mnie do tej pory to smigalo jak trzeba. klima chlodzila / grzala jak cacko.teraz dopiero mi cosik wyskoczylo. rezystory zamowilem nowe ale blad mi juz nie wyskakuje jak luty poprawilem. zobaczymy te szczotki. kupie 8x9 bo podobno takie sa w viki a dlugosc to bedzie pasowac 8x9x18?? no i wczesniej podepne wentylator na krotko i zobacze. to jest tak jak mi sie zalaczy juz to dziala jak potrzeba. dmucha normalnie na kazdym biegu na AUTO i dmucha mocno tak jak potrzeba. wiec nie wiem

mozecie mi powiedziec ile tych szczotek do tego wentylatora kupic?

Edited by mix02
Link to comment
Share on other sites

podepnę się do pytania kolegi. problem mój wygląda nastepująco: tez wszystkie biegi działają, ale nawiew włącza się i wyłacza - słychać przy tym cykanie przekaźnika, raz nawiew działa prze 20min a raz załącza się na 2-3 sekundy i tak w kółko.. bez względu na prędkość ustawianą na panelu klimatronika... co to może być? jeżeli nie łączy przekaźnik to który? oraz co steruje tym przekaxnikiem w razie jakby on był sprawny... bo ewidentnie słychać ze to włącza-rozłącza jakiś przekaźnik...

Link to comment
Share on other sites

Mix02 mam dokładnie taki sam problem , z tym że mój wentylator po podłączeniu "na krótko" chodzi jak wściekły !!!!

Może wiecie jak sprawdzić przekaźnik albo przekaźniki odpowiedzialne za dmuchawę w klimatroniku ?

Pozdrawiam z mojej "lodówki"

Link to comment
Share on other sites

przekaznik K6 [R6] podaje sygnal z pinu 87 na dmuchawe :) tutaj masz rysunek ktory to - http://forum.vectrak...-bezpiecznikow/

K6/R6 - brazowy przekaznik w skrzynce bezpiecznikow :P

schemat climatronica:

climatronic

Dmuchawa = M2 [na schemacie] sterowana jest przez sterownik tranzystorowy przy pedale gazu [odpowiada za biegi od 1 do 8] a 9 bieg z panelu climatronica.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Ravcio1985 , można go podmienić z którymś z naszego auta , czy lecieć do sklepu ?

mozesz podmienic z R124/K124 [jest w tym samym rzedzie co brazowym tylko ze po prawej i ma 5 nozek] -> http://forum.vectrak...-bezpiecznikow/

[pamietaj ze R124 jest od wycieraczek :P]

pozostale duze przekazniki sa 4 nozkowe [zwierne]: K1 --- tez sie nadadza ale tylko na sprawdzenie bo oryginalnie K6 jest 5 nozkowy [rozwierno-zwierny]

taki -> http://allegro.pl/pr...1355539709.html [obetniesz to ucho i bedzie pasowal jak ulał]

w sklepie mozesz kupic zwykly przekaznik rozwierno-zwierny 5 pinowy 12V 30/40A i tez bedzie pasowal w miejsce tego brazowego :)

no pisałem Ci ze możesz go podmienić z przekaźnikiem R64 do testów

w climatronicu nie ma przekaznikow K7 i K64 :P. Wystepuja one w manualnej klimie ;)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Zamieniłem przekaźnik , o tym samym numerze , wyjąłem go z listwy przed akumulatorem.

Dmuchawa dalej stoi:leze:teraz idę zrobić to samo z tym obok.

Edited by wujtom
Link to comment
Share on other sites

Przekaźnik jak wkładam go przy włączonej stacyjce wyraźnie stuka w środku.

ma stukac :P poniewaz masz zalaczona stacyjke co powoduje zalaczenie cewki i zwarcie pinu 30 z 87 :)

sprawdz czy na danym pinie przekaznika masz odpowiednie sygnaly:

pin 30 --- stale zasilanie z bezpiecznika F2 30A

pin 85 --- masa

pin 86 --- zasilanie po stacyjce z bezpiecznika F40 10A

pin 87 --- wyjscie +12V na DMUCHAWE oraz przekaznik K60 [pin A]

pin 87a --- wyjcie +12V na UKŁAD CHŁODZENIA [tylko dla silnika x25xe 2.5 v6]

bezpe.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

U mnie problem z instalacją elektryczną , bezpiecznik "opalony " na brązowo przy plastiku . Elektryk stwierdził , że to dlatego dmuchawa raz chodziła raz nie , wreszcie bezpiecznik się spalił.

Ja przeszukałem wszystko , nie wpadł bym na to ,że raz może być styk na nim raz nie !!!!!

Całe życie człowiek się uczy.:joopi:

Edited by wujtom
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jak kupiłem swoją vectrę to też nie działał klimatronik :angry2: .

Po kilkudniowych poszukiwaniach awarii przypadkowo wyciągnąłem radio a tam ukazał mi się widok bardzo radosny :woot: : jakimś cudem odłączyły się kostki od sterownika klimatronika.

Po podłączeniu wszystko działa :yahoo: .

Link to comment
Share on other sites

Jak to jest z klimatronikiem że jak latem przy +25 ustawie 22 stopnie to jest wsam raz a jak zimą przy -10 ustawie te same 22 to w kurtce i szaliku nie jest mi wcale za gorąco. Niby klimatronik powinien utrzymywać taką samą temperaturę latem i zimą jak 22 stopnie to 22 stopnie - co jest grane?????????

Link to comment
Share on other sites

Jak to jest z klimatronikiem że jak latem przy +25 ustawie 22 stopnie to jest wsam raz a jak zimą przy -10 ustawie te same 22 to w kurtce i szaliku nie jest mi wcale za gorąco. Niby klimatronik powinien utrzymywać taką samą temperaturę latem i zimą jak 22 stopnie to 22 stopnie - co jest grane?????????

Ja ostatnio też się nad tym zastanawiałem. Tylko u mnie jak jest mróz i ustawie na 18 st. to mam ciepło, a ostatnio przy ok +6 st. to musiałem ustawiać na 23 st., bo inaczej wiało chłodem.

Może jest uszkodzony czujnik temperatury wewnątrz kabiny, albo klimatronik ustawia sie do temperatury zewnętrznej, tylko trochę mu to nie wychodzi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP