Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dawid+

szarpie przy dodawaniu gazu

72 posts in this topic

Posted (edited)

witam wszystkich klubowiczow. mam problem ze swoja viki (1.8 16V 116KM X18XE) od pewnego czasu przy dodawaniu gazu silnik zaczyna mi sie dlawic i delikatnie drga. jak trzymam rowne obroty i nie przyspieszam to jedzie normalnie, dopiero gdy dodam gazu zaczynaja sie brawerie. moze wie ktos co moze sie dziac? na komputerze wyswietlilo blad: P1690-002 Lampka sterujaca. Obecny ca, zbyt niskie napiecie. pomoc bardzo mile widziana.

Edited by dawid+
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jesli w gazie to przewody WN lub siece albo to i to

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,jestem szczęśliwym posiadaczem VB 1.8 16 v mam podobny problem z szarpaniem przy dodawaniu gazu z małej prędkości obrotowej po przekroczeniu 2tys.obr. silnik przestaje przerywać ale cały czas czuć spadek mocy. Problem objawił się jakieś pół roku temu. Pierwsza wizyta w warsztacie i podłączenie do kompa nic nie wykazało. A ponieważ nie kroiło się żadne większe jeżdżenie-( tylko w obrębie powiatu) poradzono mi jeździć dopóki czegoś nie pokarze w najbliższym czasie. ale trochę to denerwowało- więc wizyta w drugim warsztacie, gdzie zaczęliśmy jeździć z podłączonym komputerem, by sprawdzać poszczególne parametry. Więc na pierwszy ogień poszedł do wymiany przepływomierz powietrza który zaczął podawać dobrą dawkę i przez jeden dzień było dobrze, potem znowu szarpanie i ponowna rada by jeździć- zanim czegoś nie wykaże. Po ok 2 tyg., zapaliła się kontrolka silnika.....sonda do wymiany....i dalej szarpanko......

Minął jakiś czas znowu kontrolka silnika pokazywała błąd, wymieniliśmy czujnik położenia wałka rozrządu...i dalej to samo...zauważyliśmy ,że szarpanie i spadek mocy nasila się wraz ze wzrostem temperatury silnika wiec wymieniłem czujnik temp. i ssania bez zmian.

Świece i zespół cewkowy również zostały sprawdzone

jestem od 3 lat drugim właścicielem auta które zostało sprowadzone z Niemiec i do tej pory wszystko chodziło bez zarzutu, a inne wymiany przebiegały zgodnie z kalendarzem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba się udało....dostałem namiary na mechanika który lubi tzw. ciężkie przypadki......no i miał Gość nosa . Po wcześniejszej rozmowie tel. w której opisałem "historię choroby", postawił na cewkę. Załatwił używkę do sprawdzenia i pojechałem na wizytę, i to był strzał w 10. Viki śmiga jak dawniej. Pozdrawiam, może komuś się to przyda.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Od wczoraj mam podobne objawy czyli przy jeździe szarpie, dławi go nie ma mocy i strzela z tłumika,

Na biegu jałowym idealnie nic nie skacze, już posprawdzałem prawie wszystko kable, świece, cewka, i nie wiem co to może być, aha bym zapomniał od ok 3100 obrotów nie szarpie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

W jaki sposób to sprawdziłeś?? czyściłeś egr albo zaślepiałeś go?? osobiście polecam zaślepić, gdzieś na forum czytałem że to było zbawieniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

I najważniejsze czy masz jakieś błędy???

Edited by czaro_1990
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędów nie ma a erg już dawno zaślepiony

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli kicha to wygląda na układ zapłonowy. Mówisz że sprawdziłeś ale w jaki sposób? sprawdziłeś czy wymieniłeś?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Mam ten sam problem. Na komputerze pokazało mi błąd P1690-002. Wie ktoś co to za błąd? Jak się pozbyć tego problemu z szarpaniem?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

1690 Lampka kontrolna układu. Zapaliła ci sie kontrolak Check??

PS . Napisz łaskawie jaki masz silnik , czy masz gaz ,itd.

Edited by michalm83
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie standardowo ma gaz zakładany u magika. Gratis dorzucił odcięcie checka

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Dokładnie dlatego pytam o gaz . Tylko czy wtedy nie wystepował by też bład 0130??

Edited by michalm83
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dlatego że wywala 0130 odcinają checka. Może zdarzyć się że akurat przez 30 uruchomień ten błąd nie wystąpi i sam się skasuje

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie podepne sie pod temat zeby nie smiecic. mam zaslepiny EGR ale zgubilem gdzies tą rzecz

Please login or register to see this image.

i nie wiem czy ma to wplyw na falujace obroty sam skacze do 2,5 -3 tysiecy i opada i tak ciagle. druga sprawa poczulem benzyne na bagnecie i teraz boje sie ze to piperscienie oby nie. wczesniej mialem nie dobra cewke bo na 4 i 5 gar nie dawala iskry i troche go na tej cewce probowalem odpalac moglo byc ze benzyna w tym 4 i 5 garze po przez zalanie poleciala cylindrami do oleju? cewke narazie mam zmieniona od omegi nie pasuje w oryginalne miejsce wiec dalej ja do podstawy akumulatora ale to chyba nie ma zadnego wplywu prosze o pomoc silnik x25xe

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Silnik x20xev.

Gaz mam założony od jakiś 4 tygodni i do tej pory nic się nie działo. Zakładany u faceta polecanego przez kilka osób.

Żadna kontrolka mi się nie zapaliła.

Edited by michael5262
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sekwencja.Mogę wrzucić spis części, które zostały założone.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check ci się wogóle zaświeca? Co do szarpania to na początek kable i świece. Jeśli nie pomoże to odłączenie aku i przejażdżka na benzynie i do gazownika żeby dobrze ustawił

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chceck się nie zaświeca. Na benzynie jest to samo co na gazie. Aku odłączałem i dalej tak samo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kable i świece? Może EGR pada. Może przepływka. Ciężko powiedzieć.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wcześniej przed założeniem gazu też tak bywało czy dopiero po założeniu??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed założeniem nic takiego się nie działo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To goń do tego magika od gazu i niech poprawia to co zepsuł bo ewidentnie coś jest nie tak po założeniu gazu, po prostu źle założona instalacja

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jest możliwe, że jak gaz jest tego przyczyną to i na benzynie będzie tak samo?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Mogą np. rozjechać się mapy, ale po odłączeniu aku na pół godziny na pb powinno wrócić do normy, chyba że namieszał coś głębiej

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.