Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

problemy z 1,7 isuzu - kopci i dziwnie pali


Guest burittos
 Share

Recommended Posts

Guest burittos

Witam,

Czytałem sporo podobnych wątków, ale nie znalazłem tego co konkretnie mnie interesuje. Mam Vectrę B 1,7 isuzu z 96 roku od dwóch lat. Do tej pory oprócz wymiany termostatu i szczotkotrzymaczy była bezawaryjna. Zaczęły się mrozy i samochód zaczął pokazywać, że ma problemy. W ostatnią zimę przy -15 stopniach dwa razy nagrzałem świece i palił pięknie. Teraz już tak pięknie nie jest. Dziś przy temperaturze -1 jak ją zapalałem kręcił kilka razy przy czym zapaliły się kontrolki od poduszki, ABS i trzęsie strasznie przez kilka sekund. Te dwie kontrolki dawały już od jakiegoś czasu o sobie znać przy zapalaniu ale palił normalnie. Nawet przy dodatniej temperaturze jaka była w październiku +15 jedna bądź druga zapalały się przy zapłonie po czym gasły. Wcześniej tego nie było nawet w mróz. Tydzień temu mechanik powiedział, że to stary samochód i takie rzeczy są normalne i że mam się tym nie przejmować. Nie jest to demon prędkości. Na światłach zawsze jestem ostatni, nawet seicento szybciej rusza. Około rok temu pojechał niecałe 170 i dalej nic. Teraz lekko przekroczy 150 i nie da rady więcej. Przy czym kopci wtedy na biało. Właściwie biały dym jest już jak przekroczę 120 km/h. Kiedy na biegu jałowym dostanie wyższych obrotów jest dym czarny. W lutym tego roku miałem stłuczkę. Po odebraniu samochodu od mechanika przy prędkości ok 120 km/h widziałem, że z wydechu wylatują iskierki. Dziwna sprawa, ale było to jednorazowe i więcej tergo nie zaobserwowałem. Nie jestem zamożnym człowiekiem więc dbam os swoją Vectrę. Wszystkie płyny, filtry i paski wymieniam regularnie i nie tankuję lewej ropy. Nie znam się też jakoś szczególnie na mechanice więc jeśli ktoś wie w czym tkwi problem to niech pomoże. Oby to były świece żarowe lub akumulator a nie coś poważnego. Jeżeli to świece to jakiej formy są najlepsze?

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdż stan akumulatora -możliwe że nadszedł kres jego sprawności .

Nie zaszkodzi również sprawdzić alternator -napięcie ładowania.

Swiece żarowe -muszą być sprawne ,więc też do sprawdzenia.

No i na koniec -Turbosprężarka - objawy o których piszesz moga wskazywać ,że cos jej dolega.

Biały dym i słabe osiągi -powiązane moga być z uszkodzeniem Turbo .

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

Zapalanie się kontrolek przy rozruchu to na 100% wina słabego akumulatora, jeśli robisz krótkie odcinki to musisz co jakiś czas go podładować, bo w tym silniku świece grzeją bardzo długo i to nie ważne czy lato czy zima. I sprawdź jeszcze luz na zaworach, jeśli nie był do tej pory sprawdzany to na 100% są już do regulacji.

Link to comment
Share on other sites

najpierw musisz posprawdzac elementy elektryczne czyli akumulator, ladowanie, swiece wymienic jak nie wiesz ze byly wymieniane, jezeli to nie pomoze to niestety ale silnik pewnie swoje przejechal i coraz ciezej odpala.

Ja mam astre f 1.7dtl, rowniez mialem probelmy z odpalaniem, kupilem akumulator, wymienilem swiece, lekko poprawilo sie ale nie do konca. Teraz po remoncie silnika, odpala elegancko :)

Link to comment
Share on other sites

Guest burittos

Jeżeli chodzi o dym to bałem się, że to może być turbo. Regeneracja turbiny to spory wydatek.

O ładowanie alternatora raczej się nie martwię. W lato miałem problem z ładowaniem i wymieniłem szczotki i szczotkotrzymacz. Pasek też jest właściwie nowy. Dzięki za podpowiedź z regulacją zaworów i akumulatorem. Na dworze coraz zimniej więc muszę pospieszyć się z naprawą.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP