Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ciąg dalszy - Syczenie klimy + ostatnio buczenie sprężarki...


Recommended Posts

Witam

Proszę o radę, bo łapy opadają.

Na przełomie sierpnia i września, będąc na urlopie usłyszałem, że dość głośno syczy klima. Oczywiście sprawdziłem w necie - za mało czynnika chłodzącego. Po powrocie pojechałem do jednego z polecanych przez Olsztyniaków serwisu klimatyzacji uzupełnić czynnik - okazało się, że było go bardzo mało (niestety nie wiem w jakiej ilości). Co prawda sprężarka załączała się, ale klimatyzacja chłodziła jakby chciała, a nie mogła.

Przed nabiciem sprzęt do nabijania sprawdził klimę - wg. raportu zarówno na podciśnieniu jak i na nadciśnieniu (tak powiedział majster) klima trzyma bardzo dobrze.

Zadowolony, z nabitą klimą wróciłem do domku.

W połowie września śmigam z Warszawy do Poznania i na autostradzie słyszę, jak klima zaczyna delikatnie syczeć. Pomyślałem, że znowu czynnika mało. Wyłączyłem. Po powrocie ponownie pojechałem do tego samego warsztatu umówić się na sprawdzenie klimy.

Mechanik zabrał się za robotę, przyglądał się, przyglądał i stwierdził, że on nigdzie wycieku nie widzi (sprawdzał testerem UV). Dodatkowo powiedział, że w jego prywatnym aucie też klima syczy i jest wszystko w porządku.

I teraz sam już nie wiem - czy może delikatnie syczeć, czy też nie (wszędzie piszą, że nie, bo jak syczy to znaczy, że czynnika mało).

Wczoraj śmigając do Gdańska i z powrotem doszedłem do wniosku, że przy włączonej sprężarce auto głośnej chodzi, a wręcz mam wrażenie, że jakby "buczało". Czy to normalne?

Proszę o poradę co dalej robić?

Z góry dzięki, pozdrawiam.

Edited by volcano
Link to comment
Share on other sites

Trzeba by sprawdzić czy faktycznie czynnik uciekł, moim zdaniem uciekł a pozostaje kwestia znalezienia wycieku.

W VC dość niefortunnie została umieszczona chłodnica klimatyzacji, jest ona pierwszą i najbardziej narażoną na warunki atmosferyczne, często nawbija się tam jakichś liści, robactwa a do tego wilgoć i korozja gotowa, później majster sprawdza lampą UV i nic no bo niby co ma być jak wszystko zmyła woda ? Sam miałem podobny problem, klima nabita układ szczelny, podziałała trzy miesiące i koniec, na początek syczenie, później już nie odpalała bo czujnik ciśnienia do tego nie dopuścił. Wymieniłem chłodnicę, stara od dołu była cała zgniła, i po problemie :)

Link to comment
Share on other sites

ja mialem problem z klima, ze chlodzila slabo. jeden serwis zdiagnozowal chlodnice. Wymienilem. Pojezdzilem troche. Po tygodniu uslyszalem syczenie (przy wylaczaniu silnika, wtedy to bylo slychac jak klima konczyla prace). Ale klima dzialala wiec jezdzilem. W koncu po ok 1.5 miesiaca przestala dzialac. Dzialo sie to stopniowo, ale wtedy dopiero poczulem, ze nie daje zimnego powietrza a tylko chlodne. Zdecydowalem sie pojechac do specjalizowanego serwisu. I tutaj zdiagnozowali nieszczelnosc w sprzezarce o ile dobrze pamietam. W sumie kosztowalo mnie uszczelnienie z nabiciem i diagnostyka 600. Ale potem problemow z klima juz nie mialem. Nic nie syczy.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

I ciąg dalszy mojej historii z klimą...

Temat w zeszłym roku sobie odpuściłem, aż do wczesnego lata...

Pojechałem do jednego z polecanych warsztatów.

Klima już się nawet nie włączała. Sprawdzili azotem - nic nie wyszło, a więc mówią, że wyciek mały. Nabili klimę wraz z czynnikiem UV. Po tygodniu pojechałem... trochę poświecili i mówią, że nie ma nic. Kazali wrócić po dwóch następnych. Wróciłem. Okazało się, że prawdopodobnie nieszczelna jest sprężarka.

Wymiana sprężarki, osuszacza (wraz z częściami) - 3000 zł...

Stwierdziłem, że pojadę do innego warsztatu. Pojechałem. Gość mówi, że prawdopodobne jest to, że uwalona jest sprężarka, ale na oko to nic nie powie. Umówiłem się na jutro na dokładne sprawdzenie klimy.

Zobaczymy co wyjdzie. Asekuracyjnie mówił, że wymiana sprężarki i osuszacza to ok. 300 zł i do tego sprężarka, (ewentualnie) którą mam sam kupić).

Tak asekuracyjnie zacząłem szukać kompresora - na Allego znalazłem używkę za około 300 - 400 zł (tylko dwie sztuki):

http://allegro.pl/opel-vectra-1-9-cdti-sprezarka-kp2-7197-i1655906232.html

http://allegro.pl/vectra-c-vectrac-signum-gts-pompa-klimy-kp2-7197-i1663011865.html

i jedną od Cromy: http://allegro.pl/fiat-croma-ii-1-9-jtd-07r-sprezarka-klimatyzacji-i1690482564.html.

Nowych niestety nie znalazłem (może za mało szukałem).

Wg EPC numery sprężarki to: 13197197 (numer części) i 68 54 083 (numer katalogowy). Mój mechanik mówił mi że może być zamiennik VALEO o numerze 813 688.

Jeździłem po hurtowniach, szukałem w necie i niestety nie znalazłem niczego.

Za to w Oplu - około 6000 złotych sama sprężarka :wacko:

Proszę o opinię: czy kupić używkę? Na co zwrócić uwagę? Czy to prawda, że po wyschnięciu wewnątrz sprężarki szybko puszczają uszczelki (taką opinię zasłyszałem w jednym z warsztatów).

Czy może jest możliwość jakiegoś zamiennika?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdroofka z deszczowego Olsztyna :angry2:

Link to comment
Share on other sites

Sorry za OT

i dopiero 3 mechanik zrobił jak należy a pozostali walili w ... że aż miło no ale w końcu zrobiona - koszt 1900zł (płukanie, osuszacz, reg. sprężarki, zawór rozprężny, płukanie parownika, wymiana węży i robota)

No to faktycznie dobry mechanik, za tą kwotę to musiał być dobry.

;)

Link to comment
Share on other sites

jestem po diagnozie... leci ze sprężarki i jeden przewód przecieka... dogadałem się - sprężarka - regeneracja (o ile się da), osuszacz - wymiana i naprawa przewodu - około 600 zł...

dobra cena?

jadę w poniedziałek na warsztat :)

Link to comment
Share on other sites

Ok... mam nadzieję, że skończą się moje kłopoty :)

Pzdr i dzięki za pomoc :):piwoj:

... i się udało :)

Koszt: 350 zł - regeneracja sprężarki oraz naprawa skorodowanego przewodu...

Za tydzień na kontrolę :)

Warsztat niepozorny, ale spece nieźli... mogę z czystym sumieniem polecić :)

:pijaki:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest comconnect

Witam

Mam pytanko co to może być, że przy włączonej klimatyzacji oraz tylko na najwyższych obrotach dmuchawy czyli bieg 4 dymi mi z nawiewów. Nadmienię, że najprawdopodobniej mam mało czynnika bo klima piszczy w nawiewach a auto mam od 4 miesięcy.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

i dokładnie tak zrobię :)

Panowie-takie krótkie pytanko. Po serwisie klimy w ASO, odgrzybianiu, sprawdzeniu szczelności oraz ponownemu nabiciu dojechałem do UK i przy rutynowej kontroli oleju usłyszałem lekkie syczenie z miejsca wejścia przewodu do chłodnicy klimy oraz bąbelkowanie w tym miejscu co wskazuje na wyciek bo kilka dni później syczenie i brak chłodzenia.

Teraz pytanie moje brzmi czy jest to jakoś rozbieralne i może to tylko uszczelka? Czy muszę zacząć szukać nowej chłodnicy.

Załączyłem foto, wybaczcie jakość.

Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.

Panowie-takie krótkie pytanko. Po serwisie klimy w ASO, odgrzybianiu, sprawdzeniu szczelności oraz ponownemu nabiciu dojechałem do UK i przy rutynowej kontroli oleju usłyszałem lekkie syczenie z miejsca wejścia przewodu do chłodnicy klimy oraz bąbelkowanie w tym miejscu co wskazuje na wyciek bo kilka dni później syczenie i brak chłodzenia.

Teraz pytanie moje brzmi czy jest to jakoś rozbieralne i może to tylko uszczelka? Czy muszę zacząć szukać nowej chłodnicy.

Załączyłem foto, wybaczcie jakość.

Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nie było pytania :-)

Jest tam uszczelka którą dzisiaj wymieniłem, klima dobita,sprawna-tego mi brakowało. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

no i dołożyłem jeszcze 600 zł - w rezultacie walnięta była chłodnica klimy... ale tak niefortunnie, że pod zderzakiem i mały wyciek, że bez zdjęcia zderzaka nie było widać...

chłodnica wymieniona na Nissensa... na razie śmiga...

w sumie całość kosztowało wszystko około 1000 zł :angry2:

mam nadzieję, że to koniec moich kłopotów z klimą (bynajmniej na razie) :pijaki:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP