Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Silnik 2.0 przed lift na lift


danielxc717
 Share

Recommended Posts

Witam. Czy mogę do swojego autka kupić silnik poliftowy? Sprzęgło, komputer itd podpasuje? Jeżeli te dwa silniki 2.0 16V się czymś różniły to chciał bym wiedzieć czym.

Mechanicznie to samo, osprzęt może się różnić i różnie się (na przykład układ zapłonowy).

Wszystko jest do zrobienia bez większych problemów.

Jeśli będziesz zmieniał komputer to trzeba go będzie programować Techem2.

Może być także komputer na przykład os Astry czy Zafiry z tym samym silnikiem ale programowanie też będzie konieczne.

Trzeba pamiętać, że po zmianie komputera i podpinaniu na przykład opcomem program będzie się porozumiewał z ECU silnika z konkretnym modelem auta (jeśli ECU z Astry to trzeba w opcomie zaznaczyć Astrę...)... Ale działać będzie...

Link to comment
Share on other sites

Mechanicznie to samo, osprzęt może się różnić i różnie się (na przykład układ zapłonowy).

Wszystko jest do zrobienia bez większych problemów.

Jeśli będziesz zmieniał komputer to trzeba go będzie programować Techem2.

Może być także komputer na przykład os Astry czy Zafiry z tym samym silnikiem ale programowanie też będzie konieczne.

Trzeba pamiętać, że po zmianie komputera i podpinaniu na przykład opcomem program będzie się porozumiewał z ECU silnika z konkretnym modelem auta (jeśli ECU z Astry to trzeba w opcomie zaznaczyć Astrę...)... Ale działać będzie...

A jeśli kupie silnik po lifcie z omegi to moge swój komp podłączyć? I układ zapłonowy itd?

Link to comment
Share on other sites

A jeśli kupie silnik po lifcie z omegi to moge swój komp podłączyć? I układ zapłonowy itd?

Blok ten sam, poduszki raczej inne, bo silnik umieszczony jest wzdłużnie, skrzynia inna a ECU zagada po zaprogramowaniu Techem ale będzie rozpoznawany przez opcoma (Techa również) jako Omega a nie Vectra...

Jeden z naszych klubowiczów miał podobny problem, w VB 2,0 padł ECU i ma włożony od Astry F z tym samym silnikiem. Po przeprogramowaniu Techem wszystko działa jak trzeba ale jeśli łączę się z ECU w celu odczytu błędów na przykład to wchodzę do programu z poziomu Astry a nie Vectry, bo Vectry nie rozpoznaje...

Jeśli więc mieniasz sam silnik to komputera nie ruszaj jeśli jest dobry, być może nawet nie trzeba będzie tutaj zbyt wiele programować (poza immo chyba)...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Blok ten sam, poduszki raczej inne, bo silnik umieszczony jest wzdłużnie, skrzynia inna a ECU zagada po zaprogramowaniu Techem ale będzie rozpoznawany przez opcoma (Techa również) jako Omega a nie Vectra...

Sorry, że męczę ale muszę wiedzieć wszystko. Czyli najlepiej kupić z vectry silnik żeby prócz jego nic nie zmieniać i to przed liftem bo po już jest inna skrzynia?

Link to comment
Share on other sites

O ile wiem to VB z 2-litrową jednostką benzynową oprócz osprzętu nie różni się w wersji przed i po lifcie.

Skrzynie są te same, mogą się różnić tylko przełożeniami (były skrzynie "długie" i k\"krótkie", te oznaczenia są na obudowie skrzyni, poszukaj w odpowiednim dziale)...

BTW - co się stało takiego, że chcesz zmienić silnik?

Link to comment
Share on other sites

O ile wiem to VB z 2-litrową jednostką benzynową oprócz osprzętu nie różni się w wersji przed i po lifcie.

Skrzynie są te same, mogą się różnić tylko przełożeniami (były skrzynie "długie" i k\"krótkie", te oznaczenia są na obudowie skrzyni, poszukaj w odpowiednim dziale)...

BTW - co się stało takiego, że chcesz zmienić silnik?

Pękł mi rozrząd, ponad połowa zaworów poszła a po zdjęciu głowicy okazało się, że pierwszy cylinder ma wżera. Na remont jak narazie nie mam kasy bo uczę się jeszcze. Stać mnie jedynie na silnik który chce kupić z jakiegoś anglika i chce tylko wyłącznie jego zmieniać bez innych zbędnych rzeczy które pociągają za sobą dodatkowe koszta. Dlatego zadaje zadaję aż tyle pytań. :)

Link to comment
Share on other sites

Pękł mi rozrząd, ponad połowa zaworów poszła a po zdjęciu głowicy okazało się, że pierwszy cylinder ma wżera. Na remont jak narazie nie mam kasy bo uczę się jeszcze. Stać mnie jedynie na silnik który chce kupić z jakiegoś anglika i chce tylko wyłącznie jego zmieniać bez innych zbędnych rzeczy które pociągają za sobą dodatkowe koszta. Dlatego zadaje zadaję aż tyle pytań. :)

Zmiana całego silnika (mechanika) na taki sam bez zmiany osprzętu (elektryki), którą możesz zostawić ze swojej wersji nie pociąga za sobą wymiany ECU a co za tym idzie nic nie będziesz musiał programować. Oczywiście przy tego typu zabiegach powinno się wymienić rozrząd (komplet) i dla pewności także sprzęgło, ale jeśli sprzęgło masz ok (swoje) i przekładasz kompletny blok to Twoja skrzynia i sprzęgło z pewnością będą działać prawidłowo.

Lepiej i taniej jest wymienić silnik po takiej awarii niż reanimować stary silnik...

Oczywiście "nowy" silnik trzeba mieć z pewnego źródła...

Link to comment
Share on other sites

Zmiana całego silnika (mechanika) na taki sam bez zmiany osprzętu (elektryki), którą możesz zostawić ze swojej wersji nie pociąga za sobą wymiany ECU a co za tym idzie nic nie będziesz musiał programować. Oczywiście przy tego typu zabiegach powinno się wymienić rozrząd (komplet) i dla pewności także sprzęgło, ale jeśli sprzęgło masz ok (swoje) i przekładasz kompletny blok to Twoja skrzynia i sprzęgło z pewnością będą działać prawidłowo.

Lepiej i taniej jest wymienić silnik po takiej awarii niż reanimować stary silnik...

Oczywiście "nowy" silnik trzeba mieć z pewnego źródła...

A wiec kupuje na pewno silnik z vectry przed liftowej. Sprzęgło miałem wymieniane na nowe rok temu cały kpl. rozrząd kupuję oczywiście też nowy do tego nowego silnika. Mam znajomego co sprowadza auta z zagranicy tylko nie wiem ile będę musiał czekać aż trafi na coś dobrego. Z oryginalnym niedużym przebiegiem. Trafiają się egzemplarze z oryginalnym przebiegiem 120-150 tys :) ale trzeba niestety czekać. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP