Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wujek Abdi

Instalacja Koltec/Necam EGI

2660 posts in this topic

DODANE 23.11.2005.

Zmienione 05.06.2006

Zmienione 23.06.2006

Witamy wszystkich posiadaczy instalacji Koltec/Necam EGI (VG392)!!

Jak widzicie topic rozrósł się nam troszeczkę, więc w ramach porządków piszę wstępniaczka. Niektóre posty "towarzyskie" zostały usunięte, tak aby nie zaśmiecać topicu i ułatwiac czytanie - zostały tylko sprawy techniczne.

Nasza "podsekcja" Koltekowców liczy na razie kilka osób, więc zapraszamy każdego, kto ma tę instalację do dzielenia się doświadczeniami lub też korzystania z naszych.

Im nas więcej tym lepiej. Nieważne jaki masz samochód - ważne, że masz instalację Koltec/Necam EGI - są praktycznie takie same we wszystkich markach.

Jeśli macie/mieliście różne problemy techniczne to opisujcie je, zwłaszcza sposób w jaki zostały usunięte.

Postaramy się też odpowiedzieć na wasze pytania w miarę naszych możliwości, wiedzy i doświadczeń, które zdobylismy przez ostatni rok.

Zanim je zadacie, przeczytajcie jednak cały temat

UWAGA! Prosimy o nie pisanie postów wyłącznie z powitaniami ("Cześć, ale fajnie, ja też mam Kolteka!" :roll: albo "Cześć, a jakich świec używacie?"). Tylko sprawy techniczne dotyczące K/N, które nie były dotąd poruszane!

UWAGA! Topic ten dotyczy instalacji EGI - wielopunktowego wtrysku gazu (III gen.) z reduktorem VG 392. Na problemy ze starszymi Koltekami możemy nic nie poradzić, ale z nimi z kolei powinna poradzić sobie większość naprawdę kumatych gazowników (w przeciwieństwie do EGI), byleby części były.

Pozdro wszyscy Koltekowcy!!

____________________________________________________________________

POST ORYGINALNY:

Witam!

Znacie jakiś dobrych gazowników w Wawie lub okolicach, gdzie robią Kolteca?

Oprócz ASO, oczywiście...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba poza www.necam.pl nikt nie ma tego....... :-( sam się nieźle interesowałem mam gaz z tą samą instalką, dzieje się coś?

Moze razem coś się wymyśli :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki!

Poszukam jeszcze na miejscu (ale chyba marne szanse) i podjadę.

A dzieje się, owszem -

Please login or register to see this link.

Działo ci sie kiedyś coś podobnego?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

qrde zaczytałęm się ale nic mi do głowy nie przychodzi.....

mi się krztusił na gazie, nieszło wkręcić więcej niż 2 - 3 tyś obrotów

wymieniłem reduktor, elektromagnes i silnik krokowy, podeślij fotkę jak masz silnika i instalki, może się coś wymyśli.

Pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też podeślę Swoje, ale już po wymianie reduktora.

a mam pytanko, jak depniesz Swojemu to nie wiesza Ci się silnik krokowy?

mi czasami jakby sie wieszał...

elektromagnesy mam dwa jeden przy reduktorze, a drugi wcześniej ciut z filterkiem

Please login or register to see this image.

kopiaobraz1881zm.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny "płaski" reduktor.. Od kiedy go masz? Mój był założony " fabrycznie", czyli ma już 7 lat.

Co to za cienkie kabelki podpięte pod akumulator?

Silnik krokowy się nie wiesza (a przynajmniej nie zauważyłem do tej pory). Jakie masz tego objawy?

Za to dość wrażliwa jest na wilgoć - zawsze najbardziej świruje na/po deszczu, ale tu akurat podejrzewam elektrykę.

Dziś jadę do poleconych gazowników, gdzie mają w dodatku gościa podkupionego od Opla (ale nie wiem z jaką specjalizacją).

Zobaczę co wymóżdżą.....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No już po wizycie. Ogólne wrażenia dobre, faktycznie kumaci goście...

Ale i tak poczekamy na soft do Kolteca, bo własnie go sobie załatwiają, co potrwa jeszcze 1,5-2 tyg.

Napewno wyczyścimy silnik krokowy (może jak znajdę czas spróbuję sam - robiłeś to kiedyś?)

i sprawdzimy membranę - pewnie jest już ciut sztywna. Instalka ma 7 lat, a podejrzewam, że w Holandii wymieniliby raczej cały reduktor niż samą membranę, a reduktor na nowy nie wygląda.

Sprawdzimy też ciśnienie w całym układzie czy nie jest za słabe - może właśnie dlatego odcina gaz jak go depnę powyżej 4200-4300 RPM na 5-ce (czyli przy ok 160 km/h). Choć wczoraj poszła mi do 5700 na 3-ce i nie odcięła..

No i oczywiście elektryka - sprawdzimy i pomierzymy wszystkie połączenia, może jeszcze kable WN wymienię na wszelki wypadek..

A na razie zmierzę napięcie na wtryskiwaczach, jak radzi Kuba...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tego płaskacza mam od jakiś 3 miesięcy, bo padł mi tamten oryginalny, nie dawał ciśnienia i normalnie nie szło wkręcić więcej niż na 2500 obr.

Zmienili mi chłopaki w Kutnie na reduktor od sekwencji dający ciśnienie do 1,2 atm.

bajeczka, mały jest to fakt, ale najważniejsze że chodzi super.

Z krowowym ( przy rozdzielaczu ) nie wiem do końca czy on się wiesza, a może to bląd instalki? samego kompa?

Ale już wyjaśniam jakie objawy są, jak depnę Swojej tak ostro, jadę ze 140 i jeszcze cisnę gaz, ale gwałtownie i nagle odpuszczę na powiedzmy 2 - 3 sekundy i znów wcisnę gaz to nie chce jechać na gazie, normalnie jakby nic nie było w zbiorniku, więc przełączam na benzynę jakę z 200 m i przełączam na gaz, jeśli po przełączeniu na gaz nadal nie chce jechać na gazie to powtarzam czynność i w końcu załapie.

Zdarza się to rzadko, bardzo rzadko więc nie przejmuję się tym.

Najlepiej jakbym pojechał gdzieś na przejrzenie instalki gazowej pod względem komputerowym, jeśli Twoi mechanicy będą mieli już sofcik, daj znać podjadę aby mój sprawdzili.

Krokowego od benzynki nie czyściłem, nawet nie wiem gdzie on jest w X16XEL

muszę grzebnąć po forum.

Acha niedawno zaciął mi się EGR, masakra, mój mechanior męczył się z godzinę.

Nie wiem jak Twoje odczucia, ale powiem Ci że ta instalka to super sprawa :-)

lepsza wg mnie niż wszystkie II i III generacji, no oprócz sekwencji.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakbyś chciał to daję kilka linków, może się przydadzą :-)

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, dzięki za linki.

Co do nowego reduktora - no u mnie właśnie ciśnienie może być za małe.. Obym nie musiał jednak go wymieniać, co najwyżej samą membranę. Oryginalny Kolteca wyjdzie z 600-800 zeta, ile dałeś za swój? Nowy cały reduktor miałbym co prawda już "dożywotnio", ale wolalbym wydac to na coś innego :wink: (np. dołożyć ciutkę i machnąć chipa i strumienicę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

No ale nic, zabaczymy za 2 tyg. jak już skombinują ten soft.

A instalka - owszem, świetna, kilku gaziarzy mówiło że lepsza i trwalsza (7 LETNIA!) od większości nowych, które oni własnie wkładaja ludziom do samochodów. Cóż, zobaczymy - jesli będzie tylko czyszczenie i wymiana membrany co 7 lat, hehe, to faktycznie...

Adres warsztatu - Wawka, ul. Białołęcka 224, ale oczywiście najpierw przetestuję chłopaków na mojej Viki zanim ci ich polecę (i ciebie u nich :wink:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no super, nowy reduktor kosztuje drogo, ale ja za Swój dałem 370 zł, od instalacji sekwencyjnej, ważne aby dawał ciśnienie 1,2 atm i bedzie luzik :-)

A wymieniłem dlatego że w PROTONIE powiedzieli mi 350 zł za membramę taki zestawik naprawczy do reduktora, więc odpuściłem Sobie :-)

Jak będą mieli sofcik daj znać

Pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softu jeszcze nie ma, mają go mieć na dniach...

BTW - instalkę Kolteka miałeś założoną "fabrycznie" czy dokładałeś?

Ja miałem "fabrycznie", była wbita w dowód od razu przy pierwszej rejestracji - Koltec to defaultowa instalka dla Opli, jak się domyślam zalecana przez producenta i montowana na Zachodzie u dilerów Opla na życzenie klienta. Plus jest taki, że przynajmniej jest założona fachowo i dedykowana pod konkretny silnik (soft) - nie ma więc żadnych dziwnych kombinacji m.in z elektryką, które uprawiają nasi gazownicy, typu podpinanie się różne inne obwody (nigdy nie wiesz jakie)... Wystarczy poczytać na forum jakie cyrki ludzie mają ze swoimi instalkami właśnie przez " elektrykę kombinacyjną"

Drugi plus - "fabrycznie" założona nie wymaga homologacji, hehe..

Jedyny minus - ograniczona możliwość regulacji "wszystkiego" (a więc i spaprania ustawień - co akurat wychodzi nam na plus)

Trzeba by zapytać u jakiegoś dilera w Polsce czy można sobie zażyczyć montaż przed kupnem nowego auta i czy też byłby to Koltec..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja instalka jest założona w holandii, tylko nie wiem czy wyjechało to z fabryki czy zakładał ktoś, patrząc po papierych gazowych holenderskich są STARE :-) i może od nowości było :-)

z tego co wiem koło łodzi do furek zakładają kolteka, kiedyś była taka promocja że nówki z salonu gazowali w oplu za pół ceny koltekiem.

fakt gaz dobry, aż za dobry na naszych polskich gazowników papraków.

jeżdzę ponad rok furką a ani razu nie strzeliła, NIE WIEM CO TO STRZAŁ.

ale jak coś się rozlegujule to masakra :-( nie wiem za co się złapać, raz musiałęm jechać od granicy niemieckiej na paliwsku bo na gazie nie szło

jak bedą mieli sofcik daj znać, chętnie pojechałbym na jakieś sprawdzenie.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jestem tu nowy posiadam Audi A4 16. obecnie wczesniej przeiwnelu sie tez dwa ople mianowicie frontera i asftra f. To jest w sumie jedyny watek ktory znalazlem na temat tej instalki necam.

Konkretnie posiadam wlasnie taka instalke generacji 3, zalozona w holandii, instalka ma juz 9 lat smiga bez problemu, samochod u mnie od 2 miesiecy. Jednyny maly problem to szarpanie podczas puszczenia pedalu gazu, czasami jest dosyc mocne az caly samochod do gory podrywa. Dowiedzialem sie ze sposobem na to jest wyczyeszczenie silnika krokowego. Czy te instalacje maja oddzielny silnik krokowy czy osobie ktora mi podpowiadalo chodzilo raczej o normalny benzynowy silniczek krokowy. Jezeli w isnstalce jest silnik krokowy gdzie go moge znalesc(bardzo bym prosił o odpowiedz szczegolnie na to pytanie).

Czy ktos z was juz czyscil silniczek? Bardzo prosze o wszystkie informacje na jego temat bo od tego szrpania mi wkoncy poduszki pod silnikiem urwie.

Zdjec na chwile obecna nie posiadam, ale w najblizszym czasie postaram sie zrobic kilka fotek, aczkowiek widac tylko ten rozdzilacz bo reszta jest schowana pod nim.

Gdzie miesci sie ten zakład w którym maja miec soft do necam ? Chetnie bym podjechał i zdiagnozował usterke jak juz beda mieli soft.

Dzieki za wszystkie odpowiedzi z góry. Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jolo, nie strzela ci, bo tam nie ma co strzelać - to jest wtrysk wielopunktowy, strzelaja instalki II generacji, III już nie.

A dbać trzeba, owszem - polski gaz jest dużo bardziej zasiarczony, co tamtejszym instalkom nie służy. Ja zmieniam filtr co 8-10 kkm.. 40 zeta to niewiele, lepiej nie oszczędzać na takiej pierdółce. I masz rację z gazownikami - przy ostatniej wymianie barany mi parownik urwali przy odkręcaniu - 3 godz. się męczyli żeby dorobić gwint. Wiercili, frezowali, gwintowali i świrowali - "paaanie, wywal pan ten złom, tego nie ma jak robić, gdzie ja częsci dostanę do tego....". Tylko po cholerę odkrecali parownik? Filtr poprzednio dało się wymienić bez takich cyrków, raptem 3 min a przez tych baranów spędziłem w warsztacie prawie 3h!

Zbluzgałem, wyśmiałem i zmieniłem gazowników, hehe

Swoją drogą niezłe - na Zachodzie tyle lat temu montowali wtryski, tutaj to jeszcze science-fiction było.. Moja też z Holandii :wink: , ale mam z tym mały problem - zgubiłem miesiąc temu korek od wlewu i qrna nigdzie nie mogę dostać do holendra. Wiesz gdzie mogę taki dostać?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

KamillA4 - witaj!.

Na początek Wujek Dobra Rada radzi czytać uważnie wszystkie posty na dany temat, zwłaszcza że jak sam piszesz jest to jedyny wątek na forum o Koltec/Necam.

Adres warsztatu znajduje sie w jednym z moich postów w tym wątku, ale softu jeszcze nie ma.. Jak będzie dam znać.

A szarpie ci na gazie czy na benzynie? Nie napisałeś...

Użyj też opcji "szukaj" - widziałem chyba jakiś wątek o szarpaniu po puszczeniu gazu.

Jeśli instalka ma 9 lat to czyszczenie rozdzielacza/krokowca na pewno jej nie zaszkodzi, sprawdzenie membrany (może być już sztywna) i elektryki też.

Pod kompa podłącz się na końcu -żeby już wyregulować na cacy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumie ze krokowy z tego co napisales znajduje sie w rozdzielaczu.

Czy czyszczenie tego jest skomplikowane i czy mozna wiecej naprawic niz popsuć, czy lepiej pojechac do warsztatu na takie czyszczenie, a jezeli tak ile moga sobie zazyczyc za wyczyszczenie rozdzielacza/krokowca. Boje sie troche dotykac do tej instalacji bo jak wiadomo malo warsztatow to serwisuje i jezeli po takim czyszczeniu okaze sie ze cos sie rozregulowalo to bedzie problem. Daltego wole zapytac.

Czy ktos z was juz to czyscił? czy w samym rozdzielaczu i silniczku krokowym sa jakies czesci ktore mozna latwo popsuc lub rozregulowac? Kiedys wlasnorecznie czyscilem parownik lovato i zmienialem membrane, no ale tam nie ma nic skomplikowanego.

Zamieszczam narazie tylko takie zdjecie ktore znalazlem gdzies w albumie, pozniej dozuce kilka bardziej szczegolowych.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc, nigdy tego nie robiłem, ale na upartego może dałbym radę zrobić to "na zajawce" (posiłkując się różnymi materiałami), choć z braku czasu ostatnio na takie dłubanie zlecę to gaziarzom. Nie mam pojęcia ile mi za to krzykną, ale jestem tam z polecenia, więc chyba mnie nie zrujnują... Wtedy zdecyduję czy chcę full serwis (membrana, czyszczenie, komp) czy też inny wariant (np. tylko membrana i komp).. No i elektrykę każę szczegółowo przejrzeć.

Aaa, no i good news - koniec problemów z benzyną! Hurra!

Opis w wątku, do którego link jest powyżej, w moim 2-gim poście.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wujek co zrobiłeś że benzynka się naprawiła????

Moi drodzy użytkownicy koltec necam, możecie sami wyciścić silnik krokowy.

Potrzebny jest torx do odkrecenia silniczka krokowego nad roździelaczem, zdjąć kable doprowadzające napięcie, wyjąć go należy ostrożnie, zwracając uwagę na stan uszczelki gumowej znajdującej się pod nim., będzie pod nim plastikowa tulejka i sprężyna wyjąć ścianki rozdzielacza przesmarować olejem i kapnąć ze dwie kropelki do środka.

a silniczek krokowy delikatnie pędzelkiem w benzynce zamoczonym oczyścić, ale proszę o OSTROŻNOŚĆ.

to naprawdę nieskomplikowany zabieg a pomaga, od czasu do czasu można go wykonać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

qrde z korkiem to nie wiem, nie widziałem nigdzie w sprzedaży, jak bedę coś widział na sprzedaż to dam znać :-)

KamilA4 przeczyść silnik, krokowy, fotki są na pierszej stronie tematu i zobaczysz polepszy się :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, z korkiem lipton :cry:

Chyba poproszę chłopaków, z którymi byłem w Holandii, żeby mi przywieźli przy najbliższej wyprawie z jakiegoś komisu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> (jezdzą tam po fury od wielu, wielu lat - jeszcze na długo przed Unią - mają tam obcykane wszystko i nawet po holendersku się nauczyli trochę)

A z benzynką -

Please login or register to see this link.

Z krokowcem się zobaczy - zawsze brzmi łatwo, wychodzi gorzej. Chyba że będziesz niedługo w Wafce w jakiś weekend i będziesz miał chwilę to pogrzebiemy może razem?

Pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam pojęcia szczerze mówiąc kiedy będę w Wawie, dzisiaj w nocy śmigam do niemiec, troszkę dorobić trzeba bo wesele spłukało mnie :-)

młody żonkoś jestem impra była 27-08-05 :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracam w sobotkę, to krótki wypad, obskocze zaznajomione sklepy w Berlinie i spowrotem

Na gazie jeździ troszkę furek, ale nie tyle co u nas, z wlewem holendeskim NO PROBLEM, zagazujesz się wszedzie .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sprawie holenderskich korków od gazu rozmawialem kiedys z jednym kolesiem stacji mowil ze sa wogole niedostepne w polsce, i czesto gina na parkingach wiec trzeba uwazac, a ceny podobno osiagaja dosyc wysokie na rynku wtornym.

Sytuacja wyglada tak mam dwa zdjecia z gory i z boku z gory sprawa prosta wykrecam 4 sruby te przy wezach na oko 13-stki i odlanczam kostke.

Please login or register to see this link.

I zdjecie z boku: rozumie ze krokowy jest ukryty w tym srebrnym walcu ktory stanowi czesc rozdzielacza? Co zrobic jeszcze z ta rurka ktora dochodzi do calosci z prawej strony widoczna na zdjeciu

Please login or register to see this link.

jeszcze drugie zdjecie na ktorym lepiej widac ta rurke z boku

Please login or register to see this link.

Jezeli sie myle to prosze mnie poprawic poniewaz nigdy nie mialem doczynienia z rozdzielaczem i krokowym do gazu wiec opieram sie tylko i wyłacznie na waszym doswiadczeniu.

Wielkie dzieki za pomoc jak narazie. Pozdrawiam

PS jak go tylko sprowadzilem to u regionalnych gaziazy tata zalozył do tej instalki filterek siedzi on chyba na przewodzie gumowym dochodzacym do rozdzielacza, bo instalaka ta nie posiadala zadnego filterka i podbno polski gaz by ja szybko wykonczył. Filtr zalozony jakie 5tys temu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamileka4 krokowy jest od GORY rozdzielacza, mocowany na dwie śruby ( torxy ) odkrecasz go i lekko pędzelkiem czyścisz i do środka kilka kropli oleju, to wsio, w poniedziałek uda mi się może cyknąć więcej fotek.

Pozdro koledzy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.