Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

NAPRAWA PRZEPŁYWOMIERZA


Guest Giancik
 Share

Recommended Posts

Guest Giancik

Witam wszystkich forumowiczy .Problem tkwi w wkładce przepływomierza BOSCH o nr.F 00C 2G2 061. A mianowicie mam przepalony termistor(ten drucik co jest w środku). Czy ktoś może juz go wymieniał? Ogólnie wydaje się ze powinno to być bardzo proste, tylko problem tkwi w właściwym doborze termistora. Jeśli ktoś by mi mógł powiedzieć jakie mają być parametry tego termistorka, był bym bardzo wdzięczny. Czekam na porady

Link to comment
Share on other sites

Wymiana samego termistora nie powinna być skomplikowana ale już wymiana "drucika - blaszki" raczej nie jest możliwa a jedynie podmienić cały uklad pomiarowy .

Link to comment
Share on other sites

Wq mnie przepływomierz jest rzeczą zbyt delikatną zeby ją naprawiać ale to tylko moje zdanie:) Czy jesli naprawisz taki przepływomierz jaka jest gwarancja ze działa w 100% dobrze?

Link to comment
Share on other sites

Jest do naprawienia jeżeli ktoś ma podstawy elektroniki, musisz znać dokładną wartość termistora jeżeli to on jest uszkodzony bo inaczej zmienisz parametr układu kompensujacego.

Link to comment
Share on other sites

Guest krzycho2.0

Miałem tez problem z przepływką, możesz spróbować ja wyczyścić ale to rozwiązanie na chwile najlepiej oryginał nie baw się w zamienniki z Allegro bo one nie działają albo działają bagatela miesiąc, lepiej kupić używkę ewentualnie zrób z kimś podmiankę bo możne to nie przepływka tylko dolot jest nie szczelny , jakie masz objawy ??

Link to comment
Share on other sites

Dla tych którzy chcą sie wyedukować w tym obszarze polecam lekturę http://warsztaty.sam...ki/przeplyw.htm, zamiennika nie polecam, może więcej palić, czyszczenia również nie.

Napisał że przepływkę ma mechanicznie uszkodzoną.

Edited by salvado
Link to comment
Share on other sites

Guest Giancik

No tak właśnie trzeba wiedzieć wszystkie dane o tym termistorze i to wszystko, tylko jak to pomierzyć? Jeśli byśmy znali wszystkie dane tego "ustrojstwa" to by był problem rozwiązany. Bo wymiana nie jest trudna. A ile przy tym kasy zaoszczędzimy.

Link to comment
Share on other sites

No tak właśnie trzeba wiedzieć wszystkie dane o tym termistorze i to wszystko, tylko jak to pomierzyć? Jeśli byśmy znali wszystkie dane tego "ustrojstwa" to by był problem rozwiązany. Bo wymiana nie jest trudna. A ile przy tym kasy zaoszczędzimy.

Może to coś pomoże.

Bosch_HFM5_Sensors

Link to comment
Share on other sites

Przeważnie zaniża faktyczną objętość-masę zasysanego powietrza przez to sterownik silnika dobiera mniejszą dawkę paliwa wtryskiwanego. Objaw -brak ducha mulowatość,ale też niskie spalanie.

Uszkodzenie w druga stronę czyli zawyżanie parametrów przez przepływomierz -wysokie spalanie ,ale też i większa żwawość i dynamika.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

Problem falowania obrotów opisywał na Forum już jeden z kolegów .

O ile dobrze pamietam wielomiesięczne poszukiwania przyczyny obejmujące przeplywkę i caly układ podciśnienia zakończyły się regeneracja pompy wtryskowej.

Test przepływomierza możesz wykonać Techem i przy okazji zdiagnozować z jakiej przyczyny masz w Viki takie objawy.

Czy jest to wina pompy czy np.otwartego EGR z powodu niskiego podcisnienia pompy Vacu .

Link to comment
Share on other sites

Jak fałszuje temperaturę -mocno na plus -i dawka paliwa przez to wariuje -to może być to. :rolleyes:

Możesz sprawdzić -zdejmij wtyczkę z tego czujnika i odpal silnik -jak bedzie równo pracowal bez spadku obrotów - to napewno czujnik.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

Pzygasania nie ma czasami sie zdaza,ale pokazuje na kompie szujnik halla w pompie .Szarpie przerywa na wolnych gasnie,aczkolwiek jak teraz jest pon. 0 jest lepiej da sie chwile pojezdzic bez tych przypadłosci,ale bede wywalał pompe do regeneracji.A do kolegi apropo przygasania poczytaj moj post link podał ci Drano.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP