Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wyciek oleju pod ciśnieniem pod maską + usterka EGR


Guest sek
 Share

Recommended Posts

Witam, przedwczoraj sprawdzałem sobie profilaktycznie samochód przed dłuższą trasą, okazało się że na miarce oleju nie ma śladu po nim (sprawdziłem na płaskiej powierzchni, kilka minut po zgaszeniu auta). Kupiłem więc litr i dolałem (skoro zakres na bagnecie jest 1l, a nie było na nim śladu oleju to wlałem cały litr). Wnioskuję, że olej uciekł przez odmę do komory spalania, stąd ubytek. Dzisiaj odpaliłem auto i po 2km zaczął dymić spod maski, zjechałem, zajrzałem- pękł gumowy wąż od pokrywy zaworów do miski olejowej (ten bliżej zderzaka, po prawej koło EGR). Spryskało mi wentylatory i całą resztę... Potem dopiero zauważyłem że na zaworze EGR krótki wężyk który oba końce miał w EGR wpięte jest zwęglony i nie ma nawet tych króćców na EGRze. A ten cieniutki idący w miejsce koło przepustnicy też się zatopił przy EGR. Przy życiu został tylko ten z filtrem węglowym. Wnioskuję, że to wszystko przez za wysoki poziom oleju (dziwne dlaczego wskazanie na bagnecie było inne), ale tu pojawia się moje pytanie- czy można bezstresowo poruszać się autem z takim uszkodzeniem EGRa? Czy nie rozkraczy mi się gdzieś w połowie drogi? A przede mną długa trasa- kilkaset km. Wąż od pokrywy zaworów wymienię rano, mam nadzieję, że nie wydmuchało mi też uszczelki spod pokrywy. Sprawdzę jeszcze raz rano poziom oleju po wymianie węża i w razie potrzeby ściągnę nadmiar. Doradźcie coś bo nie wiem czego się spodziewać...

Pytanie drugie- czy można zaślepić wąż odmy? Zauważyłem, że otwór odmy w dolocie, nad przepustnicą, jest mokry od oleju. Czy są jakieś powody dla których nie powinno się zaślepiać odmy i otworu w dolocie?

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

Witam, przedwczoraj sprawdzałem sobie profilaktycznie samochód przed dłuższą trasą, okazało się że na miarce oleju nie ma śladu po nim (sprawdziłem na płaskiej powierzchni, kilka minut po zgaszeniu auta). Kupiłem więc litr i dolałem (skoro zakres na bagnecie jest 1l, a nie było na nim śladu oleju to wlałem cały litr). Wnioskuję, że olej uciekł przez odmę do komory spalania, stąd ubytek. Dzisiaj odpaliłem auto i po 2km zaczął dymić spod maski, zjechałem, zajrzałem- pękł gumowy wąż od pokrywy zaworów do miski olejowej (ten bliżej zderzaka, po prawej koło EGR). Spryskało mi wentylatory i całą resztę... Potem dopiero zauważyłem że na zaworze EGR krótki wężyk który oba końce miał w EGR wpięte jest zwęglony i nie ma nawet tych króćców na EGRze. A ten cieniutki idący w miejsce koło przepustnicy też się zatopił przy EGR. Przy życiu został tylko ten z filtrem węglowym. Wnioskuję, że to wszystko przez za wysoki poziom oleju (dziwne dlaczego wskazanie na bagnecie było inne), ale tu pojawia się moje pytanie- czy można bezstresowo poruszać się autem z takim uszkodzeniem EGRa? Czy nie rozkraczy mi się gdzieś w połowie drogi? A przede mną długa trasa- kilkaset km. Wąż od pokrywy zaworów wymienię rano, mam nadzieję, że nie wydmuchało mi też uszczelki spod pokrywy. Sprawdzę jeszcze raz rano poziom oleju po wymianie węża i w razie potrzeby ściągnę nadmiar. Doradźcie coś bo nie wiem czego się spodziewać...

Pytanie drugie- czy można zaślepić wąż odmy? Zauważyłem, że otwór odmy w dolocie, nad przepustnicą, jest mokry od oleju. Czy są jakieś powody dla których nie powinno się zaślepiać odmy i otworu w dolocie?

Co do EGR to możesz go zaślepić to nie jest dużo roboty. A na odmę zakłada się filtr, który można kupić w ASO. Olej po zgaszeniu najlepiej sprawdzać po powyżej 5min zeby zdążył spłynąć do miski.

Link to comment
Share on other sites

Co do EGR to możesz go zaślepić to nie jest dużo roboty. A na odmę zakłada się filtr, który można kupić w ASO. Olej po zgaszeniu najlepiej sprawdzać po powyżej 5min zeby zdążył spłynąć do miski.

Niestety to nie są odpowiedzi na moje pytania. O zaślepieniu EGR wiedziałem, w moim przypadku połowa zaworu się prawie stopiła, a EGR po zaślepieniu dalej pracuje, tylko nie otwiera przelotu dla spalin. Teraz mój to tylko atrapa z wpiętą wtyczką, pytam z obawy przed jakimiś błędami itp. A jeśli chodzi o sprawdzanie oleju, to wiem jak to się prawidłowo robi... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP