Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kluczyk plus stacyjka


Guest goral1
 Share

Recommended Posts

Witam wszystki!

Zaczne od tego że miałem dzisiaj astawić zdjęcia mojej vici ale przez problem który wystąpił musiałem auto zostawić 30 kilometrów od domu pod pracą

Mianowicie czytałem już wiele o zacinających się stacyjkach i wiem co o tym sądzicie ale czy powodem całkowitego zacięcia się stacyjki może być kluczyk nawet przy przekręconym zapłonie jestem w stanie go wyciągnąć a stacyjkę przekręcić srubokrętem

Po zmianie wyszłem wchodzę do autka wsadzam kluczyk i lipa ani drgnie pierwszy raz mi się tak zdażyło ale odrazu konkretnie wcześniej bez jakich kolwiek zastrzenień pomożecie Mi :43:

Próby twały godzine i nic

Edited by goral1
Link to comment
Share on other sites

stacyjka do wymiany ;) pewnie zapadki wpadły i d*pa ..

przerabialismy juz u kolegi Irona w Va ten temat

trzeba było rozkrecic stacyjke i ja wyjac.

Link to comment
Share on other sites

:43: :43: A w sobotę ją zeobiłem na cycuś świerzo po lakierniku :34:

Podali byście mi link szukam i nie mogę znależć

Edited by goral1
Link to comment
Share on other sites

Jutro jak nie zapomnę to napiszę ci jak zabrać się do wymiany wkładki stacyjki. Mam to fajnie w domu na kartce napisane bo miałem już kiedyś podobny problem ze stacyjką. Rozwiązaniem okazała się wizyta u gościa - specjalisty od stacyjek itp. który dorobił nowe zapadki dopasowane do starego kluczyka ( to wszystko ze względu na immo ). Po tym zabiegu stacyjka do tej pory chodzi jak ta lala. Na początek odkręć spod spodu 3 śruby z dolnej części osłony stacyjki. Następnie przekręć kierownicą o 90 stopni w prawo i za kołem kierownicy w osłonie stacyjki zobaczysz czarną zaślepkę maskującą śrubkę. Zdejmij tą zaślepkę i odkręć śrubkę. Następnie tą samą czynność powtórz tylko z kierownicą obróconą o 90 stopnie w lewo. Gdy już odkręcisz te w sumie 5 śrubek to umiejętnie zdejmij górną i dolną osłonę stacyjki. Resztę dokładnego opisu ci napiszę jutro bo z głowy nie pamiętam.

Link to comment
Share on other sites

Dżieki plastiki już odkręciłem auto stoi na parkingu pod robotą więc jak dasz radę to rano albo mogę zadzwonić

Mam imobilaizer i włączoną blokadę kierownicy kłaniam śie :bry:

Mam pytanie jeszcze znalazłem jak się wymienia niby wkładkę ale to wszystko jest jak jest możliwość przekręcenia stacyjki ja nie mam takiej możliwości i na dodatek blokada kierownicy

<_< czy jak zaczne rozwiercać to jak jest póżniej z immo ?

Edited by goral1
Link to comment
Share on other sites

Rano jestem w pracy więc tylko po południu mogę pisać. A więc jeśli zdjąłeś dwuczęściową plastikową osłonę za kołem kierownicy to czas na następne czynności. Otwieramy skrzynkę z bezpiecznikami i odkręcamy ten plastik i zdejmujemy go tak aby było widać stacyjkę. Następnie odłączamy akumulator, pamiętając - najpierw (-) potem (+). Potem można sobie zdjąć immobilizer ze stacyjki ( prostokątna czarna płytka z okrągłym mocowaniem). Powinno się go bez problemu zdemontować. Kolejny krok to wypięcie kostki z przewodami ( lewa strona kolumny kierownicy ) z plastikowego mechanizmu. Kostka ma jeden zaczep od przodu. Po odpięciu kostki z przewodami demontujemy plastikowy mechanizm, który jest przykręcony śrubkami ( takimi jakby bez główki )po obu stronach stacyjki. Aby wyjąć plastikowy mechanizm należy kluczyk ustawić w pozycji I. Plastik powinien zejść beż problemów. Teraz wyciągniemy wkładkę. Po prawej stronie u góry, od strony kluczyka w stacyjce jest taki mały otwór. W ten otwór należy włożyć cienki śrubokręt. Przekręcamy kluczyk w pozycję II i wkładamy śrubokręt w otwór. Powinien wejść bez problemu. Gdyby były problemy, poruszać kluczykiem. Jeżeli śrubokręt nam wszedł w otwór możemy wyciągnąć wkładkę.

MONTAŻ

Mamy nową wkładkę w dłoni, ustawiamy kluczyk w pozycji II. Powinna wskoczyć nam taka zapadka u góry wkładki do środka. Jeżeli popatrzymy do wewnątrz obudowy stacyjki od strony kluczyka to powinno widać tam zapadki. Należy delikatnie włożyć cieniutki płaski śrubokręt i wcisnąć taki mechanizm w dół aż zaskoczy tzn zostanie na dole. Wtedy wkładamy wkładkę do środka z kluczykiem w pozycji II. Wkładka powinna wskoczyć do końca. Nastepnie należy przytrzymać wkładkę i poruszać kluczykiem. Gdy wkładka jest na swoim miejscu można zakładać plastikowy mechanizm z drugiej strony kluczyka. Kluczyk ustawiamy w pozycji I. Gdy założymy mechanizm wkręcamy te dwie śrubki bez główek w swoje miejsce. Gdy już mamy wkręcone te dwie śrubki to zakładamy kostkę z przewodami. Następnie montujemy immobilizer do stacyjki. Po tych czynnościach sprawdzamy czy wszystko jest na swoim miejscu, wszystkie wypięte wcześniej kostki są podłączone to podłączamy akumulator ( najpierw (+) potem (-) ). Teraz czas na ostateczną próbę. Jeśli wszystko wcześniej dobrze zrobilismy, auto powinno zapalić bez problemów. Gdy wszystko jest ok to można montować plastikowy element przy skrzynce bezpieczników. Nastepnie skręcamy dwuczęściową osłonę stacyjki za kołem kierownicy. Roboty trochę jest z tym wszystkim, zwłaszcza z odkręceniem tych dwóch malutki śrubek bez łebków bo trzeba się wczołgać pod kolumnę kierownicy i tam zgrabnie manewrować śrubokrętem. Mam nadzieję, że coś pomogłem. pozdro

Link to comment
Share on other sites

Rozumie, że masz nową wkładkę i do niej nowy komplet kluczyków. I tu jest problem bo masz immo i trzeba przełożyć ze starego kluczyka tą pastylkę z kodem do nowego kluczyka. Sam tego nie zrobisz. Lepszą metodą jest dopasować zapadki do starego kluczyka tak jak w moim przypadku to było. Tylko trzeba znaleźć gościa, który się takim czymś profesionalnie zajmuje. Taki zabieg jest tańszy niż przekładka układu z kodem do nowego kluczyka. Jeszcze większy problem to, że nie możesz przekręcić stacyjki. Pewnie zapadki się wyłamały i gdzieś zblokowały mechanizm. W takim wypadku albo do skutku próbować ruszać kluczykiem w stacyjce, albo pogrzebać tam malutkim śrubokrętem, a nóż widelec się odblokuje. Jak nie to jedynie chyba wkrętarka/wiertarka i rozwiertać czyli metoda nieco brutalna a'la włamywacz.

Link to comment
Share on other sites

Rozumie, że masz nową wkładkę i do niej nowy komplet kluczyków. I tu jest problem bo masz immo i trzeba przełożyć ze starego kluczyka tą pastylkę z kodem do nowego kluczyka. Sam tego nie zrobisz. Lepszą metodą jest dopasować zapadki do starego kluczyka tak jak w moim przypadku to było. Tylko trzeba znaleźć gościa, który się takim czymś profesionalnie zajmuje. Taki zabieg jest tańszy niż przekładka układu z kodem do nowego kluczyka. Jeszcze większy problem to, że nie możesz przekręcić stacyjki. Pewnie zapadki się wyłamały i gdzieś zblokowały mechanizm. W takim wypadku albo do skutku próbować ruszać kluczykiem w stacyjce, albo pogrzebać tam malutkim śrubokrętem, a nóż widelec się odblokuje. Jak nie to jedynie chyba wkrętarka/wiertarka i rozwiertać czyli metoda nieco brutalna a'la włamywacz.

Otóż to kolego, jak już zablokowało się na amen, to nie pozostanie nic innego jak wiertarka i porządne wiertło aby wywalić wnętrzności z wkładki. Wówczas wyciągnie się korpus i zamontuje nową wkładkę. Co do immo, to u nas programowanie kluczyka wraz z dorobieniem pod dany zamek (drzwi,bagażnik czy stacyjka) kosztuje 200 zł. Więc przemyśl, czy dorobisz zamek do kluczyka czy kluczyk do zamka, czy po prostu przełożysz pestkę

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem nową stacyjkę dzwoniłem do gościa który robi na dojazd takie rzeczy i powiedział żę cała jego praca pod zakładem ze wszystkim ustawieniem immo pod kluczyk zamiana stacyjki i reszta będzie kosztowało 200 zł myśle że to cena w miare :rolleyes:

EDIT:

Dzisiaj w końcu przekręciłem tą stacyjkę potrzebne były 2 osoby młotek i żabki masakra jutro zmiana stacyjki i przełożenie kostki immo ze starego kluczyka do nowego!

A swoją drogą ten czip jest praktycznie nie widoczny bo jest w koloże kluczyka już myśłałem że mi wypadł bo pęknięciu a tu szok dzięki panowie bez was ani rusz :rolleyes:

Edited by goral1
Link to comment
Share on other sites

No to jak się już uporałeś ze stacyjką to teraz robota poleci z górki. Jak widać nie raz bez ciężkiego sprzętu czyt.młotka itp. się nie obejdzie. Jak już będziesz miał wszystko zrobione to daj znać, no i ostatecznie jaki był koszt tej całej walki ze stacyjką. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Super jestem zadowolony :rolleyes:

Koszt nowej stacyjki zamiennik to w moim przypadku 108zł są tańsze wiem ale jak człowiekowi się pali to bierze co jest!

Roboty to dosłownie 40 minut z czego najwięcej odkręcenie 2 śrub samołamliwych reszta to pikuś proste nic skąplikowanego!

Ustawienie zapadek pod stary kluczyk w moim przypadku 40 zł!

Vici teraz zapala pięknie bez problemu!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP