Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recyrkulator


Guest Marcraft
 Share

Recommended Posts

Guest Marcraft

Witam. Mam na imię Marcin. Dwa miesiące temu odebrałem prawko . Jestem w posiadaniu Opla Vectry 1.6 iCD (1995r.) . Moi rodzice kupili to auto jakieś 5 lat temu. Teraz jeżdżę nim Ja i mam problem. Może nic wielkiego ale trochę to denerwujące jest. Przy niskich obrotach ( najczęściej przy 4tym biegu " 1200-1800 obrotów" zaświeca mi się żółta/pomarańczowa kontrolka silnika... Rozmawiałem z ojcem o tym i mówił mi że jemu też się to zaświecało jeśli "przydusił" trochę Vectrę... Przy normalnej jeździe po prostu czuje się takie lekkie szarpnięcie i zaświeca się ta kontrolka.Można jechać przy zaświeconej kontrolce i nic się nie dzieje. Wystarczy zatrzymać się, wyłączyć silnik i włączyć na nowo i wszystko jest w porządku. Ale ostatnio ( już 6 razy) zdarzyło mi się tak (mojemu ojcu nigdy), że kontrolka się zaświeca i po chwili samochód gaśnie po prostu. Zaświeca się kontrolka akumulatora i auto gaśnie. Potem można go odpalić dopiero po jakiś 2/3 minutach. Wcześniej się nie da. Byłem z tym problemem u mechanika. Podpiął ten swój komputer i nic mu nie wykazał. Wspomniał mi coś, że może to być wina "recyrkulatora spalin" i że możliwa jest wymiana (koszt 700zł).

Chciałem się was Vectrowiczów zapytać czy komuś przydarzyło się coś podobnego lub czy macie jakieś wskazówki co z tym można zrobić lub co innego może być nie tak z moim autem?

Jeżeli potrzebujcie jeszcze jakieś dane auta lub coś to pytać...

Z góry dzięki za pomoc.

Edited by Marcraft
Link to comment
Share on other sites

poczytaj porady - głównie o odczycie błedów

przenoszę do VB (pierwszy post) chociaż w zasadzie powinienem zamknąć i do kosza

Link to comment
Share on other sites

"recyrkulatora spalin" czyli EGR kupisz za jakieś dwie stówki (osobiście kupowałem) ale to nie przez niego gaśnie auto, to raczej krokowy jest winny.

Link to comment
Share on other sites

... Podpiął ten swój komputer i nic mu nie wykazał. Wspomniał mi coś, że może to być wina "recyrkulatora spalin" i że możliwa jest wymiana (koszt 700zł).

Przede wszystkim zmień mechanika na takiego który poprawnie odczyta Ci kody błędów bo jeżeli zaświecała się kontrolka "check engine" bo błędy muszą być. Jak już będziesz miał kody błędów to napisz o nich i dopiero wtedy będzie można coś poradzić

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP