Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Paluch.

pęknięta sprężyna

Polecane posty

Witam,

Niestety nie znalazłem odpowiedzi w googlach, wiec zapytam tutaj.

Wczoraj okazało się, ze z lewej strony z przodu mam pękniętą sprężynę. I muszę ją wymienic - tzn musze wymienic obie.

Mam w zwiazku z tym dwa pytania - czy przy okazji wymiany tej sprężyny trzeba (warto) wymienic cos jeszcze?

I jaką sprężynę powinienem kupić.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Skowronn

Wystarczy wymienić sprężyny na osi, nic więcej nie musisz wymieniać. Sprawdź tylko amortyzatory w jakim są stanie, mi na trasie strzeliła sprężyna bo miałem słabe amory a na badaniu technicznym tył trzymał wszystkie normy i normalnie jeździła.

Ja kupiłem Kayaby, nie są drogie a wydaje mi się że porządne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość damiano25

w poprzednim autku miałem delphi i nie narzekalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmieniasz sam czy w warsztacie?

Jak długo jeździłeś na walniętej sprężynie?

Jeżeli nie wiesz jak długo i zmieniasz w warsztacie, a dodatkowo nie zamierzasz sprzedawać samochodu to wydaje mi się, że warto zakupić amortyzatory od razu, bo na pewno ostro po d*pie dostał, a u mnie było tak, że pękła mi sprężyna, wydaje mi się, że dość szybko to zauważyłem, bo zaczęło coś stukać, a był to kawałek sprężyny. Wymieniałem sam, dlatego kupiłem komplet sprężyn, po czym minęło dwa tygodnie i zaczęło śmiesznie tak bujać na dziurach, okazało się, że amortyzator wyzionął ducha - był to oczywiście ten amortyzator na którym pękła sprężyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam bede wymieniał (mam nadzieje, ze dam radę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">)

I juz troche z tym jezdze - wyszlo przy ustawianiu zbieznosci, ze sprezyna jest ulamana, natomiast na dziurach dzwonilo od dawna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

hmm... patrze na ceny kayaba - czyli ze 120zl za jedną trzeba dać?

Edytowano przez Paluch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli od dawna nie zmieniałeś amortyzatorów to możesz mieć problem z odkręceniem łącznika stabilizatora. Od razu Ci powiem że odkręcasz chyba 18 lub 19 i przy samym przegubie(przy gumie) masz miejsce gdzie wkładasz klucz 16(będą 2 nacięcia pod ten klucz) a jeżeli nie pójdzie to jedynym sposobem jest rozwalenie-przecięcie śruby od łącznika. Miałem tak u siebie więc mówię z doświadczenia.powodzenia. Od razu sprawdź łożyska na Macphersonie czy nie są wywalone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Skowronn

Jak Ci jeszcze nie wypadla tylko dzwoni to ja tak nieswiadomie dojechałem nad morze, pourlopowalem sie i wrocilem - wtedy walnela mi z przodu, zwykle zmeczenie materiału.

Co ciekawe na stacji diagnostycznej wyszło że amortyzacja koła jest jak najbardziej w porządku, jeżeli Ci pękła to najprawdopodobniej u góry albo u dołu a wtedy jakiegoś mega większego nacisku na amor nie ma bo spręzyna przeciez tam jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezdze z dzwoniącym zawieszeniem juz od dobrych kilku miesiecy. Spręzyna ułamała się na samym dole, kawałek tylko. Ale w koncu trzeba to wymienic. Nie było widac, ze z jednej strony siadnięty czy cos... I dopiero 2 dni temu wyszlo, ze to ta sprężyna dzwoniła.

Tez nie wiem jak dawno byly zmieniane - kupilem go rok temu, przejechalem z 20tys. Natomiast zawieszenie nie wygląda na zużyte - nie jest miekkie, nie kładzie sie na zakrętach.

A nic tanszego od kaybaba nie powinienem kupowac? Juz nie mowie o najtanszych, ale gdyby zamiast 110 za jeden bylo 80, to spora roznica...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Skowronn

Napisz do kolegi Odorek z Warmińsko-Mazurskiego, jego temat znajdziesz w "sprzedam części" może znajdzie Ci coś niedrogiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wymieniaj springi i nawet sie nie zastaniawiaj

Edytowano przez łobuz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam, pękła mi sprężyna na PP kole. Nie cała, tylko dosłownie dolny kraniec kilka centymetrów (~1/3 "obwodu")

PYTANIE

czy można z tym jeździć?

Oczywiscie wiadomo że do wymiany para, ale CZY trzeba to natychmiast wymieniać bo jest to niebezpieczne, CZY na spokojnie nie ma co panikować bo to tylko kraniec? Dodam że jeżdżę juz ileś dni bo dopiero dojrzałem że to sprężyna.

Postaram się wkleić fotkę poglądową (ale chyba czytelne jak sprawa wygląda), ale coś nie chce się wgrać

dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

maro sąsiad jeździł kilka miesięcy na pęknietej sprężynie (LP) twierdząc że jeżdzi i się nie tłucze ale po ostatnich mrozach porobiło się troszkę dziu w drogach i niszczęśnik wpadł w takową, sprężyna się przekręciła i wyskoczyła z kielcha jeden jej koniec tak nieszczęsliwie się obrócił że wbił się w oponę i przeciął ją na całym boku. wniosek z tego taki że przez kilka miesięcy nie wymieniał sprężyny bo przecież było ok ale teraz przed świetami lament bo 2 sprężyny z robocizną to jakieś 400 zł oprócz tego 2 opony koszt nowych to jakieś 400 zł. oczywiście znając sąsiada o będzie zakup na szrocie używek "bo przecież działa"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymieniać od razu. Raz że niebezpiecznie a drugi, że geometria zawieszenia się zmieniła i imnne elementy mogą się zużywać bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zatem przechodzę do tematu "jakie sprężyny?"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego jak nie chcesz wydawać większej kwoty to poszukaj u Nas w handelku... na pewno znajdziesz sprężynę w bdb stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nie, jesli już to zainwestuję w nowe jakieś, i zastanawiam się jeszcze nad amorami od razu bo to wszystko co mam to jest juz 16letnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow podłacze sie pod temat .Szukam springow do autka co sadzicie o tych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez DarkoPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dobre to kup szwedzkie Lejsforsy, z tego co wiem to chyba takie nawet szły na pierwszy montaż. U mnie też pękło pół zwoju, a dowiedziałem się o tym że pozostałość dzwoniła w kielichu i tylko przez to doszedłem. Jeździłem tak z 3 miesiące ale w końcu wymieniłem na 2 nowe. Radzę też kupić te lepsze bo po różnych zamiennikach może ci się podnieść i wyglądać jak terenowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te lejsforsy takie dobre? myslałem że raczej standard czyli Niemieckie te co najlepsze amory czyli billsteiny lub sachsy jesli rozbią sprężyny

Edytowano przez maro_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaroolsztyn

witam posiadam Vectre B 1.8 16V COMBI SPORT jak sie dowiedzialem to tam sa sportowe sprezyny o 20mm krotsze czy to jest prawdza jak tak to moze mi ktos jakies poleci. A ta ponizej sie nadaje?

Sprężyna zawieszenia

LESJÖFORS

4063504

Sprężyna zawieszenia

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: LS4063504

Cena brutto: 256,28 zł

nazwa: Sprężyna, przednia oś

opis : Sprężyna, przednia oś OPEL Vectra B (dla pojazdów

z zawieszeniem obniżonym )

producent: LESJOFORS

Ograniczenia

Strona zabudowy: Oś przednia

Projekt resora: sprężyna zwojowa

Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym

Numery zwyczajowe

CS4609

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie przed chwila wróciłem z wymiany sprężyn z przodu w Viki kombi 1.6 16V. Fakt jest iż auto siż trochę podniosło a różnica w starej a nowej sprężynie wynosiła prawie 3cm. Tak wiec czeka mnie tez wymiana sprężyn z tyłu aby auto się wyrównało. Ale do sedna sprawy. Gdy podjechałem pod blok podniosłem maskę aby zobaczyć czy zostało wszystko dobrze zrobione a mianowicie czy amortyzator został przykręcony. Zdziwiłem się trochę bo ten pierścień który trzyma nakrętka amortyzatora podniósł się lekko i nie dolega już do gniazda jak to było przy starych sprężynach. Może mi ktoś powiedzieć czy to wszystko jest OK czy coś źle złożone. Jeszcze jedno pytanie czy po wymianie spręzyn trzeba ustawiać zbieżnośc czy geometrię??

Edytowano przez tomekk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie jestem specjalista w tej materii ale z tego co sie orientuje to nie trzeba ustawiać ani geometrii ani zbieżności po wymianie sprężyn.

Co do odstającego pierścienia to wydaje mi sie ze nie powinien odstawać. Przy większych wybojach może tłuc. Dla pewności podjedz do mechanika z zapytaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody2510
Napisano (edytowany)

Witam, żeby nie tworzyć nowego tematu to się podłączę. W zeszłym tygodniu wymieniłem sprężynę z przodu od strony pasażera ponieważ stara pękła. Po wymienieniu sprężyny gdy skręcam kołami słychać odgłos tak jakby sprężyna przeskakiwała. Przy wymianie sprężyny zostało także wymienione łożysko. Czy jest różnica, którą stroną się włoży się sprężynę? Czy może przyczyną jest co innego?

Edytowano przez mlody2510

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może z drugiej strony masz to samo.... (poza tym spężyny zmienia się parami)

a założyłeś ten gumowy kondomek na sprężynę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody2510
Napisano (edytowany)

Mam jeszcze pytanie co do umieszczenia sprężyny w gnieździe amortyzatora. Sprężynę powinna blokować taka wystająca blaszka z kołnierza amortyzatora?

Czy jest różnica, którą śrubę się przykręca pierwszą tzn. czy najpierw trzeba złapać amortyzator do karoserii? Czy może najpierw przykręcić te dwie śruby przy kole?

Edytowano przez mlody2510

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×