Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Herer

Która jednostka Vectry C?

58 posts in this topic

Witam,

proszę o pomoc w doborze Vectry C. wymieniam astrę g i przymierzam się do Vectry C. Ale pytanie która będzie najodpowiedniejsza?? Macie duże doświadczenie, wiecie który rocznik i która jednostak jest mniej lub bardziej awaryjna. Powiem czego oczekuję:

więcej mocy ( teraz mam w Aśce 81KM i chciałbym przynajmniej 120 a dobrze mieć 150KM)

na pewno diesel ( bo dużo robie km i chcę mniej spalać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

na pewno hatchback

na pewno po lifcie (czyli od 2006?)

bogate wyposażenie

myślałem o jednostce 3.0 CDTI 24V 184KM ale ktoś pisał że po 200.000 silnik jest do poprawek.Myślałem też o OPC...

Chce dokonać kupna na spokojnie i rozsądnie. Myślę też że Vika powinna być sprowadzana z zachodu- drogi.... moja obecna Aśka przyjechała z obcych landów w b.dobrym stanie ale po roku gdzie robię rocznie 50-60tys już taka nie jest..

Proszę Was o podpowiedzi- czego nie brać, a co warto rozważyć.

Dziękuję Wam !!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 T... i już.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

150KM dieselek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Generalnie tematów jest kilka - warto poczytać zamiast zakładać nowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

lubisz depnac tylko 2.8 v6 turbo i lpg zapodac

a opc prawdziwe z tego co mi wiadomo to jets 2.8v6 bi turbo

Edited by bucuwa
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

prosze czytac uwaznie co autor tematu napisal a potem odpisywac a nie pisac cos co kogos nie interesuje

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No to kolega sobie właściwie sam odpowiedział - diesel i najlepiej żeby miał 150 koni, czyli jednostka 1.9CDTI (odmiana 150 konna, bo bywały słabsze), dużo ludzi używa, jeździ i chwali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Moc wystarczająca, niskie spalanie i silnik raczej wytrzymały - chociaż o tym to niech się właściciele wypowiedzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ZeusSs
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Panowie, dzięki za tak szybkie odpowiedzi. Tak jak Duke_ zauważył interesuje mnie tylko diesel. benzyna w lpg odpada.

ZeusSs powiadasz 1.9 CDTI 16V 150KM ?? hmm.. czy ktoś z tą jednostką podpowie jak się sprawuje ? z oficjalnych danych to ma całkiem optymalne spalanie. Zresztą nie chcę się TYLKO spalaniem kierować.

może jest ktoś kto uzywa 3.0 CDTI V6 177KM lub 186 KM ?

będę wdzięczny za jak najwięcej ciekawych informacji.

dziękuję wszystkim!

PS. mały OT: która wersja jest najbogatsza? (np. w Astrze miałem NJoy )

Edited by Herer
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To miałeś bidulkę w Astrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Generalnie najbogatsze jest zawsze Cosmo, ale i ono zależy od rynku: cosmo polskie < cosmo niemieckie.

Ja też polecam 150tkę - osiągi bardzo przyzwoite, jak każdy silnik ma parę swoich "myków" o których trzeba pamiętać (tutaj EGR, kolektor). 3.0V6 mają niestety złą sprawę ze względu na poważny błąd konstrukcyjny. Podobno w poliftach te silniki są już ok (tak słyszałem) ale ja i tak byłbym ostrożny (i byłem - stąd mam 1.9 a nie 3.0).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Nie tak....OPC ma ten sam silnik, ale inny program, filtr powietrza...nie ma 2.8 biturbo. W rzeczywistości chodzi o to, że nie jeden, ale dwa przewody (z każdego rzędu cylindrów osobno) doprowadzają spaliny do turbiny...

Edited by kalixt
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rozumiem że OPC tylko dla benzyny wyszło..?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

są tez OPC Line

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile mi wiadomo to do 150tek była tylko jedna jedyna skrzynia w VC: F40 (z ręcznych).

Był też automat, ale też przed liftem były z nimi problemy.

Tak jak pisze Gralek, były i są też VC z pakietem OPC line - wyglądają prawie jak OPC (są pewne różnice).

Pakiet można założyć w zasadzie na każdą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pełne OPC - tylko benzyna.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez polecam traktor 150 konny, ma swoje wady i zalety jak każdy motor jak kupisz zadbany egzemplarz będzie PAN zadowolony rolleyes.gif

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki Panowie za włączenie się w pomoc

chyba jestem przekonany do wersji 1.9 150KM. oczywiście po jeździe astrą z 81KM troszkę mi brakuje szybkości ale nie powiem abym na nią narzekał.zbiera się ładnie. pewnie mi to minie jak przesiądę się do VC

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> do 3.0 V6 się nie przymierzam.

rozumiem że najlepiej szukac wersji COSMO. zamierzam kupić sprowadzaną z zachodu. jest coś specyficznego w VC na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie? nie mówie tu o elementach opisanych w poradnikach przy zakupie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

już wiem że:

1.9cdti 150KM

cosmo

ręczna skrzynia?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak cosmo to już bogata wersja , ale może zdarzyc sie żę np: wersja elegance z doposażeniem bedzie bardziej wypasiona niż cosmo, uwage trzeba zwrócić przede wszystkim na stan licznika , potem EGR , listwa klapek na kolektorze ( w nowszych VC juz ta wadę poprawiono ), jak upatrzysz sobie autko weź vin i zadzwoń do GM , otrzymasz stan licznika z ostatniej naprawy gwarancyjnej , jak stan sie mniej więcej bedzie pokrywał to można pomysleć o wycieczce po auto

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

papas5 wielkie dzięki za nr VINa i tel do GM. rzeczywiscie daje pewne informacje.

jak więc odróżnie bogatszą wersję elegance od zwykłej cosmo? hmm, jest to gdzie spisane co która wersja posiada?

myślę o roczniku 2006 i wzwyż

i za bardzo nie skumałem podpowiedz o listwie klapek na kolektorze..? możesz dojaśnić?

dzieki!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

hm to bylem w bledzie

dzieki za podpowiedz bo wlasnie mysle nad poniesieniem mocy i nie wiem od czego zaczac

a tym silnikiem na tym forum ludzi jak na lekarstwo

Edited by bucuwa
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Takiego spisu chyba nie ma, bo jest to zależne od konkretnego zamówienia no i wersja biedniejsza w Niemczech może być lepiej wyposażona niż najbogatsza u nas.

Więc nie patrz na to, czy jest to Elegance, czy Cosmo, ale na wyposażenie. Po rozkodowaniu VINu dostaniesz spis tego, co dane auto posiada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ja mam Cosmo 1.9 cdti 150hp.

Od czerwca latam i złego slowa nie powiem, dynamiczny, bardzo niskie spalanie, funkcja sport działa super. Jedyna wada to krótka 1-dynka.... ale za to 3ka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> miód.

jeśli diesel to polecam, wersję Cosmo ciężko trafić ale wypas jest mega. Z benzyny to tak jak ktos mówił 2.0T

Edited by admund
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak działa ta funkcja SPORT??

w astrze o takim wynalazku nie słyszałem. a czy żre ci olej? muszę się Wam pochwalić, że w mojej AG oleju mi nawet kropli nie bierze.ale to chyba trzeba też utrafić..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

nic nie bierze.

Sport On - utwardza się zawieszenie i to znacznie, kierownica chodzi ciężej, rosną obroty, auto ogólnie dostaje pazura, szybciej przyspiesza

Sport Off - zawieszenie bardziej miękkie komfortowe, kierownica chodzi lżej, obroty spadają , autko staje się łagodne.

Róznicy w spalaniu wielkiej nie zauważyłem +- 0,5 litra w obu trybach

tak to mniej więcej wygląda po wciśnięciu trybu sport

Edited by admund
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie mówiąć nazywa się to IDS+ czyli przycisk sport , mówiąc o listwie miałem na mysli ta na kolektorze ssącym co steruje klapkami wirowymi , jest temat na forum jesli kupisz VC z 2007 roku to raczej nie bedzie z tym problemu, no i szukał bym bez DPF-a ale to bedzie trudne chyba że z polskiego salonu ale jak polski salon to i wypas słaby

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie IDS+

na forum było ze programują SPORT pod nową mapę i jest wtedy np 180 koników po wciśnięciu przycisku

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

IDS+ to fajna sprawa, ale w razie jakiejś usterki może okazać się dość kosztowna.. Więc to jest sprawa do rozważenia, czy warto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.