Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

spalanie


Guest muminek
 Share

Recommended Posts

Guest muminek

Witam

Kolejna sprawa z tą moją Vectrą. Od tygodnia zaczęła strasznie, ale to strasznie dużo palić. Nie wiem co się dzieje. do tej pory było ok.

Oczywiście poza tym nic się nie dzieje. Chodzi ładnie, przyspiesza jak należy, nie ma problemu z odpalaniem? Tylko to spalanie. Na na maxa wzrosło i to wręcz "zjada" ON jak smok.

Jakieś rady?

Link to comment
Share on other sites

Guest michal_simon

Witam

Kolejna sprawa z tą moją Vectrą. Od tygodnia zaczęła strasznie, ale to strasznie dużo palić. Nie wiem co się dzieje. do tej pory było ok.

Oczywiście poza tym nic się nie dzieje. Chodzi ładnie, przyspiesza jak należy, nie ma problemu z odpalaniem? Tylko to spalanie. Na na maxa wzrosło i to wręcz "zjada" ON jak smok.

Jakieś rady?

Temat o spalaniu jest tutaj --> http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/40259-spalanie-dieselki/

Ile wzrosło to spalanie?

Link to comment
Share on other sites

Guest muminek

nie wiem jak to określić - powiem tak - kreska paliwa zaczęła mi na maxa zapierniczać w dół. Wyjdzie zaraz że zbiornik wyżłopie na 360-400km, co jest nie realne nawet po jeździe w mieście. spalanie jest dramatyczne - tak jak jeździłem ostatnie dwa tygodnie było spoko i od zeszłego tygodnia jest dramat.

Link to comment
Share on other sites

Guest muminek

nie, nie , zostawiałem już Viki odpaloną na suchym miejscu i takie miejsce pozostawało jak odjeżdzałem.

a dlaczego mówisz że filtr?a może wtryski leją za dużo, ale na komputerze cały czas spalanie jest takie same czyli 7,5 i zasięg w miarę rozsądku pozostaje tylko że wzbiorniku ubywa jak cholera szybko.

Link to comment
Share on other sites

Podaj kontretnie spalanie w l/100 km -jeśli nie masz dziury w baku :rolleyes: sprawdż parametry przepływki i czujnika temp.na kompa -

Techem.

Jakieś inne objawy np.zwiekszone dymienie z rury?

Może czujnik poziomu paliwa zaczął tylko wariować? albo pływak w baku ma dość?

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

Guest muminek

Podaj kontretnie spalanie w l/100 km -jeśli nie masz dziury w baku :rolleyes: sprawdż parametry przepływki i czujnika temp.na kompa -

Techem.

Jakieś inne objawy np.zwiekszone dymienie z rury?

Może czujnik poziomu paliwa zaczął tylko wariować? albo pływak w baku ma dość?

Nie zauważyłem niczego dziwnego. Tak jak pisałem paliwo nie ucieka (stałem w różnych suchych miejscach i pod różnych przechyłem i nic się nie leje).

Jeśli chodzi o kopcenie to nic nie zauważyłem strasznego - no to że rano zabieli przy odpalaniu ale to standard (tym bardziej że +5 do +12 każdy ma problem z paleniem).

Inna sprawa że jak jadę to może jak mu dowalę gazu to przykopci ale to jest po pierwsze diesel a po drugie mam już tak przepalony tłumik (znaczy się flaki w środku) że dźwięczy jak rakieta (na maxa warczy).

Komputer cały czas pokazuje 7,5 litra więc jakby coś nie tak było to by chyba wykazał.

A jak sprawdzić ten pływak w baku lub czujnik poziomu paliwa?

jutro chcę zrobić test i zobaczę ile paliwa mi wejdzie na fulla do auta. I będzie wiadomo co za badziew nie daje mi spokoju.

A może coś innego jeszcze radzicie - filtr paliwa wymieniałem w zeszłym roku (jakieś 15 tyś km temu), więc pora go chyba zmienić.

Ale pomijając wszystko jak by coś przyszło do głowy to piszcie ludziska.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz filtry paliwa (lepiej go wymieniać przy każdej zmianie oleju - koszt znowu nie jest jakiś duży ale sen spokojniejszy) i powietrza, przepływkę, wężyki przelewowe ...

EDIT:

Ciśnienie w oponach też sprawdź - prozaiczna sprawa ale też ma wpływ

Edited by E=mc_kwadrat
Link to comment
Share on other sites

a mnie się wydaje że to tez wina juz leciwego tłumika - jest więcej powietrza i komputer specjalnie dobiera większą dawkę paliwa.

poza tym sprawdz czy podczas jazdy nie gubisz paliwa.- tzn jedz wolno i popatrz czy nie zostawiasz paliwa na drodze. - Ja tak miałem jak mi pekł przewód powrotny paliwa!!! przy kazdym dodawaniu gazu leciało jak z kranu- cały bak mi tak poszedł zanim dojechałem do mechanika.

o filtrze paliwa to juz nie wspominam

Link to comment
Share on other sites

a mnie się wydaje że to tez wina juz leciwego tłumika - jest więcej powietrza i komputer specjalnie dobiera większą dawkę paliwa.

Z tym tłumikiem to przesadziłeś oj przesadziłes :joopi: .Powietrze silnik zassysa przez fitr powietrza i przepływkę -i to jej działanie daje informacje na kompa o dawce paliwa.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

a przypadkiem sonda nie sprawdza ilości powietrza w spalinach ??? to jest lewe , dodatkowe powietrze którego nie powinno być .... wiem z doswiadczenia jakim był polonez który mial dziurawe portki - i bylo wieksze spalanie.

więc sobie myslę żę taki samochód z elektroniką nie przejdzie w tym przypadku tak pobłazliwie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP