Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Który silnik Diesla wybrac ??


Ardsky
 Share

Recommended Posts

Chce sobie kupic Vectre B z silnikiem dizla diesla 2.0 rocznik 99-02 i chcialbym sie dowiedziec ktory silnik bedzie lepszy mniej awaryjny DTI czy DTL bo slyszalem rozne opinie kazdy pisze i gada co innego :/ np DTL jest bardziej podatny na awaryjnosc ?, czy serwisowanie czesci obu silnikow bedzie podobne czy np jeden jest drozszy ??

EDIT MIR: litosci :)

Edited by MIR
Link to comment
Share on other sites

Witam,nie bardzo wiem czy ktoś ci tutaj pomoże bo to raczej te same silniki,a DTL nie ma tylko intercoolera więc tylko on w tym przypadku nie może się w dtl-u zepsuć.A jeśli chodzi o osiągi to 82 konie w vectrze nie będą jechały a przewoziły.Bierz więc dti,a najlepiej 2.2.Mam 2.0 i już można tym pojeździć ale jak bym dzisiaj kupował brałbym 2.2,tym bardziej że różnica w spalaniu znikoma ale osiągi warte zainteresowania.

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysiekchl

DTI - 101 KM. Już troszkę przymało na tą wagę, ale da się spokojnie jeździć. Nie wyobrażam sobie 82 KM. Jak masz więcej niż 45 lat to możesz szukać DTLki ;). DTI mam już rok i oprócz drobnych problemów (ale w DTL też mogły wystąpić) sprawuje się odpukać bardzo dobrze. O spalaniu już pewnie wiesz. Udanych zakupów życzę.

Link to comment
Share on other sites

Również polecam 2.2 DTI. Są mniej podatne na awarie pomp, a dynamika jest więcej jak wystarczająca. Również spalanie jest przyzwoite.

Jedyny mankament to przegub wewnętrzny lewej półosi - wiele VB z tym silnikiem ma z nimi problem.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za odpowiedzi :), a jakie wady mankamenty ma 2.0 , 2.2 DTI ? na co zwracac uwage przy kupnie ?,slyszalem ze awaryne wlasnie sa pompy :/ jaki jest koszt takiej pompy jak padnie ??, cos jeszcze lubi sie szybciej zuzywac ??, jaka bedzie roznica z rozrzadem 2.2 z 2.0 ? duzo ala mechanikow mowilo ze bardzo duza ze drozsze sa czesci niby :) ??

a pytam bo chce sobie kupic auto przynajmniej na 3 lata i chce jezdzic nim na TAXI :) dlatego zalezy mi zeby bylo tanie w utrzymaniu sie czesto nie psulo :) .

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie i odpowiadam że motor 2.2 to jest ten sam motor co 2.0,tylko bardziej rozwiercony.Teza jakoby pompy w 2.2 były lepsze są podzielone.W twoim przypadku najważniejsze znależć auto niezajechane.Mój mechanik twierdzi że te motory są super potrafią przejechać 700tyś bez remontu,tylko osprzęt niedomaga a wręcz jest do d..y(słowa mechanika).Sam jestem pasjonatem diesli i przez ostatnie 9 lat jeżdże klekotami,ale zastanów się nad motorem 1.6 16v z oryginalnym przebiegiem tzn do 150 tyś a można jeszcze takie znależć+nowa,dobra instalacja lpg i do przodu.pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

ardsky różnica między silnikami 2 litrowymi DTi i DTL jest taka że DTL ma słabsza turbinkę i nie ma IC tak jak wyżej pisali Dieselki są wytrzymalsze (silniki) ale jak kązdy samochód ma wady i zalety wady diesli to (najdroższe) turbina i pompa wtryskowa benzynowe silniki maja również swoje wady tu kolega pisze o 1.6 z lpg jak dla mnie za dużo problemów z lpg częste problemy z EGR itp . Wracając do diesli sam mam 2.0 DTI 101 KM i tu albo zainstaljesz sobie chipa ale dużo nie zyskasz (mankament 2.0 DTI) pójdzie może do 120 koni MAX i też będzie ładnie i przyzwoicie jeździć albo kupić 2.2 DTI co jest według mnie bardziej opłacalną inwestycją oczywiście z w miare normalnym przebiegiem i po NAPRAWDĘ dokładnych oględzinach u mechanika i stacji kontroli pojazdów Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

duzo sie nie zyska z 2.0 DTI ? jak zdrowa seria to i 125KM sie wyciagnie,

sam posiadam VB 2.0DTI 101KM sedan, jezdzi sie super, swietnie jesli wsyzstko jest ok, auto moze nie ma rewelacyjnych osiagow ale nie sadze aby bylo strasznie zamulone. zbiera sie w miare.

Mimo wszystko najlepiej zrobisz jak kupisz 2.2DTI ... rewelacja, w serii auto juz sie dobrze zbiera a po chipie.... R E W E L A C J A, takie sa moje odczucia. a jak patrzysz na spalanie to tylko humor sie poprawia, z taka moca i osiagami takie spalanie... 2.2DTI + chip tuning to jest to!

jakbys sie zdecydowal na 2.0 DTI 101km to moze bysmy sie dogadali... ? chetnie bym dolozyl troszke i wciagnal VB sedanika 2.2DTI ...

EDIT

zapomnialem dodac... zapomnij o DTL'u !

Edited by ra_decki
Link to comment
Share on other sites

Witam też polecam 2.2Dti sam mam od roku i jest BDB pali przy oszczędnej jeździe w mieście 7l/100km jedyne co mi się zepsuło to czujnik położenia wału koszt z wymianą 150 zł no i teraz pompa abs 70 zł ,a rozrząd na łańcuchu a więc tylko kontrola.Za pięć dni jadę po chipa zobaczymy jak będzie jeździć hehe :rolleyes: moja już ma albo tylko 200kk

Edited by Timo>>>VIKI
Link to comment
Share on other sites

ok to bede szukal DTI tylko 2.2 albo 2.0 :) podobaja mi sie wersje OPC one maja silniki 2.2 i ladniejsze zderzaki i daszek w kombi :)a moze cie tak mniej wiecej napisac jaki jest koszt tej pompy co tak lubi sie szybko zuzyc ? , z rozrzadem to chyba nie jest tak zle w miare tanio w 700zl sie zmieszcze czy trzeba dac powyzej tysiaka ??

Link to comment
Share on other sites

w/g książki 2,2 ma mieć 125 KM

mój po hmamowaniu miał fabrycznie 130 KM (3x hamowane) :rolleyes:

o rozrząd sie nie martw naprzód

łańcuch daje radę,

pompa - no cóż, trzeba o nią dbać,

dobre paliwo itp.

a daszek musisz sobie dokleić

chyba ze kupisz z ...

Edited by juras7
Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o pompe to nie ma co martwić się do przodu,ale do 2000 tyś zrobisz ją napewno,a rozrząd jest na łańcuchu także przy 400-500tyś jest podobno tylko zalecany jego przegląd.Kupuj viki i jak naj mniej zaglądaj na VKP.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie i odpowiadam że motor 2.2 to jest ten sam motor co 2.0,tylko bardziej rozwiercony.

Jaki rozwiercony? Ma większy skok tłoka tylko, średnica w obu przypadkach jest taka sama.

Link to comment
Share on other sites

ok to bede szukal DTI tylko 2.2 albo 2.0 :) podobaja mi sie wersje OPC one maja silniki 2.2 i ladniejsze zderzaki i daszek w kombi :)a moze cie tak mniej wiecej napisac jaki jest koszt tej pompy co tak lubi sie szybko zuzyc ? , z rozrzadem to chyba nie jest tak zle w miare tanio w 700zl sie zmieszcze czy trzeba dac powyzej tysiaka ??

Pompa 1200zł , a rozrządu w 2.2DTI NIE WYMIENIA SIĘ BO ŁAŃCUCH TYLKO KONTROLA !!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Pompa 1200zł , a rozrządu w 2.2DTI NIE WYMIENIA SIĘ BO ŁAŃCUCH TYLKO KONTROLA !!!!!!!!

cena pompy a dokladnie jej regeneracji to nie regula,ze koszutuje 1200zl ceny sa zroznicowane wiecej na ten temat TUTAJ sie dowiesz ,co do rozrzadu to jest na łancuchu :)

Link to comment
Share on other sites

czyli z pompa to tak max 2 tysie by wyszlo, sasiad ktory jezdzi z czesiami samochodowymi to podobnie mi mowil ale chcialem sie przekonac czy prawda :), no ale tak na wszelki wypadek chcialbym wiedziec jaka jest cena rozrzadu :) ? jak ktos wymienial albo zna ceny to prosze niech napisze :)

To bedzie moje pierwsze auto uzywane :) i dlatego tak sie pytam , a nie znam sie na mechanice niestety wogole :/ ,nie zalezy mi zbytnio na osiagach tylko zeby malo palil i byl tani w utrzymaniu :)

Edited by Ardsky
Link to comment
Share on other sites

Osobiście użytkowałem VB z 2.0 DTI. Jeśli nie masz zamiaru ścigać się tym autem to moim zdaniem wystarczy. Sprinterem 2.0 nie jest za to odwdzięcza się naprawdę niskim spalaniem i dobrą elastycznością. Jak wyżej już koledzy napisali padają pompy wtryskowe. Mnie tez to spotkało i wypłakałem 2,5 tyś za naprawę.

Lecz jeśli będziesz dbał o ten silniczek, czyli dobre oleje, oraz paliwko dobrej jakości to odwdzięczy się naprawdę długowiecznością.

Link to comment
Share on other sites

czyli z pompa to tak max 2 tysie by wyszlo, sasiad ktory jezdzi z czesiami samochodowymi to podobnie mi mowil ale chcialem sie przekonac czy prawda :), no ale tak na wszelki wypadek chcialbym wiedziec jaka jest cena rozrzadu :) ? jak ktos wymienial albo zna ceny to prosze niech napisze :)

To bedzie moje pierwsze auto uzywane :) i dlatego tak sie pytam , a nie znam sie na mechanice niestety wogole :/ ,nie zalezy mi zbytnio na osiagach tylko zeby malo palil i byl tani w utrzymaniu :)

rozrzad jest na łancuchu,czyli teoretycznie bezobsługowy,co do ceny to nie wiem :)

Link to comment
Share on other sites

Timo z tym paliwem różnie bywa.U mnie sąsiad kupił żonie bmw e 46,320d(tzn.sam sprowadził z Holandii 2 lata temu),przebieg licznikowy 120tyś,a ona przejeździła w Polsce 35 tyś,paliwo jak mówiła tylko i wyłącznie LOTOS,z doskoku dynamic i przy przebiegu 155 tyś pompa kaput.4 kafle poszły na pompe.Tak więc Ltos,orlen,shell,itd...to wszystko jeden pies..

Link to comment
Share on other sites

zebym mial juz 100 procentowa jasnosc :) to 2.0 DTI tez jest na lancuchu jak 2.2 ?? :), co do paliwa to spokojnie ja nie zamierzam lac taniego paliwa z wschodniej granicy :) tylkostacje znanych firm.

Mysle ze za miesiac to juz bede mogl kupic sobie fajna Vectre :)

Link to comment
Share on other sites

zebym mial juz 100 procentowa jasnosc :) to 2.0 DTI tez jest na lancuchu jak 2.2 ?? :), co do paliwa to spokojnie ja nie zamierzam lac taniego paliwa z wschodniej granicy :) tylkostacje znanych firm.

Mysle ze za miesiac to juz bede mogl kupic sobie fajna Vectre :)

2.0 też na łańcuchu :) tylko sprawdź sprzęta przed zakupem porządnie, jak pali na zimno i na ciepło :) czy równomiernie sie rozpędza w całym zakresie obrotów, czy nie ma wycieków - lepiej dać te 200 złotych zarobic warsztatowi niz wpieprzyć sie w parcha :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP