Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
szlapa4

Zawieszenie....strach zamiast przyjemności

Polecane posty

Witam!

Trochę szukałem, trochę czytałem, ale do końca nie znalazłem tego co szukałem...więc opiszę sprawę.... otóż na co dzień jeżdżę kadettem bo taniej bo na gaz...ale dalsze wyjazdy i tym bardziej rodzinne to jednak vectra bo ładniejsza, bezpeczniejsza itp... ale od kiedy ją mam to w trakcie jazdy odnoszę wrażenie że nosi tyłem.... o ile na równej drodze auto płynie, to na gorszych nawierzchniach już rzuca tyłem... ja odnoszę wrażenie tak jakby koła podrzucało i przy spadaniu ukłądały się jakoś inaczej i jest odczywalne szarpnięcie autem- "dópą" auta....takie wrażenie- niedano przejeżdżałem przez włocławek to czaszki w oczach... byłem na pełnej geometri przodu i zbieżności tyłu, sprawdzili mi na szarpakach i amorki i nic nie znaleźli... tzn wg nich 62-64 J ( jednostki ) amorków to dobre amorki i nie należy ich zmieniać....macie jakieś pomysły dlaczego tak nosi tyłem ? bo mi ręcę opadaja- stary leciwy kadett się pewniej prowadzi niż vectre- to coś nienormalnego chyba.... dodam że mam nówki oponki wyważone 4szt równe Bridgestone Turanza ER 300 195/65/15...

ogolnie z tego co czytałem, to w zawieszeniu każdy ma lub miał inny problem... a mój jest specyficzny... taki jakiś dziwny.... dodam, że jechałem inną vectrą też x18xe i tam auto bdb trzymało się drogi....

Ja stawiam na amorki, a co WY mi podpowiecie? jakoś nie wierzę w te maszyny do sprawdzania stanu amortyzatorów....

Edytowano przez szlapa4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Amory

Oraz tuleje plywajace i w progach moga tak odziaływac na auto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obstawiam na pierwszym miejscu tuleje, następnie amortyzatory. Tuleje najlepiej czuć na rondzie, wydaje się wtedy, że tył całkiem żyje swoim życiem

Edytowano przez frodo998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

auto w zakrętach idzie dobrze trzma się drogi- to samo na równej nawierzchni...problemem są nierówności i wtedy lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Najpierw sprawdź tuleje i amory!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jestem już na etapie wymiany amorków- czekam na pierćienie aliminiowe od stachowiaka ( reszta lux ) tylko trochę zdziwiłem się, bo mam wszedzie oryginalne części auta a tu amorki jakieś BOGE czy jakoś tak..... kurde tuleje na przeglądzie i potem raz jeszcze jechałem mówili, że dobre są ...to co ? - nie wierzyć im i wymieniać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie było to samo tył auta na nierównościach bujał na lewo i prawo. i winne temu były tuleje pływające. jak auto stoi na kołach to trudno wyczuć luz na tulejach,najlepiej sprawdzić podnosząc tył do góry np lewarkiem, wtedy jak trzymając koło ruszasz nim " góra dół" to czuć że jest luz. wtedy wymiana tulei pływających i o niebo lepiej się jezdzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie również tył dziwnie się prowadzi, lata po jezdni i się tłucze! Na poniedziałek jestem umówiony na wymianę tylnych tulei pływających i silentblocków, zobaczymy jaki będzie rezultat, na pewno podzielę się odczuciami!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie tulei pływających i głównych noszenie na boki ustało więc tak jak wcześniej pisali zacząłbym od tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Amorki już mam to wymienie - wymieniam- jak się nie poprawi to zajmę się tulejami- znajdę przyczynę i naprawię - dzieki za wszystkie posty- + polecą jak naparawię auto i będę więdział kto trafił z usterką

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> zna ktoś dokładny koszt oryginalnych tuleji - wszystkich i tylko GM - zakładam tylko oryginalne podzespoły do mojej vectruni....

PS. szukałem na alledrogo i nie ma tam chyba całego kompletu....czy ktoś mógłby mi zapodać link lub wypisać, gdzie można takie coś dostać - firma GM lub lamforder - podobno dobra i jakies orientacyjne koszty? - naprawę zrobię sam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

czytam waszą poradę odnośnie tulei i prawdą jest - moje auto - tzn tylne koła stoją tak / \

Wg mojej opini to mam luz mały na tulejach nr 6 i 7 - rysunek:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jakie to tulje- nr jak ktoś ma?

Edytowano przez szlapa4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymień od razu wszystkie i nie ściemniaj że o twoim przypadku nic nie było , wystarczy poszukać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oj ja nie mówię, że o moim przypadku nic nie było - w końcu masa tych autek jeździ

problem z tym, że mi na stacji powiedzieli żę wszystko lux a lux nie jest i to trochę przeraża bo skoro lux to po co coś grzebać

ale doczytałem różne wersje i jednak coś jest nie tak...albo z moim autkiem albo z stacją, która wcisnęła mi kit....

Edytowano przez szlapa4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w EPC pokazuje tylko tyle:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego szlapa4 tuleje pływające to elementy nr. 21 na twoim rysunku, to one najczęściej jak mają luz to są przyczyną

dziwnego zachowania tylnego zawieszenia na nierównościach. czasami nawalają też tuleje wahacza wzdłużnego to te z nr.20, ale wtedy zbieżność w tylnym zawieszeniu siada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a te 6 i 7 nie siadaja? bo na moje to tam jest luz ale sprawdze to lada dzień dokładnie

no i jestem po wymianie amortyzatorów.... problem pozostał- nic się nie zmieniło - no może oprócz tego, że auto sztywniejsze.... ale... znalazłem rozwaloną osłonę tuleji pływającej przy lewym kole dolna tak, że z niej wychodzi jakiś smar - czy to może być przyczyną tego iż koło wozi a przez to całe zawieszenie jest niestabilne - pytanko czy tylko tę tuleję wymienić skoro reszta jest OKI? aha i te tuleje to są jakieś z smarem o osłonami? bo moje maja jakby takie osłony.... nigdy innych tuleji nie widziałem na żywca :-| dlatego pytam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To samo u mnie... Poleciał amorek. Przy okazji wyszła walnięta tuleja wzdłużna... Polecałbym wymianę wszystkich gum przy okazji. Użyj gum Lemfordera-ciszą i przyjemnością jazdy pocieszysz się dużo dłużej niż przy użyciu tanich zamienników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heh u mnie okazało się że amorki były OKi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> niepotrzeban wymiana ;( ale cóż kupiłem to niech sobie są, ale z tymi tulejami to trochę załamany jestem bo muszę kupić sobie lewarek 10t i zrobić wyciskarkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzisz, potwierdziło się to co było pisane wcześniej. Twoje objawy są typowe dla tulei. Wymieniaj od razu komplet w całym zawieszeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i nie kupuj tańszych zamienników - siądą za około 10 do 15 tyś km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystkie tzn? 10 bo ja to sam robił będę - mam sprzęt, a czego nie mam to dokupuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> myśle o lemforder tuleje oraz gm od stachowiaka ta tuleja wachacza tylnego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czy wiemieniać też to?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i jakiej firmy bo lemfordera nie ma a gm jest tylko z tymi blachami po 470 x2 i 270zł x2

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez szlapa4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te małe tulejki wahacza tylnego poszukaj firmy SWAG (jeżeli będziesz wymieniał) - ogólnie tam bardzo mało pracuje zawieszenie i wymienia się tylko: główne i pływające Lemfoerder

Edytowano przez frodo998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tych pierwszych nie musisz wymieniać - bardzo rzadko siadają.

4 szt. tych - po dwie na koło:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

2 szt. - po jednej na koło:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej te tuleje tylko ze Lemfordera

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajny komplet od Stachowiaka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak - muszę jeszcze zrobić takie coś:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

tylko czy lewar 5t by starczył, czy musi być 10t? - mam reszte materiału - musze tylko kupić lewarek... i mam dobrego spawacza, który mi to zrobi za parę zł....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×