Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Oszukiwacz drugiej sondy lambda


Alvaro
 Share

Recommended Posts

Ostatnio jak zmieniałem tłumik końcowy, tłumikarze podsunęli mi pomysł montażu czegoś takiego (bo już w dwóch autach to montowali):

http://allegro.pl/s-u-p-e-r-oszukiwacz-sondy-lambda-euro-3-i1314612130.html

http://allegro.pl/oszukiwacz-sondy-lambda-wysylka-0-zl-i1303417565.html

W silniku Z22SE mam dwie sondy, ale przebieg już niemały, więc chciałem usunąć kata.

Mam pytanie czy ktoś takie rozwiązanie stosował. Podstawą jest to czy nie wywala check'a i jaki wpływ ma taki wynalazek na spalanie.

Będę wdzięczny za wszystkie opinie.

Link to comment
Share on other sites

dzisiaj się dowiedziałem, że drugą sondę można oszukać stosując jakiś opornik czy coś w tym stylu, jutro rozeznam temat u znajomego elektromechanika, check'a wtedy nie wywala ale ponoć pali więcej :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ten schemat o jakieś coś dziwnego. To nie bedzie działać. W szereg z zasilaniem jest puszczona świecąca dioda ;) dziwny temat. A na wyjsćiu terz. Myślałem że ktos sie pomylił i mają tam być zwykle diody lecz nawet w spisie części jest napisana że świecąca. Z ułożenia elementów to wygląda jak jakiś multiwibrator. A do symulacji sondy potrzebny jest przebieg z wypełnieniem H i L . A ta rurka do sondy to jakiś terz dziwny patent.

Link to comment
Share on other sites

Emulacja drugiej sondy która sprawdza w jakim stanie jest katlizator nie jest taka prosta jak pierwszej.

U ojca silnik Z16XE zamontowaliśmy podobą przedłużkę z nierdzewki i spełnia swoja funkcję bez problemu już rok i CHECK nie zapalił sie ani razu.

Instalacja gazowa - wyższe temperatura spalania i katalizator przy kolektorze zrobiły swoje- kat umarł. NIestety do Z16XE zamienników nie ma cena nowego 2500 zł.

Przedłużka nie wpływa na spalanie - druga sonda sprawdza sprawnośc katalizatora. Za spalanie odpowiada 1 sonda.

Alvaro jak jesteś zainteresowany mam możliwość zrobienia takiej przedłużki (jedną nawet mam gotową) jak jesteś zainteresowany mogę przesłać Tobie zdjęcia. Cena 50 zł + koszt przesyłki w razie gdyby u Ciebie nie działała w co wątpie oddaję 50 zł.

Pozdrawiam

Edited by aras 2
Link to comment
Share on other sites

Znalazłem u wujka google opis tej sondy diagnostycznej i twojego problemu.

Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4V do 0,55V .

Sprawa wygląda prawdopodobnie tak że sygnał na drugiej sądzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V.

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP