Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

czy to turbo dziura ???


bukowa479
 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam taki problem.

Auto na jedynce przyspiesza bez zarzutu, na dwójce też w miare oki. Natomiast jeżeli wbije mu trójke dajmy koło 40 km/h i potem chce przyspieszyć to elastyczność mnie załamuje. To samo jest na czwórce przy ok 50 km/h.

Jest to objaw Turbodziury ?????

Dodam że jeżeli się mi załaczy turbina auto już ładnie przyspiesza.

Dolot czyszczony.

Gdzie szukać przyczyny czy tak ma byc ???

Czytałem już troche forum, coś piszą o pompie Vacum itd.

Doradźcie co najpierw sprawdzić i czy się da jakoś to zrobić domowym sposobem

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Mam taki problem.

Auto na jedynce przyspiesza bez zarzutu, na dwójce też w miare oki. Natomiast jeżeli wbije mu trójke dajmy koło 40 km/h i potem chce przyspieszyć to elastyczność mnie załamuje. To samo jest na czwórce przy ok 50 km/h.

Jest to objaw Turbodziury ?????

Dodam że jeżeli się mi załaczy turbina auto już ładnie przyspiesza.

Dolot czyszczony.

Gdzie szukać przyczyny czy tak ma byc ???

Czytałem już troche forum, coś piszą o pompie Vacum itd.

Doradźcie co najpierw sprawdzić i czy się da jakoś to zrobić domowym sposobem

turbo daje znac o sobie w okolicach 1800 obr/min

masz takie obroty przy tych predkosciach czy masz nizsze ?

Link to comment
Share on other sites

Podam Tobie wyniki z hamowni Vb 20 DTI -Max moc 101 KM przy 4193 obr/min

Max moment 204 Nm przy 2884 obr/min silnik z licznikowym przebiegiem

140.ooo a rzeczywisty nieznany.

Turbodziura jest odczuwalna właśnie wtedy gdy z niską prędkością jedziemy na wysokim biegu.

Kopa czujesz od 1750/1850 obr -wtedy sprężarka o stałej geometrii łopatek daje dopiero odpowiednie ciśnienie.

Możesz zmienić technike jazdy -zredukować bieg na niższy przy przyspieszaniu ,silnik jest 16 V a one lubią jazde na wyższych obrotach.Możesz sprawdzić czy węże dolotu nie są sparciałe -pekniete i czy czasem część ciśnienia nie znika z tego powodu.

Możesz również sprawdzić podcisnienie jakie daje Vacu pompa wakuometrem.

Link to comment
Share on other sites

Guest robertoz

U mnie, przy 40km/h na trójce, jak wcisne gaz to przyspiesza zdecydowanie. Jeżeli masz przy tej prędkości muła to przyczyn szukałbym w stanie technicznym silnika i osprzętu. Poświęć 50 zl i podepnij kompa.

Edited by robertoz
Link to comment
Share on other sites

U mnie, przy 40km/h na trójce, jak wcisne gaz to przyspiesza zdecydowanie. Jeżeli masz przy tej prędkości muła to przyczyn szukałbym w stanie technicznym silnika i osprzętu. Poświęć 50 zl i podepnij kompa.

po wirusie to ciągnie :rolleyes: też tak mam ale 101KM w fabryce to muł.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

Guest robertoz

po wirusie to ciągnie :rolleyes: też tak mam ale 101KM w fabryce to muł.

No,tak. Z ciekawości spojrzałem na wykres. Przy 2000 obr. mam już prawie 200NM . Maxa mam przy 2500obr., czyli ciutke niżej niż w serii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP