Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dziwna sprawa


Tajmir
 Share

Recommended Posts

Otóż wydawało mi się że łapie mi lewe powietrze ponieważ nieznacznie trzęsie się silniczek (x20xev) posprawdzałem wszystkie przewody podciśnienia, czy nie ma pęknięcia na dolocie powietrza nigdzie i czy przepustnica elegancko jest połączona z dolotem i silnikiem i wszystko wygląda że jest ok. Postanowiłem więc że (odpalony na benzynie) zatkam wlot powietrza - samochód powinien z braku powietrza zgasnąć - a tu chodzi dalej a zatkanie było naprawdę baaardzo szczelne. Taki sam manewr zrobiłem na silniku pracującym na gazie (instalacja II genberacji - mieszalnik) no i w tym wypadku autko zgasło. I tu się rodzi problem co przeoczyłem bo już się pogubiłem????Na kompie wyskakuje tylko nieprawidłowy sygnał z przepływomierza - ale na tym błędzie to ja już jeżdżę od marca i wszystko było ok. Tak więc??? Czy może jest gdzieś jeszcze jakiś wężyk nie widoczny do którego "od góry" nie ma dojścia???

Link to comment
Share on other sites

Mixer jest jak najbardziej szczelny.Ale co się okazało teraz musiałem pilnie jechać w jedno miejsce. Przy odpalaniu nie było tak jak zwykle pół obrotu i mo żna było jechać tylko musiałem pokręcić i uruchamiał się tak jak by był czymś dławiony. Podczas jechania (tylko przy przyspieszaniu) słychać głośny dźwięk mniej więcej jak traktor coś takiego tyk tyk tyk tyk tyk tyk tky itd. ale tylko gdy przyspieszam gdy jadę ze stałą prędkością jest tak jakby się nic nie działo (takie objawy i na gazie i na benzynie różnicy nie widać).Właśnie sprawdziłem na zworkę błędy i mam coś takiego:0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrzaprzepływka o czym pisałem dawno była walnięta więc pierwszego błędu nie biorę raczej po uwagę0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? lCzy te objawy mogą dawać taki błąd??? Czy to sonda jest walnięta czy coś innego daje takie taki efekt???

Dzisiaj byłem u swojego mechanika i wreszcie (na 99% tak jak to on powiedział) mam walnięte dwa popychacze hydrauliczne (ssące) na 4 cylindrze. I teraz tylko pytanie czy wymienić tylko te 2 popychacze czy zrobić wszystkie??? I czy mogą to być firmy INA - mówią że podobno najlepsze.

Ehhhh...szkoda tylko że mechanik dopiero ma termin na 23 listopada....

Edited by Tajmir
Link to comment
Share on other sites

przepływomierz wymień używke orginał kup bedzie ci wywalac sonde jak masz przepływke walniętą

Tak wiem ale to jest nie istotne w tym wypadku. Tak jak pisałem mam walnięte popychacze. Tak więc znowu pytam czy wymienić te 2 rozwalone czy wszystkie??? I ile mogą kasy za to wziąść??

Link to comment
Share on other sites

Mixer jest jak najbardziej szczelny.Ale co się okazało teraz musiałem pilnie jechać w jedno miejsce. Przy odpalaniu nie było tak jak zwykle pół obrotu i mo żna było jechać tylko musiałem pokręcić i uruchamiał się tak jak by był czymś dławiony. Podczas jechania (tylko przy przyspieszaniu) słychać głośny dźwięk mniej więcej jak traktor coś takiego tyk tyk tyk tyk tyk tyk tky itd. ale tylko gdy przyspieszam gdy jadę ze stałą prędkością jest tak jakby się nic nie działo (takie objawy i na gazie i na benzynie różnicy nie widać).Właśnie sprawdziłem na zworkę błędy i mam coś takiego:0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrzaprzepływka o czym pisałem dawno była walnięta więc pierwszego błędu nie biorę raczej po uwagę0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? lCzy te objawy mogą dawać taki błąd??? Czy to sonda jest walnięta czy coś innego daje takie taki efekt???

Dzisiaj byłem u swojego mechanika i wreszcie (na 99% tak jak to on powiedział) mam walnięte dwa popychacze hydrauliczne (ssące) na 4 cylindrze. I teraz tylko pytanie czy wymienić tylko te 2 popychacze czy zrobić wszystkie??? I czy mogą to być firmy INA - mówią że podobno najlepsze.

Ehhhh...szkoda tylko że mechanik dopiero ma termin na 23 listopada....

Kolego ja mam ten sam silnik i taka samą instalacje gazową,to że ci tak robi tyk tyk tyk możesz mieć pęknienty kolektor wydechowy, a powiedz mi jedno tyka ci tylko na zimnym czy na ciepłym też? jaki masz olej u siebie mineralny czy połsyntetyk ? i sprawdź se poziom oleju może masz za mało, ja jak miałem minerał to chodził tak dopóki się nie zagrzał przez kilka minut kolektor miałem ok.A jak masz mało oleju to też tak się dzieje coś o tym wiem :P więc narazie wstrzymaj się z wymiana popychaczy i sprawdź to.Jeżeli chodzi o silnik to że go tak telepie to jak masz walnięty przepływomierz to bedziesz tak miał ja miałem tak samo wymieniłem i było ok, bład przepływki i sondy jest powiązany ze sobą,podmień bedziesz wszystko wiedział,instalke masz 2 gen wiec strzały jak masz kableWN stare i swiece to sie zdarzają,a przepływka jest delikatna bardzo wiec leci w pierwszej kolejnosci,niekupuj zamienników tylko używany oryginałjak już co.

Edited by drewno0
Link to comment
Share on other sites

A więc już się wyjaśniło - wypalona uszczelka między cylindrami co powodowało spalanie stukowe przy dodawaniu gazu

Edited by Tajmir
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP