Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dźiwny dżwięk słyszalny podczas puszczania pedału gazu.


Guest chudy23
 Share

Recommended Posts

Guest chudy23

Witam, mam maly problem z Vectra c gts 2005r 1.9 120km mianowicie od jakiegos czasu podczas zmieniania biegow slychac dziwny dziwek <wydawalo mi sie ze dochodzi on od lewarka zmiany biegow> jakby uchodzilo z kads powietrze nie wiem jak to dokladnie opisac mozna powiedziec pisk i teraz oddalem viki znajomemu majstrowi ten powiedzial ze ze skrzynia i sprzeglem wszystko ok zauwazyl ze dzwiek pojawia sie podczas puszczania pedalu przyspieszenia i na tym jego pomoc sie skonczyla moze pomoze mi z tym problemem ktos z Was ? Dzwiek slychac tylko gdy auto jest w ruchu i gdy zmieniamy bieg. Czy takie objawy moga wskazywac na alternator?

Edited by chudy23
Link to comment
Share on other sites

z tego opisu to chyba chodzi o normalny odgłos z turbiny (odgłos zassania przy puszczeniu gazu)

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/45298-dziwny-dzwiek-podczas-zdejmowani-nogi-z-gazu/page__p__493730__hl__d%C5%BAwi%C4%99*__fromsearch__1entry493730

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=24886&hl=

PS. zmień tytuł tematu na zgodny z regulaminem bo poleci do kosza

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Guest chudy23

Czyli dźwięk ten wyraźnie słyszalny w aucie przy zamkniętych oknach nie oznacza usterki? Chce mieć pewność żeby nie rozbierać niczego niepotrzebnie.

Edited by chudy23
Link to comment
Share on other sites

no wsłuchaj się jeszcze na wolnych obrotach (jak stoisz autem), poprostu przygazuj do np. 2-2,5tys/obr i posłuchaj czy masz ten dźwięk....na moje to tak jak zubek73 zasugerował -> normalny dźwięk turbiny :)

Link to comment
Share on other sites

Ten dźwięk turbiny najlepiej słychać jak się jedzie w korku obok bariery dźwiękochłonnej (odbija dźwięk).

Hehe Rafix przeczytałeś ten drugi link :lauh: z mojego posta :woot:

Link to comment
Share on other sites

Ten dźwięk turbiny najlepiej słychać jak się jedzie w korku obok bariery dźwiękochłonnej (odbija dźwięk).

Hehe Rafix przeczytałeś ten drugi link lauh.gif z mojego posta woot.gif

obok bariery dźwiękochłonnej można również sporo innych dźwięków z silnika usłyszeć

he, he nie czytałem klaps.gif .... teraz kliknąłem i temat mi znajomy blink.gifyahoo.gif

Link to comment
Share on other sites

Sam ostatnio też się o to pytałem - http://forum.vectrak...1entry1425925

Od jakiegoś czasu dokładniej wsłuchuję się w pracę silnika i wg. moich spostrzeżeń dźwięk ten pojawia się podczas przyśpieszania na 2 lub 3cim biegu przy obrotach 2,5-3 tyś. po gwałtownym puszczeniu gazu - słychać przez jakieś pół sekundy taki jakby gwizd/zgrzyt.

Szukałem info też na innych forach i zauważyłem, że o takich objawach piszą głównie użytkownicy CDTI 1.9 120KM. W wersji 150KM prawdopodobnie nie jest to aż tak słyszalne - być może przez inny kolektor dolotowy?

Edited by kamil_p
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mam tak samo. Ja wyjmowałem kratki nawiewów do sklejenia i zanim poksipol wysechł, jeździłem jeden dzień bez kratek i wtedy to usłyszałem. Myślałem że jak kratki włożę to się to wytłumi ale mimo włożenia kratek słyszę to nadal. Przy puszczeniu gazu przy zmianie biegów takie "fiuu" przez około 0.5 sekundy. Zastanawiałem się czy nic nie wpadło do filtra powietrza, jakiś liść czy coś, ale przecież zima dopiero co była i wróciła, liści trochę mało. Mam obawy o początek końca turbiny, choć dbam o turbo, staram się jeździć w okolicach maksymalnego momentu obrotowego itp. Auto chipowałem wraz z usunięciem dpf, w Vtechu i choć wyraźnie mniej pali teraz, to może właśnie turbo przez to siada.

Edited by wicioszek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

witam panowie chętnie wyjaśnie problem kolegi ponieważ znam go już od dawna po swoim niestety przykladzie..otóż mam silnik 1.9 cdti 150km i tez pozbylem sie dpf-a ..dzwiek ktory slyszy kolega napewno pochodzi od turbinki..kolega zaczął go słyszec poniewaz ten nasz kochany:/ filtr dpf ma swietne działanie tłumiace wszelkie dzwieki wydobywajace sie z tlumika. Ja walcze z tym juz ponad rok czasu jestem troche kasy w plecy i narazie jezdze z tym:/ podziele sie chetnie moimi odczuciami z moich eksperymentalnych zabiegów jakie przeszedl samochod po usunieciu dpf..napoczatku chcialem aby mechanik usunal sam filtr a zostawil katalizator niestety usunal obydwa filtry :(..jezdzilem hwile z pusta puszka efekt byl taki ze auto przyspieszalo jak szalone ale dzwiek upuszczania gazu byl nie do zniesienia pojehalem do tlumikaza on wspawal mi do puszki rurke ktora byla podziurkowana i powgniatana ale tlumnik przelotowy a na poczatku rurki wspawal dwie sruby ulozone na krzyz..prawdopodobnie mialy sluzyc do rozbijania powietza wpadajacego po tym zabiegu nieppowiem auto jezdzilo dosyc fajnie rowno(czyli niezle szlo z dolu i gora tez fajnie ciagnela) jednak dzwiek nadal byl ..owszem cichszy ale nadal wystepowal..nastepnym zabiegiem bylo usuniecie calkowicie puszki i wspawanie rurki zwyklej tej samej srednicy..efekt tragedia auto drzalo i dzwiek byl najokropniejszy przyspieszalo jakos dziwnie wogule jazda byla tragiczna..kolejny zabieg kupilem nowa puszke pusta na allegro oraz na zamowienie kupilem katalizator(wklad) o srednicy dopasowanej do puszki, poprosilem o duzy przelot oczek katalizatora aby auto fajnie sie zbieralo byl to wklad sportowy.. liczylem ze to rozwiaze moj problem ale jednak mylilem sie auto jezdzilo lepiej ale dzwiek pozostal..:/ obecnie przeciolem ten wklad kata na pol i wstawilem dwie czesci w puszke jedna tam gdzie byl oryginalny kat a droga w miejsce dpf auto zachowuje sie bardzo fajnie jezeli chodzi o komfort jazdy jednak dziwek nadal pozostal ..bardzo ciezko sie tego pozbyc..moim osobistym zdaniem sa jeszcze dwa sposoby o ktorych mysle ..pierwszy zakupic dwa katalizatory ale koniecznie nie metalowe tylko ceramiczne(czytalem ze duzo lepiej tlumia dzwieki) i wstawic do puszki a drugi pomysl to kupic na allegro uzywana cala puszke pelna z katem i dpf-em (koszt ok 500_700pln) i w dpf bez rozcinania puszki wywiercic wiele otworkow ale malej srednicy jak najmniejszej wowczas bylby on drozny a mala srednica otworow byc moze nie zaklucilaby wyciszania dzieku..jezeli ktos ma lepsze pomysly chetnie poslucham bo mam juz z tym problem dlugo..pewien kolega radzil mi moze dostroic turbine do nowych warunkow ale wydaje mi sie ze to niema w tym przypadku znaczenia..mam nadzieje ze choc trohe pomoglem

Link to comment
Share on other sites

są vectry bez dpf i trza było zapatrzeć się w taki tłumik który fabrycznie ma barak dpf

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP