Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ZAPCHANY DPF


Guest sebo83
 Share

Recommended Posts

Witam posiadam vectre 1,9 cdti 110 KW przebieg 170 000

Auto zaczęlo kopcić na czarno, straciło moc, po chwili jazdy włącza sie tryb awaryjny.

Miałem 2 błey błąd czujnika MAT, przeczyściłem go i błąd zniknął. pozostały błędy czujników przy DPF pożyczyłem z opla nowe i błędy nie zniknęły więc na pewno mam zapchanego dpfa. Znalazłem w poznaniu usługę usunięcia i podmianę na emulator za 1800zł. Czy znacie tańsze rozwizanie tego problemu??

Czy po usunięciu dpfa szukać przyczyny zatkania tego filtra?? jesli tak to macie jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno miałem uszkodzony sterownik świec więc żadna świeca nie była podłączona. Czy za dopalanie jest odpowiedzialna jakaś świeca i to może być powodem??

Link to comment
Share on other sites

Czy znacie tańsze rozwizanie tego problemu??

komuś na forum (musiałbyś poszukać) udało się wypalić zabitego DPF-a.

Z tego co pamiętam to wybrał się na dłuższą wycieczkę (kilkadziesiąt km) na wyższych obrotach.

Link to comment
Share on other sites

Filtr zatkany ponieważ nie dopalany był filtr albo przerywane procedury jego dopalania.

Teraz pozostaje Ci wywalić go a cena? u mnie w okolicy zrobisz za 1000 i nie potrzebujesz emulatora.

DJ a czemu od razu musi usuwac DPF-a przeciez może go wypalić, sebo83 gadaj z jabolem on usuwał i jak na razie jest OK , a z tego co wiem robił to dosyć dawno

Edited by papas5
Link to comment
Share on other sites

z którym jabolem bo jest kilka podobnych nicków na forum??

jabol jest jeden reszta to podróba lauh.gifklubowicz z woj. dolnośląskiego, kamienna góra

http://forum.vectraklub.pl/index.php/user/8592-jabolkg/

żebys nie szukał Paweł ma na imię

Edited by papas5
Link to comment
Share on other sites

. Znalazłem w poznaniu usługę usunięcia i podmianę na emulator za 1800zł. Czy znacie tańsze rozwizanie tego problemu??

Zapytaj w Tune Force. Za miejszą kasę niż 1800 zrobią DPF razem z chipem. Jak sam DPF to pewnie poniżej 1000. Robili seryjnie dla zafiraklubu i userzy są zadowoleni. jabolkg tż o ile sie nie myle tam usuwał DPF

Link to comment
Share on other sites

Zapytaj w Tune Force. Za miejszą kasę niż 1800 zrobią DPF razem z chipem. Jak sam DPF to pewnie poniżej 1000. Robili seryjnie dla zafiraklubu i userzy są zadowoleni. jabolkg tż o ile sie nie myle tam usuwał DPF

aktualnie na ZAFIRAKLUB.PL sa zapisy na grupowa wycinke DPF-a w TuneForce.

Usuniecie na Ślasku i Poznaniu.

Wstepna cena (jesli dobrze paniętam) -900pln zależy od ilosci zgłoszonych aut na masowa wycinkę.

Link to comment
Share on other sites

aktualnie na ZAFIRAKLUB.PL sa zapisy na grupowa wycinke DPF-a w TuneForce.

Usuniecie na Ślasku i Poznaniu.

Wstepna cena (jesli dobrze paniętam) -900pln zależy od ilosci zgłoszonych aut na masowa wycinkę.

Ciekaw jestem jak to się zakończy, bo to nie jest takie proste na jakie wygląda...

Link to comment
Share on other sites

Mialeś jakiś problem po wycince dpf...??

Nie, bo nie wycinałem...

Ale to nie polega tylko na wycince i przeprogramowaniu ECU...

Link to comment
Share on other sites

Piotreq a dlaczego piszesz skoro sam nie testowałeś ?

Od końca maja jeżdżę z usuniętym DPFem usługa była robiona w Tuneforce w zakresie modyfikacji softu a część mechaniczną wykonywałem sam, od tego czasu przeleciałem już jakieś 30 tys km i totalnie zero problemów, wszystko gra nic się nie dzieje i myślę tylko żeby skoczyć jeszcze do Tuneforcea na wyłączenie EGRa bo też już tą działkę mają dobrze dopracowaną. W końcu wiem, że jeżdżę porządnym dieslem i nie muszę kombinować czy coś mi się zapcha czy też muszę się spóźnić do roboty bo akurat DPF się wypala.

Link to comment
Share on other sites

aktualnie na ZAFIRAKLUB.PL sa zapisy na grupowa wycinke DPF-a w TuneForce.

Usuniecie na Ślasku i Poznaniu.

Wstepna cena (jesli dobrze paniętam) -900pln zależy od ilosci zgłoszonych aut na masowa wycinkę.

Witam

Możesz podać namiar do tego tematu na Zafiraklub.

Link to comment
Share on other sites

Piotreq a dlaczego piszesz skoro sam nie testowałeś ?

Pawełku... bo kilka osób raczej się żaliło na silnik po wyciepaniu DPFa. Możliwe, że nie było to zrobione do końca tak jak powinno i w związku z tym się z lekka zniechęciłem. Z drugiej jednak strony także wolałbym wyciąć fizycznie i programowo sprawy związane z tym filtrem zamiast na przykład BOXa... Też się zastanawiam nad problemem filtra cząstek stałych, być może na wiosnę coś będę rzeźbił w związku z tym...
Link to comment
Share on other sites

Pawełku... bo kilka osób raczej się żaliło na silnik po wyciepaniu DPFa.....

jeśli motor był niesprawny przed modyfikacją (pewnie to tez się przyczyniło do agonii filtra) to po modzie sam się nie naprawił...pochodził tyle ile miał i się posypał....jedną z przyczyn może byc notoryczne jeżdżenie na rozrzedzonym przez ropę oleju(wytarte wałki rozrządu)...silniki 1.9CDTI nie sypia się same z siebie(pomijam osprzęt), no chyba że mają po 400oootyś przelotu, jeśli więc jakaś awaria pojawi się wcześniej wynika ona w 99% przypadków z niedbałości użytkownika...

kiedyś chip tuning też był uważany za samo zło, jeśli po chipe coś posypało się w aucie to najprościej było to zrzucić na tunera...teraz podobnie jest z usuwaniem filtrów...należy po prostu powierzać robotę profesjonalistą :-)

Link to comment
Share on other sites

jeśli motor był niesprawny przed modyfikacją (pewnie to tez się przyczyniło do agonii filtra) to po modzie sam się nie naprawił...pochodził tyle ile miał i się posypał....jedną z przyczyn może byc notoryczne jeżdżenie na rozrzedzonym przez ropę oleju(wytarte wałki rozrządu)...silniki 1.9CDTI nie sypia się same z siebie(pomijam osprzęt), no chyba że mają po 400oootyś przelotu, jeśli więc jakaś awaria pojawi się wcześniej wynika ona w 99% przypadków z niedbałości użytkownika...

kiedyś chip tuning też był uważany za samo zło, jeśli po chipe coś posypało się w aucie to najprościej było to zrzucić na tunera...teraz podobnie jest z usuwaniem filtrów...należy po prostu powierzać robotę profesjonalistą :-)

Właśnie o tym mówię, to są zbyt kosztowne sprawy w razie awarii/usterki aby się metodą "dłubania" za to zabierać... Potem są posty z jedną zasadniczą prośbą : Ratujcie !!! bo mi się coś tam posypało... Wkładanie boxa w sensie jako gotowiec i totalny p'n'p (plug and play), postawię swój wóz jako doskonały ku temu przykład ma sens ale na chwilę. Przekonałem się o tym. Pożyczyłem (Tomek) taki box na jakiś wrześniowy weekend i przetestowałem to pudełko w trasie Warszawa - Mazury i z powrotem. Zrobiłem kilkaset kilometrów, trochę po mieście i jestem pod pozytywnym wrażeniem urządzenia bo faktycznie auto jeździło zupełnie inaczej niż przed "montażem"... Zbierało się lepiej w każdym zakresie obrotów, elastyczność wzrosła a spalanie jakby delikatnie spadło patrząc po wskazaniach komputera. I tu dochodzimy do sedna sprawy - ponieważ nie ma dwóch takich samych silników to oznacza to, że nawet box powinien być dobierany do nich i strojony każdy z osobna. Czyli tak jak przez OBD wgrywane są mapy, hamownia, pomiar, jednym słowem pod kontrolą. Box montuje się w kilka sekund i w kilka się go ściąga, nie ma tu problemu ale robienie czegoś na pałę i w pośpiechu na dłuższą metę nie wróży nic dobrego. Podaję siebie jako przykład dlatego, że mam nowy silnik (no, prawie nowy), który kupiłem z przebiegiem 18 000 mil z samochodu jeżdżącego od 2009 roku (modelowo 2009). Rozebrałem motor, pękła głowica i to tak, że naprawa okazała się nieopłacalna (pękła pomiędzy zaworami ssącymi a wydechowymi na 3-ch cylindrach), spaliny szły w układ wodny, zbiorniczek wyrównawczy w ciągu 2-ch tygodni zrobił się dosłownie czarny wewnątrz. Musiałbym kupować głowicę i górę z wałkami w komplecie, potem obróbka, na zapas wymienić rozrząd, płyn, olej i tak dalej, minimum 2500 w plery. A tak mam kompletny silnik (!!!), tylko bez skrzyni biegów, z całym osprzętem za te same pieniądze. Resztę gratów ze starego silnika już sprzedałem i jestem do przodu a została mi turbina, katalizator,kolektor ssący (chyba się uśmiechnę do Pawła o naprawę - też na zapas), mam wtryskiwacze i alternator oraz sporo innych pierdół pozostałych po rozbiórce starego silnika. DPF był zmieniany przez poprzedniego właściciela (rachunek i widać poza tym, że świeżyzna) i zastanawiam się tylko nad tym - kiedy się za to wziąć bo póki co wszystko jest w idealnym porządku... Sam Tomasz powiedział bezpośrednio po "przeszczepie" w moim Signumie, że jego Z19DTH jeździ z boxem tak jak mój bez boxa... to mówi samo za siebie... :)

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Właśnie o tym mówię.......

Jeszcze bym te teorie zrozumiał gdyby awaria nastąpiła zaraz po zrobieniu moda, czy wywaleniu filtra....można by było wtedy analizować czy to mogło być przyczyną, Twoje posty to tylko Twoje przemyślenia nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, straszysz niepotrzebnie ludzi...

To że ktoś pisze o awarii silnika nie oznacza zaraz że w aucie była robiona jakakolwiek modyfikacja...może po prostu te auta mają 2x taki przebieg jak wskazuje licznik...

Link to comment
Share on other sites

oj, Kolego... przemyśl to co w sumie piszesz... nie strachy na lachy...

teksty o tym że gdzieś tam, coś tam, słyszałem to nie są żadne argumenty tylko jakieś wymyślone historie przez ludzi którym SIĘ WYDAJE a nie mają chociaż minimalnej wiedzy z omawianej tematyki...to są własnie straych na lachy...

to nie temat o chip tuningu, który był robiony pod blokiem i po którym silnik nadaje się na śmietnik, tylko temat o DPFie nie wprowadzajcie więc zamętu!

p.s niedługo będziecie pisali że przez używanie zapachu samochodowego silnik się wysypie... dlatego moja rada - jak sie boicie to nic nie róbcie w aucie, ani nie chipujcie, ani nie usuwajcie filtrów, ani nie wyjeżdzajcie na drogę bo coś może się stać....ale nie stresujcie innych użytkowników i nie wymagajcie od nich takiego samego podejścia do tematu jak Wy macie....

--------------------------

www.tuneforce.pl

www.dpfserwis.pl

Edited by TuneFORCE
Link to comment
Share on other sites

Witam, dołączę się do tematu ;) Mój DPF jest nasycony w 104% (tyle pokazuje opcom) jutro wybieram się w trasę przez pół polski. Jest jakiś sposób aby zainicjować wypalenie się filtru (oprócz podłączania opcoma w trasie i wybranie regeneracji filtru)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP