Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sebo83

ZAPCHANY DPF

307 posts in this topic

Witam posiadam vectre 1,9 cdti 110 KW przebieg 170 000

Auto zaczęlo kopcić na czarno, straciło moc, po chwili jazdy włącza sie tryb awaryjny.

Miałem 2 błey błąd czujnika MAT, przeczyściłem go i błąd zniknął. pozostały błędy czujników przy DPF pożyczyłem z opla nowe i błędy nie zniknęły więc na pewno mam zapchanego dpfa. Znalazłem w poznaniu usługę usunięcia i podmianę na emulator za 1800zł. Czy znacie tańsze rozwizanie tego problemu??

Czy po usunięciu dpfa szukać przyczyny zatkania tego filtra?? jesli tak to macie jakieś pomysły?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Filtr zatkany ponieważ nie dopalany był filtr albo przerywane procedury jego dopalania.

Edited by DJ_Tomcat
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno miałem uszkodzony sterownik świec więc żadna świeca nie była podłączona. Czy za dopalanie jest odpowiedzialna jakaś świeca i to może być powodem??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

komuś na forum (musiałbyś poszukać) udało się wypalić zabitego DPF-a.

Z tego co pamiętam to wybrał się na dłuższą wycieczkę (kilkadziesiąt km) na wyższych obrotach.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

DJ a czemu od razu musi usuwac DPF-a przeciez może go wypalić, sebo83 gadaj z jabolem on usuwał i jak na razie jest OK , a z tego co wiem robił to dosyć dawno

Edited by papas5
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

z którym jabolem bo jest kilka podobnych nicków na forum??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

jabol jest jeden reszta to podróba lauh.gifklubowicz z woj. dolnośląskiego, kamienna góra

Please login or register to see this link.

żebys nie szukał Paweł ma na imię

Edited by papas5
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapytaj w Tune Force. Za miejszą kasę niż 1800 zrobią DPF razem z chipem. Jak sam DPF to pewnie poniżej 1000. Robili seryjnie dla zafiraklubu i userzy są zadowoleni. jabolkg tż o ile sie nie myle tam usuwał DPF

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

aktualnie na ZAFIRAKLUB.PL sa zapisy na grupowa wycinke DPF-a w TuneForce.

Usuniecie na Ślasku i Poznaniu.

Wstepna cena (jesli dobrze paniętam) -900pln zależy od ilosci zgłoszonych aut na masowa wycinkę.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz odstawilem tam samochod jutro odbieram.

na wekeend zrobie trease 1000 km wiec napisze wam jaki efekt jest po wycince

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciekaw jestem jak to się zakończy, bo to nie jest takie proste na jakie wygląda...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialeś jakiś problem po wycince dpf...??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, bo nie wycinałem...

Ale to nie polega tylko na wycince i przeprogramowaniu ECU...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotreq a dlaczego piszesz skoro sam nie testowałeś ?

Od końca maja jeżdżę z usuniętym DPFem usługa była robiona w Tuneforce w zakresie modyfikacji softu a część mechaniczną wykonywałem sam, od tego czasu przeleciałem już jakieś 30 tys km i totalnie zero problemów, wszystko gra nic się nie dzieje i myślę tylko żeby skoczyć jeszcze do Tuneforcea na wyłączenie EGRa bo też już tą działkę mają dobrze dopracowaną. W końcu wiem, że jeżdżę porządnym dieslem i nie muszę kombinować czy coś mi się zapcha czy też muszę się spóźnić do roboty bo akurat DPF się wypala.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Możesz podać namiar do tego tematu na Zafiraklub.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pawełku... bo kilka osób raczej się żaliło na silnik po wyciepaniu DPFa. Możliwe, że nie było to zrobione do końca tak jak powinno i w związku z tym się z lekka zniechęciłem. Z drugiej jednak strony także wolałbym wyciąć fizycznie i programowo sprawy związane z tym filtrem zamiast na przykład BOXa... Też się zastanawiam nad problemem filtra cząstek stałych, być może na wiosnę coś będę rzeźbił w związku z tym...
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli motor był niesprawny przed modyfikacją (pewnie to tez się przyczyniło do agonii filtra) to po modzie sam się nie naprawił...pochodził tyle ile miał i się posypał....jedną z przyczyn może byc notoryczne jeżdżenie na rozrzedzonym przez ropę oleju(wytarte wałki rozrządu)...silniki 1.9CDTI nie sypia się same z siebie(pomijam osprzęt), no chyba że mają po 400oootyś przelotu, jeśli więc jakaś awaria pojawi się wcześniej wynika ona w 99% przypadków z niedbałości użytkownika...

kiedyś chip tuning też był uważany za samo zło, jeśli po chipe coś posypało się w aucie to najprościej było to zrzucić na tunera...teraz podobnie jest z usuwaniem filtrów...należy po prostu powierzać robotę profesjonalistą :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Właśnie o tym mówię, to są zbyt kosztowne sprawy w razie awarii/usterki aby się metodą "dłubania" za to zabierać... Potem są posty z jedną zasadniczą prośbą : Ratujcie !!! bo mi się coś tam posypało... Wkładanie boxa w sensie jako gotowiec i totalny p'n'p (plug and play), postawię swój wóz jako doskonały ku temu przykład ma sens ale na chwilę. Przekonałem się o tym. Pożyczyłem (Tomek) taki box na jakiś wrześniowy weekend i przetestowałem to pudełko w trasie Warszawa - Mazury i z powrotem. Zrobiłem kilkaset kilometrów, trochę po mieście i jestem pod pozytywnym wrażeniem urządzenia bo faktycznie auto jeździło zupełnie inaczej niż przed "montażem"... Zbierało się lepiej w każdym zakresie obrotów, elastyczność wzrosła a spalanie jakby delikatnie spadło patrząc po wskazaniach komputera. I tu dochodzimy do sedna sprawy - ponieważ nie ma dwóch takich samych silników to oznacza to, że nawet box powinien być dobierany do nich i strojony każdy z osobna. Czyli tak jak przez OBD wgrywane są mapy, hamownia, pomiar, jednym słowem pod kontrolą. Box montuje się w kilka sekund i w kilka się go ściąga, nie ma tu problemu ale robienie czegoś na pałę i w pośpiechu na dłuższą metę nie wróży nic dobrego. Podaję siebie jako przykład dlatego, że mam nowy silnik (no, prawie nowy), który kupiłem z przebiegiem 18 000 mil z samochodu jeżdżącego od 2009 roku (modelowo 2009). Rozebrałem motor, pękła głowica i to tak, że naprawa okazała się nieopłacalna (pękła pomiędzy zaworami ssącymi a wydechowymi na 3-ch cylindrach), spaliny szły w układ wodny, zbiorniczek wyrównawczy w ciągu 2-ch tygodni zrobił się dosłownie czarny wewnątrz. Musiałbym kupować głowicę i górę z wałkami w komplecie, potem obróbka, na zapas wymienić rozrząd, płyn, olej i tak dalej, minimum 2500 w plery. A tak mam kompletny silnik (!!!), tylko bez skrzyni biegów, z całym osprzętem za te same pieniądze. Resztę gratów ze starego silnika już sprzedałem i jestem do przodu a została mi turbina, katalizator,kolektor ssący (chyba się uśmiechnę do Pawła o naprawę - też na zapas), mam wtryskiwacze i alternator oraz sporo innych pierdół pozostałych po rozbiórce starego silnika. DPF był zmieniany przez poprzedniego właściciela (rachunek i widać poza tym, że świeżyzna) i zastanawiam się tylko nad tym - kiedy się za to wziąć bo póki co wszystko jest w idealnym porządku... Sam Tomasz powiedział bezpośrednio po "przeszczepie" w moim Signumie, że jego Z19DTH jeździ z boxem tak jak mój bez boxa... to mówi samo za siebie...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Piotreq
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze bym te teorie zrozumiał gdyby awaria nastąpiła zaraz po zrobieniu moda, czy wywaleniu filtra....można by było wtedy analizować czy to mogło być przyczyną, Twoje posty to tylko Twoje przemyślenia nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, straszysz niepotrzebnie ludzi...

To że ktoś pisze o awarii silnika nie oznacza zaraz że w aucie była robiona jakakolwiek modyfikacja...może po prostu te auta mają 2x taki przebieg jak wskazuje licznik...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oj, Kolego... przemyśl to co w sumie piszesz... nie strachy na lachy...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

teksty o tym że gdzieś tam, coś tam, słyszałem to nie są żadne argumenty tylko jakieś wymyślone historie przez ludzi którym SIĘ WYDAJE a nie mają chociaż minimalnej wiedzy z omawianej tematyki...to są własnie straych na lachy...

to nie temat o chip tuningu, który był robiony pod blokiem i po którym silnik nadaje się na śmietnik, tylko temat o DPFie nie wprowadzajcie więc zamętu!

p.s niedługo będziecie pisali że przez używanie zapachu samochodowego silnik się wysypie... dlatego moja rada - jak sie boicie to nic nie róbcie w aucie, ani nie chipujcie, ani nie usuwajcie filtrów, ani nie wyjeżdzajcie na drogę bo coś może się stać....ale nie stresujcie innych użytkowników i nie wymagajcie od nich takiego samego podejścia do tematu jak Wy macie....

--------------------------

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by TuneFORCE
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dołączę się do tematu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mój DPF jest nasycony w 104% (tyle pokazuje opcom) jutro wybieram się w trasę przez pół polski. Jest jakiś sposób aby zainicjować wypalenie się filtru (oprócz podłączania opcoma w trasie i wybranie regeneracji filtru)?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli teraz jest 104% i masz trasę przez pół Polski to na 100% się wypali. Nic nie trzeba inicjować.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trzymać go na wyższych obrotach czy coś?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.