Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

problem z układem kierowniczym


Guest adam75
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich klubowiczów i proszę o pomoc i informację. Od pewnego czasu zauważyłem dziwny objaw związany z prowadzeniem pojazdu na prostym odcinku a dokładnie kiedy jadę z prędkością około 60 km/h kierownica kręcona na odcinku do 2 cm w lewo i w prawo ma objaw jakby się na czymś ślizgała, wpadała w bezwładność ale mimo to nie mogę powiedzieć abym tracił panowanie nad pojazdem, jest oki. Poza tym nic nie stuka, puka, nie ściąga na żadną stronę. Czy to może być maglownica czy też łącznik w kolumnie kierownicy? Jeżeli czyta to Klubowicz z Łodzi to chętnie się spotkam i na żywo pokażę o co chodzi. Byłem u kilku mechaników i każdy ma swoją wizję, niestety. Pozdrawiam i czekam na info.

Edited by adam75
Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem otóż moja viki jest po przeładce z UK i maglownica jest przełożona z viki po strzale w przód a o ile dobrze pamiętam to dostała także w koło, na początku mechanior mówił mi że mam lekki luz i zalecił wymianę drążków kierowniczych, także wymieniłem razem z końcówkami, tylko że wraz z następnymi tysiącami kilometrów luz się powiększył aż teraz mam około 5 cm luzu na kierownicy krótko mówiąc ja w Ursusie 30 po prostu nie da się jeździć czy to jest wina maglownicy czy czegoś innego, bo przymierzam się już długo do wymiany, tylko brakowało funduszy, teraz się znalazły i muszę cos z tym zrobić bo jest masakra. Już byłem gotów kupić regenerowaną ale chciałbym się poradzić może ktoś miał tak samo ??

Link to comment
Share on other sites

W układzie kierowniczym za luz odpowiedzialne są: końcówki drążków, przekładania, kolumna kierownicza. Jeżeli auto było strzelone to moim zdaniem prawdopodobne jest że coś jest nie tak z kolumną kierowniczą, ona powinna się składać przy uderzeniu, poza tym na krzyżaku mógł pojawić się luz itp itd. Zanim kupisz przekładnię ja bym sprawdził kolumnę, trzeba by popatrzeć czy nie ma luzu pomiędzy kołem kierownicy a końcówką kolumny za krzyżakiem, czyli tuż przed wejściem do przekładni. Jak to sprawdzić w VB to nie wiem, bo nie znam konstrukcji dokładnie, ale moim zdaniem przekładnia powinna być przykręcona do ściany działowej komory silnika, więc krzyżak i wejście do przekładni powinno być od środka auta, gdzieś powyżej pedałów trzeba by ściągnąć tapicerkę i złapać ręką za końcówkę kolumny za krzyżakiem i poruszać kołem, to na początek chyba najprościej pójdzie namierzyć.

Edited by witek_p
Link to comment
Share on other sites

to akurat sprawdzałem a poza tym kolumna jest z wersji UK także była i jest OK według mnie bo właśnie tak sprawdzałęm jak piszesz także drogą dedukcji pozostaje przekładnia

może ktoś wie czy jak chcę kupić regenerowaną przekładnie to musze najpierw wysłać starą czy dopiero później jak przyjdzie nowa??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP