Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

P0380 - CDTI


art2d
 Share

Recommended Posts

witam

ma kłopot bo ciągle wyskakuje mi błąd p0380. w aso powiedzieli że to pewnie świeca padła ale...

sprawdzili każdą z osobna- działają wszystkie, błąd wyskakiwał nadal. wymienili wszystkie na nowe, błąd wyskakiwał nadal. sprawdzili centralke os świec czy coś takiego i jest ok. objaw jest taki że po uruchomieniu świeci się przez ok 2 km i gaśnie. po dłuższym postoju jest to samo, przy krótszym się nie pojawia.

wstępna diagnoza serwisu jest kiepska dla mnie- podobno zaczyna padać moduł sterujący- kosz ok 5 tys. może spotkał się ktoś z podobnym problemem?

pozdrawiam

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Trzeba sprawdzić przewody idące z modułu do ECU może z nimi jest coś nie tak,można spróbować podmienić moduł grzewczy,ogólnie trzeba wykluczyć "najtańsze" elementy,jeśli to nie pomoże to obawiam się że ASO może mieć rację.

P.S Czy pomimo błędu masz jakieś problemy z odpalaniem?

Edited by grand
Link to comment
Share on other sites

Czasami mam wrażenie jak by ciężko odpalał po nocnym postoju w garażu ale po przestudiowaniu kilku tematów widzę że to raczej norma. tak naprawdę to czekam na pierwsze mrozy. jak bedzie tak dalej to ok, natomiast jak się okaże że przy -5 nie odpala to będzie duży problem.

moduł grzewczy jest ok- tak mi powiedzieli w aso, co do instalacji to mówili że jest raczej ok. mam wrażenie że nie zawsze symbol świec się pojawia, np. wczoraj postałna dworze 2h przy temp +4 i przy odpalenie nie były widoczne.

ps.w serwisie mówili że symbol klucza gaśnie w momencie jak gł moduł podczas swojej pracy się nagrzeje do odpowiedniej temperatury (tj. przepływ prądu przy pracy powoduje jego nagrzanie).

czy ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Link to comment
Share on other sites

Czytałem o tym problemie w innym aucie i tam gość wymienił świece,moduł,sprawdził wiązkę idącą do ECU,mierzył napięcie jakie wychodzi z ECU itp. Prawdopodobnie konieczna jest wymiana ECU

zapraszam do lektury

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1801763.html

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Witam,

wiem, że jest na forum wiele postów na ten temat i w większości wskazują one na wadliwe świece żarowe - ale...

Sytuacja poniższa:

- diagnozuję samochód po dłuższym niż 24 postoju... opcom - wskazuje kod błędu P0380-08.

- kasuję kod błędu

- uruchamiam (kontrolka świec żarowych zaświeciła się i zgasła)

- jeżdzę samochodem - podgrzewa się silnik.

- parkuję czytam kody błędu... opcom - wskazuje kod błędu P0380-08.

- kasuję kod błędu

- uruchamiam ciepły silnik - kontrolka świec żarowych tym razem nie pojawia się (ciepły silnik)

- czytam kody błędu... opcom - wskazuje kod błędu P0380-08.

Czy możliwe jest, że w momencie kiedy teoretycznie nie było sygnalizowane korzystanie ze świec żarowych - układ ten pracował, czego wynikiem jest pojawienie się opisanego powyżej błędu (opisana powyżej sytuacja bardziej pasuje jako błąd czegoś jeszcze przed świecami)?

Link to comment
Share on other sites

P0380 to ogólny błąd urządzenia żarzącego...

Świeca (albo świece) do wymiany.

Wykręć i sprawdź zwykłym miernikiem.

Jak będziesz zakładał nową (nowe) to raczej Boscha nie Beru dla Z19DTH...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

bardzo dziekuje za pomoc...

mam tylko jedna watpliwosc - skoro blad pojawia sie takze kiedy samochod nie wykorzystuje swiec zarowych do podgrzewania - to by moglo sugerowac, ze blad jest gdzies wczesniej przed uruchomieniem samej funkcji podgrzewania wstepnego.

pytanie odnosnie swiec - czy sa jakies przeslanki ew. wyzszosc swiec boscha nad beru, dh nie lubi tych swiec?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Z czytane z Op-Coma : Vectra C 1,9 CDTI 150km

Source Address: ECM

Adres źródłowy: 0x000007E0

Identyfikator: 0x0738

Nazwa systemu: Z19DTH

VIN W0L0ZCF3551079199

Numer sprzętu:81011914

Numer części:55193968

Numer wersji oprogramowania: VJQMS070_S

Hardware manufacturer number: 0281011914

Opis systemu: 1037379360P319_O83

Opis systemu: BOSCH0100

Wpisz numer aprobaty: B04022

Hardware key number: S001004498

Programming Date: 20071120

Opis systemu: 0x00005099

Kod alfa: YZ

Software version: O83JTD74

ECU variant coding: 0x0000F8C2

Ilość zapisanych kodów błędów:1

P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

(0F) - Nie występuje

Witam. Chciałbym opisać swój problem, sprawdziłem świece są dobre, wpadłem na pomysł podłączyłem żarówkę obok świecy i na drugi dzień rano chciałem sprawdzić czy przekaźnik dobrze steruje. Rano po przekręceniu stacyjki moja żarówka zapaliła się równomiernie razem ze spiralką na tablicy przy liczniku. Po odpaleniu silnika spiralka zgasła a żarówka zaczeła wydawać światło pulsacyjne przez 5 min. Nie wiem co to jest może już ktoś coś takiego miał i mógłby mi doradzić co to jest. Podejżewam że jest to przekaźnik świec żarowych. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Pozdrawiam i czekam pilnie jakieś pomysły.

Link to comment
Share on other sites

Z czytane z Op-Coma : Vectra C 1,9 CDTI 150km

Source Address: ECM

Adres źródłowy: 0x000007E0

Identyfikator: 0x0738

Nazwa systemu: Z19DTH

VIN W0L0ZCF3551079199

Numer sprzętu:81011914

Numer części:55193968

Numer wersji oprogramowania: VJQMS070_S

Hardware manufacturer number: 0281011914

Opis systemu: 1037379360P319_O83

Opis systemu: BOSCH0100

Wpisz numer aprobaty: B04022

Hardware key number: S001004498

Programming Date: 20071120

Opis systemu: 0x00005099

Kod alfa: YZ

Software version: O83JTD74

ECU variant coding: 0x0000F8C2

Ilość zapisanych kodów błędów:1

P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

(0F) - Nie występuje

Witam. Chciałbym opisać swój problem, sprawdziłem świece są dobre, wpadłem na pomysł podłączyłem żarówkę obok świecy i na drugi dzień rano chciałem sprawdzić czy przekaźnik dobrze steruje. Rano po przekręceniu stacyjki moja żarówka zapaliła się równomiernie razem ze spiralką na tablicy przy liczniku. Po odpaleniu silnika spiralka zgasła a żarówka zaczeła wydawać światło pulsacyjne przez 5 min. Nie wiem co to jest może już ktoś coś takiego miał i mógłby mi doradzić co to jest. Podejżewam że jest to przekaźnik świec żarowych. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Pozdrawiam i czekam pilnie jakieś pomysły.

Ja mam sytuacje taką, że na zimny silniku mam ten sam błąd , który według op-coma występuje do momentu nagrzania auto do około 30-40 C( według ukrytego menu) wtedy znika auto z kluczem. Wtedy błąd według op-coma nie wystepuje. Wymieniałem moduł grzania swiec ten koło akusa, sprawdzalem swiece metodą iskry itd. Nadal to samo, czekam generalnie do jesieni, jak to świeca to nie ma sie co spieszyc. Jednak odkryłem ostatnio, że przekrecając kluczyk na zapłon na zimnym aucie i odczekanie do momentu jak pompa w zbiorniku przestanie pompowac (jakies 5-8 s.) Wtedy zapalam i auto z kluczem gasnie od razu, a nie do momentu zagrzania autoa do 30-40C).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

minęły prawie 2 lata, temat trochę odpuściłem bo oprócz wskazań tego znaczka na desce nie ma nic innego. jednak dowiedizałem sie że przyczyną tajemniczo znikającego znaczka jest jakaś wiązka (o ile to nie świece). jak uda mi się zgłębić temat lub nawet go usunąć to dam znać co i ile. chyba że ktoś miał taki przypadek i wymiana wiązki pomogła?

Link to comment
Share on other sites

minęły prawie 2 lata, temat trochę odpuściłem bo oprócz wskazań tego znaczka na desce nie ma nic innego. jednak dowiedizałem sie że przyczyną tajemniczo znikającego znaczka jest jakaś wiązka (o ile to nie świece). jak uda mi się zgłębić temat lub nawet go usunąć to dam znać co i ile. chyba że ktoś miał taki przypadek i wymiana wiązki pomogła?

witam mi też swieciło auto z kluczem ze 2 lata błąd swiec, po 3 min. gasło nic się nie działo więc olałem sprawe

ale w końcu do tego doszedłem,krótka wiązka świec żarowych. jest tam kostka, styki spryskałem kontaktem do złącz elektrycznych i problem znikł,posciągaj sobie jeszcze fajki ze swiec i spryskaj kontaktem

Edited by claw1
Link to comment
Share on other sites

witam mi też swieciło auto z kluczem ze 2 lata błąd swiec, po 3 min. gasło nic się nie działo więc olałem sprawe

ale w końcu do tego doszedłem,krótka wiązka świec żarowych. jest tam kostka, styki spryskałem kontaktem do złącz elektrycznych i problem znikł,posciągaj sobie jeszcze fajki ze swiec i spryskaj kontaktem

Hej,

dalbys mi namiary gdzie szukac tej wiachy, mam ten sam problem i mnie to wkurza. Dzieki z gory

Link to comment
Share on other sites

Hej,

dalbys mi namiary gdzie szukac tej wiachy, mam ten sam problem i mnie to wkurza. Dzieki z gory

jak gdzie szukać ''krotka wiązka świec'' od fajki do kostki jest raptem jakies 20-25 cm więc chyba się nie pogubisz

od strony kol. dolotowego

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam coś wiadomo w sprawie świeć mam ten sam problem

W zime normalnie ci palił ? Wskazówka temperatury ci się podnosi - ciecz chłodząca ci się zagrzewa do ok 80-90 stopni, jeżeli nie to wymień sobie termostat - błąd zniknie, wiem to z autopsji. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

minęły prawie 2 lata, temat trochę odpuściłem bo oprócz wskazań tego znaczka na desce nie ma nic innego. jednak dowiedizałem sie że przyczyną tajemniczo znikającego znaczka jest jakaś wiązka (o ile to nie świece). jak uda mi się zgłębić temat lub nawet go usunąć to dam znać co i ile. chyba że ktoś miał taki przypadek i wymiana wiązki pomogła?

nie wiem czy temat definitywnie załatwiony ale...

w piątek wywaliłem dpf, wcześniej oczywiście wszystkie błędy wykasowane i w sobote rano powinien się wyświetlić p0380. ale jak do tej pory pomimo tego że rano zapalaja się swiece do podgrzania to on nie wyskakuje. więc u mnie wina była prawdopodobnie po stronie dpf-u.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nie wiem czy temat definitywnie załatwiony ale...

w piątek wywaliłem dpf, wcześniej oczywiście wszystkie błędy wykasowane i w sobote rano powinien się wyświetlić p0380. ale jak do tej pory pomimo tego że rano zapalaja się swiece do podgrzania to on nie wyskakuje. więc u mnie wina była prawdopodobnie po stronie dpf-u.

Mały update:

W końcu zebrałem się, aby wymienic świece. Faktycznie jedna była uszkodzona. Powodowało to właśnie błąd p0380 , po wymianie na 4 nowe i skasowaniu - błąd już nie wrócił. Także test bez wyjmowania swiec nie wystarczy. Mówię tu o metodzie na iskre. Jeżeli objawy są takie, że po odpaleniu pali sie auto z kluczem, gaśnie dopiero po przejechaniu 2 km, a wiemy ze wymiana przekażnika nic nie dała. Na bank to swiece.

Link to comment
Share on other sites

Mały update:

W końcu zebrałem się, aby wymienic świece. Faktycznie jedna była uszkodzona. Powodowało to właśnie błąd p0380 , po wymianie na 4 nowe i skasowaniu - błąd już nie wrócił. Także test bez wyjmowania swiec nie wystarczy. Mówię tu o metodzie na iskre. Jeżeli objawy są takie, że po odpaleniu pali sie auto z kluczem, gaśnie dopiero po przejechaniu 2 km, a wiemy ze wymiana przekażnika nic nie dała. Na bank to swiece.

na bank to napewno nie,u mnie była winna wiązka świec

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam wszystkich

Ostatnio w moim signum kilka razy zapaliła się kontrolka auta z kluczykiem. Po podłączeniu op-com wykazało P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

Miał już może ktoś z tym małą przeprawę?

Na forum znalazłem tylko kilka lakonicznych opisów ze to mogą być świece-świeca żarowa.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich

Ostatnio w moim signum kilka razy zapaliła się kontrolka auta z kluczykiem. Po podłączeniu op-com wykazało P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

Miał już może ktoś z tym małą przeprawę?

Na forum znalazłem tylko kilka lakonicznych opisów ze to mogą być świece-świeca żarowa.

Miałem ten problem.

Ludzie mi radzili wymienić świece, moduł który steruje grzaniem świec itp.

Okazało się że miałem uwalony termostat i silnik się nie dogrzewał - nie osiągał temp roboczej, po wymianie błąd zniknął i wszystko wróciło do normy.

Zobacz u siebie czy wskazówka temp na zegarach Ci się podnosi lub czy trzyma temp ok 85 stopni.

Jak leży cały czas a podnosi sie tylko przy mocnym upalaniu to znaczy że termostat do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kilka dni temu mnie też dopadł błąd P0380... Sprawdziłem multimetrem świece w nadziei, że padła tylko jedna ale okazało się, że aż trzy są całkiem spalone. Mam w związku z tym takie pytanie - kiedy sterownik sygnalizuje błąd - jak padnie jedna świeca, dwie czy trzy? Zastanawiam się czy jeździłem już od jakiegoś czasu z dwiema uwalonymi świeczkami i jak padła trzecia to zapaliła się kontrolka auta z kluczem czy może wszystkie były sprawne aż tu nagle padły trzy na raz,(ew. w przeciągu 2 dni)?

Link to comment
Share on other sites

Czyli co - padły by trzy w dwa dni? Od pojawienia się błędu zrobiłem 80km (droga do pracy, ok.6 odpaleń silnika). Mam pytanie do osób u których pojawił się błąd świec i w miarę szybko je wymienili - ile mieliście całkiem uszkodzonych?

Link to comment
Share on other sites

  • Cretux changed the title to P0380 - CDTI

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP