Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Brak iskry


Guest borsuk82
 Share

Recommended Posts

Guest borsuk82

Witam:)

Mam problem ze swoją viki i szukam pomocy u chętnych jej udzielenia:)

Pojazd to: vectra 1,6i '90 C16NZ

Problem wystąpił niedawno. Tak po prostu po odpaleniu i przejechaniu 30m samochód po prostu zgasł... (dodam, że codziennie dojeżdżam nim do pracy, także nie było dłuższego przestoju) Żadna z prób uruchomienia silnik nie powiodła się.

Sprawdziłem, czy jest iskra... Nie ma... Rozkręciłem kopułkę, palec rozdzielacza wydaje mi się w porządku, reszta także. W takim razie, sprawdziłem, czy cewka daje napięcie i niestety... okazało się, że cewka nie daje napięcia. Kupiłem nową cewkę i kable. Po zamontowaniu okazało się, że... dalej nie ma iskry :(.

Miał może ktoś podobny przypadek? Jest ktoś w stanie pomóc?

Liczę na pomoc i pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm to że się wydają to wiesz że nie daje 100 % pewności daj odzielne kable bezposrednio pod cewke z aku, bo raczej nieidzie tam zaden bezpiecznik czy tez przekażnik, auto masz zagazowane czy nie??

Link to comment
Share on other sites

Guest borsuk82

Z tym kablem do cewki to nie tak łatwo, tam idzie wiązka kabli i każda jest w otulinie, nie ma tak że bezpośrednio jest kabelek do cewki.

Auto nie jest na gazie.

Link to comment
Share on other sites

a czujnik polozenia wału?? Sprawdz czy jest napiecie na pompie paliwa.

Aha i sparwdz napiecie na module jesli go niema to moze byc spalony.

Link to comment
Share on other sites

Guest bartezitczpl

witam.

mam taki sam problem. auto najpierw się dławiło jak dodawałem gazu a teraz nie odpala wcale ,

ale sprawdziłem cewkę i okazało się że nie ma oporności na uzwojeniu wtórnym.

nie wiem czy to tylko ta przyczyna,czy padło też coś w aparacie zapłonowym.nie wiem jak dobrze sprawdzić moduł,i całą resztę.

proszę o jakieś rady .

Link to comment
Share on other sites

ja też miałem ta ki przypadek jak borsuk82 i miałem walnięty czajnik Halla czy jakoś się to nazywa. kupiłem na allegro za 70 złotych i problem znikł.

Link to comment
Share on other sites

Guest borsuk82

Sprawa wyjaśniona...

Mogłem wymienić cały układ elektroniczny włącznie z okablowaniem i to by nic nie dało. Jeżeli wałek rozrządu się nie kręci, to iskry nie będzie, choćby i piorun strzelił...

Okazało się, że pękł pasek rozrządu....

No cóż, tak to jest, jeżeli awaria przytrafi się wtedy, gdy nie ma właściciela pojazdu, a osoba która była podczas awarii nie powie wszystkiego jak trzeba...

Dziękuję za pomoc osobom które się udzieliły.

Proszę o zamknięcie tematu.

Dziękuję i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP