Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
davidus

Kable od zapalniczki

7 posts in this topic

Witam,od razu mówię że nie jestem specem ale lubię uczyć się nowych rzeczy(w miarę mi to idzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> ),otóż mam taki problem i jeżeli dałoby się wolałbym to naprawić samemu niż jeździć po elektrykach,w końcu pasuje troszeczkę pogrzebać przy autku,a nie z każdą błahostką jeździć po specjalistach bo kiedyś może się to zemścić.Do rzeczy:nie mam prądu w zapalniczce,sprawdzałem na włączonym zapłonie,wymieniłem oczywiście też żarówkę i sprawdziłem(tzn.chciałem sprawdzić) bezpiecznik(37),którego nie ma,nie ma nawet jak go włożyć.

Moje pytanie:

1.Nie wiecie gdzie mogą być podłączone te przewody od zapalniczki

2.Gdzie powinny być podłączone skoro nie ma miejsca na bezpiecznik

3.Czy między zapalniczką a źródłem zasilania powinien być bezpiecznik i na jakim przewodzie

4.Idzie to zrobić samemu czy lepiej jednak oddać w ręce elektryka

Pytam się teraz żeby po rozebraniu panelu środkowego i co tam jeszcze będzie trzeba,nie szukać na gwałt odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> wole mieć jakiś pogląd na sprawę zanim się za to zabiorę :36: Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić słucham.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie martw się - u mnie też nie ma bezpiecznika 37 i pinów w jego gnieździe... co więcej od samego początku zapalniczka działa na stałe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale niestety nie udało mi się dojść do tego którędy i gdzie idą kable od niej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

BEZPIECZNIK F37 10A [PRZEWOD CZARNY] ----- ZAPALNICZKA ----- MASA [bRĄZOWY]

schemat masz w zalaczniku.

na gorny pin F37 przychodzi napiecie ze stacyjki [+12V po stacyjce].

z dolnego pinu F37 idzie przewodem czarnym bezposrednio do zapalniczki.

z zapalniczki brazowym przewodem idzie masa.

przewod czarny idzie od skrzynki bezpiecznikow wiazka w strone tunelu srodkowego az do zapalniczki.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Ravcio1985
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ok jak znajdę chwile czasu to postaram się za to zabrać,mam nadzieje że niczego nie spier....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_klaps.gif" alt=":klaps:">

No i d*pa zbita rozebrałem panel środkowy ale te kable od zapalniczki idą gdzieś dalej i są oklejone z innymi kablami.Tak więc bez rozebrania całego lub prawie całego kokpitu nie dostane się,dopiero zaczynam przygodę z elektryką samochodową i nawet jakbym dostał się do tych kabli nie wiem czy wiedziałbym co gdzie podpiąć żeby było pewnie.Skończy się na wizycie u elektryka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> trochę szkoda w sumie zależało mi tylko na podświetleniu zapalniczki.

Edited by davidus
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

może troszkę nie w temacie. ale akurat mi zależy na prądzie w gniazdku zapalniczki. mam zasilanie gniazdka jeżeli jest włączony zapłon. co zrobić aby prąd był także kiedy nie mam kluczyka w stacyjce. (wkurzające gasnące cb i nawigacja)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączyć cb pod akumulator

Navi przeciez ma baterię, więc jeśli nawet wyłączysz silnik, to navi będzie działać

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

jezeli nie masz skrzyni automatycznej to przepnij przewod z dolnego pinu bezpiecznika F37 [zasilany + po stacyjce] do dolnego pinu bezpiecznika F39 [zasilany stalym napieciem].

do tego musialbys przeciac przewod od podswietlenia zapalniczki i podlaczyc przewod pod +12V po stacyjce.

opisywalem ten trik na forum

Edited by Ravcio1985
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.