Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dymienie po odpaleniu X20XEV


Guest mariuszpop
 Share

Recommended Posts

Guest mariuszpop

Witam.

Auto było u mechanika naprawiane 2 razy. Za pierwszym razem

Robiony był remont silnika polegający na:

-szlifowaniu tłoku,

-wymiany pierścieni, uszczelek, panewek, zaworów,

-planowanie głowicy 2 razy,

-sprawdzanie tłoku i głowicy na komputerze co do szczelności,

-czyszczenie przepustnicy,

-wymiana na nowy silniczka krokowego,

-wymiana układu wydechowego (tłumiki, złącze elastyczne, strumienica).

Po zrobieniu ok. 200 km auto po rozgrzaniu strasznie dymiło na biało szaro.

Kolejne rozbieranie silnika i wymiana panewek, które według mechanika się "nie ułożyły".

Aktualnie auto zaraz po odpaleniu ciężko utrzymuje obroty, trzeba chwilę potrzymać na gazie(ok. 5-10 sek.) wtedy się normuje, bo inaczej to gaśnie auto.

Mam taki problem, auto zaraz po odpaleniu dymi na biało-szaro i nie przestaje mimo rozgrzania silnika. Może to wina tego, że jest na polu w granicach 0 stopni??

Oleju ani płynu chłodzącego nie ubywa.

Nie mam pojęcia co to moze już być.

Edited by mariuszpop
Link to comment
Share on other sites

rozumiem że szlif bloku był robiony i były dane nad wymiarowe tłoki z pierscieniami. czy głowica była robiona też? chociaż uszczelniacze na zaworach. szlif wału i wymiana panewek nie powodują dymienia. pewnie pierścienie źle założone i pompuje olej. co sie działo wcześniej przed ta całą naprawą ? co było powodem remontu?

Link to comment
Share on other sites

Guest mariuszpop

Szlif bloku był robiony, głowica była też robiona. Powodem remontu było to, że auto zaraz po zagrzaniu się strasznie kopciło tak, że auta które jechały za mną nie było ich widać (chmury dymu się robiły), oraz wieszały się obroty. Po rozebraniu silnika wyszło, że głowica jest również do naprawy. Pomogło to na ok. 200 km i później znowu to samo, ale wyszło że to wina panewek, źle się ułożyły, bo zaczęło ubywać oleju. Teraz po zrobieniu ok. 300 km, znowu zaczyna lecieć dym (nie w takich ilościach jak ostatnio).

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

wieszanie obrotów to raczej silniczek krokowy i czyszczenie przepustnicy powinno pomóc ( u mnie pomogło). ubywanie oleju nie ma nic wspólnego z panewkami, panewki moga stukać i przepuszczać ciśnienie oleju ( świecenie kontrolki). ubywanie oleju a zwłaszcza dymienie świadczy o nieszczelności w komorze spalania. może ci podbierać przez uszczelniacze i prowadnice po zawory w głowicy lub pierścieniami. innej opcji nie widze ,tym bardziej po takim niskim przebiegu od remontu. ja tez u siebie robiłem silnik prawie sam bo tylko szlify zlecałem konkretnemu zakładowi i już ponad 30tys zrobiłem i nic sie nie dzieje. auto docierałem jeżdząc spokojnie i na benzynie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Podepnę się pod temat . mi zaraz po odpaleniu i lekkim przegazowaniu dymi i wogóle zaraz po odpaleniu tak dziwnie strzela w tłumik . po przejechaniu kilometra nie dymi już wogóle i głoś z wydechu normalny . znaczy się nie całkiem bo kupiłem auto to miała już sportowy wydech końcowy i strumienicę zamiast kata więc głosik inny niż w standardzie :)

ale odnośnie dymienia po odpaleniu na zimnym silniku myślę że to chyba te uszczelniacze zaworowe . vectra ma przejechane wg licznika 217tyś z czego 12 tyś na gazie sekwencja . z tego co się dowiedziałem od znajomego którego kuzyn jest mechanikiem a poprzedni właściciel naprawiał auto u niego to vectra miała wymieniane pierścienie .

a te wieszanie obrotów ostatnio jak dojeżdżam do skrzyżowania np i wrzucę sobie luz obroty utrzymują sie około 1100-1400 na minute dopiero jak przegazuję spadną do 800-900

coś mi się zdaje że jak zimę przetrwa auto w moich rekach to na wiosnę pozbieram kasę i zrobię remont silnika ale sam w domu

Edited by wojtas89
Link to comment
Share on other sites

Guest mariuszpop

Witam.

Od kilku dni świeci mi się kontrolka silnika, po odczytaniu błędów wyszło mi

0403 - napięcie na zaworze EGR za niskie lub za wysokie.

Wyczyściłem zawór ale to nic nie dało, nadal się świeci kontrolka i jest błąd.

Nawet przez 2 dni miałem zaślepiony zawór, ale też to samo.

Nie wiem co może byc przyczyną?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Guest mariuszpop

Niestety po dwukrotnym kasowaniu błędu nadal się on pojawia zaraz po chwili uruchomienia auta gdy się go trochę przygazuje do 3 tyś obrotów.

Link to comment
Share on other sites

Niestety po dwukrotnym kasowaniu błędu nadal się on pojawia zaraz po chwili uruchomienia auta gdy się go trochę przygazuje do 3 tyś obrotów.

Moja propozycja - zamień z innego auta - czy to na pewno wina zaworu - bądź kup używany - koszt około 50 złoty.

Link to comment
Share on other sites

proponuje sprawdzić najpierw łącznik gumowy między przepustnicą i kolektorem dolotowym. U mnie był dziurawy i wyrzucało błąd egr. I błędów nie musisz kasować Jeśli usuniesz usterkę lampka po odpaleniu zgaśnie. Ja mam x16xel

Link to comment
Share on other sites

Witam.Sprawdź zasilanie zaworu.Podczas dodawania gazu powinno pojawić się na wtyczce 12v.Sprawdź też elektrozawór czy po podłączeniu do aku bezpośrednio słychać pyknięcie tzn.czy przełącza.

Link to comment
Share on other sites

Guest mariuszpop

Przeczyściłem zawór i nadal nic, sprawdziłem napięcie na wtyczce na włączonym zapłonie do EGR i na jednym pinie jest 12V na drugim 4,32V. Łącznik gumowy nie jest uszkodzony. Nadal błąd p0403 się pojawia. Może za małe jest napięcie na drugim pinie i dlatego pojawia się błąd?

Link to comment
Share on other sites

We wtyczce jeden pin to +12 po włączeniu zapłonu,a drugi to masa podawana przez sterownik silnika w momęcie kiedy trzeba uruchomić EGR.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest mariuszpop

Witam.

Auto jednak trafiło do mechanika i zawór został dokładniej przeczyszczony, więc aktualnie wszystko jest w porządku i błąd się nie pojawia.

Pozdrawiam wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP