Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

trzepie autem 5 sekund po odpaleniu na zimnym


Guest icek1
 Share

Recommended Posts

Witam kolejny problem w tym samochodzie. jak jest poniżej 20'C zimny strasznie ciężko odpala, wymieniłem filtr paliwa oraz odpowietrzyłem układ. nie świeci check. paliwa dużo, olej nowy, reszta filtrów też nowa.

dodam że nie zapalają się świece żarowe, czujnik temp nowy, po przekręceniu stacyjki kontrolka świec żarowych wogóle się nie zaświeca. świece grzeje tylko w momencie odłączenia czujnika temp. nie wiem jak na temp minusowych bo nie miałem okazji jeździć nim w zimie.

po odpaleniu strasznie trzepie silnikiem,obroty wchodzą na 1000, jakby na sucho chodził przez 5sekund, po tym wszystkim ładnie pracuje. kolejne odpalenie jak i sama praca silnika bez zarzutu.

nie gaśnie, ładnie wchodzi na obroty.

i o co tu biega?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Myśle że ciśnienie w cylindrach już maleje i cięzko wytwożyć odpowiednie ciśnienie co by dobrze odpalało na zimnym silniku beż świec żarowych dlatego muszą one działać,można wgrać nowszy soft co by świece działały troszke wcześniej,można też zastosować samoróbkę polączoną z czujnikiem temperatury i ręcznie uruchamiać świece żarowe.

Tu masz opisane i od tego powinieneś zacząc.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

czytałem o tym, i jest owa instalacja w planach na najbliższe tygodnie. jeszcze sprawdze czy jest różnica gdy ręcznie zmusze uruchomienie świec. Wtedy taka instalacja załatwi sprawę.

dzięki za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Musisz wykluczyć zapowietrzenie.Telepanie to praca na mniej niż 4 cylidrach,a powody moga być różne-tzw.zawieszanie wtryskiwacza ,wspomniane zapowietrzenie jednego z wtrysków -uszczelniacz?.nastepnie zły kąt wtrysku i dawka paliwa na rozruchu ,ciśnienie wtysku i kompresja w cylindrach.

Link to comment
Share on other sites

Kolego icek1 świece żarowe zapalają się gdy jest temp. w granicach 3'C do 5'C. I radze najpierw sprawdzic stan świec, bo jesli niedomaga jedna z nich to moze byc taki efekt telepania autem po odpaleniu.

Link to comment
Share on other sites

świece były sprawdzane 3mies temu i była 1 walnięta bo palił się check, ale ok sprawdzimy jeszcze raz. a i jak było 2'C to też się nie załączyły. nie ma też check'a.

Link to comment
Share on other sites

O działaniu świec decyduje czujnik 2-pinowy temperatury silnika, znajdziesz go pod plastikowa przykrywą silnika powyżej czujnika wkręconego w termostat. Warto to sprawdzić, a takze czy Ci sie układ nie zapowietrza i nie zaszkodzi wgranie nowego softa. A i zwruc uwage na kondycje akumulatora bo to ma też wpływ a grzanie świec. Mam nadzieje ze pomogłem

Link to comment
Share on other sites

świece były sprawdzane 3mies temu i była 1 walnięta bo palił się check, ale ok sprawdzimy jeszcze raz. a i jak było 2'C to też się nie załączyły. nie ma też check'a.

Jak masz miernik to sprawdź rezystancję każdej świecy na zimnym silniku , prawidłowa wartość jest poniżej 5 omów chociaż komp pokaże błąd powyżej 25 .

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli 3 miesiące temu -to w lipcu -kolega sprawdzał świece i jedną uszkodzoną wymienił to ide o zakład ,że żadna z nich nie mogła się do dzisiaj spalić-uszkodzic bo nie miała warunków do pracy z powodów oczywistych.

Proponuje zacząć od sztuczki ze ściagnieciem wtyczki z czujnika temperatury na kompa przed odpaleniem silnika,a potem w zależności od objawów szukać dalej przyczyny.

Kolega pisze ,że czujnik też wymienil na nowy -pytanie tylko ćzy na oryginal czy zamiennik.

Temperatura na zewnatrz 2 stopnie oraz odpowiednio długi postój auta w tej temperaturze powinno spowodowac grzanie świec.

Warto byłoby .aby kolega napisal czy każdy rozruch auta jest utrudniony i powoduje telepanie ,czy tylko pierwszy po długim postoju, a kazde nastepne uruchomienie w ciagu dnia na ciepłym silniku jest poprawne.

Jeśli jest poprawne to wracamy do problemu zapowietrzania i tak kołko sie zamyka.

I na koniec rezystacja sprawnej świecy to 0,9 -1.2 ohma i szukamy tej która jej nie posiada czyli wynik 0.00 ohma czyli przerwa -spalenie .Warto zajrzeć przed pomiarem do skrzynki z przekażnikiem -modułem grzania świec i sprawdzić bezpieczniki 2 sztuki 30 A.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli 3 miesiące temu -to w lipcu -kolega sprawdzał świece i jedną uszkodzoną wymienił to ide o zakład ,że żadna z nich nie mogła się do dzisiaj spalić-uszkodzic bo nie miała warunków do pracy z powodów oczywistych.

Proponuje zacząć od sztuczki ze ściagnieciem wtyczki z czujnika temperatury na kompa przed odpaleniem silnika,a potem w zależności od objawów szukać dalej przyczyny.

Kolega pisze ,że czujnik też wymienil na nowy -pytanie tylko ćzy na oryginal czy zamiennik.

Temperatura na zewnatrz 2 stopnie oraz odpowiednio długi postój auta w tej temperaturze powinno spowodowac grzanie świec.

Warto byłoby .aby kolega napisal czy każdy rozruch auta jest utrudniony i powoduje telepanie ,czy tylko pierwszy po długim postoju, a kazde nastepne uruchomienie w ciagu dnia na ciepłym silniku jest poprawne.

Jeśli jest poprawne to wracamy do problemu zapowietrzania i tak kołko sie zamyka.

I na koniec rezystacja sprawnej świecy to 0,9 -1.2 ohma i szukamy tej która jej nie posiada czyli wynik 0.00 ohma czyli przerwa -spalenie .Warto zajrzeć przed pomiarem do skrzynki z przekażnikiem -modułem grzania świec i sprawdzić bezpieczniki 2 sztuki 30 A.

Problem występuje tylko przy pierwszym odpaleniu po postoju minimum 6 godzin, sztuczka z czujnikiem działa, jak strzała odpala i nie telepie prawie wogóle. dzis zabieram się za układ rozłączania owego czujnika z kabiny przy pierwszym rozruchu. a co do nowego softa to nie dość że nie jest to tania impreza to u nas na tym "zadupiu" nie mają takiego sprzętu ani umiejetności. taniej mi wyjdzie guzik ;p

problem zapowietrzania i świec zgłoszę podczas kolejnej wizyty u zaprzyjaźnionego mechanika, tarcze hamulcowe wołają o pomstę do nieba.

minął jakiś czas i sztuczka z przyciskiem owszem działa po 12h postoju, ale po 2 dniach stania nie odpala już wogóle/ledwo 10-20min kręcenia.

założyłem zaworek zwrotny filtr-pompa , podpinałem do kompa- ok, przelewy ok, świece -ok ,gdzieś się jeszcze zapowietrza.

planuję wymianę zaworka wkręcanego w pompę (tylko nie wiem czy jest sens, gdzieś na forum pisało że to może też być walnięte) i uszczelnienia wtrysków mogą też być wyruchane, ale tego napewno nie rusze.

nie będe pchał już w ten złom takiej kasy żeby wtryski w nim regenerować czy pompę.

szukam rozwiązania "domowymi sposobami".

okazało się że faktycznie pompa wtryskowa juz się "kończy". naprawa elementu odpowiedzialnego za rozruch zimnego auta ok 1tys zł.

W ASO porobili pomiary i wcale nie pompa tylko uszczelki pod wtryskami. Pompa na tą chwile jest ok.

Edited by icek1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP