Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gbos

X18XE1 - "falowanie na wolnych obrotach" - wg TIS

176 posts in this topic

Witam

Słyszałem że posiadacze w/w silnika maja problem z wolnymi obrotami. Przedstawiam opis problemu wg TIS-a (bez rysuków - jak ktoś będzie potrzebował na priwa)

Doraźne środki zaradcze: 1590

Problem: Króciec przepustnicy - Wahania na biegu jałowym spowodowane zanieczyszczeniami

Modele: Silniki: Opcja:

Astra-G 1998...2000,Vectra-B 1998...2000,Zafira 1999...2000 X18XE1,X18XE1,X18XE1 Brak

Zażalenie: Silnik pracuje niestatecznie na biegu jałowym. Silnik gaśnie.

Przyczyna: Ograniczona regulacja biegu jałowego (adaptacja przepływu powietrza) spowodowana zanieczyszczeniem przepustnicy i ścianek przepustnicy przez system przedmuchu gazów.

Produkcja: Brak

Środki zaradcze:

W przypadku reklamacji klienta należy rozwiercić pierwotny otwór systemu

przedmuchu gazów w króćcu przepustnicy na 2 mm i w module sterującym

silnika wczytać zmodyfikowane oprogramowanie.

Wskazówka:

Jeżeli na króćcu przepustnicy jest naniesiony biały punkt, to oznacza,

że już przeprowadzono TSB 1590 (patrz rysunek IV, strzałka).

Sposób postępowania:

1. Wymontować dławik przepustnicy

- patrz czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie króćca

przepustnicy (nastawnika przepustnicy) (X18XE1), układ sterowania

Simtec 70 (X18XE1)", grupa "J", w odpowiedniej instrukcji serwisowej.

2. Ostrożnie zamocować króciec przepustnicy w imadle (rysunek I).

Ważne:

W celu ochrony powierzchni przylegania przed uszkodzeniem podczas

mocowania podłożyć szmatkę (1).

3. Zamocować wiertło w uchwycie wiertarki (rysunek II)

Wskazówka:

Użyć nowego wiertła 2 mm (lub jeżeli jest dostępne nowego długiego

wiertła 2 mm).

Długość wiertła musi wynosić co najmniej 45 mm od uchwytu wiertarki

do wierzchołka wiertła.

Sprawdzić prostoliniowość ruchu wiertła.

4. Rozwiercić pierwotny otwór systemu przedmuchu gazów w króćcu przepustnicy

na 2 mm (rysunek III, strzałka).

5. Oczyścić pierwotny otwór systemu przedmuchu gazów i króciec przepustnicy

za pomocą szmatki nie pozostawiającej włókien.

6. Sprawdzić, czy pierwotny otwór systemu przedmuchu gazów jest czysty.

Wskazówka:

W pierwotnym otworze systemu przedmuchu gazów i na króćcu przepustnicy

nie powinno być wiórów.

7. Zamontować króciec przepustnicy

- patrz czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie króćca

przepustnicy (nastawnika przepustnicy) (X18XE1), układ sterowania

Simtec 70 (X18XE1), grupa "J', w odpowiedniej instrukcji serwisowej.

8. Oznaczyć króciec przepustnicy za pomocą białej kropki, aby udokumentować

rozwiercenie otworu systemu przedmuchu gazów na 2 mm (rysunek IV,

strzałka).

9. Zaprogramować moduł sterujący silnika przy pomocy zmodyfikowanego

oprogramowania.

Wskazówka:

Zmodyfikowane oprogramowanie jest dostępne na TIS 2000 od CD 42

i może być stosowane dla wszystkich silników X18XE1.

10. Przeprowadzić uczenie adaptacji przepustnicy.

- Silnik nagrzany do temperatury eksploatacji

- Temperatura otoczenia wyższa od +5°C

- Włączyć zapłon na 15 sekund

- Wyłączyć zapłon

Części zamienne: Nr części: Nr katalogowy:

Uszczelka, króciec przepustnicy do 90543950 08 25 508

rury ssącej

Jednostki robocze: TC: JR:

T8 159 00 Rozwiercenie pierwotnego 92 10

otworu systemu przedmuchu

gazów w króćcu przepustnicy

Roszczenia z tytułu gwarancji mogą być przyjmowane dla pojazdów, które nie

przekroczyły 3 lat i 100.000 przebytych kilometrów.

Zwrot kosztów za czas przygotowania stanowiska pracy następuje według

wytycznych zwrotu kosztów gwarancyjnych.

Grupa funkcyjna: L - Układ paliwowy i układ wydechowy

Grupa zażaleń: 19 - Wadliwa praca silnika

Kod usterki: Nie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jak bys mogl to przeslij mi ten opis z rysunkami albo moze adres gdzie to lezy pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

małe pytanko !!

Witam. Mam Vectre B 1.8 16V grudzień 95 r. Skaczą obroty strasznie przy spuszczaniu nogi z gazu , tzn przez 4 do 5 sekun sa ponad 1000 obr. i nagle spadają. Czy to moze byc związane z tym co piszecie ??

Dodam jeżdze na benzynie istalacji LPG nie posiadam.

Nie dodałem ze na wolnych obrotach tak jak by silnik wibrował.

Z góry dziękuję za porade

Paweł "weni" W.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też falują obroty mam bardzo podobne objawy co ty(Vectra A 1.6i 95 rok)silnik równiez wibruje ale czasami nie zawsze.Jak będziesz coś wiedział na ten temat to daj znać

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Falowanie wolnych obrotów B 1,8 16V u mnie spowodowane było już dwa razy zanieczyszczeniem silnika krokowego. Należy go wymontowac, zapakować do pojemnika z benzynką ekstrakcyjną, wymoczyć przez kilka godzin, zamontować, usunąc błędy i działa. Obroty się ustabilizowały. Zbyt częste pojawianie się tej przypadłości kwalifikuje silnik krokowy do wymiany, po prostu jest już mechanicznie zarysowany i nie działa płynnie.

Ja czyszczę śrenio 1x 3 miesiące a koszt tego zabiegu wraz z podpięciem do kompa i usunięciem błędów to o dziwo 25 zeta. Ja poczekam jeszcze z wymianą bo silnik krokowy kosztuje podobno ok 700 PLN.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kupiłem Vectre 1,8 16V z 97 r.

właśnie działy się dziwne rzeczy z obrotami gasł albo trzymał wysoki lub śmiesznie falowały.

Trzeba zdemontować silniczek krokowy to jest przy przepustnicy: rozkręcić bo skłąda się z 2 części, i wyczyścić szmatką delikatnie ile sie tylko da a potem nalać ropy do środka, poszelontać (dosyć długo) będzie syłychać jak popychacz się rusza w środku .Pozbyć się nadmiaru ropy i poskładać, zalecam zresetować komputer pokładowy ściągając klamre z akumulatora na kilka minut Ale plusową.

Dlaczego się tak dzieje: po prostu powietrze wnosi ze sobą zabrudzenia i popychacz się klinuje, i wtedy komputer daje większe napięcie gdy popychacz ruszy przeskakuje on punkt w którym się klinował i pozostają większe obroty.

Miłej zabawy jak by co to zadawać pytania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tez inne objawy mam vectre 2.0GT 1990rok.Chodzi o to,że dławi się podczasz ruszania i wrzucania 2-jki.Wiecie co moze byc powodem.Z góry dzięki za odpowiedz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:evil: Witam a czy wy widzieliście tzw. "gaznik" w modelu x18xe1, który to składa się z części zawierającej przepustnicę i czegoś co jest za przepustnicą co powinno być silnikeim krokowaym, bo są podłączone do tego przewody na kostce. Ale osobiście tego nie rozbierałem bo jest to pokryte aluminiowym korpusem z pozaginanymi "języczkami" na korpusie "gażnika". Pytanko czy to ktoś rozbierał w tym modelu?

Chciałbym też się pozbyć pływających obrotów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Kolege gbosa poprosilbym o rysunki do opisuna gorze na mojego priva.

U siebie jeszcze silniczka krokowego nie czyscilem, ale zauwazylem taka mala rzecz i nie wiem czy ona rowniez moze powodowac falowanie, bo naprawilem i narazie falowanie ustalo.

Otóż:

Patrzac na silniczek krokowy, po jego lewej stronie, kilka cm. blizej przodu pojazdu (jak mniemam na przewodzie paliwowym) zainstalowane jest male okragle urządzonko, do ktorego dochodzi z boku cienka rurka na gumowym przegubie w ksztalcie litery "L".

To urzadzonko wyglada jak jakis podcisnieniowy regulator albo podobne cudo.

Problem natomiast jest taki, ze ów gumowy L-owaty przegub przetarl się i w moim mniemaniu układ sie "rozhermetyzowal".

Gumke wymienilem, puki co silnik nie faluje (przejechalem sie tylko 5 minut)

Panow specjalistow prosilbym o info co to za urzadzonko i czy "rozhermetyzowanie" moze powodowac falowanie, czy moze to tylko moje urojenia laika.

pozd

mikwit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta uwaga/porada dotyczy X18XE1 a nie X18XE ...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

być może nie jest to w temacie tym ale bojawy bardzo podobne. Mam Vectre B z 95 r 1.8 16 V i co jakiś czas na rozgrzanym silniku gasnie i nie da sie jej odpalic . Zapala sie kontolka od silnika , silnik zakreci , jak sie przytrzyma na noge na gazie chodzi gdy zdejmie zgasnie. Trwa to jakies 20 miut poczym silnik odpala normalnie kontrolka gasnie.

Dodam silnik krokowy wymieniony na nowy , gdy podepnie sie pod kompa ten nie pokazuje błędów. Dzis doszło cos dziwnego. Obroty zaczeły falowac do 2,5 lub 3 spadały i znów wzrastały. Czy ktoś miał do czynienia z takimi objawami ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Filtr na odmie jest? Wyczyszczony krokowy i przepustnica, zwłaszcza króciec podciśnienia?

Natychmiast po zapalneiu kontrolki spróbować zczytać kody błedów.

No i jeszcze koniecznie zweryfikowac ciśnienie paliwa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

przepustnica czyszczona , krokowy jest new założony , cisnienie paliwa ok. Jak zapala sie kontrolka , komp. pokazuje błąd przepłymowierza a po 10 - 15 minut wszystko wraca do normy, jest tak jakby zostało odciete paliwo.

Narazie (nie chwalac sie ) od jakiegos czasu wszystko jest ok, oby tak dalej.

Dzieki za pomoc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Właśnie kupiłem Vectrę B 18 16V i tak jak tu piszecie miałem falowanie obrotów na biegu jałowym. Zgodnie z radami wyczytanymi na forum przeczyściłem krokowy i obroty się ustabilizowały ale niestety tylko na jeden dzień i teraz efekt jest taki że obroty mi rosną aż do 2000obr/min.(dodam że poprzednio były ok 800obr/min i falowały, czasami silnik zgasł)

Może powinienem zresetować kompa?

Doradźcie coś początkującemy użutkownikowi VB

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli czyszczenie nie pomaga trzeba wymienić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, to mój pierwszy raz chociaż Vectrami jeżdżę od 8 lat, od 6 lat mam VECTRĘ B 18 16V i mniej więcej co dwa lata ( niezależnie od przebiegu ) mam problem z tym czujnikiem.

Objawia się to podobnie jak opisywali inni vectrofani na forum, jedynym sposobem jaki ja znam jest wymiana czujnika.

ASO chce za to ( wymiana + czujnik ) zbyt dużych pieniędzy ( 600 pln )

czujnik kupuję w Poznaniu przy Grunwaldzkiej OPEL Shop za ok. 200 zł. ( czujnik niemiecki, chyba oryginalny )

wymiana rozwiązuje problem ale niestety na zbyt krótko

Czy ktoś może zna przyczynę dlaczego tak się dzieje?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam niedawno kupilem vectre B 18 16v mam problem z obrotami .chodzi mi oto ze w momencie gdy w trakcie jazdy wyrzuce na luz to w tym momencie obroty utzymuja sie w granicach 1500 do 2000 nawet w tedy gdy auto toczy sie.natomiast gdy auto zatrzymam to obroty stabilizuja sie i wynosza 800 ,900 .w czasie dluzszej jazdy po wyrzuceniu na luz efekt ten nie wystepuje ,nadmieniam ze wymienilem juz silnik krokowy i usunalem bledy z komputera i nadal problem wystepuje .czy moze mial ktos taki problem w swoim autkuprosze o porade bo serwis nie potrafi znalesc przyczyny.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich .. mam podobne objawy.... tzn na zimnym silniku jest okey .. jak sie rozgrzeje to tak jak opisujecie na biegu jałowym silnik faluje .. wzucam luz i sie dzieje .. tak poprostu a najcześciej jest to na światłach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> głupio to wygląda bo moja VB 1.8 16v x18xe na światłach faluje ... jedni co stoją obok mnie myślą ze jestem jakiś nagrzany pirat drogowy a inni myślą ze poprostu chce sie z nimi ścigać :? .. obroty wachają sie od 1000 do 2000 i cały czas falują w tym zakresie.. :roll: .. kupując autko koleś powiedział ze był na stacji diagnostycznej i powiedzieli mu ze trzeba wymienić jakiś czujnik obrotów ..powiedzcie mi co to jest dokładnie :?:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mobilki dołączyłem sie do was dopiero i czytam że spotkaliście sie z takim samym problemem jak. chodzi o regulator biegu jałowego.posiadam vectre 1998 1.8 16v i mam ja w gazie. miałem dosyc falowania obrotów gasnięcia i czyszczenia regulatora raz w miesiącu.kupiłem w końcu nowy i założyłem odolejacz. odolejacz to taka siateczka w obudowie i zakłada sie ją w miejcu gdzie dochodzi przewód powietrz do pokrywy silnika. pomogło w 100 procentach nie tylko mnie ale równiez koledze który załozył tą siateczke koszt jej wyniósl okolo 35 zł. pozdrawaim i jesli cosi nie tak z moim kontaktem to sorki....numer mojego gg 1672509
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A gdzie można kupić takie 'cudo' i jak brzmi jego nazwa handlowa - czy 'odolejacz' :?:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOLEDZY!!!

Dwa dni temu miałem podobny przypadek.Falowanie na wolnych obrotach oraz gaśnięcie na wolnych(na gazie i naPb).Na szczęście mam dobrego kolegę mechanika

NOWA WIEŚ EŁCKA wizawis CARBIZU obok SALONU FORDA.Okazało się że pier...ne

Fachowcy którzy zakładali LPG nie pozakładali opasek na przewody powietrzne,ba a jeden to na żywca był nadcięty nożem no i silniczek dostawał lewego powietrza.Kolega usterki usunął, błędy zresetował i kosztowało mnie to zgrzewkę browca.Tymi part

aczami którzy zakładali LPG był BORGAZ W EŁKU!!! P R Z E S T R Z E G A M !!!!

wszystkich którzy chcą korzystać z ich usług.Nas POLAKÓW NIE STAĆ PRACOWAĆ NA TAKICH NIEUKÓW I NIEUDACZNIKÓW!!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie,

Moja zafirka ma taki właśnei silniczek (X18XE1) od kilku tygodni mam problem z zapalająca się kontrolką silnika. Tydzień temu się zapaliła i już nie zgasła a od 3-4 dni pojawiły się problemy z obrotami. Silnik na wolnych pracuje sterasznie nierówno (jakby nie palił na jedną świecę) ale przy prędkościponad 50 jest w miarę O.K. (dodam że mam skrzynię automat więc ciężko wkręcać się na wyższe obroty)

Wczoraj stwierdziłem, że czas odwiedzić ASO (białołęka - Warszawa) serwis Opla - podobno dobry; i tak:

1) Panowie stwierdzili że padła cewka zapłonowa +

2) sonda lambda stoi na jednym parametrze i ani drgnie

A wogóle gość mówi, zę można by na chwilę porzyczyć cewkę z innego samochodu klienta (PARANOJA) ale obecnie nie ma na serwisie żadnej furki z podobnym silnikiem ale da znać jak się jakiś klient zapisze.....po drugie stwierdził że i tak pewnie będzie cewka do wymiany (673 PLN - ale znalazłęm tańsza oryginalną za około 500) no i pow ymianie cewki ewentualnie sprawdzi się sondę bo mogła się tylko zawiesić ale pewnie też będzie do wymiany (200 PLN)

PROSZĘ O RATUNEK - czy to na pewno jest to.....już mam dosyć serwisów i becalowania za podłączanie do kompa (60 PLN)...może Warszawiacy mają jakiegoś sprawdzonego mechaniora, który by się tym pobawił....może tą cewkę się da nappawić/przeczyścić...a może to inna przyczyna....tylko jak do tego dojść...kable wysokiego napięcia ????? świece?????? q...wa już sam nie wiem.....help !!!

Pozdrawiam,

Paweł

Warszawa

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie kolego mam w swym autku x18xe1 , mam trochę gratów i skaner diagnostyczny do Opelka i oczywiście troszeczkę problemów z maszyną. Myślę że mogę pomóc.

0-509-421-636

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem podobne objawy(gasl silnik,plywaly obroty) w swojej VB X18XE,problem przestal istniec po wyczyszczeniu przez mechanika przeplywomierza powietrza.nie zalecam robic tego na wlasna reke bo skonczy sie na wizycie w sklepie po nowy przeplyw.mnie ta przyjemnosc kosztowala 50 zl razem z podlaczeniem Techa.1,5 roku mam spokoj z obrotami.w/w objawy pojawialy mi sie jezdzac na benzynie,pomimo zalozenia LPG brak problemow z silnikiem,polecam rowniez wyczyscic silnik krokowy tak jak wczesniej juz ktos napisal bezyna albo nafta najpierw.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.