Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dragodan

świeci się kontrolka ABS i ESP

27 posts in this topic

Witam, od jakiegoś czasu świecą mi się kontrolki ABS i ESP. Auto rano ma problemy z odpaleniem. Byłem u mechanika, zrobił test akumulatora i kazał wymienić na nowy. Byłem u innego, powiedział żebym najpierw wymienił alternator bo daje za niskie napięcie w wyniku czego świecą się w/w kontrolki. Jak auto zrobi parę kilometrów, po kolejnym włączeniu silnika kontrolki gasną ale po kilku skrętach kierownicą, znowu się zapalają. Czasami gonię kilka kilometrów i się nie zaświecą. Inny magik odczytał błąd 0040 czujnik ABS prawy przód, po sprawdzeniu jest ok. Miał ktoś z was taki problem?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Co prawda nie miałem takiego przypadku ale jezeli to rzeczywiscie cos z napieciem to moze sprawdz najpierw pasek wieloklinowy czy nie jest luzny. napewno o wiele mniejszy koszt niz akumulator czy alternator. tylko najpierw sprawdz zanim zmienisz. Nie śłyszysz np. takiego ni to pisku ni to szumu przy pracy silnika?

Edited by pawelxl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za poradę, pasek jest ok. Założyłem nowy pożyczony akumulator i auto pali z kopa ale kontrolki już nie gasną. Pojutrze będę sprawdzał co się porobiło.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy podpinałeś auto pod techa? skoro piszesz , że kontrolki zapalały sie po skreceniu kiery może warto poczytać o CIM-ie, 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popytaj na forum regionalnym gdzie blisko znajdziesz dobrego mechanika blisko domu, który ma czym zdiagnozować VC. Niestety też stawiam na CIM.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

A może to czujnik na maglownicy(kąta skrętu ) świruje, on z tego co kojarze współpracuje z ESP , a sam napisałes że po kilku ruchach kierownicy kontrolki gasły, tylko na ABSnie mam pomysłu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Edited by pawelxl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, dzisiaj miałem jechać na techa, ale od wczoraj nic się nie zapala (ABS,ESP). Pohamowałem trochę autem na szutrach, ABS działa poprawnie. Dałem jej w kitę,pokręciłem kółeczkami, pokazuje, że działa ESP. Pojechałem na myjnię, zmoczyłem porządnie autko i nic się nie dzieje. Dodam, że wczoraj bawiłem się z wymianą akumulatora i auto było z 20 minut bez prądu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam nie koniecznie ja miałem podobny objaw wskazywał czujnik ABS też parę razy wyskakiwał potem gasł żeby później pojawić się na stałe po długich zmaganiach wyszedł krótki kabel w prawym przednim kole możesz to sprawdzić omomierzem , jest też wtyczka przy pompie też możesz tam zmierzyc ale musisz poszukać który pin do którego koła

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim będziesz się martwił CIM-em (co według mnie bez sensu jest) sprawdź przede wszystkim czujnik ABS w prawym kole. U mnie też mechanicy szukali Bóg wie czego, a okazało się że miałem tylko walnięty kabelek, ale nie tak jak u większości od strony czujnika a w głównej wiązce, która idzie do sterownika ABS=u. Objawy miałem dokładnie takie same, a wystarczyło tylko zlutować kabelek. Niestety teraz mam dużo większe problemy z elektroniką, co za chwilę będę pisał w innym wątku. A czujnik możesz sprawdzić omomierzem. jego rezystancja jest w granicach 1,2 kOhma, ale nie pamiętam dokładnie bo to było jakiś czas temu. I sprawdź czy na pewno masz połączenie do sterownika ABSU. Jak test wyjdzie pozytywnie to dopiero martw się CIM-em. Ogólnie to poszukaj gdzieś moich postów na forum i tam więcej o tym problemie chyba pisałem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Słuchajcie, przedwczoraj postanowiłem sam pogrzebać i zastosowałem się do wskazówek HepiHipi, za co Ci dziękuję, odkręciłem dwa przednie koła i odpiąłem przewody ABS. Mechanik ze mnie żaden ale jakoś sobie poradziłem. Przy ściąganiu przewodu prawego koła, połamałem taki plasticzek przy kostce co zapina tą prążkowaną osłonę przewodów. Następnie wszystkie złącza psiknąłem WD 40 no i poskręcałem autko. W lewym kole w kostce mam cztery wejścia. Z tego co zajarzyłem to jedno jest od ABS-u, drugie od czujnika klocków hamulcowych ale od czego są dwa pozostałe nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że jedno może być od czujnika ciśnienia w kołach, ale to tylko moje przypuszczenie i tak tego bajeru nie mam. Jakby ktoś mnie oświecił, będę wdzięczny. Do rzeczy, wczoraj i przedwczoraj auto śmigało i nic się nie zapala, dzisiaj odwoziłem dziecko do przedszkola i też nic się nie dzieje. Mam nadzieję, że problem zniknął. Po wizytach u magików i rozmową z pracownikiem ASO, miałem już wymienić piastę, rozglądać się za CIMem, wymienić alternator, akumulator. Jak coś się zmieni będę pisał.

Edited by dragodan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Fajnie, że jest OK, ale nie ciesz się do końca, bo być może tylko zagiąłeś przewód tak że teraz lepiej trzyma. Najgorzej jak będzie Ci to wszystko działo raz na jakiś czas bo nie będzie łatwo zdiagnozować usterki, (Wiem coś o tym bo sam mam takie problemy z ECU :/ ). Jak następnym razem Ci się zapali to sprawdź przede wszystkim rezystancję czujnika. Dopóki tego nie zrobisz zapomnij o wymianie piasty, bo możesz wyrzucić pieniądze w błoto. Oczywiście po wymianie piasty może być dobrze, bo wymienisz od razu kabelek, ale zanim to zrobisz sprawdź bardzo dokładnie ten kabelek przy złączu.

Co do poczwórnego wtyku, to o ile ja pamiętam czujniki nie są połączone bezpośrednio z masą samochodu, więc dwa wtyki są do czujnika ABS, a dwa kolejne do czujników klocków.

PS> Skoro pomogłem, to możesz kliknąć "Pomógł mi"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie wiem w sumie po co ale fajnie by było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by HepiHipi
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Odgrzebalem kotleta. U mnie znowu sie to zaczelo. Piaste wymienilem rok temu na TRW bo swiecil sie blad i nie dal sie skasowac. Teraz znowu pojezdze troche i jak ostro skrece na parkingu w lewo zapala sie blad abs/tc kolo lewe. Moze dobrze na myjni wyplucze tam karcherem po zimie bo cos zalega i jej przejdzie...

Edited by Pampam69
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przy skręcie to by wskazywało na kabelki. Zdejmij koło i sprawdź wtyczki i kabelki. Rok to trochę mało na nową piastę. Sam też rok temu wymieniłem na TRW.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyszczenie nic nie pomoglo jestem juz umowiony z doktorem PI na zrobienie tego.

Pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem tak samo z tym że świeciła się kontrolka ESP i Serwis oraz miałem problem z uruchomieniem samochodu(jakby rozładowany akumulator).Wymieniony 2miesiące temu + nowe klemy(Car Power).Po przejechaniu 7km i zgaszeniu oraz ponownym kilku krotnym uruchomieniu autka problem zniknął.Nie podpinałem do tech-a ale podejrzewam że mógł zaliczyć jakiegoś laga bo zdecydowanie podczas jazdy szczęki były zacisnięte i samochód stawiał opór podczas jazdy.Jakoś dało się jechać ale nie polecam bo od tarcz można było papierosa odpalić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> bałem się zgasić że nie odpali jak miał takie problemy z rozruchem,a rozkraczyć się na ulicy to już większy problem,po dotarciu do celu tak jak pisałem wszystko ustało po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu,nie wiem jak teraz sprawdzę na weekend.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

jak aku slabe to wali czasem bledem absu ale jak podpinalem kompa i blad absu obecny lewe przednie kolo wiec tam trzeba szukac

Edited by Pampam69
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klocki się skończyły z tyłu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> tłoczek wyszedł i już się nie schował przez to cały czas jazda na hamulcu,ręcznego brak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

rowniez i mi zapalila sie dzis ta nieszczesna kontrolka od esp ;/ zgasilem silnik zapalilem na nowo przejechalem jakies 2 km i przy ostrym skrecie w prawo znowu sie zapalila nie dawno zmienialem tzn regenerowalem alternator

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik kata skretu mialem to samo.Znajduje sie w Cimie.Nie ma sensu kupowac nowki poniewaz jest strasznie droga ewentualnie uzywka z Allegro.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepiej nowke brac bo z tymi uzywkami nie ma pewnosci ile polata ;p ale w sumie mam nadzieje ze moze jakis kabelek mi sie zluzowal bo ostatnio jakies scierwo lezalo na drodze i troche mi sie poobijalo pod podwoziem moze to jest winne

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnij op coma i wszystko wyjdzie ale stawiam na czujnik kata skretu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam dziś pierwszy raz zaobserwowałem takie zjawisko

1 przekręcam kluczyk zapalają się kontrolki abs + esp oraz inne czyli normalne , po chwili gasną

2 zapalamy auto i znów na chwilę zapalają się kontrolki abs + esp i po 3 sekundach gasną ( nie dotykam w tym czasie kierownicy)

czy to jest normalne ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam.mam taki problem w aucie mianowicie jak przyszpieszam to zapala mi sie kontorl trakcji wraz z kontrolka czerwona akumulatora(zapala sie ona na 01 sekundy i odrazu znika )i wtedy jest lekkie szaprniecie autem jaky zgaslo na ten ułamek sekundy.po tym wszystkim pali sie tylko konrolka trakcji. ten problem juz nie wyskakuje z tym akumulatorem i auto juz normalnie sie prowadzi.jak zgasze auto i uruchomie je ponownie to kontrola trakcji znika i sytuacja pojawia sie na nowo.

jest to vectra c 2003 r 2,0 DTH 101 KM zaznacze tez ze miala wymianiana pompe paliwowa wraz z programowaniem itd.


prosze o pomoc w/w sprawie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

cześć, ja też odgrzebię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

miałem ostatnio problem z ABS, prawe przednie koło, uszkodzony przewód krótki między czujnikiem a wiązką nadwozia oraz w wiązce nadwozia.

krótki przewód kupiłem w ASO i wymieniłem, wiązkę zlutowałem, błąd C00400 skasowany, było ok przez tydzień.

teraz rano jest ok, po około 10 km zapala się ABS i TC, ale po zgaszeniu silnika gaśnie i znów zapala się po kilku kilometrach albo kilku minutach.

mam też problem z akumulatorem, napięcie rano 12V, ładowanie na zimno ok. 14,1V w BC, zaś na rozgrzanym 13,7-13,8 i przy kręceniu kierownicą nawet tylko 12V.

czy mam zacząć od wymiany akumulatora czy szukać dalej błędu ABS, czy szukać też nowego alternatora?

auto - 1,9 cdti dt

Mały update z mojej strony.

Teraz zauważyłem w ukrytym BC że gdy naciskam na hamulec to w sekcji CC w linii CAN pojawia się błąd 00(...)0040.
Puszczam pedał i znika.
Do tego kontrolki się nie świecą :/
O co kurka chodzi?
Ktoś coś?
Będę wdzięczny za pomoc.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Edited by Matus89
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.