Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hamulec awaryjny łapie nierówno


Guest panso
 Share

Recommended Posts

Witam jestem posiadaczem Vectry A C16NZ, wymieniałem niedawno linkę hamulca awaryjnego, i mam problem gdzyż na przeglądzie wykazało mi, że lewe koło czy tam gdzie idzie linka krótsza łapie mniej, śruba of regulacji wkręcona jest do końca, dodam jeszcze, że na starej lince problem był podobny lewe koło bardzo słabo trzymało. Gdzie jest przyczyna? acha jeżeli chodzi o test hamulców tylnych to na przeglądzie nie przyczepili się.

Link to comment
Share on other sites

z tylu w c16nz masz bebny, sprawdz najpierw wkladki cierne oraz wszystkie sprezynki itd czy nie popekaly badz sie powyginaly, do wymiany mozesz miec te wkladki, badz cylinderki ktore z wiekiem lubia przestawac dzialac jak powinny, pozniej napisz czy pomoglo ;)

I nie hamulec awaryjny tylko reczny :P

Edited by PtaQ90
Link to comment
Share on other sites

I nie hamulec awaryjny tylko reczny :P

"1. Rodzaje hamulców w pojeździe samochodowym

1.1. Hamulec roboczy działający na wszystkie koła przeznaczony do zmniejszania

prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny,

niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz kąta wzniesienia, z możliwością:

- regulowania intensywności hamowania,

- dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do

pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki.

1.2. Hamulec awaryjny, działający na koła co najmniej na jednej osi pojazdu (tzn. na dwa

koła) i przeznaczony do zatrzymania pojazdu zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca

roboczego, z możliwością:

- regulowania intensywności hamowania,

- dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy

przynajmniej jedna ręką."

źródło: http://autowiedza.republika.pl/wymagania_ham.html

Link to comment
Share on other sites

no nie wiem nie jestem mechanikiem, podnisolem tył zdjełem bębny, zajrzałem i nic takiego nie widze, pytanie mam nie wiem czy związane z tematem czy ten regulator miedzy szczekam ito sie jakos reguluje? i czy on ma wpływ na hamulec awaryjny?

Link to comment
Share on other sites

to co jest miedzy szczekami chodzi Ci pewnie o cylinderki, nie one tylko rozpychaja szczeki aby reczny trzymal,

Co do hebli bębnowych .......

w Vectrach 1.4, 1.6, 1.8 hamulec awaryjny/ręczny i hamulec roboczy/podstawowy to jedno ...szczęki hamulca ustawiają się samoczynnie dzięki samoregulatorom i siłownikom. Regulacja jest konieczna wtedy, gdy na przykład wymienialiśmy szczeki na nowe, wymieniany był siłownik/cylinderek ham.

- unieść tył do góry, najlepiej obie strony na raz

- sprawdzić czy ręczny daje się zaciągać bez oporów i zacięć, jeśli nie?! trzeba przyjrzeć się lince i w razie konieczności wymienić na nową.

- od wewnętrznej strony patrząc na bębny powinny znajdować się po obu stronach korki/zaślepki na tarczach/osłonach "przeciw kurzowych" ....wyjąc i oświetlić lampą otwór, końcówka dzwigni hamulca powinna się stykać ze szczeka.

- zaciągnąć dzwignie na czwarty "ząbek" i dokręcić nakrętkę na zaczepie linki, z taka siła aby koła obracały się z trudem. następnie raz jeszcze przez otwory kontrolne sprawdzić, czy końce dżwigienek stykają się z występami szczek w obu kołach.

Prawidłowo wykonana regulacja:

- dzwignia ręcznego daje zaciągnąć się do 8 "ząbka".....jednak na "spuszczonym" ręcznym nie powinny ocierać o powierzchnie robocza bębnów.

....milej zabawy;)

Tekst zaciagniety ze strony VU

Link to comment
Share on other sites

nie chodziło mi o cylinderki tylko o samoregulatory one mają tam śrubę do regulacji nie wiem czy jest sens nia kręcić, a jezlei chodzi o tą instrukcje regulacji linki to juz ją czytąłem i własnie u mnie końcówka dzwigni hamulca nie styka się ze szczekami w obydwu bębanch tylko teraz pytanie co z tym zrobic?

Link to comment
Share on other sites

Guest antonio86

Mam podobny problem!

Zerwała mi się linka od ręcznego(krutka)wymieniłem ją i zauważyłem ,że na jedno koło hamuje dużo mocniej(hmulce nożne hamują równo). Więc wymieniłem dzisiaj też długą linke, jednak nadal na prawe koło hamuje dużo mocniej!

Czy to się podczas użytkowania wyrówna?

Nie chce kombinować przy szczekach bo wtedy nożne będą nierówno i mi przeglądu nie przejdzie!

A tak na marginesie ręczny musi łapać równo? W końcu to hamulec postojowy?

Dodam ,że na tym jednym trzyma nieźle na wstecznym d*** podnosi(ale tylko po prawej)!

Edited by antonio86
Link to comment
Share on other sites

nie chodziło mi o cylinderki tylko o samoregulatory one mają tam śrubę do regulacji nie wiem czy jest sens nia kręcić, a jezlei chodzi o tą instrukcje regulacji linki to juz ją czytąłem i własnie u mnie końcówka dzwigni hamulca nie styka się ze szczekami w obydwu bębanch tylko teraz pytanie co z tym zrobic?

jeśli masz dobrze złożone części to jest sens

Link to comment
Share on other sites

Nie chce kombinować przy szczekach bo wtedy nożne będą nierówno i mi przeglądu nie przejdzie!

A tak na marginesie ręczny musi łapać równo? W końcu to hamulec postojowy?

Oczywiście, że musi hamować i trzymać równo. Właśnie szczęki to mają do siebie, że co jakiś czas trzeba tam zajrzeć, po się pindoli. A przeglądu nie przejdzie, bo na maszynie od razu wyjdzie, że jest nierówna siła hamowania. Więc raczej marne szanse. Zrób te regulacje porządnie i będzie git.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP