Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

P1631 a możliwość 'fałszowania' tego błędu...


fryc88
 Share

Recommended Posts

Jak już napisałem w innym temacie o kablu który kupiłem, zczytałem sobie błąd P1631, co oznacza ni mniej, ni więcej niż sterownik pompy wtryskowej...

Co ciekawe, czytając różne tematy na ten temat, w aucie nie występują takowe objawy, tj. nie dławi się, na obroty wchodzi 'normalnie', jak to diesel...

Jedynie raz na 2-3 dni, po odpaleniu rano potrafi sobie 'pyknąć' jeden raz, na ułamek sekundy, tak jak bym go zgasił i momentalnie odpalił, ale jak silnik się rozgrzeje to jest wszystko ok. Na skrzyżowaniach nie ma kłopotów, po 50km trasie odpala normalnie...

Błąd oczywiście wykasowałem, ale po 1-3 uruchomieniach silnika powraca.

Czy jest możliwe, żeby to było jakieś przekłamanie przez sterownik, czy jednak jest on uszkodzony? Nie uśmiecha mi się naprawiać tego, zważywszy na to, że przed zimą trzeba jeszcze zmienić tarcze i amory z przodu, a tu zbliża się termin płacenia raty za to auto :/

Edit:

Ewentualnie, czy jest możliwe, że układ jest zapowietrzony, a komputer przez to 'wznawia' błąd, czy raczej jeśli układ byłby zapowietrzony, to mógł się ten sterownik uszkodzić?

Jak autko kupiłem to było wprawdzie trochę paliwa, ale pojechałem od razu w 'trasę' 60KM i po powrocie miałem już rezerwę, chociaż raczej nie powinno jeszcze ciągnąć powietrza, a rozbierane nic nie było...

Edit2:

Elektryk zczytał ten sam błąd co ja kablem, również po wykasowaniu go przez niego powrócił z kolei przy następnym uruchomieniu. Koszt naprawy u niego: 400 zł...

Edited by fryc88
Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to, że się przyciera tłoczek w pompie. Nie wykluczone, że przez zapowietrzanie się układu wyskakuje ten błąd, choć mało to prawdopodobne. Mechanik chce 400 zł za naprawę elektroniki (wymianę tranzystora). Jest to leczenie skutków, a nie przyczyny awarii - przycierająca się mechanika sprawia, że sterownik pracuje pod większym obciążeniem - przegrzewa się co w rezultacie prowadzi do jej uszkodzenia. Dolej mixolu do ON- nie zaszkodzi, a może pomóc. Sprawdź czy układ się Tobie nie zapowietrza (łącznie z przelewami).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dałem auto do 'diagnozy', gość od razu mówi, że sterownik tak czy inaczej trzeba naprawić, koszt to 500 zł, z jakąśtam gwarancją.

Ale przewidują, właśnie to co kolega wyżej napisał - uszkodzenie samej hydrauliki w pompie, co szacują na 1100-1400 zł.

Zastanawiające jest to z zapowietrzaniem się układu, o tym wspomniała mi inna osoba która kiedyś taki przypadek miała i właśnie tam coś było z wężykami od wtrysków i do pompy dostawało się powietrze...Tego niestety nie jestem w stanie zweryfikować, pewnie dopiero jak się do pompy dobiorą to się dowiem.

Na nast. poniedziałek jestem umówiony na trzydniową wizytę u pompiarzy, zrobią sterownik i pewnie całość pompy też...

W międzyczasie jeszcze rozsypał mi się tłumik środkowy, jedna rolka od paska klinowego i coś dziwnego dzieje się z prądem, obawiam się, że 'kończy się' alternator - na niskich obrotach przez dłuższy czas światła są przygaszone, a po dodaniu gazu świecą tak jak powinny, dopiero jak się auto 'rozbuja' to to ustępuje. Przy odpalaniu silnika też mam takie dziwne 'wycie', ale nie jest to pasek ani rolka, jakby jakieś łożysko zatarte czy coś takiego.

Link to comment
Share on other sites

Upewnij się czy sterownik pompy nie byl już regenerowany-powtórna naprawa regenerowanego może być wyrzuceniem kasy w błoto.

Nie był, nic nie ruszane od nowości, wszystko wygląda na fabryczne, ale 100% pewności będzie dopiero po zdjęciu sterownika...

wymien filtr paliwa najpierw i nie jezdzji na rezerwie

Wiem o tak banalnych rzeczach, na rezerwę wjechałem może z 2 razy odkąd mam auto, a tankuję tylko na znanych mi stacjach. Filtry były zmienione po zakupie, czarne jak smoła a w baku przy pompie był jakiś dziwny, czarny osad...

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jak wyglądają kable które idą do pompy, ja co prawda miałem błąd P1651 ale był spowodowany tym, że z owych kabli schodziła izolacja i w pewnych miejscach robiły zwarcie. Po zaizolowaniu wszystkiego jak należy do dziś nie miałem z tym problemu. Tyle ode mnie

Link to comment
Share on other sites

Na 100% zapowietrzajacy sie uklad paliwowy moze wywolywac ten blad - wlasnie walczylem dzisiaj z tym ustrojstwem u siebie w Viki. Zreszta w wielu poprzednich klekotach ktore przechodzily przez moje lapki zapowitrzajacy sie uklad czesto wlasnie wyrzucal P1631.

Zacznij od wymiany przelewow - kupilem wezyki za 20zl - dwie godziny i kilka browarow i po sprawie mam nadzieje bo jeden z wezykow byl popekany. Rano zycie zweryfikuje ;)

Edited by Levy_sdz
Link to comment
Share on other sites

Na 100% zapowietrzajacy sie uklad paliwowy moze wywolywac ten blad - wlasnie walczylem dzisiaj z tym ustrojstwem u siebie w Viki. Zreszta w wielu poprzednich klekotach ktore przechodzily przez moje lapki zapowitrzajacy sie uklad czesto wlasnie wyrzucal P1631.

Zacznij od wymiany przelewow - kupilem wezyki za 20zl - dwie godziny i kilka browarow i po sprawie mam nadzieje bo jeden z wezykow byl popekany. Rano zycie zweryfikuje ;)

Tym bardziej że napisałeś wyżej o czarnym filtrze paliwa. To świadczy o nieszczelnych uszczelnieniach trawersów przez które zasysa Ci olej do paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Na 100% zapowietrzajacy sie uklad paliwowy moze wywolywac ten blad - wlasnie walczylem dzisiaj z tym ustrojstwem u siebie w Viki. Zreszta w wielu poprzednich klekotach ktore przechodzily przez moje lapki zapowitrzajacy sie uklad czesto wlasnie wyrzucal P1631.

Zacznij od wymiany przelewow - kupilem wezyki za 20zl - dwie godziny i kilka browarow i po sprawie mam nadzieje bo jeden z wezykow byl popekany. Rano zycie zweryfikuje ;)

I jak po nocy? Pomogło?

Co do czarnych filtrów, olej musiał by być pobierany w znikomych ilościach, tylko tyle żeby zabrudzić filtr raczej, ponieważ od zakupu auta zrobiłem nim około 10 tys. km i nie zużyłem więcej niż 4-5 litrowych butelek oleju.

Link to comment
Share on other sites

Guest robertoz

NIE NAPRAWIAJ STEROWNIKA !!!!!

Jeżeli auto działa i jeździ to sterownik na 100% jest sprawny.Albo masz zapowietrzony układ albo faktycznie tłoczek się w pompie przyciera.Pamiętam jak wymontowałem kiedyś sterownik od swojego auta,jeszcze przed naprawą pompy,samochód po prostu stawał jak się nagrzał.Jak ostygł - full power.Zawiozłem sterownik do specjalistycznego zakładu a tam powiedzieli że jak auto jeździ to sterownik jest OK.Sprawdzili na wszelki wypadek i faktycznie był sprawny.

Link to comment
Share on other sites

Guest andrzejbe

Pamiętam jak wymontowałem kiedyś sterownik od swojego auta,jeszcze przed naprawą pompy,samochód po prostu stawał jak się nagrzał.Jak ostygł - full power.Zawiozłem sterownik do specjalistycznego zakładu a tam powiedzieli że jak auto jeździ to sterownik jest OK.

To rzeczywiście specjalistyczny zakład....

Link to comment
Share on other sites

Na 100% zapowietrzajacy sie uklad paliwowy moze wywolywac ten blad - wlasnie walczylem dzisiaj z tym ustrojstwem u siebie w Viki. Zreszta w wielu poprzednich klekotach ktore przechodzily przez moje lapki zapowitrzajacy sie uklad czesto wlasnie wyrzucal P1631.

Zacznij od wymiany przelewow - kupilem wezyki za 20zl - dwie godziny i kilka browarow i po sprawie mam nadzieje bo jeden z wezykow byl popekany. Rano zycie zweryfikuje ;)

Dobrałem się do tych wężyków, jeden krótki odcinek dość mocno przepuszczał, mniej więcej na środku, lekko zgięty był i na zgięciu leciało. Chwilowo tylko ten jeden zmieniłem bo się za późno za to wziąłem i wszystko pozamykane już było. Niby jest trochę lepiej, szczególnie dziś rano (chociaż było tylko -5, a ostatnio bliżej -15 do -18 z rana), ale odpalił z pół obrotu praktycznie, a parę dni temu musiałem go kręcić kilka razy po 10-15 sekund zanim w ogóle chciał zatrybić. No i w trakcie jazdy, na 60km trasy przydusiło go 'tylko' 2-3 razy, także coś tam lepiej jest, bo ostatnio to się jechać nie dało. Błąd jak na razie dalej wyrzuca, w poniedziałek skasuję go bo brak kompa z XP chwilowo i się wezmę za resztę wężyków...

Jeszcze przy okazji tego, zauważyłem, że prawdopodobnie przepływka wydaje jakieś dziwne odgłosy.

Wężyki zmienione, rano odpala dużo lepiej, po 3-5 sekundach kręcenia, wcześniej dopiero za którymś z kolei razem odpalał.

Natomiast problem przerywania nadal występuje. Najczęściej zaraz po odpaleniu poprzerywa chwilę lub zgaśnie, po minucie-dwóch jest ok, i później wszystko powraca jak silnik się konkretnie rozgrzeje. Wczoraj trasa 70km+jeżdżenie po Bydgoszczy, kilka godzin przerwy w pracy silnika i w połowie drogi powrotnej (ok. 35 km) zaczął tak przerywać, że nie dało się jechać. 5 minut postoju na zgaszonym silniku i było 'w miarę', jeszcze do końca trasy coś tam sobie przerywał co jakiś czas...

Nie mam już na to sił powoli, mechanicy w mojej mieścinie się poddają. Każdy mówi pompa, pompa, za uszczelniacze nikt nie chce się wziąć, a z tego co na forum wyczytałem, to wcale nie musi być pompa - ktoś tu pisał, że po jej regeneracji i tak auto robiło to samo...

Zobaczę jeszcze filtr paliwa, na nowym przejechałem jakieś 3-4 tys km., zobaczę, czy znów jest czarny.

Jakieś jeszcze rady, co można zobaczyć, może ktoś zna jakiegoś sprawdzonego dieslowca-mechanika, który by się tego podjął? Okolice Tucholi-Chojnic(kuj-pom, pom. województwo), wiadomo, jak najbliżej.

Link to comment
Share on other sites

Guest andrzejbe

Masz takie objawy jak ja rok temu. To przygasanie po rozgrzaniu to był początek. Potem zaczął gasnąć i nie dawał się odpalić przez kilka minut. Tylko rano palił idealnie. Skończyło się regeneracją pompy. Sterownik był walnięty. Jak będzie Ci tak przerywał, to sprawdź czy filtr paliwa jest pełen. Jeśli będzie wypełniony np. tylko do połowy, to może być jak u mnie - sterownik nie dawał sygnału do pompy i przestawała podawać paliwo.

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś Ci łapie powietrze nie ma siły.Dokładnie posprawdzaj wężyki, jakie rozmiary dałeś na przelewy ja jak wymieniałem to dałem 3,2 to rano auta nie odpaliłem. jak Ci lekko wlazły na wtryski to je wymień.Druga sprawa trójniki też są delikatne.

Jeszcze sprawdź węże przy filtrze paliwa tam też lubią zaciągać powietrze.

Link to comment
Share on other sites

Guest robertoz

To rzeczywiście specjalistyczny zakład....

Z perspektywy czasu i biorąc pod uwagę to ,czego juz sie o naszych autkach nauczyłem, wiem, że facet miał rację.

Jest tylko jedna możliwość uszkodzenia sterownika-spalenie się tranzystora w sterowniku.Czyli jeżeli auto od czasu do czasu chodzi to sterownik jest dobry!!!(nie biore pod uwagę uszkodz. czujnika halla) Jeżeli auto raz jedzie a raz nie,raz pali a raz nie chce palić bo np. sterownik się grzeje to jest to wina zacierającego się tłoczka w pompie a nie sterownika.I dokładnie tak było u mnie.Auto stawało jak zacierający sie tłoczek powodował przegrzanie tranzystora,wywalało check i koniec jazdy, jak elektronika ostygła jechało super(dlatego np. auto pali dobrze rano a potem kaput)-krótko mówiąc nie była to bezpośrednio wina sterownika.A zakład znajduje sie w Toruniu, nazywa się Yakuzasc i jest najbardziej uznanym zakładem tego typu w regionie..

Edited by robertoz
Link to comment
Share on other sites

Z perspektywy czasu i biorąc pod uwagę to ,czego juz sie o naszych autkach nauczyłem, wiem, że facet miał rację.

Jest tylko jedna możliwość uszkodzenia sterownika-spalenie się tranzystora w sterowniku.Czyli jeżeli auto od czasu do czasu chodzi to sterownik jest dobry!!!(nie biore pod uwagę uszkodz. czujnika halla) Jeżeli auto raz jedzie a raz nie,raz pali a raz nie chce palić bo np. sterownik się grzeje to jest to wina zacierającego się tłoczka w pompie a nie sterownika.I dokładnie tak było u mnie.Auto stawało jak zacierający sie tłoczek powodował przegrzanie tranzystora,wywalało check i koniec jazdy, jak elektronika ostygła jechało super(dlatego np. auto pali dobrze rano a potem kaput)-krótko mówiąc nie była to bezpośrednio wina sterownika.A zakład znajduje sie w Toruniu, nazywa się Yakuzasc i jest najbardziej uznanym zakładem tego typu w regionie..

To tak nie do końca, bo np. z rana do kilku minut po odpaleniu też się dławi a jest zimny. Kontrolka z błędem pali się prawie cały czas, sporadycznie tylko zgaśnie. Po skasowaniu techem i tak po którymś z kolei uruchomieniu silnika wraca...Ostatnio mi też wyrzuciło 0400 i błąd świec, ale to raczej moja wina, bo dłubałem w kablach w komorze silnika na odpalonym motorze, po skasowaniu już nie wróciły błędy.

A co do powyższych wypowiedzi, to właśnie to jest najgorsze, 3 osoby - 3 wersje uszkodzenia - powietrze, sterownik, pompa. Nikt nie jest w stanie mi tego zdiagnozować i powiedzieć wprost o co chodzi. Naprawię sterownik, to znając życie, jeśli to wina powietrza/pompy to i tak za jakiś czas znowu siądzie. Naprawię pompę, to pewnie sterownik i tak będzie do naprawy. Węże aktualnie są założone nowe przy przelewach, jeszcze faktycznie zobaczę przy filtrze, może tam też coś się dzieje.

Zgodnie z tym,c o ktoś tez w innym temacie napisał, jeśli gaśnie/dławi się, to najbardziej w ciągu pierwszych sekund po uruchomieniu silnika.

Link to comment
Share on other sites

P1631 -w 95% swiadczy o uszkodzeniu sterownika. Czyli masz tylko 5% ,że to powietrze.

Załóżmy ,że to sterownik to regeneracja kompleksowa całej pompy wtryskowej .Taka jest prawda.

Link to comment
Share on other sites

Guest robertoz

Oddaj starą pompę, weź drugą po kompleksowej regeneracji elektroniki i mechaniki i tyle, nie ma co kombinować.....

Link to comment
Share on other sites

p16 31 na bank siada tranzystor od zaworu nastawnika dawki chyba że byś maił fuksa i sam elektrozawór ma przerwę ten na członie pompy możesz spróbować jeszcze go przeczyścić bo zbiera się tam rdza z skroplonej wody gorzej będzie z zaworkiem tym na palcu sekcji by do niego zajrzeć na nie wyjętej pompie ale jest to wykonalne

jeszcze co mogę dodać możesz zmierzyć rezystencje na sterowniku pompy między pinem 7+ i pinem 6- powinna wynosić około 3,446 kilooma przy uszkodzonym tranzystorze będzie znacznie większa

Edited by keradadnelom
Link to comment
Share on other sites

jeszcze co mogę dodać możesz zmierzyć rezystencje na sterowniku pompy między pinem 7+ i pinem 6- powinna wynosić około 3,446 kilooma przy uszkodzonym tranzystorze będzie znacznie większa

To jest interesujące, będę musiał jeszcze to sprawdzić. Na razie to miałem kłopot z odczytaniem numeru z pompy, żeby w razie czego wiedzieć jaka ma być...

Link to comment
Share on other sites

No nic, wizyta na piątek już umówiona na hydraulikę...mówią żeby elektronikę zostawić na razie. 1100-1400 zł już mogę zbierać na przyszły tydzień :/ a gdzie tu reszta napraw które się nazbierały po zimie

Link to comment
Share on other sites

No nic, wizyta na piątek już umówiona na hydraulikę...mówią żeby elektronikę zostawić na razie. 1100-1400 zł już mogę zbierać na przyszły tydzień :/ a gdzie tu reszta napraw które się nazbierały po zimie

no jak za hydraulikę to sporo ci powiedzieli nie wiem na jaki warsztat się umówiłeś ale za te pieniądze to ja bym już na serwis boscha dał pompę bo w zasadzie może skończyć na płukaniu pompy i wymianie uszczelek ale przy tym błędzie stawiałbym na tranzystor lub miej prawdo podobne ale możliwe przerwa w elektrozaworze nastawnika dawki może zadzwoń na serwis jeden drugi boscha i się rozpytaj co i ile za co

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP