Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jak ustawic mnoznik i mapy vectra b 2.0 16 v


misiek115
 Share

Recommended Posts

prosze o podpowiedz jesli sie ktos orientuje jak ustawic prawodlowo mnoznik i mapy w oplu vectra b 2.0 16 v

instalacja stag 4 , magic jet , magic 3

czy mnoznik nie jest a wysoki ????

Link to comment
Share on other sites

Mnoznik zbyt wysoki, rozwierc delikatnie dysze, lub zwieksz cisnienei na reduktoze ale nie wiecej niz 1.15-1.2 na wolnych obrotach i na odpalonym silniku, zrob autokalibracje i zeby poczatkowy mnoznik zaczynal sie w okolicy 1.2-1.3 a po zebranej mapie w trasie konczyl jak najbardziej blisko 1. I masz namieszane w czujnikach, bo niemozesz miec gazu cieplejszego niz reduktor, chyba ze przy odpalonym silniku te wartosci sie zmieniaja.W tej chwili masz zle ustawiona mape, jest za ubogo w calym zakresie obotow wyglada jak by ktos wypuscil auto jedynie po autokalibracji.

Link to comment
Share on other sites

no auto bylo po autokalibracji po zalozeniu instalacji kazali mi zrobic ok 300 metrow nabenzynie i tyle . wczoraj wgralem nowy soft do stag 4 i muszeod nowa przeprowadzic kalibracje . zwiekszylem na reduktorze cisnienie gazu do 1.19 dysz wole nie ruszac zeby gwarancji nie tracic , auto kalibracja na pb zrobione ok 7 km i mapy sie tak ustawily jak na zdjeciu . mnoznik nadal wysoki chcoiaz obnizylemcalosc mnoznika w dol niewiem czy mozna tak robic auto jezdzi dobrze na lpg niewiem ile teraz bedzie palilo bo zmianie softa i nowej autokalibracji wczesniej w trasie 8 litrow gazu

jak poustawiac te piunkty n lini mnoznika aby mapy sie pokryly???? czy ato za kazdym razem ustawia mape na pb podczas jazdy z wylaczonym gazem ??? i za kazdym razem ustawia mape lpg do mapy benzyny czy to robi sie tylko raz /?? pierwszy raz probuje cos kombinowac ze sterownikimei ustawieniem lpg

ps. tylk ow tym momncie jakos temp gazu wyzsza od rduktora norlamnie gaz przy temp reduktora 89 stopni ( zlacznie wentylatora ( ma ok 56 st

Edited by misiek115
Link to comment
Share on other sites

Sprobuj rozwiercic dysze o 0,1 lub 0,2 mm nie stracisz gwarancji o ile juz jej nie straciles wgrywajac nowy soft bo Stag rejestruje kazde podlaczenie do komputera. Rozwiercaj dysze o 0,1 mm az mnoznik po autokalibracji bedzie sie zaczynal miedzy 1.1 a 1.2 nie wiecej jak 1.3 jesli tak bedzie jedz w droge na Pb zbiez mape benzynowa i pozniej ta sama trasa zbiez mape LPG az sie wyrysuje linia nastepnie klikajac w ponkciki na lini mnoznika podnos lub obnizaj tak zeby obydwie linie sie pokryly.

Link to comment
Share on other sites

podczas trasy ustawiac mapy tzn jedna osoba musi jechac autem a druga tak ustawiac kropki aby linie sie pokrybly ????? na miejscu nie da radytak zrobi prawda??? dodajac gazu aby mapa sie rysowala w roznych obciazeniach ...... wczoraj zrobilem tak na miejscu ze sie prawie idealnie porkywala to przy jezdzie sie rozjechaly mapy i auto ciagnlo dopiero od 3 tys obeotow na gazie jak by turbo sie wlaczalo wczesniej mulsty byl teraz jest ok

Link to comment
Share on other sites

Na miejscu nie rób, bo Magic Jety jak sa zimne, to wzbogacają mieszanką, dopiero jak złapią temp 'roboczą' to dobrze leją. Linie muszą się pokryć i rób to w trasie, bo inaczej nigdy nie będzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

na rozgrzanym silniku na miejscu ustawialem sprubuje sie pobawic jeszcze podczas jazdy a duzo moje mapy odbiegaja od poprawnosci ?? i mnoznik ??? napiszce chociaz troche mniej wiecej ktory punkt gdzie przesunac orientacyjnie na podstawie ostatniej mapy

Link to comment
Share on other sites

Przy stagu nigdy nie dłubałem, ale tam chyba manewruję się tylko mnożnikiem. Tak na oko, to Mnożnik przy czasach od 2 do 6ms musi być wyższy niż teraz jest, a powyżej 6 ms musi być niższy, żeby mapy się pokryły. Chyba :) Tak czy tak, dysze do rozwiercenia o 0,1 mm na początek.

Link to comment
Share on other sites

Patrzac na mapy to prawie dobze jest tylko na postoju pozniej masz ubogo na takich mapach szkoda silnika no chyba ze jedziesz jak dziadunio, rozwierc lekko dysze autokalibracja zebranie map pb i lpg i pokrycie wykresow i masz ustawione. Mnoznik ustawiasz klikajac na kropeczke i przesuwasz ja w gore lub w dol strzalkami, najlepiej wejdz w programie w zaklakde dokumentacja i przeczytaj dokladnie instrukcje, jest tam wszystko dokladnie opisane co i jak.

Link to comment
Share on other sites

no ja do auto kalibracji staralem sie jechac delikatnie ??? to powiedzcie czy trzeba mu dac w dupe przy autokalibracji i poznije na gazie tak samo ??? czy raczej delikatnie ?? ogolnei jezdze na codzien dosc spokonie do 3 tys obrotow maks czasem sie uda mocniej depnac tylko ehhe jak mam gorszy dzien . czy rozwiercanie dysz to musowo ????? i jak je rozwiercic ??

dzisian mapy ustawily sie tak jak moja zielona dorysowana kreska ( nie mialem jak przeniesc mapy na drgi komputer ) obnizylem troszk mnoznik wczoraj i sie mapy zmienily .... a powiedzcie mi jak zablokowac mapy ??? czy one sie beda za kazdym razem przestawialy po jezdzie na pb ???

Link to comment
Share on other sites

koledzy a mi pomożecie? reduktor-tomasetto,wtryski-waltek 3om.sterownik stag200-4. pożyczyłem kabel i zobaczyłem to po pobłączeniu; ciś.gazu 1,35 mnożnik 1.8-początek,koniec(ciś. reduktora)-60. odchyłka az 17%. czasy wtrysku(kropki) były w innych miejscach niz u kolegi. obniżyłem mnożnik do 1,5 jak u kolegi podobnie mapy już lepiej sie zgrywają. MOŻE KTOŚ PODAĆ JAK DOKŁADNIEJ POWINNA WYGLĄDAĆ MAPA DLA TEGO SILNIKA I STEROWNIKA( GDZIE MNOŻNIK,JAKI CZAS WTRYSKU ITD.) ALBO POKAZAĆ FOTE ORIENTACYJNIE DOBREJ MAPY, NIE CHCE ZCHRZANIĆ SILNIKA. Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI

Link to comment
Share on other sites

Zanim zajezdzicie sobie silniki proponuje zapoznac sie z ta strona

http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Stag%204/PrzykladyMapIUstawieniaMmnoznika.pdf

i ze 4 razy przeczytac ta instrukcje:

http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Stag%204/PL-STAG-200STAG-4STAG-300_PLUSSTAG-300_PREMIUM_instrukcja_.pdf

mnoznikiem nie wolno sie bawic jak sie podoba, najpierw trzeba dobrac dysze i cisnienie na reduktoze a pozniej ustawic mnoznik tak zeby mapy sie pokryly nie innaczej.

Link to comment
Share on other sites

ja mnoznikiem nei chce sie bawic jak sie uda tylko porpostu chce ustawic idealnie metoda prob i bledów poniewaz nie jestem gaziarzem i nei robie tego na codzien takze chce otrzymac od was troche pomocnej wiedzy ......

jest ktos z okolic gorlic ???? zeby wewentualnie ustawil mi ten mnoznik podczas jazdy >???

czy cisnienie minimalne nie powinno byc troche wyzsze blizsze roboczemu zeby nie bylo duzej roznicy cisnień??? zeby nie niszczyc silnika przy spadkach cisnienia ??

Edited by misiek115
Link to comment
Share on other sites

najpierw trzeba dobrac dysze i cisnienie na reduktoze a pozniej ustawic mnoznik tak zeby mapy sie pokryly nie innaczej.

Misiek, a przeczytałeś co kolega napisał? Dysze masz najprawdopodobniej do rozwiercenia o 0,1-0,2 mm, dopiero po rozwierceniu można ustawiać idealnie.

Link to comment
Share on other sites

tutaj mam odpowiedz na innym forum na forum ac

cytat:

przez Michal750 w Nie Wrz 26, 2010 8:03 pm

Kolega faktycznie ma dość duży mnożnik. Miałem intalację w podobnej konfiguracji w Nubirze 2000ccm stag-300, wtryskiwacze Magic Jet, nieco inny parownik. Teoretycznie do tych motorów powinny byc nieco większe dysze od standardowych 2mm, a jednak rozwiercenie do 2,4 nic nie dało, ani w kalibracji, ani w odczuwalnej mocy.

mam wrażenie że tu może być zjawisko zbyt bogatego gazu, wtryskiwacze benzynowe obcinają i finalni po zemulowaniu gazu jest za mało. Proponuję:

Zainstalować na komputerze najnowszy program diagnostyczny dostępny na stronie AC, będzie zawierał nanowszy firmware.

Po podłączeniu interfejsu program sam sprawdzi, i jesli jest dostepne nowsze oprogramowanie centralki zapyta czy czcesz zrobic upgade, trzeba kliknąć tak, dalej poruszać się za komunikatami.

Kolejny krok zapisać aktualne ustawienia (backup), następnie wcisnąć "ustawienia fabryczne". Sterownik wróci do stanu "surowego" jednocześnie najwazniejsze parametry ustawią się same, sprawdzić i uzupełnić różnice.

Ustawić linię mnożnika na 1,1, wykonać autokalibrację, jeśli mnoznik ustawi się w rozsądnych granicach (1 - 1,3) i będzie na gazie dobrze pracował na wolnych obrotach, zostawić w świetym spokoju, odpiąć interfejs.

Pojeździć kilka dni na automatycznym przestawianiu benzyna/LPG tak by miał szansę poczytać i benzynę i gaz w róznych warunkach i temperaturach. Po czym podpiąć interface i sprawdzić odchyłkę.

U mnie po takich manewrach wysła prawie prosta linia mnożnika, na poziomie nieco niżej od 1,2 , auto super jeździ i pali ciut mniej gazu niż paliło benzyny przed istalacją.

Link to comment
Share on other sites

Bzdury!!!! Jesli nie chce ci sie przeczytac instrukcji od staga a tam wszysko pisze to zrob tak w skroce

- rozgrzej silnik,

- ustaw cisnienie na reduktoze na 1.1 bara

- pusc autokalibracje

po zakonczonej autokalibracji wyskoczy komunikat o dyszach lub nie jesli sa prawidlowo dobrane a beziesz widzial to po poczatkowym mnozniku ktory najlepiej jesli bedzie sie zaczynal gdzies na wsyokosci 1.2 - 1.3 nie wiecej jesli bedzie wyzej rozwierc dysze o 0,1 mm i pusc znow autokalibracje powtazaj te czynnosc az mnoznik poczatkowy zacznie sie tych granicach o ktorych pisalem

- przelanczasz na Pb i jedziesz w droge z laptopem w zeby zebrac jak nawiecej punktow na Pb gdy bedzie ich wystarczajaco duzo wyrysuje sie mapa Pb na niebiesko

- przelanczasz na gaz i jedziesz tak samo jak jechales wczesniej na paliwie az wyrysuje sie mapa gazowa zielona,

- punktami na lini mnoznika starasz sie podniesc lub obnizyc mnoznnik tak aby obydwie linie sie pokryly, nie podnos i nie obnizaj calego mnoznika jedynie punkty. Po pewnym czasie mapy sie delikatnie moga rozjechac ale to od roznych wrunkow na drodze wiec monza to olac.

Aby dopiescic wolne obroty zatrzymaj sie i perwsza kropka od lewej jest od wolnych obotow o ile jej wczesniej nie przesuniesz na wykresie w lewo lub prawo, przlanczaj na zmiane na Pb - Lpg aby czasy benzyny po przelaczeniu na gaz nie zmianily sie, czyli jesli masz czas wtrysku na paliwie np 2.8 ms to po przelaczeniu na gaz czas wtrysku beznynowego musi byc taki sam.

Powodzenia i wkej mapy jak sie juz uporasz z tym wszyskim.

Link to comment
Share on other sites

koledzy poczytałem,posprawdzałem, lekka kalibracja mnoznika i moje mapy wyglądają tak: co sądzicie i uważacie o nich.

Link to comment
Share on other sites

dzieki pawlos

w koncu jakas konretna pomoc punkt po punkcie ...

tak zrobie po jutrze i zoabcze co z tego wyjdzie mam nadzieje ze bedzie dobrze

a czym te dyze rozwiercac ??? sa jakies specjalne wietrla >> bo ja nie mam takich wiertel co 0.1 mm tylko co 1 mm odrazu wiec nie bardzo mam czym :(

chyba zeby te dysze wyjac i kupic wieksze zmierze ile te maja i kupie o 0.2 mm wieksze i zoabczymy co z tego wyjdzie ???

Link to comment
Share on other sites

koledzy poczytałem,posprawdzałem, lekka kalibracja mnoznika i moje mapy wyglądają tak: co sądzicie i uważacie o nich.

Mnoznik za wysoko,- dysze za male, mapy nie pokryte. Rozwierc delikatnie dysze ustaw cisnienie na 1.0 lub 1.1 zrob kalibracje i pokryj mapy dokladnie.

Link to comment
Share on other sites

Zmniejsz cisnienie gazu, prawie 1.4 to stanowczo za duzo, na reduktoze jest od tego sruba na uruchomionym silniku krec az spadnie do 1.0 - 1.1 bara.

Edited by Pawloss
Link to comment
Share on other sites

Witam Panowie mam vectre 1.6 16v stag 200 nie wiem jaki mam parownik ale nie moge zmniejszyc cisnienia na nim schodzi do 1.29 i wiecej nic czy to wina dysz??? Moja Mapka wyglada tak

Edited by janwaros
Link to comment
Share on other sites

Mapka nie wyglada zle, choc przy tym cisnieniu mnoznik mogl by byc troszke nizej, wyglada na jak by delikatnie zbyt male dysze. Jesli masz reduktor Zavoli w niektorych zdazalo sie ze nie mozna bylo obnizyc cinienia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP