Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zapalarka do papierosów nie działa w pozycji kluczyka 0


grzeech79
 Share

Recommended Posts

Witam was, jestem nowym użytkownikiem tego forum i mam na imię Grzesiek. jestem szczesliwym posiadaczem Vectry B 2.0 DTI 1998rok. Auto jest super i powiem nawet że jest bardzo wdzięczne ... bo jak dotąd nie miałem z nim żadnej usterki... pisząc o tym że jest wdzięczne mam na mysli użytkowanie i przede wszystkim prowadzenie tego samochodu.... Mam jednak do was małe pytanie... otóż jest w nim problem z elektryką wewnątrz ... głownie chodzi mi o zasilanie zapalarki do papierosów - czyli dlaczego nie działa mi ona w pozycji 0 ? (działa dopiero gdy włoże kluczyk do stacyjki i przekręcę na pozycję II) pytam dlatego ponieważ mam transmiter MP3 i gdy chcę sobie posłuchać z niego muzyki na postoju to bez włącznia zapłonu nie ma szans... dlaczego tak jest ? mam tez inne problemy dotyczące z niekompletnym wyświetlaniem danych koło licznika - cyferki są niekompletne... a pozatym też liczniki są nie do konca podświetlone... wybaczcie Panowie jesli ten temat już tutaj był , ale nie wiem jeszcze jak sie poruszać na forum ponieważ jestem początkujący.... no i proszę o pomoc :) pozdrawiam i odwdzięczę się czym bede mógł

Link to comment
Share on other sites

bo zapalniczka ma zasilanie po stacyjce :P dlatego :P musisz przekrecic kluczyk w stacyjce zeby podac napiecie na zapalniczke.

chyba ze przepniesz przewod zasilajacy z plusa po stacyjce na stalego ;)

na wyswietlaczu brakuje punkcikow.... standardowa bolaczka - tasma wewnatrz do regeneracji [ok.50zl]

niepelne oswietlenie licznika - wymienic zarowki - porada na stronie glownej - http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/96

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

bo zapalniczka ma zasilanie po stacyjce :P dlatego :P musisz przekrecic kluczyk w stacyjce zeby podac napiecie na zapalniczke.

chyba ze przepniesz przewod zasilajacy z plusa po stacyjce na stalego ;)

a powiedz jeszcze jak to zrobić ? bo w niektórych oplach zapalniczki działają na postoju ... :)

Link to comment
Share on other sites

Witamy serdecznie, co do tego szczęśliwego to korzystaj z niego puki możesz bo długo taki stan rzeczy się nie utrzyma :lauh:, żartuje oczywiście. Odnośnie problemu o którym piszesz, jest to celowe rozwiązanie konstrukcyjne mające na celu uchronić Twoje auto przed ewentualnym pożarem lub w najlepszym wypadku rozładowaniem aku , jak wiadomo zapalniczka pobiera dużo prądu (ma duży bezpiecznik, który wytrzyma wartość natężenia mogącą spowodować spalenie kabli) a przy okazji wytwarza dużo ciepła, w czasie normalnej pracy jest ok. Jednak pomyśl co by się stało jak by się zaciela w pozycji włączonej a Ty poszedł byś do domu ? niestety error. W związku z tym postanowiono odciąć cały obwód w przypadku gdy kogoś nie ma w aucie, o czym w najprostszy sposób świadczy nie przekręcony kluczyk

A co do zegarów to taj jak Rafał napisał żaróweczka, jak się do niej dostac jest tutaj

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/96

Link to comment
Share on other sites

jak zrobic - przecinasz gorny przewod przy bezpieczniku F37 tak zeby z 10-15cm wystawal ze skrzynki. kabelek od strony instalacji izolujesz.

druga czesc czyli te 10-15cm podlaczasz od razu [lub kawalkiem przewodu] np pod gorny pin bezpiecznika F39.

ja mam 3 zapalniczki. oryginalna w konsoli zalaczana + ze stacyjki.

pozostale: w tunelu srodkowym z tylu i w bagazniku na stalym zasilaniu. np. zebym mogl podladowac telefon albo podtrzymac baterie laptopa z bajka malemu w drodze ;)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

dziekuję wam koledzy, musze to jakoś przetrawić ( szczególnie z tymi zegarami - mam nadzieje ze uda mi sie to samemu zrobic mam odpowiednie narzędzia) a z tym zabezpieczeniem przeciwpożarowym to niegłupie ... ale w moim samochodzie raczej niepotrzebne i wolałbym sobie raczej posłuchać muzyki :)

Link to comment
Share on other sites

a ja spróbuje w dzien, na zmianie - mam na to 12 godzin :) pokombinuję coś tylko nie wiem jeszcze gdzie taką żaróweczkę kupić? bo tylko lewa strona jest niepodświetlona... a pozatym ten mały wyświetlacz nie swieci słyszałem że to nie doklejona taśma ?

dzieki Jarek :) muszę do tego poprostu tylko przywyknąć :) jak na razie nie wiem jak sie poruszać, a Twoje informacje na temat zapalniczki są bardzo cenne tylko jak na razie nie wiem jeszcze co i jak krok po kroku :)

Link to comment
Share on other sites

Zwykła w5w w każdym samochodowym. wyjmujesz starą z cokołu i wkładasz nową. A jak byś już miał ochotę to na allegro możesz kupić diodowe i to będzie jakiś początek modyfikacji :P

Z wyświetlaczem to na 100% odklejona taśma, kolega Furman od nas to naprawia, możesz się go zapytać ile by chciał za taką przyjemność. Jest naprawdę solidny i spokojnie go mogę polecić.

Link to comment
Share on other sites

Mnie zastanawia cały czas ta sprawa zapalniczek w VB.... zarówno w mojej jak i u znajomego od początku działają "bez kluczyka".  Może kwestia kraju docelowego ? chociaż na schematach nic o tym nie ma...

Link to comment
Share on other sites

Ale moja nie chwaląc się to dziesiątki godzin spędzone z lutownicą :P trochę na to czasu trzeba poświęcić niestety, ale od czegoś się zaczyna :P, a później samo idzie. Większą ilość zdjęć masz tutaj:

Pozdrawiam i życzę sukcesów w modyfikacjach.

A sprawdzałeś czy nie było nic dłubane przy kablach?

Link to comment
Share on other sites

Z wyświetlaczem to na 100% odklejona taśma, kolega Furman od nas to naprawia, możesz się go zapytać ile by chciał za taką przyjemność. Jest naprawdę solidny i spokojnie go mogę polecić.

Furman robil za 50 tida, mida troche wiecej ale daje gwarancje na rok i juz wielu robilo i znany na forum wiec mozesz byc spokojny [Kolega z Wroclawia] pisz mu PW :)

odnosnie zarowki - taka sama jak w pozycjach na przodzie podswietla licznik w ilosci 2 ;)

Mnie zastanawia cały czas ta sprawa zapalniczek w VB....

na schemacie jest z + po stacyjce :) moze ktos sobie przerobil albo szly w specjalne wersje gdzie robili stale zasilanie zapalniczce :P np. policji do cb :leze:

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzieki Ravcio najpierw zrobie tą zapalniczke :) - jak bys mógł to napisz dokładniej ( jak dla laika co i jak :) ) a z zegarami się troszkę pomęczę ; )

Jarek wierzę Ci ale efekty są naprawdę widocznę i piękna jest Twoja Viki... bez tego tuningu i oswietlenia to wewnątrz wygląda prawie jak moja :)

Link to comment
Share on other sites

Znajomego była z salonu i nikt nie majstrował....

U mnie - no cóż... biorąc pod uwagę kongo jakie mam w przewodach w tamtej okolicy (częściowo za moją sprawą ;) ) to nie tak prosto sprawdzić... np. do tej pory nie udało mi się wyciągnąć skrzynki bezpieczników, bo trzymają ją przewody... Jak zrobiłem porównanie z autem kol. Olmeca to u niego można się było wręcz ganiać tyle było miejsca....

Ale pewnie przyjdzie pora że się wk*^%$^ i wyciągnę :D

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzieki Ravcio najpierw zrobie tą zapalniczke :) - jak bys mógł to napisz dokładniej ( jak dla laika co i jak :) ) a z zegarami się troszkę pomęczę ; )

post 5 - opis ;)

Ale pewnie przyjdzie pora że się wk*^%$^ i wyciągnę :D

Nomi, wiazki kabli sa spiete tasma/opaskami ktore zapewne trzymaja ;)stad problem z wiekszym wyjeciem skrzynki na wierzch ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP