Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

problem z turbo


asableik
 Share

Recommended Posts

witam

mam problem z turbo a mianowicie:

z rana gdy silnik jest zimny podczas ruszania zaświeca się kontrolka "check" i samochód nie może wejść na wyższe obroty niż 1500 i tak jest nawet do momentu przejechania kilku kilometrów. Gdy już silnik jest ciepły nie ma tego problemu. Dodam ze przy "gazowaniu" pojawia się biały/niebieski dym.

jako że nie znam sie zbytnio na samochodach zaprowadziłem viki do "fachowca". Koleś mówi że trzeba wymienić zawór upustowy turbiny i że kosz to 30zł wiec od razu się zgodziłem na naprawę. Wszystko chodziło ładnie ale po paru dniach znowu odczułem brak turba, mechanik wymienił mi tym razem wężyki i powiedział ze jak znowu nie będzie turba to on już nie wie jaka jest przyczyna.

Jak sie okazało po dniu ładnej jazdy turba brak.

Postanowiłem wiec sam spróbować pogrzebać w necie i w viki.

z tego co wyczytałem to wiele jest przyczyn które wpływają na turbo.

Pierwsze co zrobiłem to znalazłem jak sprawdzić czy zawór upustowy turbiny jest sprawny. Okazało się że jest okej.

Druga rzecz to przeczyszczenie EGR (ale to podobno nic nie daje), tutaj jeszcze powiem że z EGR z takiej dziurki wytryska olej (nie jest to zabójcza ilość ale coś tam wylatuje)

Kolejną rzeczą jaką chce zrobić to sprawdzenie elektrozaworów i teraz tutaj moje pytanie. Czy warto sprawdzać to ciśnienie na elektrozaworach skoro turbo mi działa po nagrzaniu silnika?

A i czy jest jakaś możliwość sprawdzenie EGR?

Co jeszcze mogę samemu łatwo sprawdzić/zdiagnozować??

Link to comment
Share on other sites

zamiast szukac po omacku proponuje odczytac bledy z komputera, skoro zaswieca sie check to pewnie jakies bledy sa, jak poznasz blad to moze latwiej bedzie zdiagnozowac i usunac usterke

Link to comment
Share on other sites

jak ci sie zapala check i auto wchodzi w tryb awaryjny to jak masz miec turbo?przetarł ci sie jakis węzyk niema podcisnienia w układzie co skutkuje tym ,ze elektrozawroki nie zaciągją ci ciągna od turbo i klapek zawirowan tyle w temacie pytan na ten temat jest sto milionów na tym forum a odpwoiedzi 50 razy wiecej wystarczy poszukac

Link to comment
Share on other sites

Wężyk to na pewno nie będzie -bo jak przetarty to sam sie nie naprawi gdy silnik ciepły.

Musisz znależc lepszego fachowca z Techem i Wakuometrem -wtedy bez klopotu znajdzie uszkodzony element Vacu któryś z elektrozaworów, siłownik klapek lub EGR.

Link to comment
Share on other sites

jednak się porwałem z motyką :)

jak czytałem posty klubowiczów wszytko tak ładnie wygląda. Sprawdź to sprawdź tamto i myślałem że jakoś sam dam rade ale nie ma co świrować. Szukam kolejnego fachowca.

dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem gdyby był to egr, to mimo wszystko silnik mógłby powoli lecz skutecznie wejść na wyższe obroty. u mnie silnik osiągał po 2500 obr i więcej lecz bardzo mułowato(to za sprawą trybu awaryjnego)

to,że z EGR-a z tej małej dziureczki leci troszkę oleju to ok. po to ona jest.

a aby sprawdzić czy działa egr najłatwiej pogadać z kimś z lubelskiego kubu vkp kto ma 2.0dti i na chwilę przełożyć egr

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam.

Postanowilem sie podpiac z moim problemem.

Nagle bez zadnych oznak zaczelo gwizdac, a raczej bardziej piszczec mi turbo. Moc jest raczej taka sama, nie swieci check i nie kopci jakos bardziej niz zwykle.

Dzwiek jest troche podobny do piszczacego paska klinowego, ale to ewidentnie slychac z pod turba. Na wolnych obrotach przestaje piszczec i czasem przy wyzszych obrotach rzedu 2100 tez przestaje chwilowo piszczec, ale po chwili znow zaczyna. Jest to na tyle glosny dzwiek, ze az sie ludzie patrza jak jade!!!

Rury gumowe sprawdzalem i wygladaja na dobre. Czy to znaczy ze turbo padlo???

Czy wymiana turba jest jakos bardzo pracochlonna i czy dam rade zrobic to na dworze, ewentualnie w garazu, bo innej mozliwosci raczej nie mam.

Nigdy turba akurat nie wymienialem, ale jakies tam pojecie mam.

Czy dostep do niego wystarczy od gory i co jeszcze potrzebowalbym do wymiany. Na pewno uszczelka pod samo turbo, jeszcze cos???

Samochod ma przejechane 162000, ale przez pierwsze 100000 km nie dbano za bardzo o wymiane oleju (zbyt rzadkie i pozne wymiany)

Prosze o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

A może jednak masz pęknięty wąż od turbo do icka i jak zaczyna ładować turbo to ciśnienie ucieka dziurką i wydaje taki pisk.

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

A może jednak masz pęknięty wąż od turbo do icka i jak zaczyna ładować turbo to ciśnienie ucieka dziurką i wydaje taki pisk.

No ale ten dzwiek sie z pod turba wydobywa, nie z pod tego przewodu, no chyba, ze ten przewod jest przy samej turbinie walniety.

Jutro jeszcze raz sprawdze.

Link to comment
Share on other sites

żeby nei zakładac nowego tematu spytam tutaj, mam taki problem. Więc tak od początku turbo raz włącza się raz nie, wygląda to tak że do 4 tys jest taki muł że szok, dokładniej od 2 do 4 jest mułowaty, ale ale niezawsze czasem jest normalnie, ładnie się wkręca i słychać turbo, sprawdziłem wg i można nim swobonie poruszac, nawet jak auto jest odpalone i przy przegazówce nic się neidzieje, cięgno niechodzi, podłączyłem bezpośregnio wężyk z vac do wg i tez nie było zadnej reakcji, chwile potem podpiąłme po staremu jak powinno byc i przez chwile było ok, możliwe że egr siada?? Albo wężyki do wymiany??

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Postanowilem sie podpiac z moim problemem.

Nagle bez zadnych oznak zaczelo gwizdac, a raczej bardziej piszczec mi turbo. Moc jest raczej taka sama, nie swieci check i nie kopci jakos bardziej niz zwykle.

Dzwiek jest troche podobny do piszczacego paska klinowego, ale to ewidentnie slychac z pod turba. Na wolnych obrotach przestaje piszczec i czasem przy wyzszych obrotach rzedu 2100 tez przestaje chwilowo piszczec, ale po chwili znow zaczyna. Jest to na tyle glosny dzwiek, ze az sie ludzie patrza jak jade!!!

Rury gumowe sprawdzalem i wygladaja na dobre. Czy to znaczy ze turbo padlo???

Czy wymiana turba jest jakos bardzo pracochlonna i czy dam rade zrobic to na dworze, ewentualnie w garazu, bo innej mozliwosci raczej nie mam.

Nigdy turba akurat nie wymienialem, ale jakies tam pojecie mam.

Czy dostep do niego wystarczy od gory i co jeszcze potrzebowalbym do wymiany. Na pewno uszczelka pod samo turbo, jeszcze cos???

Samochod ma przejechane 162000, ale przez pierwsze 100000 km nie dbano za bardzo o wymiane oleju (zbyt rzadkie i pozne wymiany)

Prosze o pomoc.

Dzisiaj sprawdzilem kolejne rzeczy:

przewod gumowy co idzie od icka do rury metalowej turba jest ok,

walek turba nie ma luzu, obraca sie lekko i bez przeskokow (sprawdzalem od strony powietrza)

po odlaczeniu podcisnienia z turba, piszczy duzo mniej.

Co dalej robic???

Da sie wymontowac turbo bez kolektora???

Link to comment
Share on other sites

okazało się że to cos poważniejszego :/

pompa wtryskowa jest zepsuta.

facet powiedział mi że koszt naprawy wyniesie 1600zł czy taka cena za naprawę jest okej ??

W jaki sposób to zdiagnozował ? Masz kody błędów ? Jesteś pewien tego mechanika ? Odezwij się na lubelskim - mamy sprzęt to się podłączy i zobaczymy . Skoro piszesz że po nagrzaniu mu "przechodzi" to chyba nie jest "na wczoraj"

Edited by RYBA-71
Link to comment
Share on other sites

To poszukaj dziurek w złączu elastycznym,układzie wydechowym.

Poczytaj

Poczytaj

Poczytaj

Wszystko przeczytalem juz wczesniej, ale dzieki.

Jakies 2 tygodnie temu wymieniali mi wlasnie "plecionke" i byc moze jakos zle zaspawali i puscilo gdzies, musze tam zerknac, bo tam jeszcze nie patrzylem. Myslalem, ze az tak bardzo turbo nie jest czule i dziura, np w plecionce nie spowoduje glosniejszej jego pracy.

Postaram sie dolaczyc plik z dzwiekiem.

Prubowalem dolaczyc plik audio, ale moge tylko wyslac plik o wielkosci max 1Kb. o co chodzi? Przeciez na 1Kb nic sie nie zmiesci.

Nie mam innych plikow na forum.

Edited by adamsky
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wszystko przeczytalem juz wczesniej, ale dzieki.

Jakies 2 tygodnie temu wymieniali mi wlasnie "plecionke" i byc moze jakos zle zaspawali i puscilo gdzies, musze tam zerknac, bo tam jeszcze nie patrzylem. Myslalem, ze az tak bardzo turbo nie jest czule i dziura, np w plecionce nie spowoduje glosniejszej jego pracy.

Postaram sie dolaczyc plik z dzwiekiem.

Prubowalem dolaczyc plik audio, ale moge tylko wyslac plik o wielkosci max 1Kb. o co chodzi? Przeciez na 1Kb nic sie nie zmiesci.

Nie mam innych plikow na forum.

Wrzuć na YT i podaj link odnośnika...

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos z Was jest mi w stanie powiedziec, czy da rade wymontowac turbo bez kolektora???

Dzisiaj tam zajrzalem, bo mam juz turbo i nowe przewody, ale nie mam nowej uszczelki pod kolektor i nie wiem czy zamawiac, czy probowac wymienic nie ruszajac kolektora przy wymianie?

Link to comment
Share on other sites

Masz trzy śruby które trzymają turbinę jedną na pewno odkręcisz a dwie bliżej kolektora to będzie ciężko. Ja odkręcałem kolektor, jest tam metalowa uszczelka więc śmiało możesz skręcić na starą.

Edited by romi72
Link to comment
Share on other sites

Masz trzy śruby które trzymają turbinę jedną na pewno odkręcisz a dwie bliżej kolektora to będzie ciężko. Ja odkręcałem kolektor, jest tam metalowa uszczelka więc śmiało możesz skręcić na starą.

Ok. Wielkie dzieki, w takim razie wszystko juz wiem.

Rozumiem ze przykrecales turbo na stare sruby, nie byly jakos bardzo zapieczone?

Tak pytam o wszystko, bo bede to robil pod domem, przy ulicy, wiec jak rozbiore, to musze tez zlozyc i nie moze byc zadnych niespodzianek:)

Link to comment
Share on other sites

Kolektor jest przykręcony na nakrętki nie śruby, u mnie są miedziane więc nie miałem problemu z nimi nie wiem jak jest u ciebie, jesli miedziane to dasz rade jeśli nie to dzień przed spryskaj czymś :)

Link to comment
Share on other sites

Masz trzy śruby które trzymają turbinę jedną na pewno odkręcisz a dwie bliżej kolektora to będzie ciężko. Ja odkręcałem kolektor, jest tam metalowa uszczelka więc śmiało możesz skręcić na starą.

Śmiało jak śmiało.

To jest stalowa, wielowarstwowa i zagniatalna uszczelka. Spłaszcza się, układa i dociska pod wpływem skręcania ale nie oznacza to, że za drugim razem będzie idealnie dolegać.

Ja wymieniłbym tę uszczelkę na nową...

Link to comment
Share on other sites

Rozkręcałeś to kiedyś czy picujesz? Bo ja rozkręcałem i stara uszczelka była taka sama jak nowa nic się nie spłaszcza!

Link to comment
Share on other sites

Rozkręcałeś to kiedyś czy picujesz?

To masz zagadkę... Uszczelkę za głupie 30 zł winno się wymienić, żadna oszczędność. I hamuj trochę z takimi tekstami...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Jakimi tekstami ?? Z tym że picujesz bo picujesz nie wiesz a 5 groszy wtykasz nabijasz posty ?? Ceny uszczelek chociaż to trzeba było sprawdzić a nie z kosmosu brać http://www.motoneo.pl/m-OPEL-all-VECTRA_B_kombi_31_-3399-10241-Uszczelki-Uszczelki_kolektora-Uszczelka_kolektora_wylotowego.html#kat1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP