Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z selektorem skrzyni automatycznej


Scooby
 Share

Recommended Posts

Mam problem z wyciągnięciem selektora. Otóż wszystko idzie dobrze do momentu kiedy z gwinta mam zdjąć tą blaszkę (ramię - z porady o czyszczeniu selektora nr 6), na końcu której jest kulka do zatrzasku do linki wyboru biegu (nr 7). Po prostu do pewnego momentu gwintu blaszka idzie w górę, a potem się blokuje i blaszka nie chce zejść, nakrętka śruby normalnie się wkręca do końca bez oporu, więc na gwincie raczej nic nie zalega. Co zrobić żeby to zeszło? Rozciąć czymś? Wysmarować smarem?

Poprzednim razem kiedy udało mi się wyczyścić selektor wcisnąłem tą blaszkę na siłę (twierdząc, że nie będę musiał już tego robić... i błąd :/)

nikt nie ma pomysłu jakim sposobem można to wymontować?

Link to comment
Share on other sites

spróbuj moze żabkami chwyci i rusza w różne strony przy czym ciągnąc w górę jak weszło to i wyjśc musi robiłem to wczoraj i nie miałem tego problemu weszło gładko (wyszło też).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

okej, udało się ściągnąć ten selektor.

Ale niestety nadal mam problem. Muszę opisać swój problem i prosić o pomoc.

A więc od pewnego czasu miałem problem z ruszaniem rano autem. Po prostu po wrzuceniu na D auto w ogóle nie reagowało. Dopiero po kilkunastu (około 45) sekundach auto wbijało bieg, ale chwile potem wyrzucało i tak kilka razy co chwilę (obserwowałem to po obrotomierzu). Musiałem najpierw wrzucić "R" i cofnąć kilkadziesiąt metrów, żeby potem wrzucić "D" i jechać do przodu. Z biegiem czasu objawy te się zaostrzały i skrzynia zaczęła przechodzić w tryb awaryjny. Po wrzuceniu "D" auto kula się zamiast jechać (obroty około 4 tys a auto się toczy, a nie jedzie) i muszę jechać na 1,2,3. Wyciągnąłem zatem selektor, rozkręciłem go, wyczyściłem smar benzyną i nasmarowałem od nowa, troszkę wyrównałem blaszki złożyłem i.... pipa, jeszcze gorzej. Wyciągnąłem znów, tym razem podłożyłem coś pod sprężynki, aby trochę bardziej wystawały i mocniej dociskały blaszki do rowków, złożyłem i... pipa, znów tragedia. teraz to już w ogóle. Zaraz po wrzuceniu na "D" auto przechodzi w tryb awaryjny.

Dodam, że wcześniej kiedy auto się rozgrzało śmigało, choć z problemami (szarpanie) z jedynki. Teraz nie ma to znaczenia, czy ciepły czy zimny - jest w trybie awaryjnym.

Chciałbym zatem się was poradzić, czy jest to jednak selektor i muszę zrobić jakiś myk? Czy może to sprzęgło, tarczki?

Proszę o pomoc!

sprawa nieaktualna. wystarczyło dolać oleju ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP