Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

silnik nie odpala - diesel X20DTH


Guest pawcio-pasym
 Share

Recommended Posts

Guest pawcio-pasym

Na początku witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Jestem nowy i nie bardzo umiem poruszać się po forum więc z góry przepraszam jak powtórze temat i proszę o ewentualne podanie linka gdzie mógłbym znaleźć odpowiedź na mój problem.

Mam Vectre B z 1998 r 2.0 DTI kombi silnik X20DTH

W niedzielę wieczorem wstawiłem samochód do garażu a w poniedziałek rano już nie odpalił. Moje podejrzenia padają na pompę wtryskową, regenerowałem ją 50000 km temu (w serwisie BOSCHA). Wtedy były identyczne objawy z tym że świeciła się kontrolka awarii układu a teraz nie ma żadnej informacji. Po rozmowie z mechanikiem poradził mi żeby spróbować odpalić go na PLAKA bo może układ paliwowy się zapowietrzył. niestety jak przestałem pryskać w kolektor ssaćy przestawał silnik pracować.

Może jest jakaś inna możliwa przyczyna, wiem że jak pojade na komp to pokaże tylko do najbliższego mam 30 km, a moze padlo cos co bede mógł sam naprawić. Z góry dzieki za wyrozumiałość i wszelkie podpowiedzi. Ostatnio ta przyjemność mnie kosztowała 2,5 tys to jest dużo zwłaszcza ze autko już nie pierwszej młodości.

Jeszcze jedno co sądzicie o tym warsztacie regenerującym pompy (jak ktos miał z nim do czynienia)

http://biuro-numerow.pl/samochody_mechanika_i_elektromechanika_pojazdowa/wierzchowiska_drugie/bosch_service_grzegorz_wolinski,84183.html

Pozdrawiam

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

zobacz czy wogóle jest paliwo w filtrze, jak nie ma to podłacz waz z filtra do butelki z ropa i wtedy próbuj odpalic, jak odpali to nie pompa a zapowietrzajacy sie układ

sprawdz też czy pompa podaje paliwo na wtryski...

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy układ się nie zapowietrzył (może jakiś wężyk się przetarł). Nie musi to być od razu pompa.

Mozna podłaczy na krótko weze np. do bańka z ropa . Moze sie tylko zapowietrza .Gdy podłaczysz bedziesz widziec również czy pompa trzyma paliwo .

Link to comment
Share on other sites

Guest pawcio-pasym

Dzięki bardzo za podpowiedzi, będe próbował. Mam nadzieje że to coś z filtrem. Zrobiłem jedną rzecz, której nigdy nie robiłem wcześniej a mianowicie jeździłem długo na rezerwie i może jakiś syf zaciągnął ze zbiornika.

Tylko tak sie zastanawiam czy to może być to bo w sobotę zalałem mu 40 litrów i zrobiłem jakieś 50 km więc nie powinien łyknąć żadnych śmieci, chyba że dostały się do układu przed dolaniem.

Czy to możliwe i trzyma sie przysłowiowej kupy czy fantazjuje ;-) ????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP